Taas uskovainen pedofiili

´o

Tiesittekös,että eilen hovissa olleen "Jämsän pedofiiliringin" yksi tuomittu (48-vuotias Järvenpääläinen mies) oli ammatiltaan diakoni? Minä en tiennyt, mutta eipä yllätä.

44

1406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä sitten,

      ei kaikki papitkaan ole uskovaisia

      • Nuori_tyrtönen

        Mutta meidän uskovainen saarnaaja pitää nuorista tytöistä.


    • ei Jumalan tahto ole

      kirkon työntekijät ole uskovaisia. Riittää kun kuuluu kirkkoon. Voi jotenkin uskonnollinenkin olla, mutta vain elävä yhteys Jumalan kanssa antaa voimaa elää puhtaasti ilman syntiä. Pedofiilia on syvällinen pakkomielle ja jopa riivaus.

      • ei Jumalan tahto ole

        Lisään vielä, että Jumala sallii senkin pervouden. Revin Raamatustani sivun, ainakun pahaa tapahtuu


      • ei Jumalan tahto ole kirjoitti:

        Lisään vielä, että Jumala sallii senkin pervouden. Revin Raamatustani sivun, ainakun pahaa tapahtuu

        "Lisään vielä, että Jumala sallii senkin pervouden. Revin Raamatustani sivun, ainakun pahaa tapahtuu "

        Jumalan olemassaolo ei ole riippuvainen siitä, syyllistyvätkö uskovat johonkin rikoksiin vai eivät. Jos jotain pahaa tapahtuu, niin sekään ei kumoa Jumalan olemassaoloa.
        Jos ateistit haluavat kumota Jumalan olemassaolon, niin silloin tarvitaan aivan muunlaisia todisteita.


      • Mark5 kirjoitti:

        "Lisään vielä, että Jumala sallii senkin pervouden. Revin Raamatustani sivun, ainakun pahaa tapahtuu "

        Jumalan olemassaolo ei ole riippuvainen siitä, syyllistyvätkö uskovat johonkin rikoksiin vai eivät. Jos jotain pahaa tapahtuu, niin sekään ei kumoa Jumalan olemassaoloa.
        Jos ateistit haluavat kumota Jumalan olemassaolon, niin silloin tarvitaan aivan muunlaisia todisteita.

        Kristittyjen muhinoinnit lasten kanssa eivät tee heidän jumalistaan yhtään todellisempia.


    • Eihän ammatti kenestäkään tee uskovaista. Yks huonoimmista provoista ever.

      • "Eihän ammatti kenestäkään tee uskovaista. Yks huonoimmista provoista ever. "

        Tekeekö ammatti lapsenraiskaajan
        vai tekeekö lapsenraiskausalttius ammattivalinnan?


    • Ei ole välttämättä uskis. Vaikkakin kristillinen usko ja ihmiskäsitys sekä sosiaalieettinen toimintatapa ovat työn lähtökohtia. Keskeisenä alueena opiskelussa ovat yleiset sosiaalialan opinnot. Niiden avulla saa välineitä ymmärtää ihmisten vaihtelevia tilanteita suomalaisessa yhteiskunnassa ja myös toimintavälineitä käytännön työhön. Tämän lisäksi opiskelun tärkeitä aihepiirejä ovat kristinuskon keskeinen sisältö, Raamattu ja kirkon usko sekä sen nykyhetkiseen tulkintaan liittyvät kysymykset. Työvälineinä tärkeitä ovat myös sielunhoito, jumalanpalvelus ja muut seurakunnan toimintatavat.

      • Aito elävä

      • Aito elävä kirjoitti:

        usko on eri asia kuin uskonnollisuus

        Sitähän te ääriuskonnolliset jaksatte hokea.


    • Niin, kyllähän pedofiili on vielä enemmän ihmisjätettä kuin normikristitty... Mutta ei isolla marginaalilla.

      • Miksi haluat

        solvata?


      • Miksi haluat kirjoitti:

        solvata?

        Nimimerkki ei ole osa leipätekstiä, vaan tarkoitettu kuvaamaan kirjoittajaa ja erottamaan hänet muista.


    • Jos ateisti vastustaa pedofiliaa, niin silloinhan hän on samalla puolella kuin kristinusko, jota hän pilkkaa ja pitää vääränä.
      Näin ateisti on ristiriidassa oman moraalinsa kanssa.

      • Onhan se hyvä että kristinuskossakin on kaikkien, ateistienkin, hyväksymiä moraalikoodeja.
        Saat ihan vapaasti pilkata ateismia, pitää sitä vääränä ja olla näin ristiriidassa oman moraalisi kanssa.


      • Ajattelusi taitaa olla vähän yksiniitistä. Olen varmasti useimpien uskovien kanssa samaa mieltä monistakin moraalikysymyksistä, kuten kaikki muutkin ateistit. Se ei silti tarkoita, että hyväksyisin kaikki ääriuskovien moraaliset kannanotot.

        En todellakaan näe siinä mitään ristiriitaa? Näetkö sinä?


      • 12____13

        Uskonnollisia ristiriitoja, hämärä tyyppi olet.


      • agnoskepo kirjoitti:

        Ajattelusi taitaa olla vähän yksiniitistä. Olen varmasti useimpien uskovien kanssa samaa mieltä monistakin moraalikysymyksistä, kuten kaikki muutkin ateistit. Se ei silti tarkoita, että hyväksyisin kaikki ääriuskovien moraaliset kannanotot.

        En todellakaan näe siinä mitään ristiriitaa? Näetkö sinä?

        "Ajattelusi taitaa olla vähän yksiniitistä. Olen varmasti useimpien uskovien kanssa samaa mieltä monistakin moraalikysymyksistä, kuten kaikki muutkin ateistit. Se ei silti tarkoita, että hyväksyisin kaikki ääriuskovien moraaliset kannanotot.

        Ongelma on vain siinä, että ateisteilla ei ole mitään moraalia, jota ei olisi poimittu kristinuskosta tai jostain muusta uskonnosta. Siksi heillä ei pitäisi olla mitään järjellistä perustetta kritisoida moraalisissa kysymyksissä uskovia.
        Jos ateismi ei pysty tarjoamaa mitään parempaa moraalia kuin kristinusko, niin silloin ei kenenkään kannata olla ateisti, vaan uskova.

        Toiseksi, vaikka uskovat syyllistyisivät kuinka moneen pedofiliaan tahansa, niin se ei kumoa Jumalan olemassaoloa millään tavalla, ja siksi kenenkään ei kannata olla ateisti, vaan uskovainen.


      • Mark5 kirjoitti:

        "Ajattelusi taitaa olla vähän yksiniitistä. Olen varmasti useimpien uskovien kanssa samaa mieltä monistakin moraalikysymyksistä, kuten kaikki muutkin ateistit. Se ei silti tarkoita, että hyväksyisin kaikki ääriuskovien moraaliset kannanotot.

        Ongelma on vain siinä, että ateisteilla ei ole mitään moraalia, jota ei olisi poimittu kristinuskosta tai jostain muusta uskonnosta. Siksi heillä ei pitäisi olla mitään järjellistä perustetta kritisoida moraalisissa kysymyksissä uskovia.
        Jos ateismi ei pysty tarjoamaa mitään parempaa moraalia kuin kristinusko, niin silloin ei kenenkään kannata olla ateisti, vaan uskova.

        Toiseksi, vaikka uskovat syyllistyisivät kuinka moneen pedofiliaan tahansa, niin se ei kumoa Jumalan olemassaoloa millään tavalla, ja siksi kenenkään ei kannata olla ateisti, vaan uskovainen.

        Väiteet, että moraali perustuisi uskontoon, ovat täysin tuulesta temmattuja. Jopa läheisillä sukulaislajeillamme simpansseilla ja bonoboilla on sosiaalisina lajeina laumojen sisäisiä sääntöjä, joita voidaan pitää alkeellisina moraalisääntöinä.

        Ihmisyhteisöjen ikivanhat moraalisäännöt, jotka auttoivat yhteisöjä selviämään, on ympätty uskontoihin. Uskonnot ovat kuitenkin jämähtäneet dogmaattisina paikoilleen, kun taas moraali on kehittynyt Raamatun kirjoittamisen jälkeen paljon. Kristinuskon moraali on pohjimmiltaan patriarkaalisen idän paimentolaisheimon moraalia, jossa miehen omaisuutta oli niin vaimo, palvelijat kuin karjakin, kuten kymmenes käskykin kertoo. Raamatun moraali salli orjuuden, moniavioisuuden, määräsi kuolemantuomion mitättömistä asioista ja on nykykäsityksen mukaan monilta osin barbaarista.

