Kauppalehden ilmoitus tämän kuun alussa:
Halutaan myydä Perhekoti/lastensuojeluyksikkö
Hintapyyntö: 250 000
Liikevaihto: 168 000
Kuvaus:
Perhekoti kauniissa maalaisympäristössä. Yrityksellä on voimassaolevat sijoitussopimukset 1.1.2008- 31.12.2010 Oulun ja Oulun seutukuntien kanssa yht. 11 kuntaa sekä pääkaupunkiseudulta Helsingin, Vantaan, Espoon ja Kauniaisten kanssa, sopimukset allekirjoitettu loka-joulukuu 2008 ja ne ovat voimassa 3 vuotta. Tällä hetkellä perhekodissa on sijoitettuna kaksi pientä lasta. Lisäksi toimintaan kuuluu joka toinen viikonloppu tehtävää perhetyötä ja noin kerran kuussa pidettävä lasten viikonloppuleiri.
Sijainti: Kainuu
Perustamisvuosi: 2006
Henkilöluku: 2
Oikaistu liikevaihto: 168 000 EUR
Hintapyyntö: 250 000 EUR
Hintapyynnön perustelut: Hinta perustuu kiinteistön arvoon.Hintaan sisältyy kiinteistö, tontti, irtaimisto sekä lastensuojeluyksikön toimiluvat ja osakeyhtiö. Lisäksi valmis laatukäsikirja ja toimintakäsikirja, yrityksen logo ja kotisivut eli kaikki aineelliset ja aineettomat tuotantovälineet.
Lähde: Kauppalehti 03.09.2010
http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/yrityskaupat/myytavat.jsp?osoite=http://www.yrityskaupat.net/kauppapaikka/index.php?p=advert_view&advertid=275
Lisää tietoa kohteesta osoitteesta http://www.yrityskaupat.net/yrityslista.php?id=1000
Perhekoti myytävänä
8
1993
Vastaukset
- 21
Ennen kuin joku urputi urputi ehtii paikalle, niin lisään vielä muistutuksen, että liikevaihto on kirjanpidollinen termi, josta summasta ei ole vielä vähennetty myyntitoiminnasta aiheutuneita kuluja.
Mutta ilmoitetaanhan yksityishenkilönkin palkka ilman niitä kuluja, joita henkilölle kuukaudessa aiheutuu.
Kun siis liikevaihto on 168000 euroa ja työntekijöinä ilmeisesti pari henkilöä, tulee palkaksi ihan mukavat 7000 euroa kuukaudessa per lärvi.
On se jännä, mihin kaikkeen kunnilta rahaa löytyykään.... Taitaa löytyä kaikkeen muuhun, mutta ei kaikkiin lapsiperheiden peruspalveluihin tai huostaanottoja estäviin avohuollon tukiin.
Ja pitäkää mielessä parin sossun eilinen kirjoitus, että enää ei voi laittaa yhteläisyysmerkkiä siihen, että asiakkuus olisi yhtä kuin epäonnistuminen vanhemmuudessa. Hmmmm.....- zzzzzzzzzxxxxxxxxx
Perhekoti tarvitsee henkilökuntaa vuorokauden ympäri, ei siinä kahdella työntekijällä pärjää.
- Karstula
zzzzzzzzzxxxxxxxxx kirjoitti:
Perhekoti tarvitsee henkilökuntaa vuorokauden ympäri, ei siinä kahdella työntekijällä pärjää.
Perhekoti Venäjässä on muistaakseni kaksi ulkopuolista työntekijää. Toisen heistä perhekoti Venäjä on itse kouluttanut oppisopimuksella.
Lapsia on noin seitsemän. Eri ikäisiä.
Perhekodin "vanhemmat" eivät itse edes asu lasten kanssa. He elelevät päivät naapurikiinteistössä. Hajurakoa on riittävästi, rakennukset eivät ole kylki kyljessä.
"Vanhemmat" ovat hämmästyttäneet kuluvan vuoden aikana matkustusinnollaan. Lentelevät taajaan ympäri Eurooppaa. Tietysti ilman lapsia. Olivat touko-kesäkuussa Nizzassa viikon. Esimerkiksi.
' - 15
zzzzzzzzzxxxxxxxxx kirjoitti:
ollut tuolloin kuin kaksi kappaletta, niin kai he sitten pärjäsivät. Ja miksi ei pärjäisi, pärjääväthän omatkin vanhemmat lastensa kanssa. Tosin vain vauvat herättelevät öisin ja tietysti jos lapsi on sairaana. Mutta muuten tavalliset lapset nukkuvat yönsä, joten en ole ikinä ymmärtänyt sijareiden huutoa 24/7 töissä olosta. Saahan aikuinenkin nukkua lapsen nukkuma-ajan. Niin sanotusti varalla tai käytettävissä olo ei mielestäni tarkoita töissäoloa.
Erityislasten kohdalla tilanne voi olla tietysti toinen, olivat minkä ikäisiä tahansa. - Karstula
Karstula kirjoitti:
Perhekoti Venäjässä on muistaakseni kaksi ulkopuolista työntekijää. Toisen heistä perhekoti Venäjä on itse kouluttanut oppisopimuksella.
Lapsia on noin seitsemän. Eri ikäisiä.
Perhekodin "vanhemmat" eivät itse edes asu lasten kanssa. He elelevät päivät naapurikiinteistössä. Hajurakoa on riittävästi, rakennukset eivät ole kylki kyljessä.
"Vanhemmat" ovat hämmästyttäneet kuluvan vuoden aikana matkustusinnollaan. Lentelevät taajaan ympäri Eurooppaa. Tietysti ilman lapsia. Olivat touko-kesäkuussa Nizzassa viikon. Esimerkiksi.
'Perhekoti Venäjässä pelkästään kiltti sisaruspari tuottaa yhteensä 300 euroa vuorokaudessa, bruttona. 150 euroa per lapsi. Ja tuo hinta on takuulla jonkinlainen sopuhinta, erikoistarjous, onhan kyse mukavista ja helpoista sisaruksista, jotka tulivat perhekotiin todellakin yli 300 kilometrin päästä.
Kuukaudessa perhekoti Venäjä laskuttaa sisarusparista yhteensä 9000 euroa. Yhdeksäntuhatta.
Vuodessa 108 000 euroa. Herranjestas!
Perhekoti koettaa ostattaa kaiken mahdollisen lasten oikeilla vanhemmilla, jotta itse ei tarvitsisi hankkia, ihan koulunkäyntiin liittyvistä asioista alkaen.
Perhekoti oli polkupyöriä hankittaessa sitä mieltä, sisarusten olisi pitänyt tuoda omat polkupyörät kotoaan, vaikka välimatkaakin sinne omaan kotiin jo yli 300 kilometriä. Ja kaikki yhteydenpido on rajoitettu minimiin. Vanhemmat saavat käydä tervehtimässä lapsiaan kerran kuussa, muutaman tunnin ajan. Soittoaika on about puolen tunnin ajan kahtena iltana viikossa, tarkalleen sanottunan torstaina ja perjantaina.
Että siinä vielä polkupyöriä kuskailemaan henkilöautolla lapsille...
Sisarukset ovat päässeet käymään kiireellisen huostaanoton jälkeen tasan kaksi kertaa omassa kodissaan. - Karstula
"liikevaihto on kirjanpidollinen termi, josta summasta ei ole vielä vähennetty myyntitoiminnasta aiheutuneita kuluja."
Mitä ne myyntitoiminnasta aiheutuneet kulut muuten ovat esimerkiksi perhekodeissa (ja muissakin lastensuojelulaitoksissa)? Palkat tietysti, mutta perhekodissa on aina pariskunta itse, "isä" ja "äiti", joten suurta henkilökuntaa ei ikinä tarvita. Onhan isin ja äidin oltava paikalla jo "kiintymyssuhteen" takia. Hah, hah, haa....
Perhekoti Venäjän äiti muuten lausui lasten kotikunnan palaverissa muistaakseni vajaa vuosi sitten, ettei hän rakasta lapsia. Hän lausui tämän vanhempien kuullen, sosiaalityöntekijöiden edessä. Että turha vedota ainakaan kiintymyssuhteen häiriintymiseen ja väkivaltaiseen katkaisemiseen, kun sisarukset joskus tulevaisuudessa vihdoinkin vapautuvat Perhekoti Venäjästä.
Perhekoti Venäjä näyttäisi tuottavan vuodessa hoitomaksuina noin 700-800 000 euroa. Ja laitoksella on kaksi ulkopuolista työntekijää. Jokaiselle työntekijälle voidaan siis maksaa palkkaa noin 100 000 euroa - tai melkein 200 000 jos kiinteistöstä aiheutuvia kuluja ei olisi.
Perhekoti säästää kaikessa, kuten vaatetuksessa ja ruoassa. Yksi lämmin ateria päivässä. Näkkileipää syödään paljon. Lapset ovat kulkeneet hämmästyttävän pienissä vaatteissa. Kesäisin esimerkiksi mansikat ovat nou, nou. Ei tipu tuoreita marjoja, ne kun maksavat.
- Perhekoti Öllöver
Tuo Kainuussa sijaitseva perhekoti on käsitykseni mukaan ollut myynnissä jo pitempään. Olen törmännyt myynti-ilmoitukseen jo aiemmin kesällä.
Liikevaihto 168 000 euroa voi muodostua vain noiden kahden pikku lapsen hoitamisesta. Lapsen sijaishuollostahan voi laitos laskuttaa helposti tuollaiset tavalliset 70-80 000 euroa. Siitä muodostuu hyvä palkka kahdelle aikuiselle.
Yrityksen toimitilaan ei tarvitse investoida mitään, kun perhekodin vanhemmat itse asuvat siellä.- .........
Perhekoti myytävänä? Kyseessä on siis rakennus ja tomintalupa - ihan KELLE VAAN??? Lapsetkin valmiina ja perityvät ostajalle?? Eikö pitänytkään luoda pysyvät ja turvalliset olosuhteet? Vanhempia voi vaihtaa kesken kaiken? Vaan saahan noita lapsiakin heittää vauhdilla kotoaan "turvaan" niin kaipa vanhempienkin vaihto lennossa onnistuu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760