Hei! Olen nuori nainen ja olen lopettanut huumeiden ja alkoholin käytön kokonaan tänä kesänä. Viimeisen tupakan poltin kolme viikkoa sitten.
Ongelmani on se, että en tiedä mitä raittius on. Olenko raitis, koska en juo, käytä huumeita, enkä polta tupakkaa?
Ehtoollisella juon viinin, syön ruokaa, minkä valmistuksessa on käytetty alkoholia ja kärsin mielenterveysongelmista ja syön niihin lääkärin määräämiä lääkkeitä. Mitä siis on raittius? Kiitos jos joku viitsii vastata. Koitin etsiä netistä tietoa, mutta en saanut mitään selkeää määritelmää raittiudelle. Onko raittius sitä että alkoholia ei saa saada missään muodossa? Eikä saa käyttää mm. rauhoittavia sairauteensa? Kiitos jo etukäteen!
Mitä on raittius?
4
259
Vastaukset
Etsiä tuolta: http://www.juwanet.org/sosterv/alkoholi/
Nyt minäki vastaan omasta puolesta pariin kysymykseesi eli "Onko raittius sitä että alkoholia ei saa saada missään muodossa? Eikä saa käyttää mm. rauhoittavia sairauteensa"
Tottaikai saat käyttää sairauteen määrättyjä lääkkeitä ja syödä/juoda jotain tuotteita joissa on alkoholia seosaineena, esim. yskänlääke (jotkut ) ..Loppujen lopuksi sinä itse tiedät sen oletko raitis vai et mutta kannattaa lukea tuo Matti Rossin sivusto.- raitisko vai ei?
raitis kirjoitti:
Nyt minäki vastaan omasta puolesta pariin kysymykseesi eli "Onko raittius sitä että alkoholia ei saa saada missään muodossa? Eikä saa käyttää mm. rauhoittavia sairauteensa"
Tottaikai saat käyttää sairauteen määrättyjä lääkkeitä ja syödä/juoda jotain tuotteita joissa on alkoholia seosaineena, esim. yskänlääke (jotkut ) ..Loppujen lopuksi sinä itse tiedät sen oletko raitis vai et mutta kannattaa lukea tuo Matti Rossin sivusto.Kiitos vastauksestasi!
Ihanaa olla raitis! Kaikkea hyvää sinulle.. :) - 7+7
raitisko vai ei? kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi!
Ihanaa olla raitis! Kaikkea hyvää sinulle.. :)Nuo Rossin sivut on todella hyvät eikä käsittele pelkästään alkoholia.
Kiitos Valvojalle linkistä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 891027
- 55722
Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat
https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe35604Ei näytä hyvältä
Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj39546- 31469
Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...48468- 34447
Jos vielä toivot...mies...
Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi41429Olet hurmaava
Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su14421Dina on valittu virkaan Rovaniemelle
Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.25418