Olen miettinyt että jos rupeaisin harrastamaan uintia. Raskaana ei vielä ole, mutta yritetään kokoajan. Sitä vaan mietin että kuinka kauan voi harrastaa uintia raskausaikana? Olen kuullut että uinti on ihan hyvä harrastus raskausaikana. Onko loppuvaiheessa kuitenkin hankalaa uida ison mahan kanssa? Onko olemassa äitiysuimapukuja, ja missä sellaisia myydään? Vaikka normaali uimapukukin venyy aika paljon, mutta ei varmaan tarpeeksi loppuraskauden aikana.
Uiminen raskausaikana
3
431
Vastaukset
- noh.......
Heh, anteeksi nyt, mutta mua huvittaa valtavasti nää kysymykset jotka alkaa "En ole vielä raskaana, mutta..." :D Siis kyllähän sinä ehdit saada kaiken tämän tiedon sitten kun asia on ajankohtainen, älä nyt hätäile! Liika suunnittelu ei ole hyväksi. Voi käydä niinkin että suunnittelet tekeväsi raskauden aikana sitä sun tätä, mutta suunnitelmat meneekin uusiksi koska on kovasti kipuja, väsymystä, pahoinvointia ja muita vaivoja eikä mm. liikunta ole päällimmäisenä mielessä vaikka se niin terveellistä olisikin... Esim minulla kaikki raskaudenaikaiset liikuntaharrastukset on tyssänneet siihen, että jalkojani alkaa krampata tosi herkästi, joten kaikki hyvät suunnitelmat äitiysjoogasta ynnä muusta on jääneet pariin kertaan.
Mutta vastataan nyt kuitenkin. Uinti on hyvä harrastus raskausaikana. Ihan viimeisillä viikoilla sitä ei suositella jos kohdunsuu on jo auennut. Vesi kannattelee isoakin mahaa. On olemassa äitiysuimapukuja ja niitä saa ainakin äitiysliikkeistä ja uintitarvikeliikkeistä, usein myös Ellokselta yms. Mutta monet uivat ihan normaalibikineissäkin. Tavallinen uimapuku saattaa riittää puoleenväliin raskautta asti, tai jopa ihan loppuun asti jollei maha kasva isoksi - ja siitä mahan kasvusta et voi tietää etukäteen, joten ei kannata ostaa liian aikaisessa vaiheessa!- :-(
Mulla kävi just noin... Eli olin ajatellut, että liikun säännöllisesti raskausaikana.. no, alkuraskaudesta väsytti niin paljon, ettei ylimääräistä energiaa työssäkäynnin jälkeen jäänytkään liikkumiselle. Sitten kun pahoinvointi ja väsymys helpotti niin sitten tulikin rasitusvamma molempiin jalkoihin.. Raskauden puolivälissä olisin kyllä muuten jaksanut, mutta jalat eivät sallineet mitään liikuntaa :-(
Nyt on sitten jalat kunnossa (kiitos fysioterapian), mutta näin loppuraskaudessa väsymys on palannut takasin, eli työpäivän jälkeen päikkärit.. pari tuntia kotihommia ja sitten yöunille :-)
Uimapukua en ole edes yrittänyt pistää päälleni, mutta ihan normi bikinit menevät edelleen.
- uidatsuida
Itse ostin vain suurikokoisen tavallisen uimapuvun alennuksesta, jolla olen polskutellut raskausajan menemään.
Uinti on hyvä ja helppo harrastus raskausaikana. Itsellä ainakin kävely ja pyöräily yms yms aiheuttaa kamalaa kipua lantioon ja oikeastaan uinti on ainut mitä kärsi harrastella. Ikävintä oli se, että kun olisi tätä aikaa äippälomalla vielä masua kasvatellessa, ei enää saa käydä uimassa, kun loppuraskaudesta paikat alkaa aukeamaan ja tulehdusriski lisääntyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.316046- 393962
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833343- 122838
- 292262
- 122247
- 1621916
- 231699
- 271418
- 1051372