Tuliaiset?

PaluuSuomeen

Onko kellään hyviä ideoita mitä tuliaisia (tavaralahjoja) voisi/kannattaisi tuoda Filippiineiltä Suomeen? Lähinnä ystäville, perheellisille nuorille aikuisille...

27

1882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aapeli123

      samaa sälää siellä on kaupoissa ku Suomessakin,mutta jos jotain erikoista etsit,niin osta miespuolisille paikallinen juhla-asu,barong tagalog,tavarataloista noin 50 euroa kpl,räätälin tekemänä 3-kertainen hinta...

    • aapeli123

      kengät on aika tavalla halvempia ku Suomessa

    • Sushi Lover

      Tuo muutama baloot ;)

    • Mees tänavalt

      hedelmiä

    • Alexander-77

      Kuivattu Mango on hyvää....

      • PaluuSuomeen

        Paikallisia kulttuuriesineitä löytyi SM- tai Ayala-ostoskeskuksen Kultura-osaltolta:
        http://www.kulturafilipino.com/ (tuolla jotain tuotteista, mutta ei kaikkea)
        Siellä olisi ollut mm. ihan hieno pieni puinen viinitynnyri kuppeineen (6 kpl), hinta n. 30 euroa. Jätin ostamatta kun ei olisi sopinut pieneen matkalaukkuuni. Ostoskeskuksen jossakin toisessa osastossa (en muista enää nimeä) myytiin samanlaisia hieman isompia puisia viinitynnyrijuttuja n. 35-40 eurolla, joten näyttävyyden kannalta kannattaisi ostaa isompi tynnyrijuttu kun hintaerokin on noin pieni. Hinnat ostoskeskuksen Kulturan omassa myymälässä ovat varmaan yleisesti kalliimmat..


    • D0wnt0wn

      San Miguel T-paitoja ja sikareita Suomeen ja Filippiineille taas Finrexiniä ja suklaata.

      • tyuryrr

        Heips, send verran kysyisin kun puhuit suklaan viemisestä Filippiineille, sinulla on siitä ilmeisesti kokemusta? Kun siellä on toi lämpötila varmaan parhaillaankin 30, eikö se sulaa siellä ihan muodottomaksi?


      • pinoy1
        tyuryrr kirjoitti:

        Heips, send verran kysyisin kun puhuit suklaan viemisestä Filippiineille, sinulla on siitä ilmeisesti kokemusta? Kun siellä on toi lämpötila varmaan parhaillaankin 30, eikö se sulaa siellä ihan muodottomaksi?

        Oon vie nyt Fazerin sinistä levyjä, eivät ole sulaneet. Myös ne konvehti rasiassa olevat fazerit kestää, marmeladi kuulat kans ok. Finlandia, Koskenkorvaa ukoille tuliaisiksi filipino mies ei lasiin sylkäise. Fiskarsin tuotteet myös ok, suomi aiheiset paidat myös varsinkin jos oot jo sukuun kuuluva.


      • pinoy1 kirjoitti:

        Oon vie nyt Fazerin sinistä levyjä, eivät ole sulaneet. Myös ne konvehti rasiassa olevat fazerit kestää, marmeladi kuulat kans ok. Finlandia, Koskenkorvaa ukoille tuliaisiksi filipino mies ei lasiin sylkäise. Fiskarsin tuotteet myös ok, suomi aiheiset paidat myös varsinkin jos oot jo sukuun kuuluva.

        Toin ittelleni Suomeen ison pussin 3 in 1-kahvia annospussinena.
        Kaupoissa on monta eri merkkiä, maistelemalla selviää oma suosikki.
        Nestlen 3 in 1:ssa liikaa sokeria mun makuuni.
        Saahan Suomestakin pikakahvia, mutta en ole nähnyt noita 3 in 1-pusseja
        Ostin myös vedenkeittimen, kun kiersin 3 viikkoa filppulaa.
        Lähetin itselleni 2 viidakkoveistä, jotka ostin torilita, ja läheitn ne Suomeen, pakettikortissa merkintä "garden tools".
        Söin tuossa kuivattuja mangoja pussin.
        Filppulassa kelpasi kaikki muut karkit.paitsi salmiakki ja pantteri ;O)
        Sokeriton extra strong mynthon oli kova sana.


      • tyuryrr
        tapsu55 kirjoitti:

        Toin ittelleni Suomeen ison pussin 3 in 1-kahvia annospussinena.
        Kaupoissa on monta eri merkkiä, maistelemalla selviää oma suosikki.
        Nestlen 3 in 1:ssa liikaa sokeria mun makuuni.
        Saahan Suomestakin pikakahvia, mutta en ole nähnyt noita 3 in 1-pusseja
        Ostin myös vedenkeittimen, kun kiersin 3 viikkoa filppulaa.
        Lähetin itselleni 2 viidakkoveistä, jotka ostin torilita, ja läheitn ne Suomeen, pakettikortissa merkintä "garden tools".
        Söin tuossa kuivattuja mangoja pussin.
        Filppulassa kelpasi kaikki muut karkit.paitsi salmiakki ja pantteri ;O)
        Sokeriton extra strong mynthon oli kova sana.

        ok, kiitos vastauksista, en ole (ainakaan vielä) sukuun kuuluva, muutama tuttu siellä kyllä on ja harkitsen lähitulevaisuudessa toista matkaa Filippiineille.

        Ensimmäisen kerran kun lähdin sinne otin mukaan hopeisen kaulakorun lahjaksi kun en siihen hätään muuta keksinyt, lähtöni kun tapahtui ex-tempore tyyliin.

        Mutta täytyy ehdottomasti ottaa mukaan ainakin suklaata, ja jos se nyt sitten menisi siellä pilalle niin eipä se suuri vahinko kuitenkaan ole. T-paidat täytyy myös ottaa harkintaan.

        Aika hauskalta kuulostaa tuo Tapsun maininta että sokeriton extra strong mynthon kelpaa siellä, mutta voi olla myös hyvä idea ja jos ei kelpaisi syön sitten itse kun olen niiden suurkuluttaja...

        Justus


    • Cebuu

      Me vaimon kanssa tuomme aina Filppulasta erilaisia kuivattuja kaloja ja katkarapuja (ihanan tuoksuinen kauppa:) ja mangoja tietysti. Ei kuskaa turhaa vettä. Vaimo niitä sitten jakelee ystäväperheille.

    • vfööföcföföf

      Manilan Chinatown..sieltä löytyy paljon kaikkea mielenkiintoista.

    • Jokimies.

      Toi kahvi on hyvä idea, täytyy muistaa. Itse olen tuonut jotain vaatteita. Red horse printti ei tule ihan joka päivä täällä Suomessa vastaan. Myös hopea koruja... todella hienoja ja hieman halvempi. Paljon on kopio tuotteita Filippiineillä, että nike ei aina ole oikein mikään nike. Mutta tavaratalojen vaatteet ovat laadukkaita. Kuivattu mango on super hyvää ja banaani ketsuppi. Itse olen vienyt suklaata ja lakuja. Ne kelpaa hyvin ja vain pieni sulamis ongelma. Finlandia pullo,joo se on niin tuttu juttu minulle myös. Salmari oli kuulemma käärmeen myrkkyä ;) Syyskuussa taas menoksi kohti Cebua.

    • ööööööööööööööö

      Satiaiset on mukava matkamuisto vaimolle tuotuna..

      • ++--

        Niitä saa erityisesti Suomi naisilta.


    • CEBUU

      VAIMONI VANHEMMAT, SISKOT JA VELJET,SEKÄ HEIDÄN LAPSET HALUAVAT TIETYSTI SUKLAATA, MUTTA KESTOHITTI ON KENGÄT. NAISILLE SANDAALEITA JA MIESVÄELLE NIKEN YM. LENKKAREITA.

      • ++mmmm

        Miksi? Siis Suomesta Niken kenkiä Filippiineille? Ei mitään järkeä, merkkivaatteet, kengät merkkiliikkeistä esim. sm mall täynnä näitä ja hinnat Suomen hinnoista -30/50%. Itse tuon vaatteita, kenkiä ym sieltä tänne päin.


    • Cebuu

      Täältä ostamme keskihintaisia lenkkareita, joita myydään 60 jopa 70% alennuksella. Kunnon kenkiä, jotka kestävät monta vuotta! Päihittää Filsujen hinnat ja siellä monet kengt muovista raaka-ainetta, surkea kestävyys paljon piraatteja, ihmisten pettämistä. "Jokainen taaplaa laillaan".

      • juuuh,,,

        bull shit...Et ole kyllä sitten Filippiineillä edes käynyt. SM malissa on aivan samat merkkilenkkarit käytössä, kuin Suomessakin, samoin farkut tms. Merkkiliikkeitä adidas, nike, converse kaikissa hinnat Suomea halvemmat vähintään 30%. Mitään piraatteja ei ole myynissä merkkiliikkeissä sielä, ja kaupungilla piraatti tuotteet ovat lähinnä dvd tms krääsää. Yhdessäkään Suomen kaupungissa ei ole kannattavaa liikettä joka myisi halvemalla merkki vaatteita, kuin Filippiineillä. En voi mitään sille, että sua on pissattu silmään.

        Halvin lenkkarit lähtee Suomen adidas sivuilla 33 eurolla ja Filippiineillä 22 eurolla. Tavarataloissa saa vielä halvemmalla.

        Filippiinit adidas sivu
        http://shop.adidas.com.ph/new-arrivals.html?dir=asc&gender=2078&order=price&producttype=1543
        Suomi adidas sivu
        http://www.adidas.fi/men-shoes?srule=price-low-to-high

        Ja muuten ne kaikki niin Suomeen, kuin Filippiineille myyntiin tulevat kledut ja kengät on valmistettu ihan samalla tuotantolinjalla jossain Bangladeshin orjatehtaassa, vai luuletko tosissasi niiden ompelevan Suomilinjalla erikseen? Kiinassakin pongasin aikoinaan H/M kleduja kadulta myynissä, joissa valmiiksi pesuohjeet Suomeksi, Ruotsiksi


      • 3ddd
        juuuh,,, kirjoitti:

        bull shit...Et ole kyllä sitten Filippiineillä edes käynyt. SM malissa on aivan samat merkkilenkkarit käytössä, kuin Suomessakin, samoin farkut tms. Merkkiliikkeitä adidas, nike, converse kaikissa hinnat Suomea halvemmat vähintään 30%. Mitään piraatteja ei ole myynissä merkkiliikkeissä sielä, ja kaupungilla piraatti tuotteet ovat lähinnä dvd tms krääsää. Yhdessäkään Suomen kaupungissa ei ole kannattavaa liikettä joka myisi halvemalla merkki vaatteita, kuin Filippiineillä. En voi mitään sille, että sua on pissattu silmään.

        Halvin lenkkarit lähtee Suomen adidas sivuilla 33 eurolla ja Filippiineillä 22 eurolla. Tavarataloissa saa vielä halvemmalla.

        Filippiinit adidas sivu
        http://shop.adidas.com.ph/new-arrivals.html?dir=asc&gender=2078&order=price&producttype=1543
        Suomi adidas sivu
        http://www.adidas.fi/men-shoes?srule=price-low-to-high

        Ja muuten ne kaikki niin Suomeen, kuin Filippiineille myyntiin tulevat kledut ja kengät on valmistettu ihan samalla tuotantolinjalla jossain Bangladeshin orjatehtaassa, vai luuletko tosissasi niiden ompelevan Suomilinjalla erikseen? Kiinassakin pongasin aikoinaan H/M kleduja kadulta myynissä, joissa valmiiksi pesuohjeet Suomeksi, Ruotsiksi

        Korjaus Suomessa lähti 35 eurolla lenkkarin näköiset, ja Filippiineillä 22,21 ja ne sentään näytti lenkkareilta joita myytiin Flipuissa tuossa virallisella sivulla.

        Kyllä valkoinen jätkä maksaa aina enemmän täällä Euroopassa.


    • Cebuu

      Ai ettenkö ole Filsuissa käynytkään? Jotenkin kateellisia kommentteja? Minulla on omat kanavani mistä lenkkarit hankin. Halpiaaset ei kestä, kuin esittelyn!
      Ei ruveta riitelemään:tee sinä kuten parhaaksi näet ja anna minun tehdä minun omalla laillani,

      • 3ddd

        No olipas tyhmä kommentti, ensin kehut et kledut on suomessa halvempia, kuin Filippiineillä ja sit ku vähän vertaillaan, niin huomataankin et sinulla on ihan omat tukkuhinnat kleduille, ja mitenkäs tämä mahtaisi muita hyödyttää? Taitaa olla edelleen heille Filippiinit halvempi, kas ku et kehunut ruoankin olevan Suomessa halvempaa. Kai se nyt järki kertoo et maa jossa palkkataso on murto-osa suomen palkka tasosta ja hinnat 20% halvemmat, kuin Thaimaassa ei voi pitää mitään järisyttäviä hintoja kleduille. Olet varmaan jo sen tosiasian hyväksynyt et laatu vaatteissa on ihan yhtä paskaa, niin Suomessa, kuin Filippiineillä. Ja minulle ihan sama jos joku vie kleduja Filippiineille hyvä juttu.


      • 3ddd
        3ddd kirjoitti:

        No olipas tyhmä kommentti, ensin kehut et kledut on suomessa halvempia, kuin Filippiineillä ja sit ku vähän vertaillaan, niin huomataankin et sinulla on ihan omat tukkuhinnat kleduille, ja mitenkäs tämä mahtaisi muita hyödyttää? Taitaa olla edelleen heille Filippiinit halvempi, kas ku et kehunut ruoankin olevan Suomessa halvempaa. Kai se nyt järki kertoo et maa jossa palkkataso on murto-osa suomen palkka tasosta ja hinnat 20% halvemmat, kuin Thaimaassa ei voi pitää mitään järisyttäviä hintoja kleduille. Olet varmaan jo sen tosiasian hyväksynyt et laatu vaatteissa on ihan yhtä paskaa, niin Suomessa, kuin Filippiineillä. Ja minulle ihan sama jos joku vie kleduja Filippiineille hyvä juttu.

        Ps. Filsu nimitys on muuten oikein punaniska junttiutta, Filippiinit onko vaikea kirjoittaa? Onko Suomi sumppo landia?


    • Anonyymi

      filsu on filtteri suomi muuten on sumppo tai somppu landia jos ei vielä niin kohta on
      ei nimi ketään pahenna vaan muiden mielipiteet

      nimimerkki filsusomppuneek**imutak***oerkkiseppogoldenjorma

    • Anonyymi

      ja niin löysimme kultaisen jorman

    • Anonyymi

      Tanduay rommia 12v

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5339
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3447
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      193
      1484
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1003
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe