Tosirakkauttako?

Lemmenlukko

49

5226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...minäkö kyynikko

      Siellä yks hömpästä innostunu toimittaja on nyt hehkuttanu tätä aihetta jo 2 päivää.
      Tää nyt on niitä kaikenmaailman muoti-ilmiöitä, eivät pelasta erotilastoja. Jotain muuta tarttis tehdä avioliiton pelastamiseksi. Rakkauslukkoen viereen pitäis perustaa irti päässeiden muistomerkkieronneille, mikähän se symboli voisi olla??

      • minä vaan

        Sorkkarauta?


      • aika kyynikko

        Onpa pöllö idea tuo lukkojuttu. Ikuista rakkautta ei olekaan. Paitsi lapsen ja vanhempien välillä. Ja avioliitto, no sehän tiedetään...


      • Mitä lukoista
        aika kyynikko kirjoitti:

        Onpa pöllö idea tuo lukkojuttu. Ikuista rakkautta ei olekaan. Paitsi lapsen ja vanhempien välillä. Ja avioliitto, no sehän tiedetään...

        Laita se oman sänkysi jalkaan tai päätyyn! Siitä voit sitten vanhana laskeskella rakkauksiesi määrän.


      • Yhä yhdessä vanhoina
        Mitä lukoista kirjoitti:

        Laita se oman sänkysi jalkaan tai päätyyn! Siitä voit sitten vanhana laskeskella rakkauksiesi määrän.

        Me käytiin ukon kanssa pienentämässä sen sormus, kun on tullut liian suureksi. Ja ikää on 73v.


      • Pöljä idea
        Mitä lukoista kirjoitti:

        Laita se oman sänkysi jalkaan tai päätyyn! Siitä voit sitten vanhana laskeskella rakkauksiesi määrän.

        Ostakaa mieluummin pullo viiniä ja nauttikaa se, kuin lukko. Ympäristö jätettä. Hyödyttää tietysti lukon valmistajia ja vähittäiskauppaa.


      • omnipotentti
        aika kyynikko kirjoitti:

        Onpa pöllö idea tuo lukkojuttu. Ikuista rakkautta ei olekaan. Paitsi lapsen ja vanhempien välillä. Ja avioliitto, no sehän tiedetään...

        Sori vaan, mutta vanhempien ja lasten rakkauskaan ei ole ikuinen. Herää todellisuuteen!


      • Annaskaisa
        minä vaan kirjoitti:

        Sorkkarauta?

        Ihan uusi pastoraalilukkoko?Tosin ennenvanhnaan noita nimitettiin kyllä kihlasormuksiksi.


      • äo 0,01
        minä vaan kirjoitti:

        Sorkkarauta?

        RAUTASAHA?


      • ja taas

        ja sama hömppätoimittaja pani jutut uusiuinnaksi tänään. eiköhän tuota kuulla koko vuosi vähän välii


      • jäi kertomatta
        Yhä yhdessä vanhoina kirjoitti:

        Me käytiin ukon kanssa pienentämässä sen sormus, kun on tullut liian suureksi. Ja ikää on 73v.

        Ja avioliittoa on takana....? montako vuotta?
        taitaa olla aika mont?
        että tosirakkaus siellä taitaa kukoistaa ilman lukkoja?


      • jortikkajortsi

        Kovasti haluttaa toista sukupuolta.


      • yhteenlasku

        tottakai eronneille muistomerkiksi maksamattomain elatusmaksujen ja katkerain isien itkupaasi.

        ja viereen sorrettujen ja erossa unohdettujen lasten pienempi vastaava, varustettuna yh.äitien graniittisella kärsin-merkinnällä, jossa petettyjen katkera keskisormi sojottaa vakaasti ylöspäin mulkuille miehille.


    • ahmet..

      niitillä kiinni ja akka voi vain sen avata(erikoispoppari) muijjalla koodit päässä, akoille torttuvetskari ja ukoille avain taskuun (pissireikä) jotta saa kusasta jne..

    • justjoo..

      Jo on älytöntä touhua taas...

    • 2342424

      teinit ne jaksaa.

      • jaksaa

        Siis tarkotatko teineillä toimittajia? Aika vanhoja teineiksi


      • ei hassumpaa...
        jaksaa kirjoitti:

        Siis tarkotatko teineillä toimittajia? Aika vanhoja teineiksi

        Hieno juttu että sellaisen tunteen tuntee että rakastaa toista ikuisesti ja haluaa sen lukolla ilmasta.
        Ei kaikki silleen tule tuntemaan koskaan.
        Annetaan hetkelle tilaisuus ja tulevaa ei murehdita.
        Olihan se aika kivan näköistä kun Viron Narvassa on sellaisia lukkoja rajalla olevissa kaiteissa ja minusta se on hyvä esimerkki sen hetkiselle ololle,eihän maiden rajatkaan ole ikuisia.
        Voishan se olla hyvä tapa että kimpassa käydään poistamassa se lukko jos polut lähtee erilleen.


      • Eero Takka
        ei hassumpaa... kirjoitti:

        Hieno juttu että sellaisen tunteen tuntee että rakastaa toista ikuisesti ja haluaa sen lukolla ilmasta.
        Ei kaikki silleen tule tuntemaan koskaan.
        Annetaan hetkelle tilaisuus ja tulevaa ei murehdita.
        Olihan se aika kivan näköistä kun Viron Narvassa on sellaisia lukkoja rajalla olevissa kaiteissa ja minusta se on hyvä esimerkki sen hetkiselle ololle,eihän maiden rajatkaan ole ikuisia.
        Voishan se olla hyvä tapa että kimpassa käydään poistamassa se lukko jos polut lähtee erilleen.

        Parempi olla yhdessä ilman kahleita, niin ei tarvii erotakkaan.


      • ghhgkhkl
        Eero Takka kirjoitti:

        Parempi olla yhdessä ilman kahleita, niin ei tarvii erotakkaan.

        Aha. Eli avoparitko eivät sitten eroa? No onnea sitten vaan heille.


      • PÖH JA PAH
        ei hassumpaa... kirjoitti:

        Hieno juttu että sellaisen tunteen tuntee että rakastaa toista ikuisesti ja haluaa sen lukolla ilmasta.
        Ei kaikki silleen tule tuntemaan koskaan.
        Annetaan hetkelle tilaisuus ja tulevaa ei murehdita.
        Olihan se aika kivan näköistä kun Viron Narvassa on sellaisia lukkoja rajalla olevissa kaiteissa ja minusta se on hyvä esimerkki sen hetkiselle ololle,eihän maiden rajatkaan ole ikuisia.
        Voishan se olla hyvä tapa että kimpassa käydään poistamassa se lukko jos polut lähtee erilleen.

        iHANAMPAA OLIS ILMAISTA SE TOISILLEEN JOKA PÄIVÄ.
        FETISSIT ON ERKSEEN...


      • yhess
        Eero Takka kirjoitti:

        Parempi olla yhdessä ilman kahleita, niin ei tarvii erotakkaan.

        tule ainakaan aviokriisejä.


    • Einfall

      Oho, hehheh, olisi sakkoa saattanut rapsahtaa, jos olisin lukon Ponte Vecchiolle jättänyt, enpä tuotakaan tiennyt. Aika paljon näitä siellä Firenzessä näkyi, minun mielestä kaunis ajataus ja persoonallinen pikku yksityiskohta kaupungin lomassa. En tosin tiedä miten tämä sopii tänne Suomeen, joka ei niin ihmisläheisyydellään ja rakkaudellaan loista. :-)

      • sitten.

        Erotessa,missä on avaimet? Vanhassa sananlaskussa sanotaan.naimisiin meno,on eron ensimmäinen askel...


      • sitten. kirjoitti:

        Erotessa,missä on avaimet? Vanhassa sananlaskussa sanotaan.naimisiin meno,on eron ensimmäinen askel...

        Minä olisin kyllä valmis viemään lukon tuohon paikkaan, ihan vain symbolisena eleenä ;-)


    • kankarej

      Hömppää mikä hömppää!

    • vai niin

      Ihan yhtä typerää kuin sormusten pitäminen sormissa rakkauden merkiksi. Todellinen rakkaus on vahva kahden ihmisen välinen henkinen yhteys, ei se tarvi symboliikkaa tai todisteluja muille.

      • avaimet hukassa

        Lukkojen laittaminen on yleistynyt myös Repoveden kansallispuistossa olevaan riippusiltaan


    • Lemmenloma

      Just tultiin oman rakkaan kans iltakävelyltä Riikan vanhasta kauopungista ja siellä otettiin valokuva sillasta, jossa lukkoja oli erinäinen määrä;))) Ei omaa lukkoa kuin vasemmassa nimettömäs "maailman pienimmät käsiraudat";)

    • minä36

      ajatus on kaunis ja kiva mut .. tulee paha mieli. tein itse. ostin pienen "kuvainnollisen" lukon ja annoin avaimen toiselle.. paksat se sitä arvostanut... petti minkä ehti ja odotti et olen kiltisit. ja olin. toivoin.... nyt erottu. parempi ettei ole mitään yhteisiä juttuja. siihen tää elämä menee... vanhat arvot on monille ajantuhlausta... tai ne nätit ajatukset.. harmi...

