Perjantain aloitus

Sain tehtäväkseni tehdä perjantai aloituksen. Annettu aihe oli muistaakseni kadonneen aarteen metsästys. Olkoon siis niin.
Tämän perjantain pähkinä purtavaksi on miettiä mikä se aarre olisi ja mistä sen löytäisi?
Vai onko aarre kadoksissa laisinkaan?
Huom. ! Aarre voi olla myös ajatus, teko, tunne......

Minä lähdennyt etsimään omaa aarrettani tälle perjantaille. Tapahtumia täynnä oleva päivä edessä, palaan sitten joskus illalla kertomaan löysinkö oman perjantaiaarteeni.

Tässä siis tämä. Mukavaa aarteen etsintää teille kaikille ;))

51

300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anjaniina.

perinnöksi sait Htza:lta, niin eiköhän hän tarkoittanut itseään.
      Perinteiseen tyyliinsä. :/

Aarre, se onkin jännä miten kijtajat sen näkee.
      Onko se henkistä pääomaa vai maallista materiaa.
      Viiemaikoina on panostettu paljon, tuonpuoleiseen ;)
      Hyvää perjantaita.

• Heikunkeikku

Aloitus on hyvä, jos sen luettua tuijottaa tyhjyyteen ja alkaa fundeeraamaan, että jaaaaaha mitä kummaa kummaa kummaa....
      Aloituksesi on mukavan mukava. Minä vaivuin miettimään, että Mikähän aarre olisi kateissa.
      Tässä vaiheessa en keksi mitään semmosta asiaa, jota voisin kutsua hukkautuneeksi aarteeksi.
      Yks asia tuli kyllä mieleen, mutta se ei oikein kelpaa vastaukseksi tai et varmaankaan semmosta tarkoittanut, joten en ilikiä sitä tähän naputella.

Lapset ja lapsenlapset ovat minun aarteita, se eivät kuitenkaan ole kateissa, joten se ei ollut vastaukseni.
      Oli vaan pakko se sanoa, kun ovat mun kultahippulaisia, kultaklönttejä, hyvän olon tuojia.

Illalla pistän pepun koneen äärelle. Pohdin omaa vastaustani, josko se tulis mieleen.

• hienolta tuntuu. Nauti lapsenlapsistasi, minulla niitä ei vielä ole. Olisi upeaa saada kokea mummina oleminen. No, ne/ se aarre tulee jos on tullakseen.

Hei! Ei saa aloittaa kertomista jos ei kerro loppuun asti. Joten kerron nyt vaan mitä et ilennyt naputella. Tuskin sinulla mitään semmoista mielessä on liikkunut mitä ei 50 palstalaiset olisi jo tienneet ja kokeneet moneen kertaan.... ;)))

• Heikunkeikku
        isopienikissa kirjoitti:

hienolta tuntuu. Nauti lapsenlapsistasi, minulla niitä ei vielä ole. Olisi upeaa saada kokea mummina oleminen. No, ne/ se aarre tulee jos on tullakseen.

Hei! Ei saa aloittaa kertomista jos ei kerro loppuun asti. Joten kerron nyt vaan mitä et ilennyt naputella. Tuskin sinulla mitään semmoista mielessä on liikkunut mitä ei 50 palstalaiset olisi jo tienneet ja kokeneet moneen kertaan.... ;)))

Huomenta täältä Lännestä ja pursuavasta auringonpaisteesta.
        Nousin kahdeksalta ja menin kissien kans ulos kahvia juomaan.
        Siinä istuessa, juodessa ja seuratessa kissojen olemisia, niin tuli lämmin tunne sisuksiin.
        En mitenkään, enkä millään muotoa kykene tällä hetkellä nimeämään Mitään Aarretta, jota tahtoisin itselleni.
        Koen olevani hyvin tasapainossa ja olen taas saanut (pienen paussin jälkeen) takaisin taidon nauttia kaikista pienistä(kin) asioista, joita saan nähdä ja kokea ja sitä rataa. Eli se on mun Aarre.

Se mitä tarkoitin edellisessä viestissäni ja jota sinä hanakasti utelet :), niin se ei oikeastaan liity laisinkaan Aarteeseen. Siksi en sitä sanonutkaan.
        Se mitä voisin vielä haluta tähän tyytyväiseen olotilaani on se, että tahtoisin vielä saada itsestäni Irti sen urheilijatyypin, joka mun sisässä on lillunut vuosia ja vuosia. Semmosta Tunnetta kaipaan, että hiki oikein tirajaa otsasta ja kehossa on täydellisen rätti-poikki-tunne, kun liikunnan lopettaa. Siis tunne, että on Niin hyvässä kunnossa, kuin vain voi olla. Nyt oon kävelylenkillä mielestäni lällyäkin lällympi. ja jos sulkismailan ottaisin kouraani, niin en varmaankaan jaksaisi tuntia pelata. Se harmittaa yli-paljon, kääk :(

Jos nyt jossakin vaiheessa saisin tuonkin hallintaan, niin olishan se ihan mukavaa.

Oho, TAAS tuli pitkä vastaus :(

Alan tekemään suursiivousta, semmonen hytinä on päälle iskostunut. Kivaa :)
        Ja illalla meen elokuviin, vaude vautsi vau vau :)

• Heikunkeikku kirjoitti:

Huomenta täältä Lännestä ja pursuavasta auringonpaisteesta.
        Nousin kahdeksalta ja menin kissien kans ulos kahvia juomaan.
        Siinä istuessa, juodessa ja seuratessa kissojen olemisia, niin tuli lämmin tunne sisuksiin.
        En mitenkään, enkä millään muotoa kykene tällä hetkellä nimeämään Mitään Aarretta, jota tahtoisin itselleni.
        Koen olevani hyvin tasapainossa ja olen taas saanut (pienen paussin jälkeen) takaisin taidon nauttia kaikista pienistä(kin) asioista, joita saan nähdä ja kokea ja sitä rataa. Eli se on mun Aarre.

Se mitä tarkoitin edellisessä viestissäni ja jota sinä hanakasti utelet :), niin se ei oikeastaan liity laisinkaan Aarteeseen. Siksi en sitä sanonutkaan.
        Se mitä voisin vielä haluta tähän tyytyväiseen olotilaani on se, että tahtoisin vielä saada itsestäni Irti sen urheilijatyypin, joka mun sisässä on lillunut vuosia ja vuosia. Semmosta Tunnetta kaipaan, että hiki oikein tirajaa otsasta ja kehossa on täydellisen rätti-poikki-tunne, kun liikunnan lopettaa. Siis tunne, että on Niin hyvässä kunnossa, kuin vain voi olla. Nyt oon kävelylenkillä mielestäni lällyäkin lällympi. ja jos sulkismailan ottaisin kouraani, niin en varmaankaan jaksaisi tuntia pelata. Se harmittaa yli-paljon, kääk :(

Jos nyt jossakin vaiheessa saisin tuonkin hallintaan, niin olishan se ihan mukavaa.

Oho, TAAS tuli pitkä vastaus :(

Alan tekemään suursiivousta, semmonen hytinä on päälle iskostunut. Kivaa :)
        Ja illalla meen elokuviin, vaude vautsi vau vau :)

matka on täältä hesasta tallata sun luo lenkille?
        ;)

• Heikunkeikku
        isopienikissa kirjoitti:

matka on täältä hesasta tallata sun luo lenkille?
        ;)

Onhan Hesasta suhteellisen pitkä tallustella tänne :) Kun perille pääsisit, niin et taatusti jaksaisi enää kinttujas etiäpäin siirrellä.

Jos, siis JOS saan sen liikunnallisen puolen itsestäni 100%sti esiin, niin luulenpa, että et missään nimes tahtoisi lähteä kanssani lenkille. Kukaan ystävistänikään ei lähtenyt aikanaan kanssani, vaikka olisin maksanut heille. :) Toisaaltaan en nyt niin piitannutkaan, koska kävelykaveri vain hidastaa kävelyä.
        Oon katsos ollut semmonen, joka tarkasti katsoo Kellosta kävelyyn kuluvan ajan. Myös tarkalleen ajateltu hengitystekniikka, oikea astunta ja Kaaaaaauhian vahva tarve saada kävelyaika paremmaksi.

Myös sulkapalloharjoitukset oon tehnyt "kaikkien sääntöjen mukaan", tarkoituksena tekniikan ja nopeuden ja kunnon kehittäminen.

Elikkä joo, myönnän olevani tai olleeni mahdoton. Mutta Heeeevetin hyvä kunto on ollut, että ei sen puoleen.

Nyt oon Lälly. Tarttis vähä ottaa ittiään niskasta kiinni.

Tässä pikku tauko siivouksessa. Koko aikaa ei viitti jotakin kopahutella. Kohta taas jatkan.

• GloriaJoy

miu on ihminen joka ei ole yksineläjäminuuden kanssa sinut ja siksi miun kait tulisi metsästää intohimoni lähdettä ja siihen etsiä opastusta. Tphtori Philin kirjan luin ja ikäväkyllä siellä oli liian laskelmallista tekstiä Nytpä selailin lainaamani Mars ja Venus * uusi rakkaus kirjaa ja ja sen mukaan jos tapaan miehen , joka sytyttää heti intohimoni niin, miun tulee ottaa jalat alleni :-) Miksikö? Siksi että kuulemma elävässä elämässä naisella intohimon kehittyminen ja kokeminen vaativat aikaa. Jos siis koen valtavaa intohimoa, tarkemmin sen seksuaalisen vedon osa-aluetta heti ensi räpsytyksistä asti, niin olen väärässä. Miun pitää muistaa että naisena sytyn ensin mielessäni. Jos siis en ole ensin tutustunut mieheen ja alkanut lisäänyvässä mielin, vähitellen kytemään ja lopulta leimahtamaan liekkeihin suhteessa häneen, kun oikeasti alan jo tuntea hänet mielenliikkeineen ja luonteineen jne. en voi olla oikealla polulla.

Eli jos tunnen suurta vetovoimaa uuteen miehen seksuaalisella tasolla niin silloin vain kuvittelen tuntevani hänet mielessäni ja kun vähitellen alan oikeasti tuntemaan hänet niin pettymys pettymyksen perään on väistämätöntä ja hän ei todellakaan ole sellainen kuin olen kuvitellut. Ainoat miehet jotka tässä valossa saavat miut kokemaan intohimoa seksuaalisessa mielessä heti alussa ovat miulle jollain tavalla vaarallisia: tunnen siis auttamattomasti vetovoimaa miehin jotka voivat jollain tavoin miuta loukata.

Elikkäs jos miu halua hyvään miessuhteeseen niin se suhde voi olla rakkautta ensisilmäyksellä miunkin puolelta, mutta silloin vain enemmän älyllisenä kiinnostuksena ja muut aarteet tulevat esille sielunsa luolien kammioista pikkuhiljaa ja mitä paremmin mies osoittuu olevansa juuri hän ja miun kehokin alkaa tahtoa vähitellen hänen viekkuunsa.

Miehen viritykset ovat asia erikseen, hän tapittaa ekaks ja vähitellen virittyy haluun tuntea myös jotain naisen sielunelämästä ja kaikesta sisäisestäkin olemuspuolesta. Eli mies virittyy s-vedosta kiinnostukseen. Nainen kiinnostuksesta s-vetoon janalla.

..... Voi pahus, nyt miu katkaisee lopullisesti pähkinänruskeasilmäisen miehen vetovoimanarut poikki ja harmittelee sitä, että noin ihana arre ei koskaan ole oikea aarre vaan pommi joka tikittää: tik tak tik tak .... .

• Heikunkeikku

En ota kantaa sinun kirjoituksesi sisältöön, koska ne ovat Sinun ajatuksia Sinusta....
        Sitä mä vaan tulin sanomaan, että kyllä oot maan mainio Kirjoittaja. Mitä pidemmästi kirjotat, sen pareet juttu. Sanat ovat hallussasi, eikä siinä vielä kaikki, osaat järjestellä ne "miun maun mukkaan".

Hyvää perjantaita.

• Heh, tyypillinen aloittelijan virhe on lähteä yrittämään uutta ennen kuin kymmenen vuotta edellisestä erosta on kulunut. Kyllä sen kympin kestää ja sen jälkeen ei ole enää valmis kenen tahansa kyytiin.

• GloriaJoy
        yohuuhkaja kirjoitti:

Heh, tyypillinen aloittelijan virhe on lähteä yrittämään uutta ennen kuin kymmenen vuotta edellisestä erosta on kulunut. Kyllä sen kympin kestää ja sen jälkeen ei ole enää valmis kenen tahansa kyytiin.

hommaan kikkuustuolin ja aina puolen vuojen välein käy kirjaston 'sillä' hyllyllä ja ootan et uus opastava opus hypähtää sylliin ja teen uuven teoriakierroksen ihan vaan kuivaharjoitteluna ja ehkäpä sit kymmenevuojen päästä oon jo ihan kuitti ja nutturakin painaa jo niin paljon, et elämä keskittyy sen purkamisseen pessuun ja kokoamiseen.

• GloriaJoy kirjoitti:

hommaan kikkuustuolin ja aina puolen vuojen välein käy kirjaston 'sillä' hyllyllä ja ootan et uus opastava opus hypähtää sylliin ja teen uuven teoriakierroksen ihan vaan kuivaharjoitteluna ja ehkäpä sit kymmenevuojen päästä oon jo ihan kuitti ja nutturakin painaa jo niin paljon, et elämä keskittyy sen purkamisseen pessuun ja kokoamiseen.

Hah, istun sattumalta just sellaisessa.

Enkä mitään oppaita lue, toki voisin vaikka kirjoitella sellaisen aina puolen vuoden välein jotta siulle luettavaa riittäisi.

• GloriaJoy
        yohuuhkaja kirjoitti:

Enkä mitään oppaita lue, toki voisin vaikka kirjoitella sellaisen aina puolen vuoden välein jotta siulle luettavaa riittäisi.

siu voi harhauttaa miuta uskomaan vaikka mitä ja alan toistaa kenties itselleni sopimatonta mantraa :-)

• GloriaJoy kirjoitti:

siu voi harhauttaa miuta uskomaan vaikka mitä ja alan toistaa kenties itselleni sopimatonta mantraa :-)

Herrajestas, tuo harhauttaminen kuulostaa ihan tarkoitukselliselta toiminnalta ja pois se minusta.

Kaikki mantrat joita kenties tässä joutessani kehittelen on tarkoitettu ensi sijassa oman mielen rakennukseksi jos ei aivan ylennykseksi.

• pensselietä

Pikemminkin sinivihreät. Talutin tammani talliin taas, pian hän jää talviunille, mokomakin möhkö.
        Pihan kimppuun paremminkin, syys tuo pihaan lehdet.
        Nainen on objekti, ei subjekti. Silti tuo vanha harakka kiinnostaa.
        Vaikka se oikea lepää 30cm nurmen alla, 4kg astiassa.

• GloriaJoy
        yohuuhkaja kirjoitti:

Herrajestas, tuo harhauttaminen kuulostaa ihan tarkoitukselliselta toiminnalta ja pois se minusta.

Kaikki mantrat joita kenties tässä joutessani kehittelen on tarkoitettu ensi sijassa oman mielen rakennukseksi jos ei aivan ylennykseksi.

onnistuu tässäiässä parhaiten silleen et antaa kyytiä turhille rasitelasteille ja kommervenkeille siinä ja testaa ihan varovasti, ettei niissä perusrakenne aineksissa ole jotain sellaista, et sen ku vetaisee pois tai muuten päästää huteroitumaan niin kuuluu vaan rysähys ja parhaimmillan olo on keponen kuin lastulla lainehilla; siinä pääsee kyllä suurille vesille mut taitaa olla tuulien vietävänä ... onneksi tuollainen ei onnistu siulla, miulla kyl ehkä viellä

• GloriaJoy
        Heikunkeikku kirjoitti:

En ota kantaa sinun kirjoituksesi sisältöön, koska ne ovat Sinun ajatuksia Sinusta....
        Sitä mä vaan tulin sanomaan, että kyllä oot maan mainio Kirjoittaja. Mitä pidemmästi kirjotat, sen pareet juttu. Sanat ovat hallussasi, eikä siinä vielä kaikki, osaat järjestellä ne "miun maun mukkaan".

Hyvää perjantaita.

mielessä nuo on miun(kin) ajatuksia, et laitoin ne tuohon muotoon ja siksi naputeltuna julkisesti, et miun omat ajatusradat näin pakotautuvat jollain kummalla mekanismilla saamaan miunnäköistä tolkkua noista ajatuksista, kunhan tuolla mielen ja aivojen sopukoisa muhivat hetkisen tai kauemmin :-)

• GloriaJoy
        pensselietä kirjoitti:

Pikemminkin sinivihreät. Talutin tammani talliin taas, pian hän jää talviunille, mokomakin möhkö.
        Pihan kimppuun paremminkin, syys tuo pihaan lehdet.
        Nainen on objekti, ei subjekti. Silti tuo vanha harakka kiinnostaa.
        Vaikka se oikea lepää 30cm nurmen alla, 4kg astiassa.

köydenveto tuo subjekti-objekti, nainen haluaa olla useimmiten mieluummin enemmän subjektikiinnostava ja objekti-imarreltu ;-)

.. vanhan on varmaan hyvä olla siellä minne on päässyt ja siulla elämä jatkuu, älä päästä tammaasi ruostumaan vaan tee sille hyvä huolto talvenajaksi niin ensikesänä pääset sen kanssa pörräämään uusille kesille ja mielikin jo ehkä seestyneenä

• Hepskukkuu30
        yohuuhkaja kirjoitti:

Minä sen sijaan istun aarteeni päällä... :D
        Tämän aarteen takia on käyty monta sotaakin :P

• muistojen jaamme, siis kyyneleet pois kuivatkaamme.
      Tuleeko uusia aarteita matkalla eteen, sen aika näyttää, etsimään en lähde.
      Elämä itsessään on aarre.

• Tämä on varmaankin tylsää mutta olen lähdössä pääkirjastoon tyttären kanssa josko sieltä joku aarre löytyisi, katsotaan.
      Tuli mieleen yksi tyhmä juttu mutta kerron sen koska on perjantai ja jotenkin sivuaa aihetta.
      Kun nyt jo isot lapseni olivat pieniä, kaupassa myytiin Dumle-tikkareita, liekö enää en ole katsonut. Ostin niitä silloin tällöin ja pistin farkkujeni takataskuihin siten, että näkyivät hiukan enkä puhunut mitään. Sitten oli hauskaa kun "aarre" löytyi ja käveleskelin muina miehinä. Lapsia on joskus kiva jekuttaa:)

Hyvää perjantaita vaan kaikille tasapuolisesti.

• kauniit kankaat, ja niiden jätepalat. Ihanan pehmeää sinoberinpunaista samettia haluaisin maistaa. Vähän sekaisista kangaskaupoissa on aarrearkkuja, joita penkomalla voi löytyä kivoja aarteita. Mulla on ompeluhuoneessa paljon kaikenlaisia löytöjä, mutta ommeltua tulee niistä kankaista, jotka on suunnitelmallisesti ostanut.

• GloriaJoy

vanhin sisko oli miun nuoruusiässä töissä miestenhousui valmistavas tehtaas muutaman vuojen ja toinen sisko oli kangaskaupas töissä jokusen vuoden ja silloin olin melkoinen kankaiden fanittaja, nyt en enää kun luonnonmateriaalit ovat laadullisessa mielessä jo aika saavuttamattomissa, nykyäänhän äitiemme aikaiset räsymatot jopa käytettyinä ovat kysyttyä tavaraa koska niiden materiaali on :-) lähes kaiken kestävää

• GloriaJoy kirjoitti:

vanhin sisko oli miun nuoruusiässä töissä miestenhousui valmistavas tehtaas muutaman vuojen ja toinen sisko oli kangaskaupas töissä jokusen vuoden ja silloin olin melkoinen kankaiden fanittaja, nyt en enää kun luonnonmateriaalit ovat laadullisessa mielessä jo aika saavuttamattomissa, nykyäänhän äitiemme aikaiset räsymatot jopa käytettyinä ovat kysyttyä tavaraa koska niiden materiaali on :-) lähes kaiken kestävää

pellavasta, puuvilasta, raakasilkistä ja villasta. Valtion pukutehtaan, nykyään Boreuksen syysmyyjäisistä on tullut ostettua paksuja villakankaita. Värit tosin ovat vähän ankeita. Luhdan tehtaan varaston tyhjennysmyynnistä ostin myös paljon kankaita, jätesäkillinen 10 tai 12 euroa, eli tosi halvalla. Luhdan kankaissa on aika paljon tekokuitusekoitetta ja laimeita värejä.

Siellä Luhdan poistomyynnissä tungin ostosäkkiin ainoata löytämääni värikästä kangasta eli syötävän punaista joustonailonia, siis sellaista, jota on alushameissa, noin 15 metriä. En tiedä mitä siitä tekisin, mutta sitä on kiva katsella ja hypistellä.

Mä olen muuten tehnyt vanhoista pyyhkeistä ja kylpytakeista mattoa tavallisen puuvillakuteen kanssa. Froteesta tulee kivan näköinen pehmeä pinta. Mulla on taas kertynyt aika paljon froteekudetta ja sain naapurin mummolta hänen äitinsä vanhat kangaspuut. Jossain vaiheessa pitää alkaa kutomaan unelmien mattoja ja saaleja.

• GloriaJoy
        sedna2003 kirjoitti:

pellavasta, puuvilasta, raakasilkistä ja villasta. Valtion pukutehtaan, nykyään Boreuksen syysmyyjäisistä on tullut ostettua paksuja villakankaita. Värit tosin ovat vähän ankeita. Luhdan tehtaan varaston tyhjennysmyynnistä ostin myös paljon kankaita, jätesäkillinen 10 tai 12 euroa, eli tosi halvalla. Luhdan kankaissa on aika paljon tekokuitusekoitetta ja laimeita värejä.

Siellä Luhdan poistomyynnissä tungin ostosäkkiin ainoata löytämääni värikästä kangasta eli syötävän punaista joustonailonia, siis sellaista, jota on alushameissa, noin 15 metriä. En tiedä mitä siitä tekisin, mutta sitä on kiva katsella ja hypistellä.

Mä olen muuten tehnyt vanhoista pyyhkeistä ja kylpytakeista mattoa tavallisen puuvillakuteen kanssa. Froteesta tulee kivan näköinen pehmeä pinta. Mulla on taas kertynyt aika paljon froteekudetta ja sain naapurin mummolta hänen äitinsä vanhat kangaspuut. Jossain vaiheessa pitää alkaa kutomaan unelmien mattoja ja saaleja.

todella hienoa, kangaspuita on mukava kolkutella ja tehdä ihmeitä ;-)

• GloriaJoy kirjoitti:

todella hienoa, kangaspuita on mukava kolkutella ja tehdä ihmeitä ;-)

opiskelee parhaillaan mm. kangaspuiden kolkutusta, ihmeitä tekee ja oppii tekemään lisää.
        Niitä elämän aarteita :)

• Päivä on ehtinyt iltaan, mitään erityistä en ole löytänyt. Muutama pieni onnistuminen, asiat menneet niinkuin pitikin. Olo on hyvä, ei kolota eikä kivistä. Ehkä se onkin siinä, se minun aarteeni. Saanut taivaltaa terveenä tämänkin päivän iltaan. Asiat kunnossa. Mitä ihminen muuta :)

Kiitos vastanneille ja hyvää illan jatkoa!

• Nii in...

aarteita ovat ne hetket kun olen tuntenut täydellistä hengenheimolaisuutta jonkun kanssa. Ei mitään lälläriromantiikkaa, vaan sitä tilannetta jossa nyökytetään päätä ja ollaan vaikka hiljaa. ;)

• k/k

Kun sais ehtoon istua huolettta,näkis likan olohuoneen tuolis vois kuunella netistä kaikkia unohtuneita sävelmiä.
      Vois kattoo menneisiin päiviin ja antaa armoo ittelleen,kunnon läskisoosia unohtamatta.

• Ystäväsisun

tuo liikaa pyydetty?
        Jos ei ole sinusta kiinni, niin kenestä? Kohtalo, jumala vai kuka voisi pyyntösi täyttää?

• Ystäväsisun kirjoitti:

tuo liikaa pyydetty?
        Jos ei ole sinusta kiinni, niin kenestä? Kohtalo, jumala vai kuka voisi pyyntösi täyttää?

leikkii pirullista leikkiä ja silittää päätä niin että luu paistaa,harva meistä voi sanoa olevansa oman elämänsä herra,mä ainakin olen pelkkä matkustaja reen jalaksilla.
        En todellakaan voi sanoa kuka täyttäis mun toiveeni tai on yks joka ratkaisis kaiken mut sen mä haluan torjua viimeiseen asti.

• Ystäväsisun
        koti-kiusattu kirjoitti:

leikkii pirullista leikkiä ja silittää päätä niin että luu paistaa,harva meistä voi sanoa olevansa oman elämänsä herra,mä ainakin olen pelkkä matkustaja reen jalaksilla.
        En todellakaan voi sanoa kuka täyttäis mun toiveeni tai on yks joka ratkaisis kaiken mut sen mä haluan torjua viimeiseen asti.

meillä kaikilla se yksi herra jonka pelossa eletään nöyränä. Mutta taitaa lääketiede pitää hänet loitolla kunnes keinot loppuu.
        Voi kun saisi ite päättää milloin heittää hanskat naulaan!

• Ystäväsisun kirjoitti:

meillä kaikilla se yksi herra jonka pelossa eletään nöyränä. Mutta taitaa lääketiede pitää hänet loitolla kunnes keinot loppuu.
        Voi kun saisi ite päättää milloin heittää hanskat naulaan!

vaan tapa millä lähretään en haluais maata virtsan hajusena raatona.

• Ystäväsisun
        koti-kiusattu kirjoitti:

vaan tapa millä lähretään en haluais maata virtsan hajusena raatona.

minä toivon että saisin itse ottaa ja lähteä kun tuo kohtalo luultavasti odottaa minuakin kun ruumis ja ikä pettää. Lapselleen toivoo muuta kohtaloa. Vaikka he monesti lohduttavat sitä vahvaa vanhempaa.

• tuulenhuohaus
        koti-kiusattu kirjoitti:

kiusattu koti
        Aina on
        paras ajatus ajatuksen
        alulle hymy ---:)

• +13+1+

kommentoimassa omaa aloitustaan?
      :D

• Itse aarrekätkön olen jo saanut ja sen arkun jo avannut. Nyt vain nautin ja ihailen ja anaysoin sitä loistoa ja kimalletta. Aaarteeni on itse elämä. Ja elämästä poimin timantteja ja rubiineja...

• enää paremmaksi voi laittaa!
        Tai siis toki, mikään ei ole täydellistä.
        Sinun vastauksesi tähän juttuun oli minulle justiinsa se oikea :))

• Anjaninja

tässä istunut ja katsellut auringonvaloa sumun läpi, punakultaista maisemaa ja kuunnellut kurkien huutoa, vastaan sulle näin.
      Aarre annetaan, silloin kun sitä vähiten odottaa.
      Ei se etsimällä löydy, vaan tulee jos on tullakseen ;)

Miettii mitä tulikaan Putkikselle vastanneeksi tuolla toisaalla.Hoi Putkis, mä perun kaikki puheeni!
      Kuulikko!

• lempeästi Sinulle :)
        Halit !

• Anjaninja
        isopienikissa kirjoitti:

lempeästi Sinulle :)
        Halit !

;))))

• Meriläinen

Eilen kun oli perjaantai aateeni oli päivän mittaan sellainen mietiskely ja elämän pohdiskelu.
      Sitten jo illalla tulinkin tänne aarteen luo joka oli upeaa musiikkia jota oli taas tarjolla.
      Aarteitahan voi olla vaikka mitä.
      Ja yks aarre on taas tuolla rannassa Joutsenperhe joka siellä pienessä aallokossa uiskentelee sateesta välittämättä.

Mun äiti jo lapsena antoi mulle parhaan aarteen ja ne oli taikalasit joilla aina katseltiin maailmaa.
      Ne on kulkenee mun mukana aina ja meinaan hautaan sitten viedä ne.

• Heikunkeikku

Ihanasti kirjoitettu: "Mun äiti jo lapsena antoi mulle parhaan aarteen ja ne oli taikalasit joilla aina katseltiin maailmaa...."
        Taikalasit on Hieno Aarre :)

• juu, juu ;))
        niitä on liikkeellä.
        Tiedätkös, meikäläinen uusii silmälasinsa, uusin kehykset samalla, tyyliin jorma uotinen.
        Jes!
        Saa nauraa!
        Itse asiassa en malttaisi odottaa laisinkaan, niitä pokia,
        kivaa olla kakara välillä ;;)

• Meriläinen
        Heikunkeikku kirjoitti:

Ihanasti kirjoitettu: "Mun äiti jo lapsena antoi mulle parhaan aarteen ja ne oli taikalasit joilla aina katseltiin maailmaa...."
        Taikalasit on Hieno Aarre :)

Niin on ja ne on usein lapsilla mutta aikuiset on hävittäneet ne jonnekin elämäänsä, ikävä kyllä.

Siellä paistaa aurinko ja täällä sataa, ihanaa. ei tartte tehdä mitään eikä edes lähteä kauppaan jos ei halua.
        Luulen että olen laiskansorttinen ihminen tänäänKIN niinkuin olin eilen.

• Meriläinen
        isopienikissa kirjoitti:

juu, juu ;))
        niitä on liikkeellä.
        Tiedätkös, meikäläinen uusii silmälasinsa, uusin kehykset samalla, tyyliin jorma uotinen.
        Jes!
        Saa nauraa!
        Itse asiassa en malttaisi odottaa laisinkaan, niitä pokia,
        kivaa olla kakara välillä ;;)

Mun pitäis kanssa mennä uusimaan lasini (oikeat lasit) Kun tuo näkö on mennyt jonnekin kateisiin taas.

Kakara kannattaa olla usein, se helpottaa elämää huomattavasti.
        Näet kyllä kuinka kireitä ihmisiä sellaiset aikuiset on jotka koko ajan tarkkailee ettei sano jotain väärää tai ettei vaan näytä itsestään sitä inhimillisempää puolta.
        Jotka usein kuitenkin haluais vaihtaa vähän vapaalle, silmissä näkyy se " Miksen minä voi" tuska, mutta pidetään tiukasti kiinni..... jostain, millä loppujen lopuks ei kuitenkaan ole niin väliä.

• kirjoittanut tänne räsymatosta, jossa on kaikki tutut värit ja elettyä elämää, ne värit tulevat vastaan uudistuneina tulevaisuudessakin, saavat uutta ja vahvistavaa väriä päälle:))) Uusiutuu niin kuin sateenkaari, aina uudestaan,ja uudestaan ilmestyen taivaalle. Vaikka sateenkaaresta puuttuukin musta väri, se kuuluu meidän ihmisten elämään, jota ei voi välttää.

Kaikki se on minun sydämeni aarre, kaikki eletyn ja tulevien värien kirjo:))))

Sateista täällä tällä hetkellä on, mut harmaudesta huolimatta, hymyillään ja nautitaan uudesta päivästä:)))
      Mukavaa lauantaita kaikille:)))))

• kauniista sanoistasi.
        Nuo sanat jo sinällään ovat aarre!
        :)

ps. räsymattofani..... ;))

• Meriläinen

Samoin sulle hyvää lauantaita.
        Kirjoitit hyvin, eletty ja tuleva elämähän sen aarteen muodostaa. Ja ne kaikki värit.

• isopienikissa kirjoitti:

kauniista sanoistasi.
        Nuo sanat jo sinällään ovat aarre!
        :)

ps. räsymattofani..... ;))

Tykkään räsymatoista, mut niitä ei meil oo montaa, muutama onneks on:))))))
        Jos miul olis sellainen iso vanha tupa, josta unelmoin, siellä olisi ihan varmasti pitkät räsymatot lattialla:)))))

• Meriläinen kirjoitti:

Samoin sulle hyvää lauantaita.
        Kirjoitit hyvin, eletty ja tuleva elämähän sen aarteen muodostaa. Ja ne kaikki värit.

oli kans toi äidin antamat lasit, ihana:)))) Sellainen aarre, pitäis mein kaikkien äitien antaa lapsille perinnöksi:))))

• sasus kirjoitti:

oli kans toi äidin antamat lasit, ihana:)))) Sellainen aarre, pitäis mein kaikkien äitien antaa lapsille perinnöksi:))))

50 palsta onkaan!
        :))

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      9
      1812
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      118
      1176
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1175
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      973
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      225
      911
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      884
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      756
    8. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      753
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      699
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      653
    Aihe