GDI täysin susi ?

onko näin

Olen miettinyt noin 250 tkm ajetun mitsun ostoa missä 2.4 GDI kone. Pari päivää erilaisia foorumeita olen lukenut ja aika sekavat ovat tunteet. Laittaako tässä sormensa paskaan jos semmoisen moottorin ostaa ? puhutaan kaasuläppäkoteloista, egr venttiileistä, suuttimista ja jopa 1500 euron remonteista ja 7500 km öljynvaihtoväleistä ?! Onko tässä edes mitäään toivoa ettäsaa moottorin millä voi ja/tai uskaltaa pitempiäkin matkoja ajaa? mitä kannattaa ostotilaanteessa tutkia? vai olisiko parempi unohtaa koko homma ja katsoa muuta moottoria mikä toimii? itsellä nyt 380 tkm ajettu ranskalainen bensakone ja pelaa vieläkin erittäin hyvin....

6

1906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex mitsu

      Itsellä 2000 luvun alussa oli GDI kone. Vuoden se suurin piirtein pelasi, jonka jälkeen alkoi ongelmat. Lopulta auto kävi maahantuojalla, jonka jälkeen toimi pari vuotta ja taas alkoi oikutella.
      Kokemuksella sanon, että vähemmällä pääset kun et osta. GDI-koneeseen si käy alkuvuodesta käyttöön tuleva E10 bensiinikään. Galant on kyllä ihan hieno auto, mutta jollain muulla koneella.

      • gdiii

        jaa, missä on kerrottu ettei E10 kävisi 2.4GDI koneeseen?
        Vanhempaan Carisman1.8GDI koneeseen ei sovi.


    • juu.

      1500 euron remontista en osaa sanoa.

      Mutta GDI:n ominaisuus täkäläisellä bensalla on liata tuota kaasuläppäkoteloa. Sen kun jaksaa säännöllisin väliajoin puhdistuttaa, niin kone on tietääkseni aikas pätevä muuten.

      Mitsu oli GDI:nsä kanssa edellä kävijä aikanaan, joten siinä sivussa tuli myös huonot vaikutukset. GDI koneethan sinäänsä ovat varsin pätevää tekniikkaa.

      Mutta jos haluat pätevää tietoa, kysy samaa juttua täältä:
      http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php

    • vuonna 2000

      GDI Galantin uutena ja edelleenkin sillä posrkutellaan. 270 tkm mittarissa ja ei koneen kanssa ole ollu kyllä sen suurempia harmeja. Itse suljin EGR venttiilin pois käytöstä jo hyvän aikaa sitte (koska oli helppo operaatio) ja se lopetti kokonaan kaasuläppäkotelon putsaus tarpeen eikä vaikuttanut katsastuksessa mitattaviinkaan päästöihin. 10 tkm välein vaihdellu öljyt. No ehkä minä olen sitten keskiverto kansalaista yhteensopivampi GDI:n kanssa kun ei ole ongelmia koneen kanssa :)

    • remontteihin, mitä

      mainitsit. Noo kasuläppäkotelo vaatii lähinnä putsausta säännöllisin väliajoin ja juuri tuon EGR venttiilin takia ja kuten tuolla aikaisemmin mainittiin, niin putsaus tarve menee tosi harvaksi, kun tuon EGR venttiilin sulkee. Kaasuläppäkotelon ainoa tyyppivika on eräästä kohdasta kotelon sisällä liimauksen pettäminen ja sen voi siis korjata myös liimalla ja samalla voi liimausta vahvistaa eli ei maksa paljoa. Suuttimia en tiedä ainakaan itse, että olisi koskaan tarvinut kenenkään vaihtaa. Noista 1500€ remonteista, niin kyllähän 90 tkm välein tehtävä määräaikaishuoltoon (jossa vaihdetaan jakopäänhihna, tulpat yms. hilut) saa kalleimmillaan tuon verran kulumaan jos hakee kalleimman merkkihuollon, jossa huolto tehdään kokonaan merkkiosilla. Itsellä on yleensä menny rahaa vastaavassa huollossa noin 800€, vaikka mvaltuutetulla merkkikorjaamolla huollon tehny ja merkkiosilla, mutta yhtään 1500€ remonttia ei ole tullu ja lopulle 300tkm myös itsellä mittarissa kilsoja. Tosihan on kuitenkin se, että koska kyseessä harvinaisempaa tekniikkaa, niin kyseisen tekniikan päälle ymmärtävää väkeä ei välttämättä jokaisen tuttavapiiristä löydy, joten pikkuisestakin ongelmasta voi syntyä iso-ongelma, kun ei paikallinen nyrkkipaja tai naapurin kaikki tietävä Ooppeli mies osaa tehdä muuta kuin vahinkoa.

    • galantavance

      Ihan hyvä kone se on, mutta:
      - hieman erilaisia ratkaisuja, pajalla ei ehkä osaamista
      - lyhyt öljyn vaihtoväli on hyvä suositus, ei tee isoa kulua, eihän sitä tartte mitään ökyöljyä silloin käyttää. Toinen vaihtoehto on sit pidempi vaihtoväli konehuuhtelu forte tms. kuten VAG tekee suoraruiskukoneille. EGR voi tukkia jos kyseessä '00 tai vanhempi auto, uudempien mallien OBD-testaus tarkistaa EGR toimivuuden.
      - luvatut kulutuslukemat ei toteudu, mutta toki pihimpi kuin V6 malli
      - käyntiääni voi välillä ihmetyttää
      - ja löytyyhän noita pienemmillä kilsoillakin, mitäs niitä 250tkm ajettuja kattella
      - takakaarien ruoste enemmän '97-00 mallien ongelmaa, '00-03 varsin ruosteettomia
      - GDI-nykiminen lähinnä vanhempien Carisma GDI koneiden ongelma.

      Yleisesti tuo galantti on kyllä tosi hieno ja mukava ajella, oli se sitten perus2.0, GDI tai V6.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

      Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      32
      2638
    2. Yksi kuoli nokkakolarissa

      Asiasta YLEn verkkosivuilla uutinen klo 23.02. Oliko itsemurha?
      Oulainen
      11
      1367
    3. Helvetistä ei ole paluuta

      Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku
      Idän uskonnot
      337
      1058
    4. Mikä on kaivattusi ammatti

      entäpä sinun? 💶
      Ikävä
      45
      962
    5. Terveisiä vanhemmalle

      J-miehelle. Ehkä nähdään vielä 😉
      Ikävä
      45
      894
    6. Järjetön Topi-ilta

      Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan
      Ähtäri
      20
      869
    7. Miksi nainen nukut huonosti

      Onko sulla jotakin huolia, vai jotakin miestäkö mietit? Vai tunnemaailmassako velloo? Ajatteletko koskaan minua? Paljo
      Ikävä
      61
      774
    8. Niin siinä Kävi

      Ettemme koskaan saaneet toisiamme
      Ikävä
      44
      760
    9. Halutaan toisiamme

      Mutta se on Salaisuus❤️
      Intohimo
      44
      746
    10. Jos olisit kaivattusi

      Kanssa kahdestaan samassa tilassa niin miten kävisi
      Ikävä
      46
      676
    Aihe