    • Linnansilta alas!

      Joku voisi yhtälailla aloittaa rakkausgraffittiperinteen tai vaikka rakkaustuhopolttoperinteen, olisiko sellainen hyväksyttävää "ikuisen rakkauden" nimessä?

      Lukoilla ilkivaltaa tekevät vastuuseen teostaan, roskaamista ja yleisten paikkojen turmelua ei pidä sallia.

      • me vanhatkin

        on jo kaks siltaa jonne on laitettu lukkoja.


      • joki..

        Oikeastaan lukot sopivat Linnan sillalle, raunioiden päälle. Siinä olisi sitten vanhaa ja uutta päällekkäin, mennyttä ja nykyaikaa. Linnansilta on suosittu turistikohde, lukot lisäisivät vetovoimaa.

        Jossain päin maailmaa on vanha silta romahtanut lukojen painosta. Eli tässä olisi sekin pointti, että kun kasataan kaiteisiin tarpeeksi lukkoja päästään lopulta sillasta :) Ei tarvitse enää vääntää kättä siitä puretaanko silta vai ei.


    • kestääkö se?

      Tosirakkauden muistomerkki on yhteinen hautakivi.
      Moniko avioliitto yltää siihen???

      • asgre

        Kestäää eli ei niin viehättävää.


      • vaihtelu viekistää
        asgre kirjoitti:

        Kestäää eli ei niin viehättävää.

        kun vaihtaa välillä.


      • ,,,,,,,,,,,,,,

        Meillä taitaa ero tulla siinä vaiheessa, kun itse en junantuomana Kainuun pojan puolisona halua tulla haudatuksi Kajaaniin tai Kainuuseen. Älkää ihmiset nyt suuttuko tästä, kotiseuturakkauteen on oikeus muillakin kuin teillä eikä aina pidä mennä niin, että muiden pitää ihastua teihin. Minä kuitenkin vietin elämäni 20 ensimmäistä vuotta kauniilla järviseudulla ja haluaisin tuhkani kotijärveeni. Nyt on takana kohta 24 vuotta yhteistä eloa.


    • bisnes6

      Näyttävät nuo kuvissa olevat lukot olevan samankaltaisia. Tulevaisuudessa lukkofirmat voisivat panostaa hieman lukkojen ulkonäköön.
      Lukot voisivat olla kauniin kuparisisa, vaaleanpunaisia, sydämen muotoisia, sinisiä, kukkaa muistuttavia, pyöreitä jne.
      Lisänä ilmoitus: teemme kauniin kaiverruksen lukkoonne.

      • lockerbyy

        Mun mielestä te voisitte ripustaa ne lukot vaikka palleihinne, kuulus iloinen kilinä varattujen miesten kulkiessa.
        naiset vois laittaa ne vaikka nänneihinsä tai korviin.


      • kilkattaa kivasti
        lockerbyy kirjoitti:

        Mun mielestä te voisitte ripustaa ne lukot vaikka palleihinne, kuulus iloinen kilinä varattujen miesten kulkiessa.
        naiset vois laittaa ne vaikka nänneihinsä tai korviin.

        palleihinsa niin naiset tietysti lukitsee torttunsa pistämällä häpyhuulista läpi.


      • joopajoo3
        kilkattaa kivasti kirjoitti:

        palleihinsa niin naiset tietysti lukitsee torttunsa pistämällä häpyhuulista läpi.

        Tai korvaan, molemmille samanlainen lemmenlukko korvalehteen heilumaan Ja jalkavaimolle tai -miehelle myös.
        Näkyy olevan yleistä tuo pettäminen kuuluisuuksien(golfar, futari, poliitikko)keskuudessa.
        (älkäämme myöskään unohtako veskua) ;(


    • Ihan hauska idea

      Miksi täällä suomessa ollaan niin metsäläisiä - tapa on hyvin yleinen muualla Euroopassa. Kaikkeen suhtaudutaan heti "hygieenisesti", kaupungille tulee ongelmia ym - sehän voi olla myös taidetta.
      Rigassa käydessäni näin siellä puistossa pienen sillan, joka oli molemmilta puolilta täynnä näitä lukkoja - olipa hauskaa - ja siellä puistossa viihtyi kaikki ihmiset - siellä oli mukava tunnelma. Ja siellä oli vielä joku lemmenpatsaskin - musta se oli hauskaa, ja ne lukot herätti hilpeyttä - onneksi ei ole niin kyyninen vielä etteikö uskoisi siihen, että rakkautta on olemassa - kesti se sitten pidempään tai lyhyempään, mutta on, ja uusia tulee, jos edellinen loppuu. Rigakin valittu kulttuurikaupunkiksi, eikä suotta - sitä ei voi verrata esim. kaljakärryjä roudaaviin suomalaisturisteihin -niitä ei nimittäin siellä näkynyt, onneksi.
      Helsingin kaupunki voisi tehdä jonnekin vaikka espalle sellainen pikku sillan juuri tätä varten, tai jonnekin muuhun puistoon - siinä ne lukot sitten ajan myötä ruostuisivat, joka kuuluu asiaan. Pitääkö kaikkeen suhtautua niin uppiniskaisesti - ei ymmärrä, niin suomalaisista ei tule helposti eurooppalaisia, ei sitten millään, monessa muussakaan asiassa, esim. juomatavoissa.

      • eiperässähiihtäjä

        Siks, ku me ei olla apinoita


      • Viänänen

        Miten sen tosirakkauden käy, kun tulee sade, ja talvi, ja kylmä, ja rakkauslukot ruostuu ?

        ihan vain näin käytännön ihmisenä kysyn, että maalaako kaupunki ne ruosteenestoaineella, vai annetaanko arvokkaasti patinoitua rakkauslukon puhki ? = D

        On ikävä näky semmoinen, rakkauslukot ruosteessa sillankaiteella. Siellä tuulessa kilisyttävät kolkosti, rumaa sellainen !
        Kuvaako rakkauselämän muutenkin hetkittäistä luonnetta, vai onko se ominaisuus toisarvoinen lukon käytössä ?

        Voi olla jonkun mielestä kauniskin näky, kun on kuin murhatantereella...

        Eikös lukon kanssa ole vähän niin ja näin, eron tullessa joutuu yön pimeydessä hiippailemaan rautasahan kanssa sitä lukkoa pois sahaamaan, kun uusi rakkauslukko on tarpeen.
        Saattaapi olla monen mielestä turhan vaikeata sellainen, ja hirmu noloa...vai laitetaanko se toinen ja kolmas lukko sitten eri sillan kaiteeseen kuin se ensimmäinen ?
        - ja entäs jos se toinen onkin jo laittanut lukon jonkun toisen kanssa jonnekin, ja ne ei löydä sitä avainta, niin mitäs sitten, joutuuko se pettänyt puoli sitten sinne sillalle, vai se petetty ?
        - entäs jos se ex- lukko onkin samassa sillassa kuin se uusikin lukko, niin sovitaanko että niillä on eri tapaamisajat ?
        vai mitenkä se menee ?
        ja jos ex- lukko ja uusi lukko ovat eri silloissa, niin miten tutkitaan esteellisyys sen toisen ja kolmannen lukon tapauksessa, kun / jos kukaan ei enää muista, että minkä näköinen se lukko oli ?
        - milloin on syytä olettaa, että toisella on toinen lukko ?
        - millä perusteella se vanha lukko saisi elatusapua, ja jos niille tulee lapsilukko, niin kuka sen avaa, että ne lapset pääsee tekemään omat lukot ?
        ihmettelen, todella ! =D


    • öööööööööööööö

      yhen hulluksi päähänpistoksi vai onko enempää ilmaantunu lukkoja kun en oo tässä ite sielläpäin kulukenu? Tuokin ainoo varmaan poistetaan kaupungin toimesta kun tiukkapiposet alkaa valittaa maiseman pilaantumisesta.

    • lempi leiskuu

      laita v&m niin on sinetti lukko useesta lemmen yöstä!

    • hulluja molemmat
      • 99Luftballoon

        Rakkauden ja lemmenlukoissa hienointa on ideologia, ettei siinä ole lukonreikää eikä avaimia.

        http://www.lemmenlukko.com/

        Tosin, jos avaimia olisi. Pitäisikö niitä olla yksi vai enemmän? ..ja kenelle niitä pitäisi antaa. Parhaalle kaverille?


    • Utelias Uuno

      Joko sinä olet kiinnittänyt oman lemmenlukkosi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe