mitäteen

koira vietiin

sukulainen otti hoitoon rotukoiramme ja kun veimme sen, ilmoitimme selkeästi että koira tulee hoitoon väliaikaisesti hankalan elämäntilanteemme takia. nyt jo edesmennyt isäni oli 100 kilometrin päässä tehohoidossa, ravasin siellä kuukauden ikäisen vauvani kanssa ja kotona oli lisäksi kaksi lasta ja remontti. kun muutaman kuukauden päästä menin hakemaan koiraani takaisin (bichon fri se) enpä sitä enää saanutkaan! sieltä tuli kaikki enoni lapset kimppuun ( sellaiset serkut kenen kanssa en ole ollut vuosiin tekemisissä alkoi soitella..) että olen antanut koiran heille. Enoni on vanha ja sairas ja he vetosivat siihen että mies kuolee suruun jos koira viedään pois. Lapset kaipaa koiraa kotiin, samoin minä. Kyseessä koira joka vasta 4 vuotias. Turkki oli hoidettu huonosti ja koira lihotettu muodottomaksi. kaikki koiran omistus paperit minun nimissäni, ja mitään luovutuspaperia en todellakaan ole heille tehnyt. mitähän teen. tarviiko mennä poliisin kanssa hakemaan koira kotiin kun en muuten saa. sukuun sitten taas tulee yksi riita ja äitini kärsisi siitä valtavasti.

2

595

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piste Veikkonen

Juttu on melko kinkkinen.
      Joo, kyse saattaa olla hallinnan loukkaus nimisestä rikoksesta. Se on asianomistajarikos. Jos siitä tehdään poliisille rikosilmoitus, niin tällöin sukulaiselle on vaadittava rangaistusta. Muutoin poliisi ei sitä ala tutkimaan.
      Rangaistusvaatimuksen seurauksena asia siirtyy poliisilta syyttäjälle ja sen jälkeen oikeuteen. Hävinnyt maksaa tietysti viulut.
      Jos omistusoikeutesi koiraan pystytään oikeudessa näyttämään toteen, niin oikeus rankaisee rikokseen syyllistynyttä, sekä määrää koiran palautettavaksi. Kun tuomio on saanut lainvoiman, niin sen jälkeen voit pyytää ulosotonhaltijaa palauttamaan koiran. Poliisi ei tee ulosottomiehen tehtäviä.
      Jos taas omin valloin käyt noutamassa koiran takaisin, niin tällöin saatat syyllistyä rikokseen nimeltä, omankädenoikeus. Eli, omankädenoikeus on rikos, jossa tekijä tekee teon, jota ei saa tehdä ilman viranomaisen myötävaikutusta.

• eiole totta

tänään kun kyselin koiraani, piti teettää sillä pennut ja ehdotin hakevani koiran vain pentuja tekemään ja sitten olisin luovuttanut koiran heille, vanha sukulaismies ilmoitti että he olivat leikkauttaneet koiran kohdun kysymättä minulta!!! hieman sapettaa. nyt en tarvi koiraa, jolla ei voi tehdä pentuja. pennuista olisi myös mennyt sijoitukseen ystävälle ni koira, joten tappio on jo taloudellisestikkin suuri. kuinka joku eläinlääkäri voi leikkauttaa nuoren koiran ilman lupaa ja kuinka juonia sukulaiset olivat.. mitähän nyt teen..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2075
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      330
      1274
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      91
      1166
    4. 149
      1055
    5. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      928
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      67
      919
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      859
    8. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      797
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      23
      796
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      759
    Aihe