Ostoksia Gdanskissa?

anulinukka

Mitä kannattaa ostella Gdanskista, tuosta Outletista olen kuullut mutta on myös tainnut olla eniten haukuttu asia ko kaupungissa, tiedä häntä.
Onko halpoja kauppoja itse keskustassa, hotelli olisi vanhassa kaupungissa.

Ainakin talvitakki ja Reebokit pitäisi ostaa :)

En ainakaa ole huomannut ko tietoja muualla.

Kiitos!!!

11

4317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 21512151

      Hei!

      Suosittelen menemään vaikkapa taksilla Galerie Baltyczkaan(öö meniköhän oikeinkirjoitettua..)No, joka tapauksessa se on valtava ostoskeskus kaupungin laidalla. 4 kerrosta ja satoja kauppoja.. paljon liikkeitä, joita ei löydy Suomesta. Hinnat on kohdillaan ja siellä voi oikeasti shoppailla koko päivän! Ihania kahviloita löytyy ja ruokaakin saa, jos nälkä iskee.
      Jos kengistä tykkää, niin alakerrassa on mahtava kenkäkauppa, jossa kaikki kengät alle 100 slotya. Hinta/laatusuhde oikein mainio. Itse kävin ko.paikassa ekaa kertaa noin kuukausi sitten, ja ei ole todellakaan turhaan kehuttu paikka. Taksi vanhastakaupungista maksoi n.35 slotya, liikenteestä riippuen. Junallakin pääsee muuten aivan ostoskeskuksen viereen, ja se ei maksa kuin pari slotya.

      • 21512151

      • anulinukka

      • vaihtamaan...
        anulinukka kirjoitti:

        Tosi hyvät tiedot, tuhannesti kiitoksia, nyt vaan zlotyja vaihtamaan ;)

        Kyllä, mutta vasta Gdanskissa (kentällä mieluiten vain vähän). Galeria Baltyckastakin taitaa vaihtopiste löytyä.


      • anulinukka
        vaihtamaan... kirjoitti:

        Kyllä, mutta vasta Gdanskissa (kentällä mieluiten vain vähän). Galeria Baltyckastakin taitaa vaihtopiste löytyä.

        Eikös tuo Forex Suomessa olekaan paras paikka vaihtaa?

        ja loput voi vaihtaa takaisin...


      • vaihtamaan
        anulinukka kirjoitti:

        Eikös tuo Forex Suomessa olekaan paras paikka vaihtaa?

        ja loput voi vaihtaa takaisin...

        Moneen vuoteen en ole Forexissa käynyt, viime vuosina on asioitu paikallisissa vaihtopisteissä, puolaksi KANTOR. Niissä ei ole provisiota, saat aina sen summan, joka kurssitaulukossa on.
        Voit tietenkin kysyä Forexin vaihtokurssia, vertailua varten tässä on yhden, satunnaisesti valitun kantorin vaihtokursseja: http://www.kantor-promes.pl/index.php/kantor_gdansk
        Tällä hetkellä (sunnuntai) 1 eurolla saat 3,84 zlotya.

        Nordean avain-asiakas voi nostaa zlotyja Gdanskin Nordean pankkiautomaateista Nordean MasterCard LUOTTOkortilla niin ikään ilman provisioita.


      • vaihtamaan...
        vaihtamaan kirjoitti:

        Moneen vuoteen en ole Forexissa käynyt, viime vuosina on asioitu paikallisissa vaihtopisteissä, puolaksi KANTOR. Niissä ei ole provisiota, saat aina sen summan, joka kurssitaulukossa on.
        Voit tietenkin kysyä Forexin vaihtokurssia, vertailua varten tässä on yhden, satunnaisesti valitun kantorin vaihtokursseja: http://www.kantor-promes.pl/index.php/kantor_gdansk
        Tällä hetkellä (sunnuntai) 1 eurolla saat 3,84 zlotya.

        Nordean avain-asiakas voi nostaa zlotyja Gdanskin Nordean pankkiautomaateista Nordean MasterCard LUOTTOkortilla niin ikään ilman provisioita.

        Tarkistin itse, sen verran rupesi kiinnostamaan. Forexista saisit 1 eurolla 3,75 zlotya tällä hetkellä (tai 100 eurolla 375 zl), edellyttäen, että toimitusmaksua ei peritä. Gdanskissa 100 eurolla 384.


      • vaihtamaan
        vaihtamaan... kirjoitti:

        Tarkistin itse, sen verran rupesi kiinnostamaan. Forexista saisit 1 eurolla 3,75 zlotya tällä hetkellä (tai 100 eurolla 375 zl), edellyttäen, että toimitusmaksua ei peritä. Gdanskissa 100 eurolla 384.

        Jos otetaan koko Puolan keskikurssit (Gdansk ei ole edullisemmasta päästä), ero Forexin ja kantorien välillä kasvaa: http://kantory.pl/wykresy/eur/
        Siis kun Forex 100 eurolla myy 375 zlotya, kantorilta saa keskim. 391 PLN.


      • Anteeksi sarkasmini
        vaihtamaan kirjoitti:

        Jos otetaan koko Puolan keskikurssit (Gdansk ei ole edullisemmasta päästä), ero Forexin ja kantorien välillä kasvaa: http://kantory.pl/wykresy/eur/
        Siis kun Forex 100 eurolla myy 375 zlotya, kantorilta saa keskim. 391 PLN.

        Minua on aina huvittanut tuo "säästö", mitä saa, kun osaa vaihtaa valuutat niissa "parhaimmissa" paikoissa. Olimme pari viikkoa sitten Gdanskissa. Valuutat vaihdoimme Suomessa Forexissa, kuten aina teemme, kun tarvitsemme valuuttoja. Vaihtokurssi Forexissa oli 100 EUR = 383,40 PLN ja ostimme sitä 300 eurolla (emme lähteneet shoppailemaan), joten saimma 1150 PLN. Gdanskin Kantorissa oli niiden kolmen päivän aikana, kun olimme siellä, vaihtokurssi 3,84 - 3,88. Jos olisimme vaihtaneet siellä paikan päällä tuolla parhaimmalla kurssilla, olisimme saaneet peräti 1164 PLN eli 14 PLN enemmän kuin Suomessa Forexissa. Vau. Ja mitä tuolla summalla olisi saanut: pari kahvia tai pari olutta. Olisipa ollut todella hyvä kauppa.


    • ekakertagdansk

      tuoreita vinkkejä sais laittaa tähän keskusteluun:) ollaan parin viikon kuluttua lähdössä ja kaikki vinkit tervetulleita

    • Tripsterimies

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe