saako puoliso myydä toisen auton ilman edunvalvojan lupaa

evvvvvvvvvvtttttt

jos auto sairaan puolison nimissä eikä tämä oikeustoimikelpoinen niin voiko puoliso myydä sen ilman edunvalvontalupaa

9

4277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä se siitä

Tee valtakirja ja allekirjoita kauppakirja omalla nimelläsi.Järkevintä myydä auto pois,sehän on teidän välinen asia eikä kuulu kenellekään muulle.Hoida asiat kuntoon.Mielipiteeni on tämä ja näin minä toimisin,jos puolisoni sairastuisi vakavasti.Tsemppiä!

• -------------------

voi jos se ei ole teidän kummankin nimissä!

Mielipiteitä voi olla vaikka mitä, eri asia sitten mikä on lain mukaan oikein ja mikä ei, ensim. neuvo EI ole lain mukaan oikein!!!

• kokemustakinon

lääkärinlausunnolla jos toinen ei ymmärryksessä ja auto potilaan

• fidha

Lain mukaan oikeuskelvottomuus tarkoittaa sitä, ettei valtakirjaakaan voi tehdä siinä tilassa. Minä en myisi, koska puolison kuoleman jälkeen perunkirjassa on mainittava kaikki omaisuus. Silloin se summa, minkä on autosta saatu pitäisi löytyä puolison varoista. Samassa yhteydessä kyseenalaistetaan myynti, mikäli kauppakirjassa ei ole puolison omakätistä allekirjoitusta, eikä sitä löydy valtakirjastakaan.

Kaikki yhteinen omaisuus pysyy yhteisenä elämän ajan, siksi toisen omaisuuskin pysyy hänellä kuolemaan saakka.Laillinen edunvalvoja on ainoa ratkaisu näissä tapauksissa, mikäli jotain sairaan omaisuutta halutaan myydä.

• mievaan sanon että
        fidha kirjoitti:

Lain mukaan oikeuskelvottomuus tarkoittaa sitä, ettei valtakirjaakaan voi tehdä siinä tilassa. Minä en myisi, koska puolison kuoleman jälkeen perunkirjassa on mainittava kaikki omaisuus. Silloin se summa, minkä on autosta saatu pitäisi löytyä puolison varoista. Samassa yhteydessä kyseenalaistetaan myynti, mikäli kauppakirjassa ei ole puolison omakätistä allekirjoitusta, eikä sitä löydy valtakirjastakaan.

Kaikki yhteinen omaisuus pysyy yhteisenä elämän ajan, siksi toisen omaisuuskin pysyy hänellä kuolemaan saakka.Laillinen edunvalvoja on ainoa ratkaisu näissä tapauksissa, mikäli jotain sairaan omaisuutta halutaan myydä.

myin puolison auton kun hengenvaarallallista jos hän muistisairaana ajelee.Mies laittoi nimen siihen mihin näytin....mitäpä tuos,vaimo olen,mun oikeus...sanokoot muut mitä haluu,saakeli ympäri vuorokauden hoidan,niin omaisuudellemme teen mitä huvittaa

• minä möisin
        mievaan sanon että kirjoitti:

myin puolison auton kun hengenvaarallallista jos hän muistisairaana ajelee.Mies laittoi nimen siihen mihin näytin....mitäpä tuos,vaimo olen,mun oikeus...sanokoot muut mitä haluu,saakeli ympäri vuorokauden hoidan,niin omaisuudellemme teen mitä huvittaa

Niin minäkin tekisin, yhteistä omaisuus on ja mitä autolla tekee jos sillä ei voi ajaa.
        Keneltä se on pois?

• määääää
        minä möisin kirjoitti:

Niin minäkin tekisin, yhteistä omaisuus on ja mitä autolla tekee jos sillä ei voi ajaa.
        Keneltä se on pois?

samaa mieltä,kait puoliso vastuussa jos itellä ei pelitä enää,minäkin myisin...

• mievaan sanon että
        määääää kirjoitti:

samaa mieltä,kait puoliso vastuussa jos itellä ei pelitä enää,minäkin myisin...

ja mulla...ja puolison allekirjotus...so what....; ) pitää olla viekas näissäkin asioissa....miten ja mitä tekee....

• Anonyymi
        mievaan sanon että kirjoitti:

Mutta kun se ei ole sinun omaisuutta vaan puolisosi, jos auto vain hänen nimissään! Eri asia kun kuolee ja jos perit hänet!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      20
      1761
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      146
      1748
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      320
      1421
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1108
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      209
      1102
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      139
      1058
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      975
    8. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      955
    9. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      945
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      898
    Aihe