mul on 60 l kultakaloja

so what

juu. 2 kultakalaa on. myös monia pikkukaloja.

hyvin pärjäävät.

20

1769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akwwwa

      kyllä ne varmaan pärjäävät.
      Mutta lemmikkiä ei pidä oloissa jossa ne vain PÄRJÄÄVÄT.
      Kyllä kissakin PÄRJÄÄ vaikka tynnyrissä.
      Itselläni oli aijemmin 600 Litrainen, jossa kultakalat kasvoi 2 vuodessa 25 senttisiksi, koska niillä oli tilaa kasvaa.

      Nykyään mulla on tilanpuutteen vuoksi "vain" 300 Litrainen, siellä on yksi vanha 25 senttinen ja muutama uusi kultakala, mutta ne ei ole vuosienkaan saatossa kasvaneet kymmentä senttiä pidemmäksi..
      Kalat ei vaan kasva liian pienessä tilassa ja jos tuo minun 300 Litrainenkin on liian pieni, 60 L on jo ihan rääkkäystä!
      Kultakalan pitäminen liian pienessä altaassa on jo senkin takia väärin, että ne aiheuttavat kuonaa paljon muita kaloja enemmän, ne sottaa veden tosi nopeasti.

      Lisäksi ne vaatii hyvin happipitoista vettä, mikä on liian pienessä altaassa aivan mahdotonta.
      Ja viimeinen virhe, kultakala on parvikala, joten 2 kalaa on liian vähän, mutta älä herranjumala hanki sen takia lisää.

      Hanki isompi allas, jollei oo varaa akvaarioon, niin hanki vaikka joku lasten uima-palju, mutta tuo 60 Litrainen on eläinrääkkäystä, ihan lain mukaankin sillä nykyään lakikin sanoo, minkä kokoinen allas on milläkin kalalla oltava, joten joku kaverisi vielä käräyttää sinut tuosta ja saat siitä ikävän merkinnän rikosrekisteriisi sekä eläintenpito kiellon!

    • Tärkeää

      ... Kultakalan vaatimukset;

      Kultakala on parvikala ja vaatii pervikooltaan vähintään kuutta laji kumppania, käytännössä tämä tarkoittaa että kultakalaa kohden olisi tarjota se satalitraa tilavuutta joten minimi akvaario kultakalalle olisi 600 litraa, mitä suurempi porukka sitä suurempaa tilaa kalat tarvitsevat!

      Kymmenpäinen kultsi parvi olisikin syytä majoittaa jo tuhatviisisataa litraiseen akvaan ja suodattimen teho olisi syytä reilusti ylimitoittaa!
      5000l/h ja paljon massatilavuutta ei ole ollenkaan paha ratkaisu tälle viileän veden lemmikille joka pitää mielummin alle 24 asteisesta vedestä mutta ei sitä kannata paljoakaan alle 20 asteisessa pidellä vaikka usein kyllä monasti näkee suositeltavan, varsinkin jalostetut muodot ovat erittäin herkkiä veden laadun vaihteluille.
      Perus muoto kultakala jolla ei ole huntu pyrstöä kestää parhaiten viileätäkin vettä mutta nämä kalat voivat oikeasti kasvaa todella suuriksi .. http://kuvablogi.com/nayta/29877/ .. kuva on maailman suurimmasta mutta nämä kalat voivat oikeasti kasvaa suuriksi kun ne saavat vain oikean kokoisen kodin, eihän kukaan halua lemmikkiään kiduttaa ja kituuttaa liian pienessä kopissa???

    • so what

      ei ne oo ainakaa viel yhtäkää kalaa syöny.

      te kettutytöt voisitte mennä sinne vitun greenpeaccee huutelee ku ootte tollasii nipoja.

      mä pidän kalani missä tykkään ja se ei kuulu teille paskaakaa

      • Vitun kettutyttö

        Miksi pidät sitten kaloja jos sulle on yksi lysti miten ne voivat?


      • ..

        susta on kiva kiduttaa eläimiä. oikeestaan säälin sua. ei kukaan tervejärkinen tekis noin.


    • voi *****

      No ite et tiiä kultakaloista paskaakaa jos pidät niitä 60l akvassa älä ainakaa kehuskele sillä!

      Eikä sul ees varmaa oo kultakaloi eikä akvaa oleenkaa.:)

    • nykytiedon mukaan

      Meillä on 10 000L lampi ja kaksi kultakalaa. Kasvavat hyvin äkkiä yli 20cm, koska saavat elää suuressa vesitilassa. Tämäkään lampi ei tunnu liian suurelta kultakaloille.

      Talveksi otetaan sisälle noin 600L akvaarioon.

      Pienessä akvaariossa kultakalat kasvaa, hyvä jos 10cm. Eli olosuhteista johtuen ei kasva normaalisti. Ei siinä ole mitään hehkuttamista.

      • kissalle elävää ruok

        Niin, noita kultakaloja oli lammessa 5 mutta naapurin kissat on syöneet kolme kalaa. Kunhan saan naapurin kissat pyydystettyä niin otetaan pari lisäkaveria kultiksille.


      • Bangerang
        kissalle elävää ruok kirjoitti:

        Niin, noita kultakaloja oli lammessa 5 mutta naapurin kissat on syöneet kolme kalaa. Kunhan saan naapurin kissat pyydystettyä niin otetaan pari lisäkaveria kultiksille.

        Lammen pystyy pengertämään sillain että kissat ei yllä sinne kurkottelemaan. Eläinkaupasta varmasti löytyy esitteitä ja ohjeita jos kysyt! :)
        (Ja netistä varmaan myös.)


    • en ole tyhmä

      so what

      Jos sinusta kalasi voivat hyvin niin miksi mainostat täällä pitäväsi kaloja siellä?

      Sinulla ei oikeasti ole akvaariota vaan haluat vain väitellä. No siihenkös tämä foorumi sopiikin?

      Menkää Aqua webbiin tietoa hakemaan!!!!!

    • Xiphophorus

      Tälläisten paskiaisten vuoksi tämä on huono paikka.Olen Aqua-Webissä.

      • bombo

        Samat sanat!


      • MA7xGE
        bombo kirjoitti:

        Samat sanat!

        Kappas, täällä lukee tuttuja! :D


      • Xiphophorus
        MA7xGE kirjoitti:

        Kappas, täällä lukee tuttuja! :D

        Täällähän on tuttuja tosiaan.:)


    • Sinäsenkinrääkkäri!

      Samat sanat kuin nuilla muillakin. Minulla on 3 kääpiökokoiseksi jalostettua kultakalaa jotka juuri ja juuri viihtyvät reilusti yli 200 litraisessa akvaariossani. Kääpiökokoiseksi jalostetut (ei kääpiökokoisiksi jääneet) kuuluu laitta vähintään siihen 200 litraseen (n.3 yksilöä muita lajin kanssa toimeen tulevia pikkukaloja)... Ja ois ihan kiva tietää minkä kokoisia nuo sinun kultakalat mahtaa olla???

      • MA7xGE

        Niin joo ja "so what" voi ryömiä koloonsa, että päästään pelastamaan kalaparat (jos niitä edes on ;D )


    • kissatyttö88

      Kuka täällä oli pyydystämässä naapurin kissat? Ei toisen kissaa saa pyydystää, vaikka hän pitäisikin sitä vapaana. Kissaa ei saa ottaa, ellei ole syytä epäillä sen olevan koditon. Kissa ei ole heitteillä, jos sillä on koti ja siitä pidetään huolta. Ei vaikka se menisi muutaman metrin sinun talosi pihalle! Jos olet noin tyytymätön, puhu naapurisi kanssa äläkä täällä valita! Voit myös sanoa, että tulet seuraavan kerran eläinsuojeluyhdistyksen kanssa ja vinkkaiset heille, että joku pitää kissaansa vapaana, vaikka ei saisi. Jos he eivät saa asialle mitään tehdä (kuten ottaa kissaa pois), sinä et ainakaan saa näin tehdä! Joten kannattaa edetä viranomaisten kautta. Nyysimällä naapurin kissan joudut vain itse vaikeuksiin.

      Ja kuten sanoin, puhu naapurillesi. Ja ole kärsivällinen. Muutamassa kymmenessä vuodessa (kun nykyään alta 30 v sukupolvi on vallitseva) kissoja pidetään vapaana vain aniharvoin ilman aitausta. Olen varma siitä. Nykyään kellään ei ole valtuuksia itse ottaa naapurinsa kissaa (eikä edes viedä sitä eläinsuojaan) ilman epäilystä heitteillejätöstä. Vapaanakulkeva kissa ei myöskään ole lainsuojaton eikä sitä saa vahingoittaa (vaikka en ajattelekaan, että vahingoittaisit).

      Inhoan sitä kun ihmiset ajattelevat voivansa ottaa toiselta kissan pois vain koska hän pitää sitä vapaana. vanhempani ovat pitäneet kissojaan vapaana tontillaan vuosikymmeniä eikä YHDELLEKÄÄN ole käynyt mitään. Nuorin eli 17-vuotiaaksi. Olen monta kertaa sanonut, että rakentaisivat aitauksen, koska tiedän muiden ihmisten asennevammat, mutta eivät suostu. Eivätkä he siltikään ole huonoja kissanhoitajia eikä yksikään kissa ole heidän hoidossaan ollut "heitteillä".

      Nyt on siirtymäaika kissojen ulkoilutusasiassa. Jos joku tappaisi ulkona vapaana kulkevan kissan omistajan tymyyden tähden (tai samasta syystä veisi hänen kissansa eroon rakkaasta omistajastaan ja kodistaan esim. eläinsuojaan), hän olisi itse tehnyt rikoksen. Mutta olkaa kärsivällisiä -oma sukupolveni ei enää pidä kissojaan vapaana :D Siirtymät tapahtuvat hitaasti. Itse kannatan aitauksia. Jos on oma piha, sen voi mainiosti aidata (aidan korkeus ainakin 150cm ja maan alle varmuuden vuoksi 50cm, vaikka ei kissat pahemmin kaiva). Näin itse teen, jos joskus pääsen omakotitaloon. Jos taas ei ole omaa pihaa (asuu esim kerrostalossa), kissaa ei ulkona oikein edes voi pitää...

    • Just...

      Oot kamala ihminen ku pidät kultakalaa niin pienessä....muuetnkin tuo sinun asiallinen käytös on huonoa....taitaa olla huonot vanhemmat tai jotakin... kun kasvattanut lapsensa tuollaisiksi ELÄINRÄÄKKÄÄJIKSI!!! -__-

    • nälkänen

      onko kultakalat syötävä nyt on nälkä rahat on loppu

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe