Verettömät kuukautiset?

Unelma menkat?

Keskiviikkona menkkojen olis pitäneet alkaa. Epäilinkin, että tulevat ihan ajallaan, koska pari päivää ennen keskiviikkoa kärsin järkyttävistä PMS oireista. En saanut koko päivänä tehdyksi mitään, itkin vain, miksi menkkojen pitää olla olemassa, miksen voi olla mies jne... Toisena päivänä rauhoittui tuo, niinkuin yleensä. Valkovuoto väheni lähes olemattomiin, ja koostumus muuttui, kuten mulla aina ennen menkkoja. Vatsassa tuntui ajoittain menkkakipu "kohtauksia", sattui kuten menkkojen aikaan, mutta vain hetken. Keskiviikkona sitten illalla ihmettelin, että menkat ei alkaneetkaan. Yleensä alkavat aina just keskiviikkona, kierto kestää aina 28 päivää, ja menkat 11 päivää (kuvittele mitä helvettiä vielä runsailla vuodoilla ja helvetillisillä kivuilla...) ja kaheksan jälkeen illalla tulee. No, valkovuoto tuotanto nyt sitten alkoi keskiviikon jälkeen normaalisti, kuten normisti ilman menkkoja. Mutta valkovuodon mukana tuli jänniä palasia, kuten menkkojenkin aikana limakalvoa, mutta nää palaset oli vaan paljon pienempiä, mutta niitä tuli kuitenkin jatkuvasti. Ei ollut mitään kokkareita jotka saa sormien välissä pyörittelemällä hajoamaan, vaan ohutta ihomaista ja sitkeää, kuten limakalvo. Eilen loppui tuo ihme palavuoto, mutta tänään aamulla sängystä noustessa tunsin että jotain selvästi lorahti pikkuhousuihin. Olin sataprosenttisen varma vessaan mennessäni että no nyt ne alkoi. Hämmästyksekseni valkoisissa pikkareissa ei ollut kuin maitomaista, vetistä valkovuotoa, samanlainen koostumus kuin veressäkin, mutta vain valkoisena. Nyt tuota ihme lorahdus valkovuotoa on tullut tän päivän, ja ihmettelen miksi. Oireet viittasivat ihan menkkoihin, ja valkovuodonkin käyttäytyminen ennen menkkoja, mutta sitten menkat alkovatkin ilman verta vai? Onko edes mahdollista että limakalvoa voi irrota ilman verta? Vai onko nuo menkat nyt sitten sekaisin, ja valkovuotokin samalla? En käsitä, jollekkin muulle tapahtunut tällaista?

Arvauksia ja tietoa kehiin kiitos!

12

8596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      kuukautiset.

      Voisitko olla raskaana?

      • Unelma menkat?

        En voi. En mitenkään. Nyt on jatkunut toi ihmeellinen lorahdusvuoto, mutta vaan palojen kanssa. Olisko tämä nyt vaan joku tulehdus, ja menkat myöhässä stressin, pelon ja ahdistuksen takia?


      • WT
        Unelma menkat? kirjoitti:

        En voi. En mitenkään. Nyt on jatkunut toi ihmeellinen lorahdusvuoto, mutta vaan palojen kanssa. Olisko tämä nyt vaan joku tulehdus, ja menkat myöhässä stressin, pelon ja ahdistuksen takia?

        mulla on joskus tullut kans tuota "kalvoa" ja täällä kyselin, en saanut kunnon vastausta, kai se normaalia on, mut mulla tuli kyllä ihan normaalit menkatkin samalla. Ehkä sulla on tulehdus, voisit käydä kysymässä terveydenhoitajalta?


    • Eloveena

      Tää on vanha ketju, mutta kirjottelen kumminkin kun itse etsin tämmöisestä myös tietoa.

      Minulla on sikäli erilainen tilanne että olen synnyttänyt vajaa 5kk sitten kolmannen lapseni ja odottelen tässä kuukautisia alkavaksi. Aiemmin alkaneet 9kk ja 6kk jälkeen synnytyksen. Nyt siis oli myös tämmösiä PMSoireita havaittavissa muutaman päivän ajan ja sit lorahteli tätä nestettä, joka kyllä oli hyvin valkovuodon tapasta. Moneen kertaan tarkistin,et nytkö alkoi menkat, mutta ei punasta. Tätä "nestettä" tuli parin päivän ajan. En kyllä huomannu siinä mitään riekaleita, mutta en kyllä tutkinutkaan. Alavatsaakin "poltteli" lievästi tänä aikana.

      Itsekin siis pohdin nyt että voisiko tosiaan hormonitoiminta käynnistyä nyt verettömillä kuukautisilla. Oliskohan mahdollista?

    • -

      Ei ole olemassa mitään verettömiä kuukautisia

      • Anonyymi

        Mulla on


    • NoMitäihmettä?!:O

      Mulla kanssa ei yhtenä kuukautena ollu kuukautisia vaan tilalla tuli just sellasta maitomaista juttua : O

    • lendir

      Kyllä minä vaan kävin tänään terveydenhoitajalla ja hän sanoi minulle,että minulla on meneillään verettömät kuukautiset. Kierukka poistettu 1kk sitten ja viikko sitten alkoi menkkamaisia kipuja, turvotusta ja valkoista vuotoa. Ajattelin ensin, että olisin raskaana, mutta testi näytti negaa. Kivut kuitenin jatkui vaan ja samoin turvotus. Nämä oireet siis alkoivat kun normaalien menkkojen olisi pitänyt alkaa. Hormoonitoimintani on vielä niin sekaisin ja jostain syystä munasolu ei ole irronnut, mutta limakalvo turvonnut ja siitä siis aiheutuu nämä verettöät menkat. Toivottavasti tästä on jollekkin apua, koska itse ainakin olin aivan kauhuissani veren puuttuessa! :D

      • helpotus:)

        Huhhuuhhh.... onneks nää "verettömät" menkat on mahdollisia! Ehdin tässä itekkin säikähtämään sitä ku mulle tuli pari päivää sitten vaan valkovuotoo ja limakalvon palasia... mulla on ollu nyt vuoden menkat jotenka ehkä se johtuu siitäki... palaaksne siit sit ennalleen?


    • Anonyymi

      Ei itsekseni ole käynyt
      Mutta ihmettelen minulla on kivut mutta ei verta häh kertojaa onko teilläkin

    • Anonyymi

      Eräs kroonisesti kovista kuukautiskivuista kärsivä nainen sanoi, että saatuaan covidtartunnan, olivat sen kivut ja vaivat huomattavasti lievemmät kuin kuukautisissa olevat.

    • Anonyymi

      Tosi vanha keskustelu mutta jos joku näitä nyt vielä lukee: käytittekö silti sidettä/tamponia/kuukuppia näiden "verettömien menkkojen" aikana? Itellä taitaa nyt olla sama menossa ja kysyn vaan... Tuli kauhee paniikki kun tajusin menkkojen olevan myöhässä että nytkö oon sitte raskaana...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      173
      7135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4172
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2095
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2019
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1859
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      1642
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe