Olen yrittänyt oppia ruotsia 89-vuotiaasta pitäen. Aluksi motivaationi ainoa lähde oli hyvä kielentaito. Vaikka ruotsi ei ole minua kiinnostanut koskaan, enkä ole sitä koskaan missään tarvinnut mitä joskus vieraillessani
Närpiössä ja Jomalassa Ahvenanmaalla.
Ruotsia en tietenkään osaa vieläkään kunnolla vaikka sitä kaiketi yritän hirmuisella innolla ja tarmolla pähäni päntätä liökkö syynä korkea ikäni. Nuorempana luulin, että sillä ei ole merkitystä, kuin että on se vähän junttia kun ei osaa puhua sujuvasti 8 kieltä sujuvasti ja kunnneltavasti. Nyt olen tullut siihen tulokseen, että olisihan sillä kielitaidolla kiva brassailla ruotsinlaivalla ihan vain tyhmien ruotsalaisten kustannuksella ja ivata heidän kuuluisaa tyhmyyttään mikä näkyy heidän mölinä ja huutona millä he sitä tyhmyyttään tuovat esille ja mikä erottaa heidät muista sivistyneistä kansalaisista.
Opiskelee innolla naapurinkieltä
Ukkeli opiskelee
0
252
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1176319Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3796125Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie695850Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3443952Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1452355Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42335Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1171393- 121221
- 1821052
- 59877