Leica m9 black paint

Kokematon kuvaaja

Onko tuo pelkkä kamera? Huomasin ilmoituksen jossa tämän hinta oli jotain 5600e.. Kuulostaa aika kovalta. Onko asiantuntijoita joukossa?

7

634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 02o

      kysymyksessä on 18 mp kinokokokennoinen ns. mittatsinkamera M-objektiiveille
      rungon värivaihtoehdot: Steel gray, Black

    • mika2

      .... tuohon paljoa asiantutijuutta vaadita. Leica on helvetin hienoja kameroita tekevä valmistaja ja sellaisena se koittaa pysyä. Onhan tuo M9 kuitenkin ehkä yhden legendaarisimman kameramallin viimeisin vesa ja ihan täysiverinen Leica mittaetsimineen päivineen. Maksaahan Leican pokkarikin (X1) puolitoista tuhatta euroa (täysiverinen ja ihan aito Leica sekin).

      Tuo mittaetsin sinällään on aikamoinen tarkkuustyökalu ja ilmeisen kallis valmistaa. Esimerkiksi takavuosina Epson (juu nimenomaan se tulostin valmistaja) teki mittaetsinkameran Leican M-bajonetille niin senkin hinnaksi tuli jotain 3600€, vaikka ei ollut Leican merkkiä, luki Epson. Nämä kamerat ovat sellaisia joita ei juurikaan liiku käytettynä ja uskon, että tulevat olemaan ensimmäisiä digiajan keräilykameroita.

      On se Leica kallis, kun huomioidaan että se on vasta runko. Objektiiviin/objektiiveihin pitää laittaa tonneja niihinkin. Jos olisin rikas niin voisin kyllä tuollaisen ostaa. Samoissa hinnoissahan se pyörii muiden valmistajien lippulaivamallien kanssa (Nikon D3X, Canon EOS 1 jotain, etc...). Onhan tuo kinari selkeästi jäämässä marginaaliin digiaikana ja kuuminta hottia taitaa olla nämä m4/3 mountin kamerat juuri nyt.

      Se että M9 on nimenomaan kinari on sinällään hupaisa, koska Leica aikoinaan nimenomaan aikoinaan haastoi pikkuisella kinokamerallaan isommat "pienkamerat" (jotka olivat 6x9, 6x6, 6x7, etc) jotka nykyisin tunnetaan keskikokona. Ja nyt Leica itse on jäänyt vanhanaikaiseksi "keskariksi" (kinoahan voisi pitää digiajan keskarina, koska keskikoon formaatit vaikka niitä diginä onkin, ovat selkeästi isoja).

    • mie täältä

      Luxus maxaa.. Onhan nuo ihan eri vehkeitä, mittaetsinkamerat, ja aika harvinaisia digimaailmassa. Hinta on kyllä kova, mutta kallista on valmistaminenkin, toisaalta laadun voinee olettaa olevan omaa luokkaansa. Ja keräilyarvo siihen päälle..
      Kyllähän tuollaisen ostaisi, jos sattuisi vähän ylimääräistä olemaan.
      Eikös tuo Mika2:n mainitsema, vuonna -04 julkistettu Epson R-D1 ole vieläkin tuotannossa, vaikka tuoreempikin versio on siitä tullut? Hyvä että digimaailmassakin on jotain pitkäjänteisyyttä..=)

    • Photokinaan
    • saman tien

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe