Onko nettikavereista ollut teille mitään apua yksinäisyyteen?

Nainen tässä hei

Oletteko kenties tavannut koskaan ketään nettikaveria?
Tai onko se pelkkä netissä kirjoittelu auttanut olotilaa yhtään?

Pohdin tällä kertaa tällaista asiaa. :)

Itse olen ajatellut, että ei kauheasti riemastuta tuijottaa tällaista ruutua tunnista toiseen, vaan mielummin tahtoisi nähdä, kuulla ja tuntea sen toisen ihan oikeasti vierellänsä. Olen kuitenkin huomannut, että toisille kirjoittelu saattaa silti ehkä jollakin tavalla piristää mieltä, varsinkin jos löytää mukavan juttukaverin. Ehkä voisi siis sanoa, että on tuokin parempi kuin ei mitään. Vai mitä sanotte?

40

1421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 54545434

      Parempi se on tavata livenä. Kyllä netin kautta löytyy ihan mukavia tyyppejä. Tietysti samalla lailla kuin livenäkin niin voi olla semmoisiakin tapauksia joiden kanssa ei tule toimeen mutta netin kautta voi tutustua etukäteen erittäin hyvinkin.

    • joo.

      Nettikavereista en tiedä, mutta ainakin naisen tai miehen itselleen voi kyllä löytää tältä palstalta. Täältä kun löytyy samanhenkistä porukkaa ... mahtaako tämä olla tuuria, mutta heti ensimmäinen kala joka tarttui koukkuuni, osoittautui ehkä sopivaksi kumppaniksi, ja tavataan varmaan kohta livenäkin. Niin, ja olen mies, enkä niin nuorikaan enää.

      Nettikaveri on pitemmän päälle tylsä, pitää kyllä tavata livenäkin.

      Naiset tosin ovat aika tylsiä, kun ovat usein varattuja, sosiaalisesti kehnon naisen tunnistaa siitä että hänellä on kyllä mies, muttei mitään muuta, koska niitten muitten ystävien eteen pitää tosiaan tehdäkin jotakin. Sosiaalisesti kehnon miehen tilanne on usein se ettei hänellä ole mitään.

      • yks mies vaan

        Olen vasta viimeaikoina hakenut netistä kaveria, vaikka netti on kyllä ollut kauan.
        Usein käy niin että viestittely loppuu muutaman viestin jälkeen.
        Voi johtua minustakin se loppuminen, kun selviää elämäntilanteeni vastapuolelle
        niin eipä kiinnostusta oikein heiltä riitä ( eläkkeellä masennuksen yms vuoksi)
        Yhdestä on tullut sen verran kaveri että facebookin kauttta viestittelemme koska
        hänelle ei muunlainen yhteydenpito sovi.
        Jotain vaihtelua ja lisäsisältöä nettikaverit yksinäisen elämään kyllä tuo.


      • 1+16

        on kyllä ihan liian aikaista miettiä kumppanuutta ennen kuin on edes tavannut livenä!


      • made80
        yks mies vaan kirjoitti:

        Olen vasta viimeaikoina hakenut netistä kaveria, vaikka netti on kyllä ollut kauan.
        Usein käy niin että viestittely loppuu muutaman viestin jälkeen.
        Voi johtua minustakin se loppuminen, kun selviää elämäntilanteeni vastapuolelle
        niin eipä kiinnostusta oikein heiltä riitä ( eläkkeellä masennuksen yms vuoksi)
        Yhdestä on tullut sen verran kaveri että facebookin kauttta viestittelemme koska
        hänelle ei muunlainen yhteydenpito sovi.
        Jotain vaihtelua ja lisäsisältöä nettikaverit yksinäisen elämään kyllä tuo.

        Yks mies vaan

        Olis kiva tutustua sinuun=) Olis kiva jos kirjoittaisit minulle.Olen eläkkeellä oleva nainen(30v)

        [email protected]


      • Anonyymi
        1+16 kirjoitti:

        on kyllä ihan liian aikaista miettiä kumppanuutta ennen kuin on edes tavannut livenä!

        No jep🤣


    • 4+15

      Aivan liian moni tulee nettiriippuvaiseksi ja loputkin ihmissuhteet katkeavat kun on niin helppo jäädä istumaan koneen ääreen. Huomasin itsekin kun nettiyhteyteni oli yhteensä viikon verran poikki, että tuli iltaisin tehtyä paljon enemmän kotitöitä ja hakeuduttua ihmisten ilmoille. Nytkin olisi vaikka kuinka paljon siivoamista ja muuta tekemistä mutta olen vasta käynyt läpi tuttujen FB-päivitykset ja seuraavaksi luen iltapäivälehdet. Illalla ei ole tarvetta lähteä minnekään kun voi istua katsomassa televisiota ja surffaamassa netissä.

