Mokia kuukautisista!

neiti12

Eli haluaisin kuulla mokia kuukautisista (esim. tullu housuihin punanen pläntti yms.)! Mulla ei vielä oo mokaa mutta sitä vaan mietin että jos alkaa vaikka liikkatunnilla! Sit ois hävettävää! Ja siinä tulis eka moka ;D

122

11436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NEITI12

      Mulle on tapahtunut toinen moka joka liittyy murrosikään...Elikkä mulla on karvaset kädet niin kerran mun kaveri koulussa sano mulle poikien eessä et "onpa sulla karvaset kädet!" Olin siinä poikien eessä ihan nolona ja muut vaan nauro :) Ei mikään kivin moka..=)

      • Tyttis12

        Eikö kenelläkään tosiaan ole mitään mokia tapahtunut....Haluaisin vain sen takia kuulla että osaisin vaikka itse varoa niitä mokia tekemästä... Ja kyllähän vaikka menkoissakin pitää jotain hauskaa olla! :-D


      • wegtw
        Tyttis12 kirjoitti:

        Eikö kenelläkään tosiaan ole mitään mokia tapahtunut....Haluaisin vain sen takia kuulla että osaisin vaikka itse varoa niitä mokia tekemästä... Ja kyllähän vaikka menkoissakin pitää jotain hauskaa olla! :-D

        joo en TODELLAKAAN halua että joku näkee et mulla on kuukautiset. se on todella noloo ja en tiedä miten kestäisin sen häpeän jos housussani olisi tahra! tai no en melkein kestänytkään sitä kun sängyssäni oli verta ja vanhemmat kumpikin varmasti näki sen ;( yritin jopa epätoivoisesti kaadella vettä siihen ja hangata että veri haihtuisi mut ei ;( liian noloo ja sain tarpeekseni niistä vitun kuukautisista ;((


      • herjhg
        wegtw kirjoitti:

        joo en TODELLAKAAN halua että joku näkee et mulla on kuukautiset. se on todella noloo ja en tiedä miten kestäisin sen häpeän jos housussani olisi tahra! tai no en melkein kestänytkään sitä kun sängyssäni oli verta ja vanhemmat kumpikin varmasti näki sen ;( yritin jopa epätoivoisesti kaadella vettä siihen ja hangata että veri haihtuisi mut ei ;( liian noloo ja sain tarpeekseni niistä vitun kuukautisista ;((

        No miten sun vanhemmat suhtautu niihin? Ja monta vuotias nyt oot ta monta vuotiaana sulla alko?


      • wegtw
        herjhg kirjoitti:

        No miten sun vanhemmat suhtautu niihin? Ja monta vuotias nyt oot ta monta vuotiaana sulla alko?

        mulla alko kuukautiset 13 vuotiaana ja nyt olen kohta 15. ei ne ONNEKS oo sanonu mitään. vaihtovat vaan lakanat ja se selvis sillä. oli se vähän noloo kun minulle noloo on melkein kaikki pienet jutukin ;( no ei mitään, mulla on tällä hetkellä veriset yö housut. en jaksa vielä pukee päälle niin yritän sitten kävellä pois niin etei kukaan huomaa...ärsyttää vaan että jos on side niin silti ne veret jotenkin ihmeellisesti pääsee pois sen siteen ohi housuun. ärsyttävää ;((


      • voi sua
        wegtw kirjoitti:

        mulla alko kuukautiset 13 vuotiaana ja nyt olen kohta 15. ei ne ONNEKS oo sanonu mitään. vaihtovat vaan lakanat ja se selvis sillä. oli se vähän noloo kun minulle noloo on melkein kaikki pienet jutukin ;( no ei mitään, mulla on tällä hetkellä veriset yö housut. en jaksa vielä pukee päälle niin yritän sitten kävellä pois niin etei kukaan huomaa...ärsyttää vaan että jos on side niin silti ne veret jotenkin ihmeellisesti pääsee pois sen siteen ohi housuun. ärsyttävää ;((

        Voi sua:( No mutta eihän menkkoja tartte nolota...Sehän on naisten elämässä ihan luonnollista! Jos menkkoja ei ois niin se ois huolestuttavaa! Mutta kyllä määkin ymmärrän että se on ärsyttävää! :)


      • Turha nolostelu!
        voi sua kirjoitti:

        Voi sua:( No mutta eihän menkkoja tartte nolota...Sehän on naisten elämässä ihan luonnollista! Jos menkkoja ei ois niin se ois huolestuttavaa! Mutta kyllä määkin ymmärrän että se on ärsyttävää! :)

        ei sun tartte hävetä. Kaikille naisille sattuu ohivuotoa yöllä, ja läntit lakanoista ja housuista saa pois kun laittaa ne veren ollessa tuoretta likoon KYLMÄÄN veteen, jossa on pesuainetta. Enin veri huuhdotaan pois ja sen jälkeen normaali pesu pesukoneessa.

        Todellakin, sellaista sattuu ihan aikuisillekin. Päivälläkin voi vaikka olisi kuinka varustautunut tamponeilla ja siteillä tulla joskus länttejä housuihin. Ei se ole niin kamalaa.

        Koskaan ei ole kyllä tullut pitkiksistä tai hameesta läpi niin pahasti, että sen olisi joku ulkopuolinen huomannut. Jos on moonikset, ei kannata laittaa vaalea asua päälle, vaan joku tummempi.


      • Anonyymi
        wegtw kirjoitti:

        mulla alko kuukautiset 13 vuotiaana ja nyt olen kohta 15. ei ne ONNEKS oo sanonu mitään. vaihtovat vaan lakanat ja se selvis sillä. oli se vähän noloo kun minulle noloo on melkein kaikki pienet jutukin ;( no ei mitään, mulla on tällä hetkellä veriset yö housut. en jaksa vielä pukee päälle niin yritän sitten kävellä pois niin etei kukaan huomaa...ärsyttää vaan että jos on side niin silti ne veret jotenkin ihmeellisesti pääsee pois sen siteen ohi housuun. ärsyttävää ;((

        Mäkin nolostun helposti. T myötätuntoinen.


    • FU*K FOR THEM

      MÄ VIHAAN MENKKOJA YLI KAIKEN, EN KESTÄ NIIT YHTÄÄ, KOKO ELÄMÄ ON IHAN TUSKAA JA PELKOO NIIDEN VUOKS! OLKAA ONNELLISII ILMAN NIIT, KYL NIIST SAA VIEL KITUU!!!

      NE ON IHAN KAUHEITA, ON VAA PAHA OLLA JA PELKÄÄ SEURAAVII,

      V*TUT NIILLE!

      • ei näin

        tänää just tapahtu.. voi ei ku mua nolottaa..

        Oli menkat, menin koulussa vessaa vaihtamaa sidettä. Laitoin oven lukkoon. Olin siinä juuri ilman housuja verinen side kädessä kun koulun yksi suosituimmista tytöistä ryntää sisää kikattaen kavereilleen. Vessan lukko ei ollutkaan toiminut!! Tyttö katsoi minua päästä varpaisiin ja itse ihan kauhuissani tuijotin takaisin. "hei anteeks mä luulin et ovi oli auki..." se sano ja peräänty ovesta. Se oli nii noloo en tajuu miten voin koskaa mennä enää kuviksen tunnille se on mun kans samas ryhmäs... Vaik tiiän et se vessan lukko näytti punasta ulospäin niin tyttöpä ei ollut sitten katsonut. Lukko vain yksinkertaisesti pyörähti auki -_-... vaik tiiän et se oli SEN moka eikä mun, enhän mä voinu tietää et se lukko ei toimi ja itehän se ei kattonu että se näyttää punasta.. mut silti nolottaa nii mielettömästi must tuntuu et se näki KAIKEN en tajuu mitä se viel jäi siihe kyylää! voi hitto, koulut panostakaa vessojen lukkoihin!!! SAATANA!!


      • vessatähti
        ei näin kirjoitti:

        tänää just tapahtu.. voi ei ku mua nolottaa..

        Oli menkat, menin koulussa vessaa vaihtamaa sidettä. Laitoin oven lukkoon. Olin siinä juuri ilman housuja verinen side kädessä kun koulun yksi suosituimmista tytöistä ryntää sisää kikattaen kavereilleen. Vessan lukko ei ollutkaan toiminut!! Tyttö katsoi minua päästä varpaisiin ja itse ihan kauhuissani tuijotin takaisin. "hei anteeks mä luulin et ovi oli auki..." se sano ja peräänty ovesta. Se oli nii noloo en tajuu miten voin koskaa mennä enää kuviksen tunnille se on mun kans samas ryhmäs... Vaik tiiän et se vessan lukko näytti punasta ulospäin niin tyttöpä ei ollut sitten katsonut. Lukko vain yksinkertaisesti pyörähti auki -_-... vaik tiiän et se oli SEN moka eikä mun, enhän mä voinu tietää et se lukko ei toimi ja itehän se ei kattonu että se näyttää punasta.. mut silti nolottaa nii mielettömästi must tuntuu et se näki KAIKEN en tajuu mitä se viel jäi siihe kyylää! voi hitto, koulut panostakaa vessojen lukkoihin!!! SAATANA!!

        tiiän miltä toi tuntuu, itekki kerran istuin housut nilkoissa vessassa ja luulin et koulun vessan lukko toimii mut sitte tadaa, joku tyttö avaski oven ja katto mua pitkää ja sitte sulki sen. mullaki tais just sillo olla menkat. se oli kyllä noloa, onneksi en enää oo peruskoulussa... ;/ heti ku se tyttö oli käyny mä nousin ylös ja tulin pois vessasta ja katosin välkälle hirveen liukkaasti.


      • porsas
        vessatähti kirjoitti:

        tiiän miltä toi tuntuu, itekki kerran istuin housut nilkoissa vessassa ja luulin et koulun vessan lukko toimii mut sitte tadaa, joku tyttö avaski oven ja katto mua pitkää ja sitte sulki sen. mullaki tais just sillo olla menkat. se oli kyllä noloa, onneksi en enää oo peruskoulussa... ;/ heti ku se tyttö oli käyny mä nousin ylös ja tulin pois vessasta ja katosin välkälle hirveen liukkaasti.

        No ei toi oo etespaha mietiku joku poika ois avannu sen oven mun luokka kaveri oli laittamasa sidettämeijän luokan tommmi aukas oven ja kerto vie opelle


      • ei helvetti
        vessatähti kirjoitti:

        tiiän miltä toi tuntuu, itekki kerran istuin housut nilkoissa vessassa ja luulin et koulun vessan lukko toimii mut sitte tadaa, joku tyttö avaski oven ja katto mua pitkää ja sitte sulki sen. mullaki tais just sillo olla menkat. se oli kyllä noloa, onneksi en enää oo peruskoulussa... ;/ heti ku se tyttö oli käyny mä nousin ylös ja tulin pois vessasta ja katosin välkälle hirveen liukkaasti.

        No tää nyt ei oo menkka moka vaan vessa moka: mä olin unohtanu laittaa vessan oven lukkoon ja sit yks OPE tulee sinne vaa ja avaa oven... ei helvetti! Ja päiväkoti ikäsenä olin vessas enkä ollu laittanu lukkoon ja sit joku POIKA tulee avaamaan sen ja mä vaan siinä istun. Omg! Oon 12 ja siit on tyyliin 7 vuotta mut hävettää ihan v*itusti vieläki!!!!


      • voi kauhistus
        ei helvetti kirjoitti:

        No tää nyt ei oo menkka moka vaan vessa moka: mä olin unohtanu laittaa vessan oven lukkoon ja sit yks OPE tulee sinne vaa ja avaa oven... ei helvetti! Ja päiväkoti ikäsenä olin vessas enkä ollu laittanu lukkoon ja sit joku POIKA tulee avaamaan sen ja mä vaan siinä istun. Omg! Oon 12 ja siit on tyyliin 7 vuotta mut hävettää ihan v*itusti vieläki!!!!

        Mitäpä hävettävää päiväkoti ikäisenä on tuollainen, varmaan käynyt jokaiselle! Sinä ehkä muistat, mutta poika tuskin muistaa.

        Kaikkea sitä ihminen mukanaan kantaa.


      • Anonyymi

        Mäkin vihaan menkkoja! Varsinkin kun juuri viime yönä kun olin vanhemmillani yötä menkat niin sanotusti valui perseen kautta pikkuhousuille ja sitä kautta vanhempien lakanoille ja patjalle😳


    • moca

      No ei nyt mikään moka varmaan, mut mulla kävi yläasteella sillai että oli liikunnan tunti ollu ja sen jälkee viel jotain muuta. Mulla oli just menkat ja valkoset housut jalas. Kotona sitte vasta huomasin että perseen puolelle aika ylös oli tullu pieni verinen läntti ja nolostuin heti koska en tienny oliko muut nähny sen...

      • gfh

        Hyvä kun ootte vastannu...Osaan varoo ite:D Olisiko lisää mokia?


      • Huhhuh..
        gfh kirjoitti:

        Hyvä kun ootte vastannu...Osaan varoo ite:D Olisiko lisää mokia?

        Olin joskus laittanut hameen tyhmissäni kouluun, vaikka tiesin, et oli menkat. No sitten kun oli välkkä, niin keinuttii vähä aikaa kavereiden kaa, ja sit mentii vaan seisoskelee. No sitten huomasin et mun sääriä pitkin valuu jotai, ja mun kamut alko nauraa. Valitettavasti yhellä niist on tosi kova ääni ja kun se huomas sen veren joka valu mun sääriä pitkin se huusi:
        - ONKS SUL ALKANU MENKAT ???????? VÄHÄKS!!
        Mää sitten siinä nolona kipasin vessaan ja aloin pyyhkiä sitä verta pois. Kyl hävetti. En tie miten se pikkareiden läpi oli tullu.. kai oli siteet unohtunu


    • Nolooooooooooooooooo

      No, oli alkanu menkat ku olin 15 (nyt olen 17) ja liikkatunnilla sitten mentiin pukkariin ensiks vaihtaa vaatteita. Mulla ei ollu mitään siteitä, oli vaan laittanu paperinpalan pikkareiden päälle, siteen sijaan. No otin sitten housut pois muistamatta menkka-asioita ja paperinpalaa, ja paperin pala oli jotenkin liusunut pikkareiden saumojen yli siihen perseen kohdalle. Kumarruin sitten nostamaan housujani lattialta, ja kamuni tuijottivat pehvaani. Nousin ylös ja kysyin, mitä he tuijottivat. No sitten ý,ksi kamuni kysyi:
      - Mikä toi verinen paperi sun pikkupöksyissäs on??
      Vedin sen pois nolona. Huomasin itsekkin, että se oli ihan veressä. Heitin sen roskiin ja sanoin ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut, että mulla on alkanu menkat..
      Kamuni nauroivat ihan hitsisti, mutta eivät koskeneet minuun, sillä olin pitänyt veristä paperia käsissäni, ja se oli vielä ollut pikkareissani ja persuuksessani!!!

      • tr

        Voi teitä kaikkia! Toivottavasti ei minulle tapahdu tuollaista.


      • täti 24v
        tr kirjoitti:

        Voi teitä kaikkia! Toivottavasti ei minulle tapahdu tuollaista.

        Antakaas tätin opastaa teitä tytöt. En tosiaan tiedä miten eksyin tänne, mutta kerron nyt jotain vinkkejä. Ja olen siis tosiaan jo 24v.

        Menkat on ihan normaali juttu ja vahinkoja sattuu vanhemmillekin, monet ylläolevista jutuista on kyllä ihan vain vahinkoja, ei mitään mokia. Moka olisi sitten jos tietoisesti jättäis siteen vaihtamatta ajoissa ja sitten vaatteet sotkeentuis, ei se että esim yöllä nukkuessa vuotanut ohi.

        Vinkki nro 1. Pitäkää aina yhtä sidettä mukana vaikkei oliskaan menkat (no okei ei ehkä jos kaverilla piipahtaa nopeasti kun ei ole menkkoja) mutta vuoto voi alkaa yllättäen varsinkin alussa ja etenkin jos on epäsäännölliset, ja johonkin viikonloppureissuun tms aina useampi side/tampooni mukaan.

        2. Menkkojen aikana ottakaa aina mukaan (kouluun, kylään tms.) RIITTÄVÄSTI siteitä, eli ainakin pari ylimääräistä sen lisäksi mitä lasket tarvitsevasi. Vuoto voikin olla normaalia runsaampaa tai muuten voi sattua jotain että tarvitset useamman.

        3. Käyttäkää niitä siteitä, ei mitään paperinpalalla leikkimistä, siitä ei kuitenkaan seuraa hyvää. Ja hyvät ihmiset, vaihtakaa riittävän usein. Vaikka niiden siteiden täyttymisen seuraaminen ja vaihtaminen jne ärsyttää, niin vielä paljon enemmän ärsyttää se kun vaatteet sotkeentuu ja muut näkee, vain oman laiskuuden takia, kun sen olisi voinut välttääkin.

        4. Kun menet menkkojen aikana johonkin kylään, niin tiedosta se riski, että mikäli joudut kylässä vaihtamaan sidettä niin läheskään kaikilla ei ole vessassa roskista, eli varmistu että on esim sellaiset taskut että pystyt salakuljettamaan käytetyn siteen laukkuusi ja sieltä myöhemmin roskiin. Ja jos sitä roskista ei ole, niin älä missään tapauksessa yritä vetää vessasta alas, voi se side mennä muutamia kertoja, mutta takuulla joku kerta jää jumiin ja tukkii putket, ja se voi olla se eka kerta. Itse harrastin tätä alkuun kotona, mutta kun pari kertaa seurasin paniikissa pöntön vedenpinnannousua, niin lopulta louvutin ennenkuin tulee tukos ja olen oikeasti ongelmissa.

        Mulla on tähän mennessä muutaman kerran tullut housuihin pieni veriläntti, yleensä kotona kun en ole jaksanut vaihtaa ajoissa suojaa (olen esim katsonut elokuvaa) tosin tähän täytyy sanoa että mulla on runsaammat kuukautiset. Pari ensimmäistä, voimakkainta vuotopäivää on siten, että normaalisti vaihdettava viimeistään kahden tunnin välein side, mutta pari kertaa on vuotanut jo tunnin kuluttua yli, side ollut aivan täynnä. Käytänkin parina ekana päiväna tampoonia sidettä niin uskaltaa olla edes 2 tuntia käymättä vessassa ilman että tulee yli (on muuten hankalaa kaikilla matkoilla, tapahtumissa jne, missä oletetaan ihmisten voivan olla useampi tunti ilman vessassa ravaamista), kolmessa tunnissa saattas tulla jo molemmista. Muutaman kerran on tullut vähän verta yövaatteisiin/lakanoihin.

        Kuten joku jo kertoi, niin veri lähtee helpoiten kun tuoreeltaan, märkänä huuhtelee kylmällä vedellä ja sitten pesee normaalisti. Jos ei halua viedä esim verisiä pikkareita pyykkikoriin niin huuhtele hyvin ja kuivata huoneessasi jommaa johonkin kaapin nurkaan. Sitten kun on sopivaa väriä menossa pyykkikoneeseen niin ujutat mukaan. Ja vielä helpompi, kun opettelee käyttämään pyykkikonetta, esim vaaleat yövaatteet voi pistää suoraan pesuun jos likapyykkikaapissa on muutakin vaaleeta, ja todeta vaan että niitä oli sen verran paljon/halusin paidan X puhtaaksi ja käyttöön tms niin pistin koneen pyörimään. Kukaan ei huomaa eikä ihmettele mitään.

        Vinkit ihan kokemuksesta, ei olla puhuttu aiheesta äitin kanssa tähän päivään mennessä, en ole yhdelläkään hankalalla perhematkalla/uintireissulla tms puhunut mitään menkoista, koittanut selvitä jotenkin, ja käyttönyt valkosia valheita "tuli juotua limsaa/kahvia niin paljon että pitäs päästä jo nyt vessaan".

        Ainoat keskustelut oli, kun koulussa kerrottiin ekan kerran menkoista ja oli mulle ihan uuttaa tietoa niin sanoin äitille että terkkari kertoi kuukautisista (äitikään ei jatkanut juttua yhtään pidemmälle, kuittaas vaan jotenkin OK). Toinen keskustelu pari viikkoa myöhemmin, kauppareissun jälkeen äiti sano että vessan kaapissa on siteitä mitä voi käyttää. Tämän jälkeen ei sanaakaan, ja tästä tosiaan on jo varmaan 13 vuotta aikaa.

        Jos vain mitenkään uskotte pystyvänne, niin puhukaa äitienne kanssa aiheesta enemmän, se oikeasti helpottaisi elämää paljon, tai olisi ainakin mulla helpottanut.


      • etopf
        täti 24v kirjoitti:

        Antakaas tätin opastaa teitä tytöt. En tosiaan tiedä miten eksyin tänne, mutta kerron nyt jotain vinkkejä. Ja olen siis tosiaan jo 24v.

        Menkat on ihan normaali juttu ja vahinkoja sattuu vanhemmillekin, monet ylläolevista jutuista on kyllä ihan vain vahinkoja, ei mitään mokia. Moka olisi sitten jos tietoisesti jättäis siteen vaihtamatta ajoissa ja sitten vaatteet sotkeentuis, ei se että esim yöllä nukkuessa vuotanut ohi.

        Vinkki nro 1. Pitäkää aina yhtä sidettä mukana vaikkei oliskaan menkat (no okei ei ehkä jos kaverilla piipahtaa nopeasti kun ei ole menkkoja) mutta vuoto voi alkaa yllättäen varsinkin alussa ja etenkin jos on epäsäännölliset, ja johonkin viikonloppureissuun tms aina useampi side/tampooni mukaan.

        2. Menkkojen aikana ottakaa aina mukaan (kouluun, kylään tms.) RIITTÄVÄSTI siteitä, eli ainakin pari ylimääräistä sen lisäksi mitä lasket tarvitsevasi. Vuoto voikin olla normaalia runsaampaa tai muuten voi sattua jotain että tarvitset useamman.

        3. Käyttäkää niitä siteitä, ei mitään paperinpalalla leikkimistä, siitä ei kuitenkaan seuraa hyvää. Ja hyvät ihmiset, vaihtakaa riittävän usein. Vaikka niiden siteiden täyttymisen seuraaminen ja vaihtaminen jne ärsyttää, niin vielä paljon enemmän ärsyttää se kun vaatteet sotkeentuu ja muut näkee, vain oman laiskuuden takia, kun sen olisi voinut välttääkin.

        4. Kun menet menkkojen aikana johonkin kylään, niin tiedosta se riski, että mikäli joudut kylässä vaihtamaan sidettä niin läheskään kaikilla ei ole vessassa roskista, eli varmistu että on esim sellaiset taskut että pystyt salakuljettamaan käytetyn siteen laukkuusi ja sieltä myöhemmin roskiin. Ja jos sitä roskista ei ole, niin älä missään tapauksessa yritä vetää vessasta alas, voi se side mennä muutamia kertoja, mutta takuulla joku kerta jää jumiin ja tukkii putket, ja se voi olla se eka kerta. Itse harrastin tätä alkuun kotona, mutta kun pari kertaa seurasin paniikissa pöntön vedenpinnannousua, niin lopulta louvutin ennenkuin tulee tukos ja olen oikeasti ongelmissa.

        Mulla on tähän mennessä muutaman kerran tullut housuihin pieni veriläntti, yleensä kotona kun en ole jaksanut vaihtaa ajoissa suojaa (olen esim katsonut elokuvaa) tosin tähän täytyy sanoa että mulla on runsaammat kuukautiset. Pari ensimmäistä, voimakkainta vuotopäivää on siten, että normaalisti vaihdettava viimeistään kahden tunnin välein side, mutta pari kertaa on vuotanut jo tunnin kuluttua yli, side ollut aivan täynnä. Käytänkin parina ekana päiväna tampoonia sidettä niin uskaltaa olla edes 2 tuntia käymättä vessassa ilman että tulee yli (on muuten hankalaa kaikilla matkoilla, tapahtumissa jne, missä oletetaan ihmisten voivan olla useampi tunti ilman vessassa ravaamista), kolmessa tunnissa saattas tulla jo molemmista. Muutaman kerran on tullut vähän verta yövaatteisiin/lakanoihin.

        Kuten joku jo kertoi, niin veri lähtee helpoiten kun tuoreeltaan, märkänä huuhtelee kylmällä vedellä ja sitten pesee normaalisti. Jos ei halua viedä esim verisiä pikkareita pyykkikoriin niin huuhtele hyvin ja kuivata huoneessasi jommaa johonkin kaapin nurkaan. Sitten kun on sopivaa väriä menossa pyykkikoneeseen niin ujutat mukaan. Ja vielä helpompi, kun opettelee käyttämään pyykkikonetta, esim vaaleat yövaatteet voi pistää suoraan pesuun jos likapyykkikaapissa on muutakin vaaleeta, ja todeta vaan että niitä oli sen verran paljon/halusin paidan X puhtaaksi ja käyttöön tms niin pistin koneen pyörimään. Kukaan ei huomaa eikä ihmettele mitään.

        Vinkit ihan kokemuksesta, ei olla puhuttu aiheesta äitin kanssa tähän päivään mennessä, en ole yhdelläkään hankalalla perhematkalla/uintireissulla tms puhunut mitään menkoista, koittanut selvitä jotenkin, ja käyttönyt valkosia valheita "tuli juotua limsaa/kahvia niin paljon että pitäs päästä jo nyt vessaan".

        Ainoat keskustelut oli, kun koulussa kerrottiin ekan kerran menkoista ja oli mulle ihan uuttaa tietoa niin sanoin äitille että terkkari kertoi kuukautisista (äitikään ei jatkanut juttua yhtään pidemmälle, kuittaas vaan jotenkin OK). Toinen keskustelu pari viikkoa myöhemmin, kauppareissun jälkeen äiti sano että vessan kaapissa on siteitä mitä voi käyttää. Tämän jälkeen ei sanaakaan, ja tästä tosiaan on jo varmaan 13 vuotta aikaa.

