Olen miettinyt noin 250 tkm ajetun mitsun ostoa missä 2.4 GDI kone. Pari päivää erilaisia foorumeita olen lukenut ja aika sekavat ovat tunteet. Laittaako tässä sormensa paskaan jos semmoisen moottorin ostaa ? puhutaan kaasuläppäkoteloista, egr venttiileistä, suuttimista ja jopa 1500 euron remonteista ja 7500 km öljynvaihtoväleistä ?! Onko tässä edes mitäään toivoa ettäsaa moottorin millä voi ja/tai uskaltaa pitempiäkin matkoja ajaa? mitä kannattaa ostotilaanteessa tutkia? vai olisiko parempi unohtaa koko homma ja katsoa muuta moottoria mikä toimii? itsellä nyt 380 tkm ajettu ranskalainen bensakone ja pelaa vieläkin erittäin hyvin....
GDI täysin susi ?
6
1912
Vastaukset
- Ex mitsu
Itsellä 2000 luvun alussa oli GDI kone. Vuoden se suurin piirtein pelasi, jonka jälkeen alkoi ongelmat. Lopulta auto kävi maahantuojalla, jonka jälkeen toimi pari vuotta ja taas alkoi oikutella.
Kokemuksella sanon, että vähemmällä pääset kun et osta. GDI-koneeseen si käy alkuvuodesta käyttöön tuleva E10 bensiinikään. Galant on kyllä ihan hieno auto, mutta jollain muulla koneella.- gdiii
jaa, missä on kerrottu ettei E10 kävisi 2.4GDI koneeseen?
Vanhempaan Carisman1.8GDI koneeseen ei sovi.
- juu.
1500 euron remontista en osaa sanoa.
Mutta GDI:n ominaisuus täkäläisellä bensalla on liata tuota kaasuläppäkoteloa. Sen kun jaksaa säännöllisin väliajoin puhdistuttaa, niin kone on tietääkseni aikas pätevä muuten.
Mitsu oli GDI:nsä kanssa edellä kävijä aikanaan, joten siinä sivussa tuli myös huonot vaikutukset. GDI koneethan sinäänsä ovat varsin pätevää tekniikkaa.
Mutta jos haluat pätevää tietoa, kysy samaa juttua täältä:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php - vuonna 2000
GDI Galantin uutena ja edelleenkin sillä posrkutellaan. 270 tkm mittarissa ja ei koneen kanssa ole ollu kyllä sen suurempia harmeja. Itse suljin EGR venttiilin pois käytöstä jo hyvän aikaa sitte (koska oli helppo operaatio) ja se lopetti kokonaan kaasuläppäkotelon putsaus tarpeen eikä vaikuttanut katsastuksessa mitattaviinkaan päästöihin. 10 tkm välein vaihdellu öljyt. No ehkä minä olen sitten keskiverto kansalaista yhteensopivampi GDI:n kanssa kun ei ole ongelmia koneen kanssa :)
- remontteihin, mitä
mainitsit. Noo kasuläppäkotelo vaatii lähinnä putsausta säännöllisin väliajoin ja juuri tuon EGR venttiilin takia ja kuten tuolla aikaisemmin mainittiin, niin putsaus tarve menee tosi harvaksi, kun tuon EGR venttiilin sulkee. Kaasuläppäkotelon ainoa tyyppivika on eräästä kohdasta kotelon sisällä liimauksen pettäminen ja sen voi siis korjata myös liimalla ja samalla voi liimausta vahvistaa eli ei maksa paljoa. Suuttimia en tiedä ainakaan itse, että olisi koskaan tarvinut kenenkään vaihtaa. Noista 1500€ remonteista, niin kyllähän 90 tkm välein tehtävä määräaikaishuoltoon (jossa vaihdetaan jakopäänhihna, tulpat yms. hilut) saa kalleimmillaan tuon verran kulumaan jos hakee kalleimman merkkihuollon, jossa huolto tehdään kokonaan merkkiosilla. Itsellä on yleensä menny rahaa vastaavassa huollossa noin 800€, vaikka mvaltuutetulla merkkikorjaamolla huollon tehny ja merkkiosilla, mutta yhtään 1500€ remonttia ei ole tullu ja lopulle 300tkm myös itsellä mittarissa kilsoja. Tosihan on kuitenkin se, että koska kyseessä harvinaisempaa tekniikkaa, niin kyseisen tekniikan päälle ymmärtävää väkeä ei välttämättä jokaisen tuttavapiiristä löydy, joten pikkuisestakin ongelmasta voi syntyä iso-ongelma, kun ei paikallinen nyrkkipaja tai naapurin kaikki tietävä Ooppeli mies osaa tehdä muuta kuin vahinkoa.
- galantavance
Ihan hyvä kone se on, mutta:
- hieman erilaisia ratkaisuja, pajalla ei ehkä osaamista
- lyhyt öljyn vaihtoväli on hyvä suositus, ei tee isoa kulua, eihän sitä tartte mitään ökyöljyä silloin käyttää. Toinen vaihtoehto on sit pidempi vaihtoväli konehuuhtelu forte tms. kuten VAG tekee suoraruiskukoneille. EGR voi tukkia jos kyseessä '00 tai vanhempi auto, uudempien mallien OBD-testaus tarkistaa EGR toimivuuden.
- luvatut kulutuslukemat ei toteudu, mutta toki pihimpi kuin V6 malli
- käyntiääni voi välillä ihmetyttää
- ja löytyyhän noita pienemmillä kilsoillakin, mitäs niitä 250tkm ajettuja kattella
- takakaarien ruoste enemmän '97-00 mallien ongelmaa, '00-03 varsin ruosteettomia
- GDI-nykiminen lähinnä vanhempien Carisma GDI koneiden ongelma.
Yleisesti tuo galantti on kyllä tosi hieno ja mukava ajella, oli se sitten perus2.0, GDI tai V6.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju524306S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam1094123Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu364050Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko643899- 853344
Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta643218IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?
16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan1453199Kun aika on oikea niin
Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �171572- 451521
Jos sulla ei olis ollut tunteita
Tuskin olisit reagoinut niin voimakkaasti, mies? Vai oliko vetäytymiseen jokin muu syy kuin luulit ettei mua kiinnosta?1291095