      • mies2Xv

        On se tyhjää parempi, mutta siihen se perustuukin sen loukkumaisuus.


    • astdasetaset

      oli niistä iloa niin kauan kun he pitivät yhteyttä

      • 3+2

        Kirje-/nettikavereiden katoaminen on enemmän sääntö kuin poikkeus, ei kannata ottaa henkilökohtaisesti. Sähköpostien kirjoittelu tai mesessä roikkuminen on se joka helposti jää ensimmäisenä vähemmälle, jos elämäntilanne muuttuu (uusi koulu, uusi työ, lapsi jne.) tai kiinnostuksenkohteet vaihtuu.

        Jos saisin euron jokaisesta kaverista joka on kadonnut kuin tuhka tuuleen, niin... Myönnettäköön että olen itsekin ollut välillä se katoava osapuoli, mutta jos menettäisin euron jokaisesta katoamistempusta, niin jäisin silti plussan puolelle. :)

        Itse olen huomannut että on helpompi pitää yhteyttä niiden nettikavereiden kanssa, joiden kanssa ei ole niin tiukkaa "mun vuoro / sun vuoro kirjoittaa" rajaa. Sitten on aina helpompi heittää sähköpostilla, tekstiviestillä tai postikortilla tms., silloin kun itsestä siltä tuntuu, vaikka kaverista ei olisi vähään aikaan kuulunutkaan.


    • j

      Nettiin kirjoittelu tuo usein hetken helpotuksen, mutta pitkässä juoksussa se pahentaa tilannetta jos roikkuu illat koneella vaikka voisi olla ihmisten ilmoilla.

      • 5acero

        Täytyy muistaa, että joillekkin tuo ihmisten ilmoilla olo ei tuo mitään ja ainut mahdollinen sosiaalinen kanava on netti. Se on tapaus kohtaista kenet se netti näivettää.


    • paremman puutteessa

      Nettiystävyys voi olla syvääkin. Minulla on ollut kaksi nettisuhdetta ja molemmat ovat jostain syystä päätyneet nettiseksiin! No ehkä minä olen vähän provosoinut näitä naisia kirjoittamaan minulle mitä haluan kuulla, mutta ovat kuitenkin lähteneet mukaan.

      Onko ulkonäöllä mitään väliä, antakaa mielikuvituksenne lentää ja huomaatte juttelevanne sen Pamela Andersonin näköisen naisen kanssa, josta olette haaveilleet!

      Tämä meni ehkä vähän sivuraiteille aloittajan viestistä, mutta oletteko koskaan saaneet esimerkiksi virtuaalista pusua nettiystävältä?

      • nuubio

        Ei mulla o kokemusta nettiseksistä enkä mitään virtuaalipusua ole saanut.
        Eikös nettiseksillä tavallisesti tarkoiteta web-kameran kautta tapahtuvaa seksiä
        jossa myös kuulokemikrofonin kautta puhutaan esim messengerissä?


    • 323

      Ei ole

    • epäsosiaalinen88

      yhden tosielämän ystävän ja nykyisen elämän kumppanini löysin näiltä palstoilta :) ... vaikka hakemassa olin alunperin vain ja ainoastaan nettituttua jonka kanssa kirjoitella että voi sosiaalisia tarpeitaan edes jossakin määrin hieman tyydyttää.

    • Old fart M

      No onneks olkoon, kun olet löytänyt netistä jopa elämänkumppaninkin.

      Jonkinlaista yksinäisyyden helpotusta on nettikaverit saaneet aikaan.
      En ole ketään netissä tutuksi tullutta nähnyt IRL eikä enää ole jäljelläkään kuin yksi jonka sukunimeäkään en tiedä. Kummasti yhteydenpito lakkaa monessa tapauksessa ihan tosta vaan ilman selitystä ja sitten tulee paska fiilis.
      Enää ei huvita pistää kaverinhaku-ilmoitusta mihinkään

    • 5acero

      Olen mies puolinen ja naispuolisia nettituttuja olen joitain tavannut. Kahvilla käyty ja silleen kaverina siis. Ensimmäisen tyttöystävänikin tapasin netin kautta.
      Ovat tosin jääneet tuttavuudet hyvin lyhytaikaisiksi, kun ei olla samoilta paikkakunnilta ja muilla on tietysti muitakin tuttuja.

      Onhan se piristävää tavata ihmisiä livenä. Itselläni ei into riitä pidempiaikaiseen netissä viestittelyyn. Siinnä loppuu yleensä aiheet nopeasti kesken.
      Nuorempana kun olin yksinäisempi, niin oli se sähköinen keskustelukin kivaa, mutta vanhemmiten on vissiin tullut vaativammaksi.

      • Olen löytänyt

        Minä olen nainen ja tavannut täältä muutaman oikein hyvän naisystävän. Ensin tutustuttiin chatissa ja sitten kokoonnuttiin kaikki kerralla yhden luokse. Nyt jo muutaman vuoden ystävyys takana ja olen ollut tosi iloinen näistä kavereista.
        Eron jälkeen kun jää sinkuksi ja hakee täältä ns. vertaistukea niin sitä kyllä löytyy. Muutaman miehenkin olen tavannut ja jääneet ystäviksi. Ei se pelkkä nettituttavuus vie pois yksinäisyyttä,täytyy tavata livenä ja oppia toinen tuntemaan. Ainakaan mulle ei sopisi.


      • 5acero
        Olen löytänyt kirjoitti:

        Minä olen nainen ja tavannut täältä muutaman oikein hyvän naisystävän. Ensin tutustuttiin chatissa ja sitten kokoonnuttiin kaikki kerralla yhden luokse. Nyt jo muutaman vuoden ystävyys takana ja olen ollut tosi iloinen näistä kavereista.
        Eron jälkeen kun jää sinkuksi ja hakee täältä ns. vertaistukea niin sitä kyllä löytyy. Muutaman miehenkin olen tavannut ja jääneet ystäviksi. Ei se pelkkä nettituttavuus vie pois yksinäisyyttä,täytyy tavata livenä ja oppia toinen tuntemaan. Ainakaan mulle ei sopisi.

        Joo, eronjälkeisenä vertaistukena netti tuttavuudet on hyviä.

        Itselleni on jostain syystä kauhean vaikea hankkia saman sukupuolen nettituttuja, saatikka tavata heitä.
        Vaikka ei olisikaan mitään taka-ajatuksia niin naisiin on luonnollisempi ja jostain syystä helpompi tutustua.


    • Mitä ihmettä??

      Jos naiselle ehdottaa tapaamista pitkänkin kirjoittelun jälkeen niin kuvan nähtyään nainen lopettaa yhteydenpidon samantien Vaikka kirjoittelu olis hyvässä hengessä sujunut niin jos naama ei miellytä niin tapaamista ei tule.
      Tälläsii kokemuksia mulla on yksinäisistä naisista. Siis mitä merkitystä
      naama värkillä on jos haluu olla kaveri. en oikein ymmärrä naisia.
      en ole mikään ruma ja ne naiset kenen kaa olen kirjoitellut ei ole mitään missejä, mut siltin ne lopettaa heti yhteydenpidon???

      • Traveler of time

        Naiseen tutustutaan niin että otetaan 100 naiseen yhteyttä. Näistä 10 kiinnostuu jollain tavalla, ja 1 korkeintaan haluaa oikeasti tutustua ja näkee vaivaa tämän eteen. Kannattaa liikkua kaksi hutia ja olet ulkona järjestelmällä. Jos nainen esimerkiksi lupaa ottaa yhteyttä muttei ota, anna vielä yksi mahdollisuus, sitten unohdat. Naisten kohteleminen objekteina ei pelkästään takaa seuran löytämistä vaan myös naisen kiinnostumisen sinusta.


      • Anonyymi

        Ihmettelen myöskin juuri sitä että ei ulkonäöllä pitäisi olla mitään tekemistä ystävyyden kanssa .
        Jokaisellahan meillä on oman laisemme ulkonäkö
        Se joka etsii sitä kiiltokuva ihmistä, ei pysty kokemaan aitä aitoa ystävyyttä milloinkaan, kiva että joillakin on netti jopa johtanut avioliittoon .


    • (36)

      Alkuperäisiin kysymyksiin olisi kiva saada lisää vastauksia. Onko netti auttanut yksinäisyyteen?

    • heppoja

      Mulla se ihmisten kanssa kirjoittelu on joo auttanut. Se tunne kun saa joltakin mailin niin on todella mukava ja sitten kun kirjoittaa toiselle niin se on melkein niinkuin sosiaalista kanssakäymistä vaikka ei ole lähelläkään sitä mitä on oikea elämä. Maileilla tutustua ihmisiin ja joskus tavata. En kuitenkaan tiedä edes haluaako kaikki tavata, mutta minä itse sillä kirjoittamisellä tähtään siihen, että joskus tavataan ja toivottavasti ollaan sitten oikeassa elämässäkin tekemisissä. Paitsi vähän ristiriitaista kun olen joskus aikoinaan tainnut kolmea mailikaveria tavata ja lopulta en ole enää kenenkään niiden kanssa tekemisissä. Ajatusmaailmat eivät kuitenkaan aina kohtaa oikeasti vaikka kirjoittaminen onnistuisikin. Sekin on totta, että aika monet ihmiset lopettavat vain kirjoittamisen muutamaan mailiin. Kyllä, olen itsekkin niin tehnyt. Vastaukseni on kuitenkin, että kyllä minulla ainakin auttaa ja toivottavasti on enemmänkin apua.

    • Yleinen vuodattaja

      Eipä ole ollut juurikaan mitään apua. Muutama viesti on vaihdettu ja sitten se on loppunut. Netissä on niin helppo katkaista tuttavuus.

    • heyou_

      Itse olen tavannut muutamia foorumeilta löytämiäni nettikavereita, joista kaikki yhtä lukuunottamatta ovat koiraharrastajia ja näitä on sitten nähty koiranäyttelyissä yms tapahtumissa. Näiden kanssa harvemmin on muuten juteltu esimerkiksi mesessä, näyttelyssä vaan muutamat lauseet vaihdettu, että eipä mitään ihmeempiä.

      Erään henkilön, jonka kanssa ensin roolipelailtiin ja sittemin juteltiin aika paljon mesessä uskallauduin tapaamaan kaksi tai kolme vuotta sitten, kun vanhempien raahaamana päädyin samaiselle paikkakunnalle lomailemaan. Sitten tää tyyppi rupes käymään useammin pk-seudulla ja nykyisin voisin sanoa parhaaksi kaverikseni. Jutellaan päivittäin mesessä ja tekstaillaan, nähdään sitten keskimäärin kerran kuussa riippuen ihan miten pääsee tulemaan. (:

      Yhteinen kiinnostuksen kohde siis helpottaa tutustumista aika paljon. Mun kohdalla saattoi vaikuttaa myös se, että irl tutustumieni ihmisten kanssa en osaa puhua täysin avoimesti, en siis koskaan pääse kenenkään kanssa erityisen lämpimiin väleihin. Mesessä oli helpompi avautua ja kirjoittamalla purkaa tunteitaan, jolloin päästi sen toisen ihmisen oikeasti henkisesti lähelle eikä pitänyt samalla tavalla etäisyyttä kuin irl.

    • Man with no name

      Kyllä nettituttavat jotenkin ainakin vähän poistavat yksinäisyyttä.
      Kun saa sähköpostin ja vastaa siihen on jonkinlaista kaveruuden tuntua.
      Ajankulua on myös kun jotkut kirjoittavat kuin novelleja niin niihin vastaaminenkin kestää :) Pistin nyt kevään kunniaksi ilmoituksen nettiin, meilikavereita hain ja vastauksiakin on tullut. Kyllä se tuntuu mukavalta kun on uusia tuttavuuksia vaikkakin vain s-postikavereita.

    • hooohh

      Voisi ollakin jos ne eivät lopettaisi kirjoittamista ja katoaisi. Mukava olisi myös nähdäkin. Mutta..aina on jotain syitä.

      Ei oikein jaksa yrittää kun jatkuvasti käy niin. SE on turhauttavaa.

    • kaikenlaisia otuksia

      Miksiköhän naiset usein esiintyvät väärällä nimelläkin
      kun lähettävät sähköpostia?
      Ei yhtään tiedä mikä on sitten oikea nimi :( ja onko mikään muukaan totta
      tai no sama se eihän niistä yhteyrenotoista mitään
      ystävyyttäkään tule saatika tapaamista

    • female-yh

      Itse olen nainen ja en todellakaan olisi heti kättelyssä laittamassa omalla (oikealla) nimelläni s-postia tuntemattomille.

      Jos vastaanottajaa ei tunne entuudestaan niin hyvin vaikeaa on sanoa millainen tyyppi siellä on ja mitkä ovat hänen tarkoitusperänsä.

      Varovainen pitää olla, nykyään kun tapahtuu kaikenlaista.

    • Joku mies vaan

      Kyllähän tuon varovaisuuden ymmärtää, mutta kun sitä väärällä nimellä
      viestittelyä jatkuu pitkään ja on kerrottu jo kaikki tärkeimmät asiat
      ja avauduttukin monesta asiasta tulee jotensakin ikävä fiilis kun
      selviää valenimellä esiintyminen, siis jos valenimellä esiintyminen jatkuu
      pitkään. No ei kai nettituttavuuksia kannatakkaan ottaa vakavasti.
      Jotain ajan kulua se vaan on

      • Anonyymi

        Ailloin jos ei voi laittaa omaa nimeään , niin siihen on tietystikkin joku syy olemassa, koskaan ei voi tietää miten jonkun elämä on ollut
        Muista erään naisen jolla oli suojattu identiteetti koska hänen entinen miehensä oli antanut hönelle tappo uhkauksen , ja luvannut ottaa selville missä hän asuu.
        Joten silloin on sentään oikea syy olla varovainen , kun ei koskaan tiedä onko sen exän hakuja netissäkin.
        Toiset taas pelkäävät joutuvansa jonkun rikollisen kynsiin, sekin on sitä varovaisuutta.
        Kohtaloita on monia. Siksipä ne tuttavuudet pitäisikin tapahtua oikeassa elämässä missä kohtaa jonkun ystävän sellaisena kun hän on,
        Vaikka moni on kyllä löytänyt se oikeankin netin kautta . Joten nämä asiat ovat niin erilaisia jokaisen kohdalla


    • Kauko Maa

      Ainakin minä löysin kaverin, naisystävän netistä. Hänen kanssaan lähdetään lomalle Turkkiin. Mistään sexisuhteesta tms ei ole kyse - ja ensimmäiseen kyselyyni hän vastasi. Ja omilla nimillämme heti esiinnyttiin.
      Blogia http://kaukomaa.blogspot.com/
      myös olen kirjoittanut monta vuotta ja saanut sen mukana ystäviä, oikeitakin.

    • Anonyymi

      Ei kannata lähteä tapaamaan. Itse vietin yön turvakodissa. Tapaamani mies oli nisti,en tiennyt sitä mennessä. Vaikutti videopuhelussa ym normaalilta.

      • Anonyymi

        Et vaikuta itsekään normaalilta. Miksi et mennyt omaan kotiisi?


    • Anonyymi

      Niin, että MISTÄ ihmeen nettikaverista?
      Eihän sellaistakaan mistään saa! Siinä sinulle vastausta elävästä elämästä.
      Kirjoitti palstoilla 30 v roikkunut.

    • Anonyymi

      Pelasin noin parikymmentävuotta sitten suosittua nettipeliä, ja osallistuin aktiivisesti sen peliyhteisön ylläpitoon. Aikanaan sitä kautta järjestettiin myös tapaamisia jne jne...

      Tätänykyään kaikilla yhteisön jäsenillä on tietenkin aivan omat elämänsä ja tiensä minne se on heitä ikinään vienytkään.

      Mutta joitain yhteisön jänseniä tulee vielä tavattua lähes päivittäin, ja osaa hieman harvemmin muutaman kerran vuodessa.

      Kyllä, nettimaailma pystyy myös antamaan paljon. Ja minulle se on antanut elinikäisiä ystäviä.

    • Anonyymi

      Ei ole mitään hyötyä. Aina menee siihen, että itse pitää ottaa yhteyttä ja olla se aktiivinen osapuoli muuten ei tule mitään yhteydenottoa. Pitää jatkuvasti keksiä itse mitä toiselle sanoo ja toinen ei kysy mitään ja ei ole oikeen mitään asiaa. Olen aina luullu, että oma elämäni ois tylsää mut kyl joiden ex-nettituttujen elämä kyl kalpenee jopa omani rinnalla. Siis ehkä tuo hyöty pn ollut, että olen nähnyt joiden elämän olevan vielä vaikeampaa kuin omani.

    • Anonyymi

      Olen aikoinani eronnut nainen ja laitoin n. 10 vuotta sitten kirjeenvaihtoilmoituksen nettiin pariinkin paikkaan ja sain vastauksen saman ikäiseltä eronneelta naiselta. Siitä lähtien ollaan sähköpostia kirjoiteltu viikottain ja pari reissuakin yhdessä tehty. Livetapaamiset vähissä siksi kun välimatkaa yli 800 km ja kulkeminen julkisten varassa niin ei ihan extempore tule lähdettyä. Itselläni myös lapsenlapset vähän rajoittaa matkustelua vielä tämän talven ainakin, poislukien koulujen loma-ajat.. samaten pieni eläkkeenikin rajoittaa menojani.
      Juttua on kuitenkin riittänyt ihan arkisista asioista ja kokemuksista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5604
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      57
      1718
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe