Olemme joulukuussa menossa perheeni ( aikuiset 3v ja 7 v) kanssa Rovaniemelle. Lapset odottavat nähdäkseen Joulupukin ja tontut ja toiveena olisi myös huskyajelua. Olen kuullut tuttavilta jostain upeasta paikasta metsän keskellä joka on tonttujen oma salainen paikka. Tontuilla kuulemma on pystynenä ja isot suipot korvat?? Tietääkö kukaan paikasta tai onko heillä nettisivuja?? Voisiko joku suositella missä voisi rauhassa mennä huskyajelulle? Mitä muita paikkoja voisitte suositella? Onko kukaan ollut Ranualla talvisin? Onko se auki ja onko siellä mitään nähtävää talviaikoina? Entä Santapark ja pukinkyläpaja?
Joulu Rovaniemellä
3
498
Vastaukset
- Merkkuliisa
Tarkoitat varmaan Joulukkaa.Olen ollut siellä Tykypäivällä viime syksyllä. Aivan upea paikka, voin kuvitella vain talvella. Aika hinnakas, mutta hintansa veroinen. www.joulukka.com. Huskiretkiä voi tehdä useamman safarifirman kautta Eräsetti, Lapin Safarit, mutta on myös pienempiä firmoja(en muista nimiä). Ranua on auki talvella,en ole känyt kuin kesällä.Uusi metsämuseo avataan Arktikumin viereen, mutta en tiedä onko se lapsille. Pajakylässä on kiva jäämaailma ja pukkia voi käydä tapaamassa, muuten aika paljon vain kauppoja. SantaParkista ollaan oltu monta mieltä, mutta olen kuullut että se on nykyään hieno kokonaisuus, erityisesti lapsiperheille. Toivottavasti on apua
- rollolainen
Safarifirmat tekee monenlaisia retkiä, suurinosa ulkomaisille turisteille suunnattuja. Pajakylässä on joulupukki,ihan ok, ja kauppoja missä voi tehdä ostoksia. Arktikum on mielenkiintoinen, mutta pikkulasten kanssa ei ehkä sopiva. SantaPark on lapsiperheille hyvä ja siellä on tehty paljo muutoksia. Pukilla on myös siellä on paikka. Ranua on auki ja pitää itse käydä myös siellä talvella. Rovaniemen läheisyyteen tullu myös lumihotelli /ravintola. Ounasvaaralla voi käydä laskettelemassa ja pulkkamäessä.
- Anonyymi
Jouluna voisi kaupunki ostaa soppatykin tarjoilun, josta jaetaan riisipuuroa ihmisille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1801995
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1591707Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461676- 1231453
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1561228Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia501092Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen58990- 69882
- 15879
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P26877