Olen yrittänyt oppia ruotsia 89-vuotiaasta pitäen. Aluksi motivaationi ainoa lähde oli hyvä kielentaito. Vaikka ruotsi ei ole minua kiinnostanut koskaan, enkä ole sitä koskaan missään tarvinnut mitä joskus vieraillessani
Närpiössä ja Jomalassa Ahvenanmaalla.
Ruotsia en tietenkään osaa vieläkään kunnolla vaikka sitä kaiketi yritän hirmuisella innolla ja tarmolla pähäni päntätä liökkö syynä korkea ikäni. Nuorempana luulin, että sillä ei ole merkitystä, kuin että on se vähän junttia kun ei osaa puhua sujuvasti 8 kieltä sujuvasti ja kunnneltavasti. Nyt olen tullut siihen tulokseen, että olisihan sillä kielitaidolla kiva brassailla ruotsinlaivalla ihan vain tyhmien ruotsalaisten kustannuksella ja ivata heidän kuuluisaa tyhmyyttään mikä näkyy heidän mölinä ja huutona millä he sitä tyhmyyttään tuovat esille ja mikä erottaa heidät muista sivistyneistä kansalaisista.
Opiskelee innolla naapurinkieltä
Ukkeli opiskelee
0
274
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?712406Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä411173Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1755095Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa283709Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963544Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss473094Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082829Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132358Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie392138Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191955