tietääkö joku lääkkeistä

sfgx

tiedättekö saako 16 vuotias masennuslääkkeitä vanhempien tietämättä ja jos saa niin miten. mutta jos ei niin voiko joku edes kertoa jotain köyhän miehen masennuslääkkeitä tai muita kikkoja kun tuntuu niin helvetin tyhjältä ja ahdistavalta tämä elämä. alkoholia on turha ehdottaa koska se ei auta

6

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ................

      niitä ostetaan apteekista ja lääkäri kirjoittaa reseptin jos katsoo aiheelliseksi. Tapauskohtaisesti asiat, eli aina ei kerrota.
      Eikö olisi parempi jos vanhemmat tietäisivät?!

      • pharmakos_

        Kokeile ensi hätään tummaa (siis tosi tummaa) suklaata. Jotain 60-80% kaakaopitoista. Tummassa suklaassa on MAO-B inhibiittoreita ihan luonnostaan ja tuon ryhmän kemikaalit on siis masennuslääkkeitä.


      • nyyti_1980
        pharmakos_ kirjoitti:

        Kokeile ensi hätään tummaa (siis tosi tummaa) suklaata. Jotain 60-80% kaakaopitoista. Tummassa suklaassa on MAO-B inhibiittoreita ihan luonnostaan ja tuon ryhmän kemikaalit on siis masennuslääkkeitä.

        Mulla olisi sellainen hämärä mielikuva, että kun olet jo tuon ikäinen niin lääkäri ei saa ilmoittaa vanhemmille. Alkoholia ei todellakaan kannata kokeilla usein se vaan pahentaa asiaa. Tai niin ainakin on omalla kohdallani. Voit varata ajan ihan tavalliselle terveyskeskuslääkärille. Tai sitten jos olet jossain koulussa niin voit varmasti kouluterveydenhoitajan kautta saada ajan lääkärille. Jos lääkäri katsoo aiheelliseksi niin hän kirjoittaa sinulle reseptin masennuslääkkeisiin.
        Olin itsekkin sinun ikäisen todella masentunut taitoi olla esinmäinen masennuskauteni silloin päällä. Pohdiskelin tuota samaa asiaa. Jätin sitten lopulta lääkkeet hakematta, vaikka niitä minulle tarjottiin koska pelkäsin vanhempieni saavan tietää.
        2004 sairastuin kuitenkin uudelleen ja kerroin vanhemmilleni jotka alkuhämmenyksen jälkeen ottivat asian oikein hyvin. Tosin olivat aika ummikkoja mielenterveysongelmista, että piti välillä rautalangasta vääntää, mikä on homman nimi. Nykyään vanhempani tukevat tosi paljon. Maksavat minulle yksityisen psykiatrin kun kaupunki ei pystynyt tarjoamaan riittävän usein kontaktia ja auttavat muutenkin rahallisesti sekä myös muissa asioissa.
        Kannattaa miettiä että voisitko kertoa vanhemmillesi tilanteesta, en toki tunne sinua, enkä tiedä millaiset välit sinulla on vanhempiisi. Mutta se voisi jopa olla helpottava asia niin ei tarvisi olla yksin pahan olon kanssa.
        Voimia sinulle kovasti. Lupaathan hakea apua!


      • pharmakos_ kirjoitti:

        Kokeile ensi hätään tummaa (siis tosi tummaa) suklaata. Jotain 60-80% kaakaopitoista. Tummassa suklaassa on MAO-B inhibiittoreita ihan luonnostaan ja tuon ryhmän kemikaalit on siis masennuslääkkeitä.

        Hiukan kukkujuttua, sillä sitä ei ole pystytty todistamaan. Muita terveysvaikutuksia kyll suklaalla löytyy:

        http://raakasuklaa.com/wordpress/?page_id=36


    • saman kokenut monest

      16 vuotias on jo siinä vaiheessa jolloin lääkäri ei voi kertoa enää vanhemmille jos potilas niin haluaa.

      Lääkkeetkö sitten tilanteeseen kuuluu? Tätä sopii miettiä, omalla kohdalla voin sanoa että masennuksesta ja tyhjyyden tunteesta ja ahdistuksesta pääsee vasta kun siihen pureutuu kunnolla. Mistä ne olot tulee? Miten niiden kanssa voi aluksi olla sitten miten niistä pääsee lopullisesti.

      Lääkkeet on vaan kainalokeppejä joiden kanssa pääsee kävelemään kunnes jalka on parantutunut.

      Miten masennus parannetaan? Siinä onkin kysymys, mutta ennenkaikkea siihen tarvitaan ammattilaista ja vertaistukea samaa kokevilta / kokeneilta.

      Olet sen ikäinen kun minä olin ensimmäisen kerran kokiessani masennusta. Koin kamalaa ahdistusta ja tuskaa vuosikaudet, välillä se helpotti mutta palasi aina takaisin. Olin tehdä lopullisen ratkaisun. Onneksi kuitenkin sain apua ja tutustuin itseeni ja niihin ihaniin asioihin joita elämä voi tarjota meille jokaikinen päivä. Sain oikean elämän. Se on mahdollista.

    • minäbvaan

      kovin mielellään määrää masennuslääkkeitä nuorille koska ne saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta. ota yhteyttä sun kaupungin psyk.sairaanhoitoon ja siellä sit arvioidaan se lääkityksen tarve. ja muista se et kun syö masennuslääkkeitä nii niitä pitää syödä pitkään mielummin kun lyhyt kuuri koska jos se masennus uusituu niin lääkehoito ei tehoa niin hyvin seuraavilla kerroilla. itse meen aina vuosi kerrallaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7658
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2842
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1424
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1349
    Aihe