Mikä vikana?

Liian allerginen

Ongelmani on ollut minulla jo ala-asteen kolmannesta luokasta lähtien (Nyt olen 20v) ja sitä on yritetty selvittää lääkärissä ja ravitsemusterapeutilla.

En voi siis syödä hedelmiä muuta kuin tuoremehuina. Muistan elävästi miten vielä ihan pikkutyttönä söin banaania, omenaa, päärynää ja appelsiini oli suurinta herkkuani. Sitten eräänä päivänä kun oli ala-asteen kolmannella luokalla haukkasin tuoretta omenaa - mutta sitten tapahtui jotain. Pureskelin ja pureskelin herkulliselta maistuvaa omenaa ja kun nielaisin sen - se tuli oksennuksena heti ylös. Ei jäänyt pahaa oloa ja ajattelin, että no omena varmaan oli vain huono. Menin kotiini ja äiti oli ostanut banaaneja - nam nam! Haukkasin banaania ja sama juttui toistui - pureskelin herkulliselta maistuvaa banaania mutta kun nielaisin niin oksenkin sen heti pois.

Vanhempani huolestuivat todenteolla ja koulussa kokeiltiin, että jos voisin sydö hedelmät soseena - enpä voinut ja vanhempani huolestuivat vielä enemmän. Sitten kokeiltiin tuoremehua jossa oli hedelmälihaa - oksenkin senkin. Äitini oli melkein menettänyt kaiken toivonsa kun hän osti minulle tuoremehua ilman hedelmälihaa mutta kappas vain! Se pysyi sisällä ja maistui todella ihanalta.

Eli nyt ikää 20 vuotta ja tätä tutkittu vaikka miten. Kerran sain yhdeltä kokilta vastaukseksi, että syy voisi olla hedelmän kuiduissa jotka poistuvat hedelmästä kun siitä tehdään mehua. Olisiko täällä ketään, jolla olisi samanlaisia oireita tai tietäisi tapauksia? Olen yrittänyt useasti vieläkin maistella hedelmiä ihan pikku paloina, mutta ei onnistu.

Kiitän etukäteen jo kaikkia lukeneita ja vastanneita.

2

472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mseta

      Hei! Oletan että sinulla on suolistossa häiriöitä mikä on tänäpäivänä hyvin yleistä,johtuu tästä ruokakultuurista,ja suurista määristä lääkkeitä.
      Kannattais kokeilla luonnollisia lisäravinteita, aloittaisin Aloe Vera Plussalla ja lisäksi Acidophilus Plus maitohappobakteeri jossa viittä eri tyyppiä hyödyllisiä,maitohappoa muodostavia bakteereita.
      Jokainen kuorilo luovuttaa vähintään viisi miljardia hyödyllistä mikro-organismia suolistoon.
      Hieno suojajärjestelmä takaa,että parhaanlaatuiset elävät mikro-organismit pääsevät perille suolistoon.
      1 kuorilo vastaa 10 annosta jogurttia.
      Näitä tuotteita ei myydä kaupassa.
      Kerron kyllä lisää jos kiin.

      • Liian allerginen

        Hei!
        Kiitos vastauksesta ja kyllä minua kiinnostaisi kuulla lisää. Voitko laittaa vaikka jotain nettisivua tai sitten miun mailiin [email protected] lisätietoa? On huojentavaa kuulla, että jollain saattaisi olla vastaus ongelmaani.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1872
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1387
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1238
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      65
      1138
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      984
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      969
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe