Tiilitalon rappaaminen

jarih

Pystyykö/kannattaako vuonna 1980 yhteen tasoon rakennettu tiilitalo rapata valkoiseksi?

9

2623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timperman 02A

      eilen ihan asiallisesti, jonkun mielestä se ei sitten sitä ollut koska on poistettu, pelkkä pikkusieluinen diktaattori taitaa olla sheriffinä tällä palstalla.

    • ruisku re

      kyllä pystyy kaveri rappautti kesällä laitetaan alle ensin verkko ja sitten rappaus talo oli noin 130 neliöö maksoi noin 8000e en kyllä laittaisi valkoista näkyy noki ym ei ole helppo puhdistaa

    • pistepilkku

      paljonko maksaa materiaalit jos tekee itse ihan normitalo yksikerroksinen

      • Fjdnnnffg

        Pari kolme tonnia on aineet. Jos itse teet julkisivun rappauksen niin sen jälkeen ei varmasti ole normitalo vaan hyvinkin uniikki...

        Kannattaa kysyä joltain rapparilta hinta-arvio työstä. Siinä saattaa samalla saada myös arviota sille että onko hommassa mahdollista onnistua


    • 2+19

      Serpon aineilla tehtynä ja itse rappaamalla ei onnaa.

      Se ei tapahdu rappauskauhalla vaan ruiskulla ja ruiskun ja siihen kuuluvan myllyn vuokraaminen ei onnistu.

      Tarvitaan lisäksi taito vehkeitten käytössa ja rappauksessa. Voi muuten joutua maksamaan tukkeutuneet letkut ja seinä laikultainen. Hirveää!

      • Rap-rap

        Kyllä rappauspumppuja saa vuokrattua. Hinnat vaihtelevat ja koneisiin on pakko perehtyä sen mukaan mitä aikoo tehdä. Peruskysymykset:

        1) Mitä lisälaitteita rappauspumppu ehdottomasti tarvitsee (tarvitaanko erillinen kompressori hajoituilmaa varten?)

        2) Mtä pumppu pumpaa mitä ei?

        3) Minkälaista sähköä kone tarvitsee (HUOM! järeämmissä koneissa 32 A voimavirtatarve).

        Rappaajat tulevat nykyään lähes yksinomaan Virosta. Suomalaisia rappaajia ei juuri ole. Käsin rappaavia tuskin löytää mistään, joten sen puolen ammattitaitoa ei ole.

        Jos tekee itse käsin, niin kannattaa odottaa spiva säätä (pilvipouta n. 15 C) ja käyttää tasoittamiseen PALJOOOOOON aikaa.


      • työtön rappaaja
        Rap-rap kirjoitti:

        Kyllä rappauspumppuja saa vuokrattua. Hinnat vaihtelevat ja koneisiin on pakko perehtyä sen mukaan mitä aikoo tehdä. Peruskysymykset:

        1) Mitä lisälaitteita rappauspumppu ehdottomasti tarvitsee (tarvitaanko erillinen kompressori hajoituilmaa varten?)

        2) Mtä pumppu pumpaa mitä ei?

        3) Minkälaista sähköä kone tarvitsee (HUOM! järeämmissä koneissa 32 A voimavirtatarve).

        Rappaajat tulevat nykyään lähes yksinomaan Virosta. Suomalaisia rappaajia ei juuri ole. Käsin rappaavia tuskin löytää mistään, joten sen puolen ammattitaitoa ei ole.

        Jos tekee itse käsin, niin kannattaa odottaa spiva säätä (pilvipouta n. 15 C) ja käyttää tasoittamiseen PALJOOOOOON aikaa.

        Kyllä käsinrappaaja löytyy, täältä. Mutta aika heikkoa on ollut kysyntä. Että muissa hommissa ollaan.


    • Järjetöntä

      Miksi rapata lähes huoltovapaa pinta? Yhtä järkevää kun hirsitalon maalaus nykyaikaisilla maaleilla.

    • Täällä

      myös perinteisen käsirappauksen osaaja.
      Jos on tumma,synkkä tiili,niin ymmärtää.
      Karkealla antiikkilaastilla piirtopintaa hiertämällä.
      Pohjineen reilulla tonnilla aineet,100m2.
      Työ sekä telineet ja suojaukset erikseen.
      Ei voi verrata hirsitalon maalaukseen.
      Antiikilaastilla tulee hengittävä pitkään kestävä pinta.
      Työtä tietty riittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2515
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1595
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1548
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      105
      1368
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe