Minkä aikaa menee ennenkuin omenapuuhun varrettu oksa alkaa tuottaa omenita?
oksasn kehittyminen
4
584
Vastaukset
- keväällä varttanut
Joko ensi keväänä voi uusi oksa tehdä kukkia, vai ehkä vasta 5 vuoden päästä? Kumpi on todennäköisempää?
- kymmeniä oksia
kukkinut seuraavana kesänä, mutta en muista tekikö omenia silloin. Riippuu varmaan lajikkeesata, toiset tekevät aika pian omenia. Ja riippuu omenapuun paikasta/maasta, kuivuudesta. Oksaa kannattaa leikata latvasta, kuten varsinainen omenapuukin alkaa nopeammin tehdä, kun leikataan tai taivutetaan alaspäin.
- Tobias melkein kypsä
Jos varttaminen onnistuu hyvin ja varteoksassa on kukkasilmuja, omenoita tulee jo ensimmäisenä syksynä.
- keväällä varttanut
Kylläpä mielenkiinnolla odottaa sitten ensikesää. Lajiketta en tiedä, tuttava antoi 3 oksaa jostakin vanhasta nimettömästä puusta, kaikki lähti hyvin kasvamaan. Kannattaakohan kääpiöpuun (pirja) oksaa varttaa normaalisti kasvavaan punakaneliin.
Punakaneli on jo noin 20 vuotta vanha, huonosti omenia tekevä puu, nyt ympäriltä on leikattu 2 isoa koivua, niin saa nähdä auttaako tulemaan omenia paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882