Hei!
Olen harkinnut ottavani sivuainekielekseni yliopistossa kielen, jota ei opeteta peruskoulussa tai lukiossa. Millaista lähtötasoa tällaisessa tapauksessa odotetaan tai miltä tasolta on mahdollista aloittaa, eli voiko käytännössä aloittaa lähes nollasta?
Kiitos jo etukäteen.
Sivainekielen lähtötaso
3
524
Vastaukset
- .,.,.,
haluaisin tietää saman
- -.-.-.-.-
Helsingin yliopistossa voi aloittaa alkeista ainakin seuraavat kielet: portugali, latvia, liettua. Lisäksi on oppiaine nimeltään Länsi- ja eteläslaavilaiset kielet ja kulttuurit ("Oppiaineessa voi opiskella kahta suurinta länsislaavilaista kieltä puolaa ja tšekkiä sekä eteläslaavilaisista kielistä bulgariaa ja bosniaa / kroaattia / montenegroa / serbiaa.")
Selailkaa yliopistojen nettisivuja, sieltä sitä tietoa löytyy kaikille halukkaille. - gkodskfposed
Jos todellakin tarkoitat, että kyseisessä kielessä voi suorittaa yliopistossa vähintään perusopinnot, eikä kielen alkeisopintoja kuitenkaan ole voinut suorittaa missään lukiossa tai peruskoulussa, niin todennäköisesti lähtee alkeista (esim. muinaiskreikka). Jos taas tarkoitat kielen olevan harvinainen, eli että sitä on voinut opiskella vaikkapa Helsingissä ja Turussa ja Tampereella muutamassa lukiossa, niin silloin opintojen pohjalle vaaditaan vähintään noin puolet lukion oppimäärästä. Esim. venäjän kielessä pitää osata pari mennyttä aikamuotoa jne. päästäkseen sivuainekokeesta läpi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1606981
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264088- 473397
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1353138- 512906
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262286- 432256
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2722013Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt551975- 291856