        Jos vain mitenkään uskotte pystyvänne, niin puhukaa äitienne kanssa aiheesta enemmän, se oikeasti helpottaisi elämää paljon, tai olisi ainakin mulla helpottanut.

        Tosta edellisestä niin sanon et mulla ei oo vielä alkanu menkat mut siis yhesti illalla tässä syksyllä tein äitille lapun johon kirjotin jotenki näin "mulla ei oo vielä alkanu menkat...Monta vuotiaana sulla on alkanu? En haluais puhua ainakaan vielä kahen kesken menkoista joten puhutaan mielummin sit kun mulla on alknau" sit jotenki noin...Sit mua alko ärsyttää ja hävettää se viesti! En oikeesti saa sitä mielestä pois! En halua todellakaan puhua äitin kaa kahen kesken menkoista!!! Miten saan ongelmat pois!??!?! Kiitos jos autatte!


      • tätsy.
        täti 24v kirjoitti:

        Antakaas tätin opastaa teitä tytöt. En tosiaan tiedä miten eksyin tänne, mutta kerron nyt jotain vinkkejä. Ja olen siis tosiaan jo 24v.

        Menkat on ihan normaali juttu ja vahinkoja sattuu vanhemmillekin, monet ylläolevista jutuista on kyllä ihan vain vahinkoja, ei mitään mokia. Moka olisi sitten jos tietoisesti jättäis siteen vaihtamatta ajoissa ja sitten vaatteet sotkeentuis, ei se että esim yöllä nukkuessa vuotanut ohi.

        Vinkki nro 1. Pitäkää aina yhtä sidettä mukana vaikkei oliskaan menkat (no okei ei ehkä jos kaverilla piipahtaa nopeasti kun ei ole menkkoja) mutta vuoto voi alkaa yllättäen varsinkin alussa ja etenkin jos on epäsäännölliset, ja johonkin viikonloppureissuun tms aina useampi side/tampooni mukaan.

        2. Menkkojen aikana ottakaa aina mukaan (kouluun, kylään tms.) RIITTÄVÄSTI siteitä, eli ainakin pari ylimääräistä sen lisäksi mitä lasket tarvitsevasi. Vuoto voikin olla normaalia runsaampaa tai muuten voi sattua jotain että tarvitset useamman.

        3. Käyttäkää niitä siteitä, ei mitään paperinpalalla leikkimistä, siitä ei kuitenkaan seuraa hyvää. Ja hyvät ihmiset, vaihtakaa riittävän usein. Vaikka niiden siteiden täyttymisen seuraaminen ja vaihtaminen jne ärsyttää, niin vielä paljon enemmän ärsyttää se kun vaatteet sotkeentuu ja muut näkee, vain oman laiskuuden takia, kun sen olisi voinut välttääkin.

        4. Kun menet menkkojen aikana johonkin kylään, niin tiedosta se riski, että mikäli joudut kylässä vaihtamaan sidettä niin läheskään kaikilla ei ole vessassa roskista, eli varmistu että on esim sellaiset taskut että pystyt salakuljettamaan käytetyn siteen laukkuusi ja sieltä myöhemmin roskiin. Ja jos sitä roskista ei ole, niin älä missään tapauksessa yritä vetää vessasta alas, voi se side mennä muutamia kertoja, mutta takuulla joku kerta jää jumiin ja tukkii putket, ja se voi olla se eka kerta. Itse harrastin tätä alkuun kotona, mutta kun pari kertaa seurasin paniikissa pöntön vedenpinnannousua, niin lopulta louvutin ennenkuin tulee tukos ja olen oikeasti ongelmissa.

        Mulla on tähän mennessä muutaman kerran tullut housuihin pieni veriläntti, yleensä kotona kun en ole jaksanut vaihtaa ajoissa suojaa (olen esim katsonut elokuvaa) tosin tähän täytyy sanoa että mulla on runsaammat kuukautiset. Pari ensimmäistä, voimakkainta vuotopäivää on siten, että normaalisti vaihdettava viimeistään kahden tunnin välein side, mutta pari kertaa on vuotanut jo tunnin kuluttua yli, side ollut aivan täynnä. Käytänkin parina ekana päiväna tampoonia sidettä niin uskaltaa olla edes 2 tuntia käymättä vessassa ilman että tulee yli (on muuten hankalaa kaikilla matkoilla, tapahtumissa jne, missä oletetaan ihmisten voivan olla useampi tunti ilman vessassa ravaamista), kolmessa tunnissa saattas tulla jo molemmista. Muutaman kerran on tullut vähän verta yövaatteisiin/lakanoihin.

        Kuten joku jo kertoi, niin veri lähtee helpoiten kun tuoreeltaan, märkänä huuhtelee kylmällä vedellä ja sitten pesee normaalisti. Jos ei halua viedä esim verisiä pikkareita pyykkikoriin niin huuhtele hyvin ja kuivata huoneessasi jommaa johonkin kaapin nurkaan. Sitten kun on sopivaa väriä menossa pyykkikoneeseen niin ujutat mukaan. Ja vielä helpompi, kun opettelee käyttämään pyykkikonetta, esim vaaleat yövaatteet voi pistää suoraan pesuun jos likapyykkikaapissa on muutakin vaaleeta, ja todeta vaan että niitä oli sen verran paljon/halusin paidan X puhtaaksi ja käyttöön tms niin pistin koneen pyörimään. Kukaan ei huomaa eikä ihmettele mitään.

        Vinkit ihan kokemuksesta, ei olla puhuttu aiheesta äitin kanssa tähän päivään mennessä, en ole yhdelläkään hankalalla perhematkalla/uintireissulla tms puhunut mitään menkoista, koittanut selvitä jotenkin, ja käyttönyt valkosia valheita "tuli juotua limsaa/kahvia niin paljon että pitäs päästä jo nyt vessaan".

        Ainoat keskustelut oli, kun koulussa kerrottiin ekan kerran menkoista ja oli mulle ihan uuttaa tietoa niin sanoin äitille että terkkari kertoi kuukautisista (äitikään ei jatkanut juttua yhtään pidemmälle, kuittaas vaan jotenkin OK). Toinen keskustelu pari viikkoa myöhemmin, kauppareissun jälkeen äiti sano että vessan kaapissa on siteitä mitä voi käyttää. Tämän jälkeen ei sanaakaan, ja tästä tosiaan on jo varmaan 13 vuotta aikaa.

        Jos vain mitenkään uskotte pystyvänne, niin puhukaa äitienne kanssa aiheesta enemmän, se oikeasti helpottaisi elämää paljon, tai olisi ainakin mulla helpottanut.

        Kuulostaa niin tutulta tuo runsaiden kuukautisten kanssa läträily kierron parina ekana päivänä, että tässä vielä vanhempi täti antaa sulle suosituksen. ;) Hanki kuukuppi. Oikeasti. Se on helpottanut mun menkkoja todella paljon kun ei tarvitse koko ajan miettiä että missä on vessa ja milloin sinne pääsee ja vuotaako kohta yli. Eihän kuukuppiinkaan tuhottomasti vuotoa mahdu, mutta niin paljon kuitenkin että runsaimpinakin aikoina voin olla neljä tuntia ihan huoletta. Käytän kupin kanssa vielä parina ekana päivänä sidettä varmistuksena, joten vaikka kuppi olisi täynnäkin niin mitään ei tule housuihin. Muutenkin, kuppi ei täynnä ollessaankaan tulvi niagarana, vaan valuu vaan vuoto valuu vaan ohi siihen siteeseen.


      • verinen pytty
        tätsy. kirjoitti:

        Kuulostaa niin tutulta tuo runsaiden kuukautisten kanssa läträily kierron parina ekana päivänä, että tässä vielä vanhempi täti antaa sulle suosituksen. ;) Hanki kuukuppi. Oikeasti. Se on helpottanut mun menkkoja todella paljon kun ei tarvitse koko ajan miettiä että missä on vessa ja milloin sinne pääsee ja vuotaako kohta yli. Eihän kuukuppiinkaan tuhottomasti vuotoa mahdu, mutta niin paljon kuitenkin että runsaimpinakin aikoina voin olla neljä tuntia ihan huoletta. Käytän kupin kanssa vielä parina ekana päivänä sidettä varmistuksena, joten vaikka kuppi olisi täynnäkin niin mitään ei tule housuihin. Muutenkin, kuppi ei täynnä ollessaankaan tulvi niagarana, vaan valuu vaan vuoto valuu vaan ohi siihen siteeseen.

        mul oli kerran mekat ja olin koulus vaihtamas sidettä.tulin pois sieltä vessasta ja vähän mun jälkeen meni yks tyttö sinne ja tuli äkkiä pois.olin unohtanu vetää pytyn.onneks kukaan ei nähny et se olin minä


      • kämmäri
        verinen pytty kirjoitti:

        mul oli kerran mekat ja olin koulus vaihtamas sidettä.tulin pois sieltä vessasta ja vähän mun jälkeen meni yks tyttö sinne ja tuli äkkiä pois.olin unohtanu vetää pytyn.onneks kukaan ei nähny et se olin minä

        noh tämmönen ihan tajuttoman nolo moka sattu 7.luokalla eli muutama vuosi sitten;
        Oltiin luokkaretkellä ja meillä oli semmonen turistien bussiajelu meneillään. Mulla oli sillon just menkat ja mulla oli sillo vaan tamponi. No, sitte jossain vaiheesa tunsin, miten veri alko ryöppyämään kivasti. En kuitenkaan viittinyt mennä sinne bussin vessaan kun se oli niin pelottava. Monen tunnin päästä kun viimein pääsin oikeeseen veskiin, huomasin että farkut oli persuksesta ihan veressä ja varmasti koko meidän luokka oli nähny. Olin ihan nolona ja käärin sitten jonkun takin siihen lanteille. Vieläkin nolottaa tää :D.


      • kamukomu
        täti 24v kirjoitti:

        Antakaas tätin opastaa teitä tytöt. En tosiaan tiedä miten eksyin tänne, mutta kerron nyt jotain vinkkejä. Ja olen siis tosiaan jo 24v.

        Menkat on ihan normaali juttu ja vahinkoja sattuu vanhemmillekin, monet ylläolevista jutuista on kyllä ihan vain vahinkoja, ei mitään mokia. Moka olisi sitten jos tietoisesti jättäis siteen vaihtamatta ajoissa ja sitten vaatteet sotkeentuis, ei se että esim yöllä nukkuessa vuotanut ohi.

        Vinkki nro 1. Pitäkää aina yhtä sidettä mukana vaikkei oliskaan menkat (no okei ei ehkä jos kaverilla piipahtaa nopeasti kun ei ole menkkoja) mutta vuoto voi alkaa yllättäen varsinkin alussa ja etenkin jos on epäsäännölliset, ja johonkin viikonloppureissuun tms aina useampi side/tampooni mukaan.

        2. Menkkojen aikana ottakaa aina mukaan (kouluun, kylään tms.) RIITTÄVÄSTI siteitä, eli ainakin pari ylimääräistä sen lisäksi mitä lasket tarvitsevasi. Vuoto voikin olla normaalia runsaampaa tai muuten voi sattua jotain että tarvitset useamman.

        3. Käyttäkää niitä siteitä, ei mitään paperinpalalla leikkimistä, siitä ei kuitenkaan seuraa hyvää. Ja hyvät ihmiset, vaihtakaa riittävän usein. Vaikka niiden siteiden täyttymisen seuraaminen ja vaihtaminen jne ärsyttää, niin vielä paljon enemmän ärsyttää se kun vaatteet sotkeentuu ja muut näkee, vain oman laiskuuden takia, kun sen olisi voinut välttääkin.

        4. Kun menet menkkojen aikana johonkin kylään, niin tiedosta se riski, että mikäli joudut kylässä vaihtamaan sidettä niin läheskään kaikilla ei ole vessassa roskista, eli varmistu että on esim sellaiset taskut että pystyt salakuljettamaan käytetyn siteen laukkuusi ja sieltä myöhemmin roskiin. Ja jos sitä roskista ei ole, niin älä missään tapauksessa yritä vetää vessasta alas, voi se side mennä muutamia kertoja, mutta takuulla joku kerta jää jumiin ja tukkii putket, ja se voi olla se eka kerta. Itse harrastin tätä alkuun kotona, mutta kun pari kertaa seurasin paniikissa pöntön vedenpinnannousua, niin lopulta louvutin ennenkuin tulee tukos ja olen oikeasti ongelmissa.

        Mulla on tähän mennessä muutaman kerran tullut housuihin pieni veriläntti, yleensä kotona kun en ole jaksanut vaihtaa ajoissa suojaa (olen esim katsonut elokuvaa) tosin tähän täytyy sanoa että mulla on runsaammat kuukautiset. Pari ensimmäistä, voimakkainta vuotopäivää on siten, että normaalisti vaihdettava viimeistään kahden tunnin välein side, mutta pari kertaa on vuotanut jo tunnin kuluttua yli, side ollut aivan täynnä. Käytänkin parina ekana päiväna tampoonia sidettä niin uskaltaa olla edes 2 tuntia käymättä vessassa ilman että tulee yli (on muuten hankalaa kaikilla matkoilla, tapahtumissa jne, missä oletetaan ihmisten voivan olla useampi tunti ilman vessassa ravaamista), kolmessa tunnissa saattas tulla jo molemmista. Muutaman kerran on tullut vähän verta yövaatteisiin/lakanoihin.

        Kuten joku jo kertoi, niin veri lähtee helpoiten kun tuoreeltaan, märkänä huuhtelee kylmällä vedellä ja sitten pesee normaalisti. Jos ei halua viedä esim verisiä pikkareita pyykkikoriin niin huuhtele hyvin ja kuivata huoneessasi jommaa johonkin kaapin nurkaan. Sitten kun on sopivaa väriä menossa pyykkikoneeseen niin ujutat mukaan. Ja vielä helpompi, kun opettelee käyttämään pyykkikonetta, esim vaaleat yövaatteet voi pistää suoraan pesuun jos likapyykkikaapissa on muutakin vaaleeta, ja todeta vaan että niitä oli sen verran paljon/halusin paidan X puhtaaksi ja käyttöön tms niin pistin koneen pyörimään. Kukaan ei huomaa eikä ihmettele mitään.

        Vinkit ihan kokemuksesta, ei olla puhuttu aiheesta äitin kanssa tähän päivään mennessä, en ole yhdelläkään hankalalla perhematkalla/uintireissulla tms puhunut mitään menkoista, koittanut selvitä jotenkin, ja käyttönyt valkosia valheita "tuli juotua limsaa/kahvia niin paljon että pitäs päästä jo nyt vessaan".

        Ainoat keskustelut oli, kun koulussa kerrottiin ekan kerran menkoista ja oli mulle ihan uuttaa tietoa niin sanoin äitille että terkkari kertoi kuukautisista (äitikään ei jatkanut juttua yhtään pidemmälle, kuittaas vaan jotenkin OK). Toinen keskustelu pari viikkoa myöhemmin, kauppareissun jälkeen äiti sano että vessan kaapissa on siteitä mitä voi käyttää. Tämän jälkeen ei sanaakaan, ja tästä tosiaan on jo varmaan 13 vuotta aikaa.

        Jos vain mitenkään uskotte pystyvänne, niin puhukaa äitienne kanssa aiheesta enemmän, se oikeasti helpottaisi elämää paljon, tai olisi ainakin mulla helpottanut.

        Kuulkaapas nyt.tämähän on ihan luonnollinen asia jos ei ikätoverit sitä ymmärrä että alkaa kuukautiset ja nauraa sille niin se todistaa että he ovat vielä lapsen tasolla eivätkä ole aikuistuneet.Olen 20v MIES ja tyttöystävälleni käy jatkuvasti pieniä mokia esim aamulla sänky voi olla veressä mutta mitä sitten saa lakanat vaihdettua ja useimmiten minä itse ne vaihdan ja ostan tyttöystäväni siteet eikä siinä ole mitään noloa. Vaikka olenkin mies ja en varmaankaan paras kommentoimaan tänne mutta täysin normaali asia se on.


    • NOLOAaaa

      No tänään sattu pieni moka. Olin koulussa ja mulla oli vaaleet farkut. Olin useemman krran käyny välitunnin aikana vessassa tarkistamassa, ettei ole mennyt ohi. No viimeisellä englannin tunnilla, se tapahtui. Ohi meni ja tunnin lopussa, kävelin tietenkin viimeisenä ulos, tiesin että housuissani on punainen tahra. Kävelin niin, ettei kukaan näkisi. Vilkaisin olkani takaa enganninluokkaan paikkaani, eikä penkissäkin oli tahra, enkä voi enää palata. Jouduin siis vain lähtemään. Koulussa meillä on valituiset paikat, joten kaikki tietävät minun istuneen siinä. Ensi tunnilla luokkalaisillani oli tukiopetusta, sisältäen myös parhaan ystäväni, joten kuolen aika varmasti.

    • ´NOLOOAAA

      Noo meillä oli yhesti liikkaa..... ennen sitä liikka tuntii menin vaihtaa siteen, ettei tulis vaa lää läpi ku oli aika runsaat..sitte olin unohtanu laittaa sen verisen siteen roskiin ja tulin ulos vessasta... yks mun kaveri meni sitten vessaan ja huomas sen siteen..

    • Täti 43v

      Heheheh..huvittaa tuo yksi kommentti: täti 24v....

      No joo, mutta menoista 29 vuotta kärsineenä ja kolme lasta synnyttäneenä olen sitä mieltä, että nämä nykyajan lituska-siteet aiheuttavat paljonkin ohivuoto"mokia".
      Ne ovat muka imukyskyisempiä ym, mutta itselleni on käynyt parikin kertaa niin,että kun olen noussut tuolista.on housut veressä, sekä tuolin istuin.
      Mielsestäni tuossakaan ei silti ole mitään noloa, vaan on maailman luonnollisin asia, että kohdun limakalvo poistuu noin kerran kuussa. Ilman tätä naisen elimistön luonnollista kiertoa ei olisi ketään meistä edes olemassa.

    • Habazi (Homo)

      Hyh :(

    • noloo ;(

      Mulla oli menkat runsaimmillaan. Tietty ku olin koulussa olin unohtanu ottaa varalta siteitä nii tietty mul sit tuli yltä. Ja housuist tuli iha selvästi läpi ja tuoliki oli iha veressä. Yritin sit välttää nousemista ja peittelin tahraa. Onneks pääsin pian kotia et pystyin vaihtaa siteen.

      • täti?

        Aiemmin, kun käytin siteitä, noita ohivuotoja ym. sattui melko useasti. Ikävää on esim se, jos yökylässä ollessa on aamulla lakanassa läikkä. Kotona se ei haittaisi. Nykyään käytän kuukuppia eikä noloja juttuja ole enää käynyt. Tosin sitä kupin käyttöä kannattaa treenata jo ennen kuukautisia. Ja kupin käyttö vaatii kyllä sen, että on sinut kehonsa kanssa ja uskaltaa koskea alapäähänsä. Itse olenkin jo 30-vuotias, mutta en tiedä olisinko uskaltanut kokeilla kuukuppia silloin kun olin vielä neitsyt.

        Nykyään ei tarvitse kuljetella siteitä mukana ja rapistella niitä yleisessä vessassa. Tai piilotella haisevia siteitä johonkin laukkuun kylässä ollessa, kun vessassa ei ole roskista. Riittää kun tyhjää kupin aamulla ja illalla kotona, vaikka suihkussa käydessä.


      • kuukuppiko??
        täti? kirjoitti:

        Aiemmin, kun käytin siteitä, noita ohivuotoja ym. sattui melko useasti. Ikävää on esim se, jos yökylässä ollessa on aamulla lakanassa läikkä. Kotona se ei haittaisi. Nykyään käytän kuukuppia eikä noloja juttuja ole enää käynyt. Tosin sitä kupin käyttöä kannattaa treenata jo ennen kuukautisia. Ja kupin käyttö vaatii kyllä sen, että on sinut kehonsa kanssa ja uskaltaa koskea alapäähänsä. Itse olenkin jo 30-vuotias, mutta en tiedä olisinko uskaltanut kokeilla kuukuppia silloin kun olin vielä neitsyt.

        Nykyään ei tarvitse kuljetella siteitä mukana ja rapistella niitä yleisessä vessassa. Tai piilotella haisevia siteitä johonkin laukkuun kylässä ollessa, kun vessassa ei ole roskista. Riittää kun tyhjää kupin aamulla ja illalla kotona, vaikka suihkussa käydessä.

        Mikä on kuukuppi?


      • kupitta
        kuukuppiko?? kirjoitti:

        Mikä on kuukuppi?

        Googlaa ja tutustu!


    • KÄkäkäkäk

      Heh, pakko tähän on kommentoida, ku itelläki niin elävästi syöpyny mieleen vahingot mitä koulussa kävi joskus : D Näistä on nyt se 10 vuotta aikaa kylläkin mutta.. Mulla on myös todella runsaat menkat ja sitten kerran kun englannin tunnilla istuskelin, niin tunsin kuinka veri vaan ryöppys eikä side sitä pystyny pidättelemään. Mietin ihan paniikissa mitä teen. Kun kello soi, niin jäin viimeseksi luokkaan, oikeen hitaasti pakkasin laukkuun tavarat ja viivyttelin. Sitten nousin ja lähdin ja vilkasin vielä olan yli penkkiä, niin aivan vereenhän se jäi. Suoraa päätä painelin kotiin : D Meillä oli vaihtuvat luokkahuoneet, joten voi sitä raukkaa joka siihen seuraavaksi "omalle paikalleen" oli menossa..

      Toinen moka kävi myös joskus seiskaluokalla. Juuri ennen matikan tunnin alkamista menin käymään vessassa ja huomasin että housut oli takamuksesta ihan veressä, menkat oli alkanu. Istuin varmaan viis minuuttia vessassa miettien mitä hittoa teen. Tungin housut täyteen vessapaperia ja kävelin luokkahuoneen ovelle olkalaukku persettä peittämässä, ja sieltä käsin huutelin opettajalle, että unohdin et mulla onkin hammaslääkäri, joka alkaa viiden minuutin päästä ja pakko lähtä sinne morjens! Myöhemmällä iällä ei oo enää tapahtunu vastaavia. Kyllä noita oppii välttämään..

    • TOSI NOLOA

      Yhesti olin hammaslääkäris ja mulla oli valkoset farkut.. Mulla oli alkanu menkat siel hammaslääkäris ja tunsin ku se tuli ;/ siis sieltä :) Sitte nousin ylös ja se penkki oli veres ja mun pehvaki oli kivasti veres:D sit se nainen kysy: Sulla oli varmaan kuukautiset? Mää vaa siinä että juu.. :D sitte menin vessaa ja laitoin sitee:D

      Ja toinen:D meillä on mies opettaja ja mulla oli alkanu koulus ekan menkat:D mun paraskamu huomautti että mun penkki on veres;o sitte sehä meijä ope ei päästä vessaa... vaa välkäl.. ja kello oli 12 ja koulu loppu 3.. siin välis ei ollu välkkää,ku tehtiin jotai töitä:) sitte mun oli pakko sanoo sille opelle ett mulla on alkanu menkat ja tottakai menin sen open luo sanoo kuiskaamaa enkä ny kuiteskaa huutas luokan takaa :D sitte se sano tuleppas ja se anto siteitä open huoneestaXD

    • TOSI NOLOA

      Yhesti olin hammaslääkäris ja mulla oli valkoset farkut.. Mulla oli alkanu menkat siel hammaslääkäris ja tunsin ku se tuli ;/ siis sieltä :) Sitte nousin ylös ja se penkki oli veres ja mun pehvaki oli kivasti veres:D sit se nainen kysy: Sulla oli varmaan kuukautiset? Mää vaa siinä että juu.. :D sitte menin vessaa ja laitoin sitee:D

      Ja toinen:D meillä on mies opettaja ja mulla oli alkanu koulus ekan menkat:D mun paraskamu huomautti että mun penkki on veres;o sitte sehä meijä ope ei päästä vessaa... vaa välkäl.. ja kello oli 12 ja koulu loppu 3.. siin välis ei ollu välkkää,ku tehtiin jotai töitä:) sitte mun oli pakko sanoo sille opelle ett mulla on alkanu menkat ja tottakai menin sen open luo sanoo kuiskaamaa enkä ny kuiteskaa huutas luokan takaa :D sitte se sano tuleppas ja se anto siteitä open huoneestaXD

    • trolol4

      Minulla silloin menkkojen alkuvaiheessa pääsi tulemaan vaaleisiin farkkuihin läntti. :D Opettaja vei mut käytävälle ja kysy vaa sillee et "onko sulla alkanu menkat" ja mä vaa nyökkäsin niin sitte se vaa lisäs että "sulla on tullu veri vähä läpi" ja sitte se passitti mut vessaa kattomaa ja minä yritän epätoivosesti puhistaa länttiä ja kyllä se siitä vähä himmeniki. :DD

    • mrsKnowItAll

      menkkamogia sattuu hei kaikille, ihan normaalii ja siin mitää sen kummempaa! ittelläki ikää jo reippaasti ja niin on monia kertoja tullu yöllä ohivuotoa ja menny lakanat likaseks tms. mut ei siin sen kummempaa ku pesuun vaa:) ja on hyvä pitää laukussa jossai sisätaskussa ees sitä pikkuhousun suojaa mukana et jos sattuu menkat yllättää ni ei tartte paperii tunkee pöksyihi (yläasteella näin muistan tapahtuneen useitakin kertoja), kerran parhaalle ystävälle sattui hieman tukala tilanne kun oli melkeen kesälomat alkamassa koulussa ja kaverilla oli lyhkäset shortsit ja lahkeesta yhtäkkii roikkui vessapaperia... mitää hävettävää oo näissä jutuissa, huomaatte tytsyt ku vähä kasvatte ja menkoista tulee iha normi asia;)))))

      hauskaahan sit on kavereiden kanssa näit mogia jakaa!

    • surullinen sydän

      hei olen 13v tyttö ja Mulle sattu viiko sitte iha kauhee moka.poikaystävä oli meillä kylässä eikä meillä ollu ketään muita kotona.no sitte päädyimme olohuoneen sohvallle harrastamaan seksiä ja olimme ydynnässä kunnes minulla alkoi ensimmäinen kuukautisvuoto.Poikaystäväni pelästyi ja kysyi oleko minä kunnossa.Sanoin hänelle nolona että minulla on alkoi kuukautiset.juuri silloin vanhempani tulivat kotiin ja näkivät meidät molemmat alasti olohuoneen sohvalla.He eivät sanoneet sanaakaan ja kävelivät suoraan huoneeseensa.he eivät onneksi nähneet että minulla oli kuukautiset.poikaystäväni puki ja lähti kotiinsa.Sen jälkeen huomasin että sohvassa oli iso veritahra.Puin nopeasti päälleni hain keittiöstä rätin ja aloin hingata sohvaa puhtaaksi siloin äitini tuli huoneesta ja näki kun minä yritin pestä verta pois ja hän kysyi onko sinulla kuukautiset.en keksinyt pätevää hätävalhetta joten vastasin että myöntävästi.sen jälkeen äiti kysyi harrastitteko te seksiä vastasin kyllä.sitten äiti soitti poikaystäväni äidille ja kertoi tapahtuneesta.juoksi yläkertaan huoneeseeni ja aloin itkeä. poikaystäväni soitti seuraavana päivänä ja sano ettei halua tavata enää ikinä.siinä meni elämäni rakkaus yhyy.

      • trollinderus

        elämän rakkaus, olet 13. yhyy todellakin, hän varmasti oli elämäsi rakkaus, kun noin helpolla jätti. Jos tämä stoori edes on todellinen. Itse vähän epäilen, että trolli.


    • trollailija

      oikein arvasit trollinderus tämä on trolli hehee

    • sellastavaa

      No paristi oon lakanaa/patjaa sotkenu, mut ei siinä kauheesti mitään noloa ollut, paitsi yritin kauheesti piilotella jälkiä iskältä ja veljiltä ja mahdollisilta muilta miespuolisilta henkilöiltä.. :D

    • P.E.J.

      No mull oli kerra iha kauhee tilanne, ku mun täti oli meillä, mull onli menkat ja olin harjottelemass huoneessani tamponin laittoo...
      Olin siis sängyllä makaamassa, ku se meni sillee helpommi paikallee
      No, olin just saanu sen melkeen paikalleen siin (meni aikaa ku eka kerta...)
      ni sitt täti iha yhtäkkii pelmahtaa huoneeseen sisälle varottamatta ja mä vedän äkkii peiton vaa etee. Oli viell kuuma päivä, ni se vaa sillee "onks sull kylmä ku siell kyyhötät?" sillee leikill sano ja mä vaa sillee " Joo, tottakai" ja hymyilin sillee norm.
      Sitt ku se oli lähteny vedin nopeesti housut jalkaan ja eiku muina miehinä kävelin pesee käsiä ( sormi veressä... )
      Onneks se ei tullu kurkkii sinne toiselle puolelle sänkyy ku ois nähny tamponipaketin ja verisen pyyhkeen siin... xDD

      • onneks on niukat menkat.

        no olihan se hirveän kiva kun menkat alkoi kylään mennessä ja huomasin että sinne kotiinhan se terveys side jäi. onneks oli jotain ohuita pikkuhousunsuojia mukana ja vessapaperia sinne siteen alle;-)


    • HEEIII

      terveys side on yhdysssana, miksei kukaan enään osaa nykyään YHDYSSANOJA! se on yhdyssana!! eli terveysside

      • opettele itsekin!

        Ei pidä mennä neuvomaan, sillä jos nipottamaan ruvetaan niin enään on enää ei ENÄÄN!!!


      • mieti ennenkuin valitat

        Niin se joo on yhdyssana, mutta kirjotetaan terveys-side, ei terveysside


      • Oot tyhmä
        mieti ennenkuin valitat kirjoitti:

        Niin se joo on yhdyssana, mutta kirjotetaan terveys-side, ei terveysside

        Turha tulla pätee ku et tiiä mitää

        iha terveysside se on eikä mikää terveys-side


    • menkatonkaameet

      Mul kävi kerra koulus kässän tunnil nii,et oltii just oltu 3 h putkee tunnil ja mull oli menkat.ei ollu tullu onneks läpi ku mul on aika niukat:) sit ku olin lähös ni mun kaverit kysy et mikä nahkapala sul on housuissas? no mä menin sit vessaa ja katoin et oho menkat vähä tullu yli! :O onneks oli siteitä mukana :D

    • Runsaat mengat

      Mulle on käynyt jo pari kertaa nolosti:) Oon 13 ja mun menkat alko just tänä kesänä. Menkathan on tietty alussa epäsäännölliset joten ne voi alkaa millon vaan...

      No menin mun luokkalaiselle kylään ja en vielä oikeen tuntenu sitä. Sit me mentiin kylälle ja menin abc:n vessaan. Siellä huomasin ett menkat oli alkanu. Hädissään tungin paperia hoisuihin. No oltiin siellä kävellen ja matkaa niille takas oli jtn. 4km. Lähettiin sit käveleen niille. Menin äkkiä vessaan jja mun oli pakko lainata niiltä sidettä. Siellä ei ollu ku kaks nii sit mietein ett viittinkö ottaa. Sit aattelin et on pakko "lainata". Siitä sit selvisin:)...



      Toinen tapahtu koulussa ku oli enkun tunti ja se oli viimeinen tunti. Yhtäkkiä vulahti kauhee määrä verta. Mulla oli side tiesin et nyt tuli yli. Tuntia oli enää 15 minaa jäljellä enkä vihtiny mennä vessaan ku ei sinne ees saa kesken tunnin mennä. Laitoin sit kädet perseen alle ja huomasin että oli jo tullu yli. Olin penkillä polvilleen ettei jäis penkkiin jälkiä. Onneks istuin perällä nurkassa ja oli tummat housut. Tunnin loputtua laitoin kirjat reppuu ja kannoin reppua silleen roikottamalla ettei näy tahrat. Ovella heti oli mun takki. Sidoin sen lantiolle ja juoksin vessaan ku piti vielä keretä bussiin. Vaihdoin siteen ja tarkistin "tuhot". Peitin tahrat laittamalla takin lanteille. Juoksin bussipysäkille ja kerkesin juuri ja juuri...:)

      • sa ja ka

        Eiii.

        Ittelläni kävi niin et olin kaverin kans trampalla ka ihan siin vieres on soratie ni eiköhä siit samaa aikaa kävele joku mies koiran kaa ja mä vaan selitän ylpeenä siinä menkoista ni sit kaveri vaa sillee nykäsee ja mä katon o ou sitte semmonen pako kauhu päästää vajoamaan maan uumeniin.


    • Kashiyuka

      Kerran patjalle tullu, eipä muuta :)

    • Siteetkohdallaan?

      Tää tapahtu muutamia vuosia sitten.Olin kaverini kanssa shoppailemassa tampereella,kierreltiin siinä sitten ja päädyimme vaatekauppaan.Minulla oli siis edellisenä päivänä alkanut ja vuoto oli hyvin runsasta :DOlin siis 13.v ja en ollut kertonut kaverilleni alkaneen.No sitten ystäväni nakkasi minulle käteen vaalea denim farkut ja sanoi sovita noita sopii todella hyvin,no en tietenkään kehdannut myöntää että olin kuukautisillani.Laitoin farkut varovasti jalkaani ja näytin kaverilleni,noh siinä kävi sitten nii että jotenkin siteeni oli liikahtanut ,(en ollut tuolloin side ekspertti) Kaverini sanoi hieman kaunistellen "kannattaa ottaa housut pois" Tajusim heti mistä oli kyse,en tietenkään kehdannut ostaa verisiä farkkuka joten laitoin ne muidem farkkujen alle pinoon.Juoksimme ulos kaupasta ja se oli nolpin hetki _koko_ elämässäni.

    • mummulassa nolotti

      Olin mun mummulla yötä ja sain nukkua yläkerrassa yksin.Aamulla huomaan et side on vähä menny vinoo mut en sillo nähny viä mitään tahroja valkosella lakanalla mutta ku siirrän vähä peittoo ni veri pläntti on siinä ja ku katon patjaa sängyssä ni sekin on veressä. No odotin et mummu ja vaari lähtee kauppaan niin voin pestä läntin pois onneks se lähti, mut patjassa olevaa tahraa en saanut pois joten sitten vaan käänsin patjan

      • NOLOA

        Noo... olin puolitutun tyypin kyydissä enkä mahtunu istumaan taakse nii menin yhen jätkän syliin istumaan. Sit kun ne oli jättämässä mut kyydistä niin nousin siitä ja huomasi että sillä jätkällähän on isot veritahrat sen housuilla... ja pitkitty tilanne kun piti mun pyörää takaa ottaa ja sekin nous autosta siksi. Olin sit vaan hiljaa kun taisin mennä pieneen shokkiin ja jäin seisomaan paikalleen ihan idioottina xD en ees muista mitä ne sano mulle siinä kun vaan tuijotin eteen.. mut ei ne ainakaan maininnu mtn siitä verestä huh...


      • NOLOA
        NOLOA kirjoitti:

        Noo... olin puolitutun tyypin kyydissä enkä mahtunu istumaan taakse nii menin yhen jätkän syliin istumaan. Sit kun ne oli jättämässä mut kyydistä niin nousin siitä ja huomasi että sillä jätkällähän on isot veritahrat sen housuilla... ja pitkitty tilanne kun piti mun pyörää takaa ottaa ja sekin nous autosta siksi. Olin sit vaan hiljaa kun taisin mennä pieneen shokkiin ja jäin seisomaan paikalleen ihan idioottina xD en ees muista mitä ne sano mulle siinä kun vaan tuijotin eteen.. mut ei ne ainakaan maininnu mtn siitä verestä huh...

        Ja taisin niiden sohvankin tahria ::::D


    • Aika noloa ..

      Olin 6lk ku olin ruokalassa syömässä kavereitte kaa nii sit kamu sano mulle et "mää meen jo nii tuu vaikka kirjaston eteen" sit se lähti ja mää söin näkkärin loppuun.. sitte määki lähin. Olin viemässä tarjotinta nii yhtäkkiä komee 3lk miesope tuli sanoo vaa mulle et " hei sulla on tullu varmaa menkat läpi" muutuin vaa aika punaseksi ja sanoin vaa et "aha" .. mulla oli sinä päivänä vielä tiukat valkoset farkut ::D nyt osaan jo nauraa tälle jutulle mut ainaku haen mun pikkuveljen koulusta ja nään sen miehen nii aina vähä hävettää :D oon nyt kasil..

    • pikkutapausvain :D

      Itellä kävi tossa 6lk aika iso juttu...

      kuukautiset olleet n. Puolisen vuotta hyvin niukat.

      Viimeisellä tunnilla vaan yhtäkkiä tunnen ylösnoustessa, että hirvittävä ryöpsähdys tuli. Tuntia oli jäljellä n.15 min ja Olin yhtä monistetta siinä viimeistelemässä. Sain monisteen valmiiksi ja sitä palauttaessa kysyin että saisinko mennä vessaan. ( ensimmäinen kerta alakoulussa kun pyysin päästä vessaan tunnilla ja silloinen ope oli hyvä ystävä kanssani, joten päästi heti) Tunsin koko aika ryöpsähtelyjä, jotka olivat niin voimakkaita, että meinasivat viedä jalat alta :D kyllä silloinkin side mukanaja laitoin sen huokaisten helpotuksesta.

      Palasin luokkaan ja katsahdin tuoliini, hehe, veritahrassahan se :D noh, siihen istun vielä pakkaamaan tavarat. Lähden luokasta, ja päädyn vielä käymään pikaisesti vessassa. Huomaan, että jaahas, side tullut 5 minuutissa täyteen. Eikun pois ja pikkuhousut vaan täyteen paperia.
      Tässä vaiheessa meinasi jo itku tulla kun tiesin että pitkä soittotunti suoraan edessä....

      siitä sitten suoraan sinne soittotunnille, siellä todella vaivautunut olo ja alkoi tulla puolen nyrkin kokoisia verihyytymiäkin...
      siinä pianotuolilla istuessa huomaan kun lattialle alkaa tipittää verta ja penkki tuntuuihan märältä. Jalalla sitten sitä lattiaa vaivihkaa luuttuilen pöydän alla...
      Noh, soittotunti päättyi aikanaan ja lattialla kyllä näkyi punainen kohta ja tummakankaisessa penkissä myös.... äkkiä vaan vessaan pistämään uutta paperia pöksyyn. Siinä vaiheessa huomaan että olen aivan mahdottoman kalpea ja vähän oli huono olokin. En siinä vaiheessa vielä tajunnut, että huono oloni voisi johtaa johonkin...

      . Tänä päivänä siis käynyt todella hyvä tuuri, että mustat farkut jalassa.

      Siinä sitten piponi heitän pehvan alle autossa kotimatkalle, ettei penkki sotkeentuisi.
      Kotona huokaisen helpotuksesta päästessäni tyhjään kotiin. Siitä alkoikin siivousurakka joka kesti noin tunnin verran. Kolmet pöksyt, paita, aluspaita, pipo ja koko keho piti pestä verestä.

      Huono olo kertyi päivän mittaan, mutta verentulo väheni. Selvisin pienemmillä siteillä.


      Illalla punnitsin, lähdenkö siskon kevättanssiesitykseen ja huonoksi onneksi päätin mennä...

      Ei oikein siinä jäätelöt maistunut ja halusin vain istua. Silloin äitikin epäili, että pitäisikö mut viedä kotiin. (Äiti ei siis tietänyt että mulla oli silloin menkat)

      Jonotettiin saliin aulassa, jossa oli hirvittävä tungos ja todella huono ilma.

      Alkoi tuntumaan, etei jaksa seistä, aloin huojumaan, oksetti.
      Sitten korvat paukahti ja kuulin etäisesti äidin sanovat, että onko kaikki kunnossa? En sitten tiedä mitä vastasin, mutta vei hetkeksi istumaan. En oikein penkilläkään pysynyt ja ihan lötkäksi menin. Saivat mut juurijuuri talutetuksi ulos kiveykselle makaamaan. Siinä sitten puolitajuissas yrität selittää että voisko joku vähän kohottaa jalkoja :DDDD epämääräistä ölinäähän sieltä vaan tuli.
      Olen siis monesti ennenkin pyörtynyt, mutta yleensä vaan suoraan mennyt tajua eikätällaista pitkään kestävää tilannetta, jossa sinnittelet hereillä.

      Siinä sitten hetken makaan ulkona keräten katseita ja avunantoja. Suklaapatukkaa tuli viideltä taholta, vettä tuotiin ambulanssia oltiin tilaamassa ja kaikenlaista muuta. Olin sitten ehtinyt siinä sotkea sisällä yhden tuolin ja pöydän, jolla istuin väliaikaisesti. Siitä siis äiti sai onneksi tietää että menkat olivat yllättäneet :)

      Isä toi auton ihan viereen ja mut pistettiin makaamaan takapenkille. Siinä vaiheessa tulivat sietämättömät vatsakivut. Ajoivat päivystykseen siinä, kun en oikeen heräillyt. Siellä sitten kymmenen hoitsua tuli ovelle ja kauhea häsäys koko vastaanotolle kun veivät mut makaamaan. Sain lisää katseita päivystyksessä odottelevilta, jotka rauhassa istuskelivat odotushuoneessa ja katsoivat, kun vaan lisää hoitsuja paikalle huudettiin ja kauhea häsäys täytti koko paikan niin että lääkärikin tuli katsomaan huoneestaan ;D yhden menkkapyörtymisen takia! Ei ollut yhtään noloa!

      Noh, siellä vietin tiputuksessa parisen tuntia ja hoitajat ja lääkärit katsoivat silmät pyöreinä alleni, johon koko aika kerääntyi verta kuin kaulavaltimo olisi katkaistu. Olivat ihan ihmeissään että miten tällainen on mahdollista ;D kyllä se olo siinä parantui huomattavasti, ja housuvaipoissa kohta pääsin kotiinkin.

      Seuraavana päivänä tiesin, että sekä silloinen opettajani että soitonopettajani olivat sotkusta huomanneet mokani...

      • mokailijahehe

        Apua!! :o

        Itellä ollu menkat kohta vuoden, alkoivat itseasiassa jouluaattona ku olin kutosella :-D viimeaikoina on aina menkkojen alkaessa kamala kuumotus että mitä taas yöksi keksii kun sänky AINA sotkeentuu. Kesällä lomareissulla istuessani autossa reilu tunnin tuli housuihin ihan minimaalinen täplä, muttta olin niistä ihan paniikissa :-D tässä kun mulla viimeks oli menkat, tapahtui ehkä suurin "moka" tähänmennessä.. istuin normaalisti tunnilla ja tunnin loputtua nousin ylös ja tunsin kun verta tulvii valtoimenaan. Ohi siteen. Vetelin siinä sitten toppia persuksen päälle ja kiirellä vessaan, seuraava tunti alkaisi nimittäin 5min päästä. Peilailin siinä paniikissa ja kokeilin kädellä. Käsi ihan veressä ja paperilla yritin hinkutttaa enimpiä pois. Sitten tunnille (myöhässä) ja jouduin kävellä poikaröykkiön läpi muttta toivottavasti eivät katselleet persustani.. Äitille viestiä ja tämä ehdotteli että lähtisin kotiin, mutta päätin jäädä sillä kolme viimeistä oli kässää ja päätin istua kokoajan paikallaan. Kävin kuitenkin seisaallaan ja yritin peitellä takamustani ja istahdin pöydälle. Ei kovin viisas ajatus. Verta sitten mahdollisimman näkymätttömästi pyyhkien pois. Linja-auto matkan istuin toisella pakaralla ja kotona vaatteet äkkiä pesuun. Onnekseni farkkuni olivat tummanainiset :-D


      • mokailijahehe
        mokailijahehe kirjoitti:

        Apua!! :o

        Itellä ollu menkat kohta vuoden, alkoivat itseasiassa jouluaattona ku olin kutosella :-D viimeaikoina on aina menkkojen alkaessa kamala kuumotus että mitä taas yöksi keksii kun sänky AINA sotkeentuu. Kesällä lomareissulla istuessani autossa reilu tunnin tuli housuihin ihan minimaalinen täplä, muttta olin niistä ihan paniikissa :-D tässä kun mulla viimeks oli menkat, tapahtui ehkä suurin "moka" tähänmennessä.. istuin normaalisti tunnilla ja tunnin loputtua nousin ylös ja tunsin kun verta tulvii valtoimenaan. Ohi siteen. Vetelin siinä sitten toppia persuksen päälle ja kiirellä vessaan, seuraava tunti alkaisi nimittäin 5min päästä. Peilailin siinä paniikissa ja kokeilin kädellä. Käsi ihan veressä ja paperilla yritin hinkutttaa enimpiä pois. Sitten tunnille (myöhässä) ja jouduin kävellä poikaröykkiön läpi muttta toivottavasti eivät katselleet persustani.. Äitille viestiä ja tämä ehdotteli että lähtisin kotiin, mutta päätin jäädä sillä kolme viimeistä oli kässää ja päätin istua kokoajan paikallaan. Kävin kuitenkin seisaallaan ja yritin peitellä takamustani ja istahdin pöydälle. Ei kovin viisas ajatus. Verta sitten mahdollisimman näkymätttömästi pyyhkien pois. Linja-auto matkan istuin toisella pakaralla ja kotona vaatteet äkkiä pesuun. Onnekseni farkkuni olivat tummanainiset :-D

        eikusiis kaksi tuntia käsitöitä mutta eipä sillä varmaan väliä ole :-D


    • YOLOOOOO15V

      Olin koulussa ja meidän ällötävä ja inhotava mies opetaja kysyi että onko sulla tullut läpi menkat sitten kysyin että ookko sä tutkinu mun persettä sit se vaa joo ja sitten huusin täysillä että vitu urpo ja lähin koulusta päivän jA kaverini luulivat että olisn sairas ja he toivat loppu päivän läksyt
      VOI MURSU KU NOLOOO1!1!!11!

      • Nolointaaa12344444

        OIKEESTIKKO :o kerran puuhailin mun poikkiksen kaa mun mummun sohvalla ku mummu oli lomalla nii piti hoitaa käämppää ja sit ne menksut tuliki mun poikkiksen päälle mua nolotti :(((


      • lol90
        Nolointaaa12344444 kirjoitti:

        OIKEESTIKKO :o kerran puuhailin mun poikkiksen kaa mun mummun sohvalla ku mummu oli lomalla nii piti hoitaa käämppää ja sit ne menksut tuliki mun poikkiksen päälle mua nolotti :(((

        no en ihan usko että ne tuli sun poikkisen päälle mutta mulle kävi kerran melkein samalla tavalla


      • tätimarjetta123
        lol90 kirjoitti:

        no en ihan usko että ne tuli sun poikkisen päälle mutta mulle kävi kerran melkein samalla tavalla

        Millaisesti sinulle kävi? Tämä kysymys kuuluu nimimerkille lol90.
        Minulla kerran alkoi lentokoneessa jossa oli vaaleat istuimet enkä ollut moksiskaan. Sanoin sydän ystävälleni että veri ei ollut minun vikani:) Toinen vahinkoni tapahtui vuonna 1975 olin tuolloin vasta 15 vuotias ja olin ystävättärelläni yökylässä me etsittiin poikaystäviä naapurustosta. Eli kierrettiin talosta taloon ja kysyttiin noin 14-17 vuotiailta että voiko ne ollla meidän poika ystäviä :) nohh yksi suostui ja hän ei siis ollut kotoisin suomesta. aloimme tapailla enemmän, kunnes päätimme puuhastella. sitten hänen päälleen tuli menkat mutta onneksi hän luuli sitä lemmen nesteeksi. Lopulta selvisikin että hän oli sellainen joka tykkää pojista :) siinä meni elämäni rakkaus :(


      • lol90
        tätimarjetta123 kirjoitti:

        Millaisesti sinulle kävi? Tämä kysymys kuuluu nimimerkille lol90.
        Minulla kerran alkoi lentokoneessa jossa oli vaaleat istuimet enkä ollut moksiskaan. Sanoin sydän ystävälleni että veri ei ollut minun vikani:) Toinen vahinkoni tapahtui vuonna 1975 olin tuolloin vasta 15 vuotias ja olin ystävättärelläni yökylässä me etsittiin poikaystäviä naapurustosta. Eli kierrettiin talosta taloon ja kysyttiin noin 14-17 vuotiailta että voiko ne ollla meidän poika ystäviä :) nohh yksi suostui ja hän ei siis ollut kotoisin suomesta. aloimme tapailla enemmän, kunnes päätimme puuhastella. sitten hänen päälleen tuli menkat mutta onneksi hän luuli sitä lemmen nesteeksi. Lopulta selvisikin että hän oli sellainen joka tykkää pojista :) siinä meni elämäni rakkaus :(

        no siis siinä kävi niin että oltiin poikakaverin kans isällä koska ne oli ulkomailla sitten kun äitini oli myös työreisussa minulla ei ole siSaruksia ja isäni koti on kaupingil ulkopuolella niin en tykkää olla siellä yksin ja poikakaverini asuu siitän joku 1km siitä itään ja olimme joka toinen yö poikakaverilla isällä poikakaverilla isällä jne ja kun olimme isällä ja kun oli saunassa minulla oli alkanut tietämätäni ja olin siinä sitten ihan normaalisti ja kun poikakaverini tuli saunasta nii hän kysyi että mitä se punainen oli niissä saunan lauteissa menin aivan punaiseksi ja sanoin että ööö... joo se joo se on äitipuoleni kuukaitis verta että ja ei siinä ollut muuta sillä poikakaverin kylla uskoi sen mutta äiti puoleni oli ottanut siteet mukaan joten ei sitten ollut muuta kuin alkaa koko ajan vaihtaan vessa paperia housuihin mutta oli unohtanut esttä menemme vielä poikakaverilleni ja siellä en sitten muistanut ollenkaan ja aamulla poikakaverini herätää ja kun tulen vessasta hän huutaa että sulla on alkanu menkat ja huusin vain että ei varmaan kaikki muukkin poikakaverini perheen jäsenent kuulivat sitten menin hänen viereensä ja hiljaa selitin hänelle kaiken poikakaverini ei ollut millään hän vain oli hiljaa kunnes kysyin että oletko vihainen kun en heti kertonut sitten aloimme nauraa


      • ois voinu älytä!!
        lol90 kirjoitti:

        no siis siinä kävi niin että oltiin poikakaverin kans isällä koska ne oli ulkomailla sitten kun äitini oli myös työreisussa minulla ei ole siSaruksia ja isäni koti on kaupingil ulkopuolella niin en tykkää olla siellä yksin ja poikakaverini asuu siitän joku 1km siitä itään ja olimme joka toinen yö poikakaverilla isällä poikakaverilla isällä jne ja kun olimme isällä ja kun oli saunassa minulla oli alkanut tietämätäni ja olin siinä sitten ihan normaalisti ja kun poikakaverini tuli saunasta nii hän kysyi että mitä se punainen oli niissä saunan lauteissa menin aivan punaiseksi ja sanoin että ööö... joo se joo se on äitipuoleni kuukaitis verta että ja ei siinä ollut muuta sillä poikakaverin kylla uskoi sen mutta äiti puoleni oli ottanut siteet mukaan joten ei sitten ollut muuta kuin alkaa koko ajan vaihtaan vessa paperia housuihin mutta oli unohtanut esttä menemme vielä poikakaverilleni ja siellä en sitten muistanut ollenkaan ja aamulla poikakaverini herätää ja kun tulen vessasta hän huutaa että sulla on alkanu menkat ja huusin vain että ei varmaan kaikki muukkin poikakaverini perheen jäsenent kuulivat sitten menin hänen viereensä ja hiljaa selitin hänelle kaiken poikakaverini ei ollut millään hän vain oli hiljaa kunnes kysyin että oletko vihainen kun en heti kertonut sitten aloimme nauraa

        Hyyyi onpa ällöö... minkä ikänen oot??? minkä niminen poikkis? mikä sun nimi?

        Noh on mullaki yks moka :-! meillä oli koulu uintia nii mentii linkulla ku oli nii paljo pakkasta. noh oltiin pukkarissa... menin rissuu vaatteet vessaa ja olin varastanu äitin tampoonin... luulin et tampooni laitetaan pyllyn reikää vaikka se ois pitääny tunkee pilluu noh uimapuku oli pääl ja hyppäsin vetee noh mun ope (joka oli mies) käski mut syrjempää ja sano et mun perästä tuli veri vana ja kysy onko mulla alkanut jo kuukautiset olin 9v sanoin joo ja kerroin et olin laittanu tamppoonin pyllyy :-! sit mun ope alko selittää et se pitää laittaa eri päähän ja käski mun mennä pukkariin ja soittaa äitille noohh soitin äiskälle ja kerroin koko jutun sit se vaa sano et en saa käyttää liian isoo tampoonii vittu mua nolotti :-(


      • lol90
        ois voinu älytä!! kirjoitti:

        Hyyyi onpa ällöö... minkä ikänen oot??? minkä niminen poikkis? mikä sun nimi?

        Noh on mullaki yks moka :-! meillä oli koulu uintia nii mentii linkulla ku oli nii paljo pakkasta. noh oltiin pukkarissa... menin rissuu vaatteet vessaa ja olin varastanu äitin tampoonin... luulin et tampooni laitetaan pyllyn reikää vaikka se ois pitääny tunkee pilluu noh uimapuku oli pääl ja hyppäsin vetee noh mun ope (joka oli mies) käski mut syrjempää ja sano et mun perästä tuli veri vana ja kysy onko mulla alkanut jo kuukautiset olin 9v sanoin joo ja kerroin et olin laittanu tamppoonin pyllyy :-! sit mun ope alko selittää et se pitää laittaa eri päähän ja käski mun mennä pukkariin ja soittaa äitille noohh soitin äiskälle ja kerroin koko jutun sit se vaa sano et en saa käyttää liian isoo tampoonii vittu mua nolotti :-(

        OOKKO VÄHÄ TYHMÄ VAI VAAN YKSINKERTAINEN

        JA MITÄ SE SUA KIINNOSTAA

        1. OON NYT 12

        2.SEN NIMI ON MAKE (OIKEE NIMI EI OO MARKUS VAIKKA NIIN LUULIS MUTTA EN KERRO OIKEETA NIMEE WAA LEMPINIME)

        3.JA MUN NIMI ON EN KERRO MUT LEPINIMI BANTERRII


      • served
        ois voinu älytä!! kirjoitti:

        Hyyyi onpa ällöö... minkä ikänen oot??? minkä niminen poikkis? mikä sun nimi?

        Noh on mullaki yks moka :-! meillä oli koulu uintia nii mentii linkulla ku oli nii paljo pakkasta. noh oltiin pukkarissa... menin rissuu vaatteet vessaa ja olin varastanu äitin tampoonin... luulin et tampooni laitetaan pyllyn reikää vaikka se ois pitääny tunkee pilluu noh uimapuku oli pääl ja hyppäsin vetee noh mun ope (joka oli mies) käski mut syrjempää ja sano et mun perästä tuli veri vana ja kysy onko mulla alkanut jo kuukautiset olin 9v sanoin joo ja kerroin et olin laittanu tamppoonin pyllyy :-! sit mun ope alko selittää et se pitää laittaa eri päähän ja käski mun mennä pukkariin ja soittaa äitille noohh soitin äiskälle ja kerroin koko jutun sit se vaa sano et en saa käyttää liian isoo tampoonii vittu mua nolotti :-(

        kuulostat kyllä aika tyhmältä ja jos alat tuolle lol90 valitaan kun kuulostat aik valitävält tyypilt ei pahal mut ei kyl hyväläkää

        MUN eka poikkis oli 9 w ja seurustelin 1vuojen ja nyt oon koht seurustellu uuen kaa 2 vuotta jne ja oon nyt 11


    • apuaa!!! oon saana

      mo0i mun nimi on saana ja mulla alko äskön kuukautiset ku katoin tv tä mitä teen

      • served

        OOKKO JOKU PILALLE LELLITTY KAKARA SULTA TULEE PASKAA PERSEEST EI NE OO KUUKAUTISET TAI SIT OOT VAA PAINANU JOTAIN VITUN LÄSKII JA SULTA TULEE LEMMENNESTETTÄ


      • served

        tiiäkkö ee smikä on järjestelmä kamera mikä on objektiivi ja mikä on SB600

        jos sulla on canon nii se on iha passka kamera


      • served

        mä toivoin yhtäjä sain sen kosk oon normaali enkä kiusaa ja ärsytä mun sisaruksii sain järkkärin ja kamera jalan ja muuta kuvaus juttuja mutta saan siitä kans rahaa että niin sä vaa lihot kosk sait nii paljo mässyy mut all the same jos et tiiä mitä se tarkotaa nii kvg jos et tiiä mitä se tarkotaaq nii anna olla


    • Montamokaa

      tää tapahtu jouluaattona olin avaamassa lahjaa kunnes kuulu ruts ja sitä vaa alko vuotaa eikä muute loppunu... kaikki sukulaiset katto ja menin itkien vessaa otin siteeen ja laitoin sen noh ei siinä kaikki menimme mummolaan syömään minä söin ja söin kunnes maha oli niin täynä nousin pöydästä ja penkki oli veres ja se penkki oli valkonen pehmee tuoli josta sitä ei saanu pois... tais mennä muilla ruoka halu

      Toinen moka:
      Olin kaupassa tiputin vahingossa voi rasian ja aloin nostamaan sitä ja sitten alkoi veriputous :o maksoin äkkiä ja juoksin autoon laitoin muovi pussin minun alleni ja menin vaihtamaan kotiin sidettä(minulla on tosi runsaat menkat verta tulee kuin menkkojen taivaasta)

      Kaverini moka:
      noh tämä on minun kaverini moka hän oli meillä yötä ja istui mun huoneen valkoiselle kukka tuolille siihen tuli punainen veriläikkä ja mun äiti syytti mua :(

      • tunnen ehkä

        Moi mikä sun kaverin nimi saatan tuntee :)


      • montamokaa lisäys
        tunnen ehkä kirjoitti:

        Moi mikä sun kaverin nimi saatan tuntee :)

        sen nimi on lenita joskus sanon sitä jenitaksi :D


      • hassuhlopoo
        montamokaa lisäys kirjoitti:

        sen nimi on lenita joskus sanon sitä jenitaksi :D

        Jännä nimi


      • served
        hassuhlopoo kirjoitti:

        Jännä nimi

        mmm... mun nimi on lenita


    • Noloja kokemuksia

      Moi aattelin nyt kertoo teille tosi nolon mokan joka tapahtu kauppa keskuksessa helsingissä. Olin mun besun kaa shoppailemassa menin sovittaan uutta haalarifarkku pukuu joka oli valkonen... noh menkat tuli siihen sovittamaani farkku haalariin sit sen jälkee vein sen takas hyllyy :) ei siin sit mitää

      toinen mokani oli erittäin nolo nimittäin se tapahtui kun olin 11 oli mun synttärit me oltii twisteri peliä mulla oli siin sellane sikiö asento ja ne menkat alkoi ekaa kertaa siihen twister alustalle :( :D kaverit kyll alko nauraa

      • TROLLI111222

        L O L


    • Eka kerta eilen..

      Tää ei oo kyllä moka mutta pelottavaa kyllä :D
      Mulla alko eilen menkat. Menin aamulla vessaan ja huomasin pikkareiden olevan veressä. En välittänyt, mutta koulun jälkeen aloin vielä ajatella että entäs jos mun kuukautiset alko. Säikähdin kamalasti ja meinasin saada hepulin ja menin tietty kertomaan äidille, joka kävi ostamassa kuukautissuojia ja piti hirveen pitkän saarnan kuukautisista :D

    • Ei kivaa

      Menkat alkoi

      Eilen olin enkun tunnilla ja mun menkat vaa yllättävin alkoi ja mä vaan olin ihan normaalisti ja tunnin loputtua juoksin salaman nopeasti koulun ahtaaseen vessaan. Olin varautunut jo menkkojen alkuun ja mulla oli siteitä mukana. Laiton siteen ja menin sit välitunnille ja sitten oli matikkaa. Ei ollu kivaa olla koko päivää menkkojen kanssa koulussa yhellä siteellä ( enkun tunti oli ensinmäinen tunti ja oli 7 tunnin koulu päivä )

    • Mokailijaaa

      Mulla oli joskus läksyt tekemättä ja jouduin sit tekee ne koulun jälkeen yhdellä patjalla.Istuin semmosen patjan päälle ja menkat sit alko ekaa kertaa:D!Sit käänsin sen patjan toisin päin. Lähin vaa sukkelasti kotiin. Plussana mulla oli valkoset farkut ja toisena plussana se pitäjä vaa totes ku olin siin ovella et "Miksköhän se käänti ton patjan väärin päin..? ":D

    • NolottaaXD

      No siis se tapahtu juuri äsken ni oli pakko heti tulla jakaa tää tapahtuma, mutta siis menin saunaan ja mull oli pikkuhousujen suoja ni heitin sen vaa sinne pesukoneesee et se menee suoraan pesuun ja se suoja/side tietenki oli unohtunu siihe pikkuhousihin. Noh vasta ku menin keittiöön niin muistin että se suoja on niis pikkuhousuis. Ja en tietenkää uskaltanu enää käydä ottaa sitä sieltä kun iskä oli jo mennyt, mutta äiti oli vasta menossa ni nolona sitte sanoin äitille ''Muuten...mull jäi pikkuhousuihin se suoja'' ni äiti vaa nauroi ja meni saunaan. Kyllä nolottaa ja tulee nolottamaa viell pitkäänkin xD. Hyvä puoli oli se että äiti jo tiesi et mull oli jo alkanu menkat kun oli kerran huomannu että suoja/siteitä oli kadonnu pussista nopeasti XD

    • Kylpyläilijä

      Ei oo mun moka mut näin joku vuos sitten kun oltiin kaverin kanssa uimassa nii hänen persevaosta pilkisti tamppoonin naru

      • N.i.m.i.m.e.r.k.i.t.ö.n

        Ööh.. Siis mistä vaosta?


    • lllllllllllllllllll

      ahh, näitä on niin kiva lukea. tää ei ole nin nolo mut oli se sillon eli olin 4 luokalla kun mun menkat alko ja kenelläkää muulla ei ollu sillo viel alkanu nii keinuttii siin sit kaverin kaa koulussa sillee jalat haarallaa taas kerran ja mjn menkat olikinalkanu

      • Anonyymi

        Jee, en ole ainut! Mulla alko nyt nelosluokan loppupuolella ja en usko ainakaan, että kellään muulla on vielä alkanut...🤷‍♀️


    • Menkkakunkku

      God damn mistä tää johtuu et näin monella nää on tapahtunu enkuntunnilla :DD
      No anyways. Mulle kävi 2 päivää sit tällee, et oli normaalia runsaammat menkat, ja mulla oli kaks sidettä, ettei varmasti tulis yli. No olin siinä sit päivän ekalla enkuntunnilla ja kuinka ollakkaan jouduin koko tunnin ravamaan eri luokissa. Sit ekalla välkällä ku oltiin ulkona, mun kaveri vaa sanoo yhtäkkii et '' sulla on tullu menkat läpi'' sit vastasin tyyliin älä viitti pelotella, sit mun toinenki kaveri sano samaa ja mulle tuli ihan paniikki et apua mitä mä teen, kuinka moni oli jo kerenny nähä sen :o sit loppujen lopuks soitin äitille et tulee hakeen mut koulusta ja seuraavana päivänä en menny kouluun. Voi apua mä en kehtaa mennä sinne enää ikinä :DD

    • Pilkunnussia

      Olin tekemäs koulun jälkee läksyjä nii mul oli vaaleenpunaset farkut.Sit ku nousin nii siin tyynyl olo veriläikkä ja käänsin sen tyynyn ympäri.Sit näytin nopeasti läksyt ja lähin vähin äänin kotii.Ja meiän yks luokkalaine kai näki sen veritahran mun perseees:DD

    • 19tyttö

      Olin työharjottelus terveyskeskukses opiskelen lähihoitajaksi. Olin yövuorossa ohjaajani ja sairaanhoitajan kanssa. Olin kyllä laittanu patsumman siteen millä pärjään yön ku nukun. Sit noin 1ja ½ tuntia ennen ku työvuoro loppu, huomaan ku nousen tuolista että voi vittu, menin vaan äkkiä takas istumaan tuoliin että muut ei huomaa ja toivoin että ne lähtee jonnekki niin siivoon sit sotkuni, no onneks ne lähtiki pian. Menin äkkiä hakeen paperia ja vettä ja hinkutin hinkutin ja hinkutin mutta se ei lähteny. Paperiin kyllä jäi jotain punaista mutta punainen oli puolikin ja siinä näkyi sit kauhee levinny tahra ku olin sitä hinkuttanu tai voi olla että se oli vettäki. Sit jouduin sanomaan siitä. Sanoin siitä sairaanhoitajalle ku se oli lähempänä ja voi olla että se ihmetteliki mitä tein aiemmin vaikka yritinki olla huomaamaton. Ei vs enempää hävettää ja sit se ohjaajaki tuli siihen niin se kuuli ku sairaanhoitaja sano jotta viedä se tuoli siitä pois. Viimmeisen vajaan tunnin ihan paniikin sit vaan kävelin niitä käytäviä ja toivoin että kello menee nopeesti. Mä haluaisin tietää sanoko se sairaanhoitaja siitä mun ohjaajalle ja mitä ne ajatteli siitä ja kuinka moni tietää siitä ny. Miten mä kehtaan mennä huomenna harjotteluun.

    • Pelokastyttö

      Njoo tää keskustelu on kyl 100vuotta vanha.... mut mua pelottaa hirveesti et millo mul alkaa... monella kaverilla on jo alkanu... ja sit muuteki ku esim. Just on koulussa vaikka koe, nii kesken kokeen alkaa...

    • on.sitä.nolompaakin

      Älkää turhaan häpeilkö menkkojanne vaan olkaa onnellisia että teillä ylipäätään on ne. Mietiskelen tässä, että kumpikohan oli mun mielestä nolompaa. Se, ettei mun menkat ollu alkanu vielä siihen mennes ku olin 17 ja jouduin keskusteleen siitä sitten terkkarin ja (miespuolisen) lääkärin kanssa, lisäks jouduttiin tekeen ultraäänitutkimus jossa katottii, et onks munasarjat kunnos, sit oli myös gynekologin tutkimus (kaikki vaan paljaaks ja se tutkii rinnat ja muutenki koko kehon katto et onks kaikki muuten niinku kunnos. Eli onko murrosikään viitaavii merkkei sit muita ja olihan niitä, onneks) ja sit vielä käynti apteekis ostaan jotain hormonilääkettä et menkat alkais. Joku aika siitä lääkkeen otost lääkäri viel soittaa ja kysyy onko kuukautiset nyt jo alkanut. (Ei ollu, mut koska en halunnu siit enää puhuu niin sanoin vaan joo ja myöhemmin ne sit oikeesti vihdoin alko). Pari kertaa on opiskelupaikan terkkari ja lääkäri kysyny menkoist mut huh, hirvee vaiva nähä sen takii et vois ylipäätään joskus ees "nolata" itsensä esim. just menkkojen ylivuodon takii. Se onki sit se toinen juttu, kerran tullu menkat housuista läpi kahden opettajan silmien alla, ja joo olihan se noloo ku kangastuoli veres, mut hei. Ei kyl jälkeen päin ajatellen nolota niin paljoo ku ne lääkäri-, terveydenhoitaja- ja apteekkikäynnit mitkä piti salata vanhemmilta ku ei uskaltanu ottaa sitä asiaa puheeks. (Nyt VASTA jälkeenpäin parikymppisenä tajuu et olis päässy paljon helpommal jos olis puhunu asiast äidin kanssa, ei olis nolottanu niin paljoo ku sillon...)
      Mut tsemppii kaikille! Puhukaa äitinne (tai ylipäätään jonkun kaa) menkoist ja yrittäkää edes vaan tyyliin nauraa "menkkamokillenne", koska se on huomattavasti hauskempaa ku alottaa menkat lääkityksellä...

    • Sairaalassa töissä piqn 40v. ja vieläkin täytyy tummat housut valita menkkojen ajaksi. Ja usein side ob koska kai pelkäön jotain.. Terv.hoitaja, gyne sanoi kerran että älä huoli, 30v. Niin helpottaa. Ei!!😀Paitsi hieman kipujen suhteen. Ei ole aivan sellaista ku 35v. Saakka. Joka kk ei tarvitse buranaa. Hyvä hygienia a ja o menkkojen aikana. Pikku pussukassa mulla1 särkis, ja pari suojaa. Menee melkekn missä vain. Tsemppii teille nuoret tyttöset.

    • Anteeks kirj.virheet, i'm tired! Ehkä hieman anemiaa menkkojen seurauksena 😉

    • Anteeksi kirj.virheet, väsy.. Ehkä hieman anemiaa kun oli juuri menkat 😉Tulee päivä, kun ne loppuvat. Joten iloitaan menkoista, jos voidaan!

    • fc.j

      Olin kerran kaverin luona ja tuli housuista läpitte melkein niien sohvalle (ei aivan) mut káveri ei huomannu mitään nii menin vessaan vaihtamaan housut ku sattu olemaan yhte ylimääräset mukana

    • Anonyymi

      Olin koulun vessassa vaihtamassa täynnä olevaa sidettä ku yks koulun kaseista(jolla on ihana tyyli) avaa oven. Se vessa oli TÄYNNÄ meiän koulun popular tyttöi. Ne kaikki käänty kattoo ja mä vaan ulisen jotai "sori" ja vedän oven kii
      Sen jälkee kuulin kikatusta ja nolostelua
      Ihan vitun noloo

    • Anonyymi

      Moi, mulla kävi yks päivä ihan eeppinen moka, joka silloin ei kyllä tuntunut yhtään hauskalta....😂 Kokeilin ensimmäistä kertaa kuukuppia, ja olin siis saanut sen sisälle ja lähdin käymään kaupassa. Mua rupesi kuitenkin sattumaan tosi paljon, joten ajattelin että nyt on pakko päästä ottamaan kuukuppi pois. Menin julkiseen vessaan, ja mulla oli TOSI vaikeeta saada kuppi pois. Lopulta sain sen pois, mutta tietenkin se lipsahti mun kädestä ja putosi julkisen vessan pönttöön. Sieltä jouduin sen onkimaan, oli kyllä epämiellyttävää.

    • Anonyymi

      Olisikohan sinun hyvä mennä kellariin jäähdyttelemään ikämies.
      Kuitenkin takaperoista. Ainakin pohjoismaiden ensimmäinen kuukautisongelmainen isoisä!

    • Anonyymi

      Pakko vastata tähän kans. Siis menkkamokat on niin kauheita ja tuntuu niiin noloilta. Mulla kävi yks päivä kauhee moka. Istuin meijän luokas ihan normi ja tunsin et mul on menkat ja mul oli viel 2 sidettä jjuu. Ja sit nousin ja oltii lähössä kaikki siinä luokassa ja se mun penkki oli ihan veressä ai kamala häpeen edelleen..

    • Anonyymi

      Helou oon tällane 11v(tyttö) kirjottelia tykkään näille menkka aiheisille palstoille kirjotella.
      :) Okei alotetaas! :) (tää oli siis yhteinen tunti 1lk kaa) Olin liikkatunnilla ja meillä oli voimistelua.Siellä oli sit sellane kohta missä piti seistä käsillä...no mulla oli sellaset vaaleat urheiluhousut ja olin SATA varma että menkkojen pitäis alkaa vasta VIIDEN PÄIVÄN PÄÄSTÄ! No mutta niinku te kaikki tiedätte naiset/tytöt tiedätte niin eihän ne aina ala sillon ku niiden pitäis alkaa. Ne alko sit vähän ennen ku oli mun vuoro seisoo käsillä mut en huomannu sitä! No sit seisoin siin käsillä (oon aika hyvä seisoo käsillä) ni kuulen ku joku niistä ykkösistä huutaa et "Kattokaa tolla tytöllä on punasta sen pyllyssä!" sit vaan lähin sieltä suoraan vessaan mut tottakai kaikki oli jo ehtinyt nähä ne mun japanin lipun väriset housut.

      Onneks ne ykkösluokkalaiset ei ymmärtäny mitä se oli ja kylhän kaikki meidän luokkalaiset tietenki tajus mutta ne sit lohdutti ja autto mua. :) Moikka ja tsemppiä verisiin seikkailuihin!

    • Anonyymi

      No mun nolo kokemus.. Olin rannal siskon kaa ja oltiin yli kilsan päässä mistään. Ja. Sit piti KÄVELLÄ kotiin ( jossa ei ollu viel mitää ku oltiin muuttamassa) tunkee paperi verisiin pikkateihin ja oottaa ne veriset housut jalassa ulkona PUOLI TUNTIA siteitä ja siel oli ohi kulkioita jotka tuijotti mua ku syöpäläistä ja valtavaa läjää lehmän lakkaa. Sit joku sano et no onkos ekat? Ja lähti jutellen jonkun kaverinsa kanssa. Ja siinä odoteltiin puoli tuntia ja sit viel yli tunti ennen ku oli taas normikunnossa kun piti oottaa et pääsee kotiin

    • Anonyymi

      Mokat ovat mokia, niitä ei muistella! Omia mokiani en jaa enkä halua kuulla muiden mokia.

    • Anonyymi

      olin yötä kaverilla ja mul oli silloo menkat. Aamulla heräsin ja huomasin et oli tullu läpi. en sanonu kaverille mitään ja lähdin keksien tekosyyn miks piti lähtee niin aikasin pois. kaveri ei oo sanonu toistaseks mitään mut oon kohta menos sinne taas yöks?!!? mitä mä teen :(((((

    • Anonyymi

      Mun menkat alko viime vuon ja mietin heti et koulussahan ei oo kunnon roskiksia ja pitää vaihtaa siteitä joten sit menin ihan lukkoon ku tajusin et kuka tahansa voi nähä ne siel vessan roskiksessa ne siteet nii siin tuli pienet paskat housuun ku meil on viel poikien ja tyttöjen yhteinen vessa :(

      • Anonyymi

        Miten on mahdollista koska peräsuoli ja emätin on ihan eri asioita.


      • Anonyymi

        Miksi vessassa on roskis?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten on mahdollista koska peräsuoli ja emätin on ihan eri asioita.

        Etkö tajunnut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tajunnut

        joo mutta mitä varten vessassa on roskis jos siihen ei laiteta kuukautissuojia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten on mahdollista koska peräsuoli ja emätin on ihan eri asioita.

        Siis ruoes pelottamaan että pojat kattoo sinne roskikseen ku siinä ei ollut kantta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ruoes pelottamaan että pojat kattoo sinne roskikseen ku siinä ei ollut kantta.

        Kuukautiset on ihan normaali asia. Kyllä pojat tietää vuonna 2023 että tytöillä alkaa menkat. Mitä sitten jos katsovat.Voit sanoa että sulla on menkat alkaneet ja se on normaalia murrosiässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ruoes pelottamaan että pojat kattoo sinne roskikseen ku siinä ei ollut kantta.

        Luultavasti näiden poikien äideillä on myös menkat vielä ja kotona on varmasti roskis sitä varten että poikien äidit laittaa sinne käytetyt kuukautisuojat.Eikö koulussa enää biologian tunnilla käydä näitä asioita läpi tytön ja pojan kehitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti näiden poikien äideillä on myös menkat vielä ja kotona on varmasti roskis sitä varten että poikien äidit laittaa sinne käytetyt kuukautisuojat.Eikö koulussa enää biologian tunnilla käydä näitä asioita läpi tytön ja pojan kehitystä.

        Meillä biologian tunneilla pojat lähtee aina juoksemaan ympäri koulua jonnekkin ja kukaan ei tiedä miksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä biologian tunneilla pojat lähtee aina juoksemaan ympäri koulua jonnekkin ja kukaan ei tiedä miksi

        teillähän on kiva opettaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        teillähän on kiva opettaja

        No jep ja opettajaa ei kiinnosta yhtään minne pojat lähtee ja kerran juoksin perään nii meni tietysti vapettamaan :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jep ja opettajaa ei kiinnosta yhtään minne pojat lähtee ja kerran juoksin perään nii meni tietysti vapettamaan :)

        luuletko että poikia kiinostaa tyttöjen menkat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        luuletko että poikia kiinostaa tyttöjen menkat?

        No en mutta olisi vähän noloa jos kiinnostaisikin ja alkais huutelemaan kaikille tytöille:)


    • Anonyymi

      Olin kerran mummolassa ja istuin vessanpöntöllä. Si ku vedin nii se oli semmone vanhanaikane vessa joka eu vetänyt hyvin niin se meni sitte menkoista ja papereista tukkoon. Jouduin selittää mummolle vähän😩😅. Ja hassuinta tässä on se, että olen tänäänkin mummolassa ja nyt harmittaa että menkat meni lakanoille nii miten kertoisin mummolle taas tän. Alkaa pikkasen nää menkat harmittaa. Ja mun menkat on vasta ollu vuoden että tästä ne mokat varmaa lähtee käyntiin.

      • Anonyymi

        jos lakanat on mummon niin kyllähän se sen veren näkee lakanasta.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6462
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4183
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2577
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2010
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1528
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1387
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1036
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1021
    Aihe