        Itse voin sanoa, etten uskovana ollut ainakaan yhtään sen moraalisempi kuin nyt ateistina. Moralistisempi kyllä. Nuorena uskovana olisin varmaan tuominnut joitain nykyään noudattamiani tapoja, mutta ikä tuo suvaitsevaisuutta. Toisaalta nykyään näen eräät silloiset asenteeni toisia ihmisiä syrjivinä ja loukkaavina. Ja merkillistä kyllä, silloin oli useasti helpompi hyväksyä umpipakana kuin väärällä tavalla uskova.


      • agnoskepo kirjoitti:

        Väiteet, että moraali perustuisi uskontoon, ovat täysin tuulesta temmattuja. Jopa läheisillä sukulaislajeillamme simpansseilla ja bonoboilla on sosiaalisina lajeina laumojen sisäisiä sääntöjä, joita voidaan pitää alkeellisina moraalisääntöinä.

        Ihmisyhteisöjen ikivanhat moraalisäännöt, jotka auttoivat yhteisöjä selviämään, on ympätty uskontoihin. Uskonnot ovat kuitenkin jämähtäneet dogmaattisina paikoilleen, kun taas moraali on kehittynyt Raamatun kirjoittamisen jälkeen paljon. Kristinuskon moraali on pohjimmiltaan patriarkaalisen idän paimentolaisheimon moraalia, jossa miehen omaisuutta oli niin vaimo, palvelijat kuin karjakin, kuten kymmenes käskykin kertoo. Raamatun moraali salli orjuuden, moniavioisuuden, määräsi kuolemantuomion mitättömistä asioista ja on nykykäsityksen mukaan monilta osin barbaarista.

        Itse voin sanoa, etten uskovana ollut ainakaan yhtään sen moraalisempi kuin nyt ateistina. Moralistisempi kyllä. Nuorena uskovana olisin varmaan tuominnut joitain nykyään noudattamiani tapoja, mutta ikä tuo suvaitsevaisuutta. Toisaalta nykyään näen eräät silloiset asenteeni toisia ihmisiä syrjivinä ja loukkaavina. Ja merkillistä kyllä, silloin oli useasti helpompi hyväksyä umpipakana kuin väärällä tavalla uskova.

        Pieni lisäys.
        Luterilainen kirkko ei ole enää aikoihin opettanut Raamatun moraalia, kuten eräät lahkot tekevät vieläkin. Kun kuuntelee koulutettujen pappien ja piispojen puheita, niin kyllä heidän moraalisaarnansa lähtevä uskonnon ohella vahvasti länsimaisesta humanismista.


      • Märkä1
        agnoskepo kirjoitti:

        Väiteet, että moraali perustuisi uskontoon, ovat täysin tuulesta temmattuja. Jopa läheisillä sukulaislajeillamme simpansseilla ja bonoboilla on sosiaalisina lajeina laumojen sisäisiä sääntöjä, joita voidaan pitää alkeellisina moraalisääntöinä.

        Ihmisyhteisöjen ikivanhat moraalisäännöt, jotka auttoivat yhteisöjä selviämään, on ympätty uskontoihin. Uskonnot ovat kuitenkin jämähtäneet dogmaattisina paikoilleen, kun taas moraali on kehittynyt Raamatun kirjoittamisen jälkeen paljon. Kristinuskon moraali on pohjimmiltaan patriarkaalisen idän paimentolaisheimon moraalia, jossa miehen omaisuutta oli niin vaimo, palvelijat kuin karjakin, kuten kymmenes käskykin kertoo. Raamatun moraali salli orjuuden, moniavioisuuden, määräsi kuolemantuomion mitättömistä asioista ja on nykykäsityksen mukaan monilta osin barbaarista.

        Itse voin sanoa, etten uskovana ollut ainakaan yhtään sen moraalisempi kuin nyt ateistina. Moralistisempi kyllä. Nuorena uskovana olisin varmaan tuominnut joitain nykyään noudattamiani tapoja, mutta ikä tuo suvaitsevaisuutta. Toisaalta nykyään näen eräät silloiset asenteeni toisia ihmisiä syrjivinä ja loukkaavina. Ja merkillistä kyllä, silloin oli useasti helpompi hyväksyä umpipakana kuin väärällä tavalla uskova.

        Nyky moraali onkin sitten toimivaa vai?


      • q.v

        Mark, sinun moraalikäsityksesi ei tule keneltäkään näkymättömältä taikaolennolta. Se tulee vallitsevasta kulttuurista ja ympäristöstä missä olet varttunut.

        Jahvea ei tarvita siihen, että joku on hyödyksi yhteisölleen ja ympäristölleen. Samalla tavalla Jahven palvojat voivat aiheittaa harmia muille tekemällä pahoja asioita vaikka kuinka olisivat teistejä. Niitäkään tekoja ei voi laittaa olemattoman hyvän / pahan taikaolennon syyksi.


      • BlueDevil

        Niin, Mariahan synnytti jessen 12-vuotiaana...

        "siksi kenenkään ei kannata olla ateisti, vaan uskovainen."

        Ai jotta saisi pedoilla? Kuule mark, me normaalit pidetään moista sairaana...


      • >>Näin ateisti on ristiriidassa oman moraalinsa kanssa. <<

        Tässä pedofiliajutussa ateistin moraali olisi tietenkin ristiriidassa hänen oman moraalinsa kanssa vain jos hän yhtäaikaa vastustaisi ja kannattaisi pedofiliaa. Ei muuten.


      • Mark5 kirjoitti:

        "Ajattelusi taitaa olla vähän yksiniitistä. Olen varmasti useimpien uskovien kanssa samaa mieltä monistakin moraalikysymyksistä, kuten kaikki muutkin ateistit. Se ei silti tarkoita, että hyväksyisin kaikki ääriuskovien moraaliset kannanotot.

        Ongelma on vain siinä, että ateisteilla ei ole mitään moraalia, jota ei olisi poimittu kristinuskosta tai jostain muusta uskonnosta. Siksi heillä ei pitäisi olla mitään järjellistä perustetta kritisoida moraalisissa kysymyksissä uskovia.
        Jos ateismi ei pysty tarjoamaa mitään parempaa moraalia kuin kristinusko, niin silloin ei kenenkään kannata olla ateisti, vaan uskova.

        Toiseksi, vaikka uskovat syyllistyisivät kuinka moneen pedofiliaan tahansa, niin se ei kumoa Jumalan olemassaoloa millään tavalla, ja siksi kenenkään ei kannata olla ateisti, vaan uskovainen.

        Kyllä kaikilla on moraali.


      • heheheeeeeee

        Voi tätä uskovaisten järjenjuoksua.


    • Jumalan olemassaoloa ei voida kumota sillä, että kerrotaan mitä pahaa uskovat ovat tehneet. Siksi on turha luetella niitä,
      Jos ei ole parempia argumentteja Jumalan olemassaolon kumoamiseksi, niin silloin ei kannata olla ateisti, vaan uskovainen.

      • Eihän sillä Jumalan olemassaoloa edes pyritä kumoamaan. Sillä pyritään kumoamaan se paskanjauhanta korkeasta kristillisestä moraalista, johon eräät uskovat (eivät kaikki) sortuvat.


      • Mark5llä kova tarv selittää Kaikkivoipan osuutta tähäkin huttuun


      • Hävetkääateistit
        agnoskepo kirjoitti:

        Eihän sillä Jumalan olemassaoloa edes pyritä kumoamaan. Sillä pyritään kumoamaan se paskanjauhanta korkeasta kristillisestä moraalista, johon eräät uskovat (eivät kaikki) sortuvat.

        Eipä ole muiden moraali ihmempää. Nämä tikun nokassa pidot ovat kirkon vainoa eli yritys murtaa uskonnonvapaus. Muutakin moraalitonta tapahtuu, mukana enimmäkseen ateistit. Joka toinen nainen pahoinpidellään, petoksia. lasten kaltoinkohtelua ei jaksa luetellakaan kaikkea. Ei saa ateistien huomiota. Pikemmin vapauttaisivat kaikesta moraalista. Islam on ihan koskematon ateisteille.


    • Taasateistipedofiilit

      Yksi. Mitäs ne muut olivatkaan. Hyvä että uskonto kuitenkin puhuttelee noin erityisesti, että sitä ja uskovaisia pidetään ahneesti silmällä. Ovela ateistipedo hakeutuu tietenkin kirkon työntekijäksi. Onhan pappeuskin vain tutkinto muiden joukossa. Ja länsimainen humanismi. lastensuojelu ml. on peräisin kristillisestä kirkosta.

    • uskova-urpo

      Onneksi Jumala antaa kaiken anteeksi, koska hän itsekin on pelkkä huoripukki (teki lapsen toisen miehen kihlatun kanssa).

      • ateismi-on-tyhjyyttä

        Ateisti saa vinkuu kun ei saa.


      • Pahajuttu

        Ateistit puhuvat valheen suulla.


      • hei.onttokaali
        ateismi-on-tyhjyyttä kirjoitti:

        Ateisti saa vinkuu kun ei saa.

        Onneksi sinä sait tyhjän pään.


      • hihhuli.huijari
        Pahajuttu kirjoitti:

        Ateistit puhuvat valheen suulla.

        Älä valehtele!


    • Epäuskottavaakin

      Sekin vielä, että suurin osa tapauksista tutkimatta ehkä siksi, että arvatenkin on paljon joukossa perättömiä ja kaunaisia omia ilmoituksia. Tarkoituksena mustamaalata, ihan kuin nykyisin vaikka erotilanteissa kun aihe on trendikkäämpi kuin tavallinen pahoinpitely tai muu kajoaminen. Kirkko ei vaan voi nimittää valehtelijoiksi. On saattanut kuoronohjaaja koskettaa olkapäästä ryhdistääkseen ja kajoamistahan se on. Kun vuosikymmeniä myöhemmin muistelee.

    • Kristillinen moraali on sitä, mitä Raamattu siitä sanoo, eikä sitä, mitä ihmiset, vaikka olisivat uskovia, tekevät.
      Jos ateistien mielestä pedofilia on väärin, niin silloinhan ateistit ovat juuri samaa mieltä kristinuskon ja Raamatun moraalin kanssa, joten heillä ei ole mitään perustetta kritisoida kristinuskoa.

      • Kerro, mikä on suojaikäraja Raamatussa.

        Olet niin huono vastaamaan, niin vastaan puolestasi: siellä ei ole sellaista. TosiUskova saa hässiä Jumalansa luvalla 11-vuotiasta. Onneksi on Suomen laki, joka rankaisee alaikäiseen sekaantumisesta. Mutta kun sitä ei kielletä Raamatussa, niin se on TosiUskovan mukaan sallittua. TosiUskova ei välitä siitä, että uhri pahoittaa mielensä, TosiUskova välittää vain siitä, pahoittaako hänen jumalansa mielensä. Siinä on TosiUskovan käsitys oikeasta ja väärästä.

        Ja entä jos TosiUskova jää kiinni? Hän pyytää anteeksi jumalaltaan kiinnijäämistään, mutta toisaalta syyttää tietysti uhria, tuota viekoittelevaa 11-vuotiasta ja loppujen lopuksi toteaa, että vain hänen jumalansa voi tuomita hänet.


      • >>Kristillinen moraali on sitä, mitä Raamattu siitä sanoo, eikä sitä, mitä ihmiset, vaikka olisivat uskovia, tekevät.<<

        Raamatun moraalin mukaan pitää tappaa, jos Jahve niin käskee.
        Sen voit lukea monesta kohtaa Raamattua.


      • "Jos ateistien mielestä pedofilia on väärin, niin silloinhan ateistit ovat juuri samaa mieltä kristinuskon ja Raamatun moraalin kanssa, joten heillä ei ole mitään perustetta kritisoida kristinuskoa. "

        Kannattaa katsoa tuo video:
        https://www.youtube.com/watch?v=zIwiU7thK54

        Siinä selviää kovin seikkaperäiseöllä tavalla, että julle ei tykkää homoista eikä motherfukkereista, eikä oikein mistään muustakaan.
        Paitsi Nooasta :-)


      • Mark.luuvitonen

        Raamatun mukaan Jumala teki lapsen toisen miehen kihlatun kanssa. Tuollaista moraalia on turha markkinoida malliesimerkkinä.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe