Tietokoneen tehothan voivat laskea/tietokone voi hidastua monista eri syistä, jos on esim. viruksia, troijalaisia tai muita möngertäjiä käyttiksessä, tai sitten jos on pölyä tai muuta caccaa koneen sisällä. Mutta voiko tietokoneen tehot heiketä esimerkiksi sen takia, että tietokone tai sen osat ovat jo niin vanhoja. Menettääkö tietokone teoaan vanhetessaan?
Menettääkö tietokone tehoaan vanhetessaan?
7
446
Vastaukset
- dfgdgdfgd
Kovalevy kuluu aikaa myöten, mut eipä ne tehot muuten mihinkään häviä
-
kone ei menetä tehojaan yhtään ajan myötä.
Vain pölyyntymisen aiheuttama jäähdytyksen heikkeneminen voi hidastaa toimintaa, mutta tehot ovat entisellään.
Kaikille Windowseille ominainen hidastuminen saa ihmiset epäilemään rautaakin. - 2332
Jos osat vikaantuu niin se voi kyllä ilmetä käyttöjärjestelmän kummallisena jumituksena mutta useimmiten se ei kyllä toimi sitten ollenkaan. Osat eivät itsessään muutoin hidastu. Windowsissa haittaohjelmat ja muut turhat tiedostot saattavat jumittaa koneen, OS X:kin sekoaa kyllä ajan myötä jos ei levytyökalulla skannaile ja korjaile virheitä, Linuxeilla tapahtuu myöskin softan jumitusta sillointällöin ja joskus hajoaa koko käyttiksen toimivuus esim. päivitysten jälkeen kun laiteajureita hajoilee, Windowsissa ja OS X:ssä ajurien hajoaminen on harvinaisempaa.
- 1stMacFinn
Mulla on tossa olohuoneessa yks Mac mini, ollut syksystä 2006. Koska sitä tarttis ruveta skannaileen sillä Levytyökalulla kun en oo vielä ehtinyt eikä ole hidastunut...
Ei sen puoleen, tää 24 kk vanha MBP ei myöskään ole hidastunut.
Joten jos tämä huippuasiantuntija kertois mulle koska tämä hidastuminen alkaa, voisin koittaa korjailla... - Kumma.
1stMacFinn kirjoitti:
Mulla on tossa olohuoneessa yks Mac mini, ollut syksystä 2006. Koska sitä tarttis ruveta skannaileen sillä Levytyökalulla kun en oo vielä ehtinyt eikä ole hidastunut...
Joten jos tämä huippuasiantuntija kertois mulle koska tämä hidastuminen alkaa, voisin koittaa korjailla...Tässä sompailen vm. 2004 Fujitsu-Siemensillä, eikä Ubuntu ole hidastunut koskaan.
Sama juttu vm. 2005 HP Notebookissa, eikä senkään Mint ole hidastunut koskaan. - 2332
1stMacFinn kirjoitti:
Joten jos tämä huippuasiantuntija kertois mulle koska tämä hidastuminen alkaa, voisin koittaa korjailla...Tosson MacFinnille yksi tapaus jossa Macbook Pro on ollut kuukauden käytös:
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=50&t=149320
Avaajan ongelman syytä ei vielä tiedetän mutta viimeisin vastaaja tällä hetkellä on tarvinnut jotain erillistä säätösoftaa jotta käyttis pelittää. Eli jumittaa OS X:kin siis, ei kaikilla, mutta ei niitä viruksiakaan ole kaikilla Windows-käyttäjillä eikä Linux-ajurit hajoile. Jos pitäisin omien koneideni tilannetta faktana niin missään käyttiksessä ei olisi mitään vikaa, koskaan.
Kysy toki lisää jos haluat tietää.
Ei menetä. Tosin, huoltohommissa jotain vanhoja koneita alikellotetaan jos muistit ei kestä perässä, että niitä hidastetaan että toimisivat luotettavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931692
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2141359- 831298
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799