Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

HP Compaq 625 vai Acer aspire 5734Z?

minjailona0_

Olen hankkimassa uutta peruskannettavaa (lähinnä opiskelu-, nettisurffailu- ja videokatselukäyttöön). Hinta saisi olla max noin 500 euroa. Edellinen kannettavani oli Acer aspire 3620 ja oli passeli minulle. Nyt olen katsellut Acer aspire 5734Z ja HP Compaqin 625 kannettavaa. Kumpaa suosittelisitte?

Tässä linkki,josta löytyy molempien kannettavien tarkemmat ominaisuudet:
http://www.verkkokauppa.com/katalogi

14

2037

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jerniemi

      HP Compaq! Tuo 5734Z on acerin halvin malli, joten en voi todellakaan suositella!
      Muuten noissa on lähes samat ominaisuudet (2GB keskusmuisti, 250gt kovalevy)

      Ja acerin huolto on huono...

    • valitsija

      läppärikseni tuon HP:n.
      Olen saanut Acerin tuotteista sen verran huonoja kokemuksia, etten oikein osaa luottaa niihin - mutta tämä siis on vain omaa kokemustani ja mielipidettäni...

    • man-

      ai tää on compaq. ollu 1kk mä ainakin oon pitäny

    • En kumpaakaan. Huonoja molemmat. Tuolla budjetilla kannattaa katsella käytettyjä Thinkpadejä ja asentaa/asennuttaa niihin Ubuntu LTS. Uusia järkeviä läppäreitä saa 650€:sta alkaen.

      • minjailona0_

        Kiitti vinkeistä,taidan päätyä tuohon HP:n läppäriin. Ja vielä kysyisin, että mitä mieltä olette näistä HP:n kannettavista,jotka bongasin?

        http://www.anttila.fi/Viihde/tietotekniikkaaopiskelijalle.html

        Alkuperäisen ajatukseni hinnastahan ne yllittäisivät,mutta olisko jompi kumpi noista sitten "järkevämpi" satsaus? Tosin luulen, että mun käyttötarpeisiini riittäisi ihan toi HP Compaq 625...


      • minjailona0_ kirjoitti:

        Kiitti vinkeistä,taidan päätyä tuohon HP:n läppäriin. Ja vielä kysyisin, että mitä mieltä olette näistä HP:n kannettavista,jotka bongasin?

        http://www.anttila.fi/Viihde/tietotekniikkaaopiskelijalle.html

        Alkuperäisen ajatukseni hinnastahan ne yllittäisivät,mutta olisko jompi kumpi noista sitten "järkevämpi" satsaus? Tosin luulen, että mun käyttötarpeisiini riittäisi ihan toi HP Compaq 625...

        HP:n halpisläppäreistä ainoat mitkä on riittävän hyviä, on HP Probookit. Käyttöjärjestelmän pitäisi olla joko Windows 7 Professional tai Suse Enterprise Desktop 11, käyttötarkoituksista riippuen. Pitäisi olla myös Intelin prosessori ja näytönohjain.

        Ei mene pieleen jos tuollaisen ostat ja on halpa.

        "Tosin luulen, että mun käyttötarpeisiini riittäisi ihan toi HP Compaq 625..."

        HP Compaq on hyvin heikkolaatuinen, eli olet sitten varmaan budjetoinut uuden koneen myös lähitulevaisuudeksi. Toisekseen, siinä on Windows 7 Home Premium mikä vanhenee vuodenvaihteessa 2015, eli pitäisi ostaa 3-4v aikavälillä Windows 8 jos haluaa käyttää Windowsia jatkossa. Tässä yhteydessä sitten menee helposti lisälaitteita ja ohjelmia uusiksi, on paljon säätämistä ja päivityksen jälkeen saattaa olla ongelmia esim. mokkulan, WLAN:in, kannettavan lisänäppäimien esim. volumesäädön yms. kanssa, eli se tulee hyvin kalliiksi.

        Sellainen edullisin uusi kone mikä ei ole 1-2v välein ostettavaa kierrätysromua, hinnat lähtee 650€:sta. Halpa vaihtoehto on ostaa sitten 200-350€ hintaluokasta käytetty yritysläppäri ja asentaa/asennuttaa siihen Ubuntu LTS, ja tätä sitten asentaa aina 2v välein siihen kun se on noin luokkaa tunnin operaatio. 500€ uusi läppäri on pahinta mahdollista rahanhaaskausta ja tuohon hintaluokkaan tähdätään juuri se romu mitä myydään jossain Hoppuhalleissa ja Anttiloissa osamaksulla ja mitä myydään aina uudestaan 1-2v välein, eli toisin sanoen parhaiten saadaan lypsettyä rahat pois. Yleensä vielä samassa ohessa myydään erikseen jotain virustutkaa ja officeohjelmia joten saadaan vielä lisää nyhdettyä rahaa turhasta roskasta.


      • M-Kar kirjoitti:

        HP:n halpisläppäreistä ainoat mitkä on riittävän hyviä, on HP Probookit. Käyttöjärjestelmän pitäisi olla joko Windows 7 Professional tai Suse Enterprise Desktop 11, käyttötarkoituksista riippuen. Pitäisi olla myös Intelin prosessori ja näytönohjain.

        Ei mene pieleen jos tuollaisen ostat ja on halpa.

        "Tosin luulen, että mun käyttötarpeisiini riittäisi ihan toi HP Compaq 625..."

        HP Compaq on hyvin heikkolaatuinen, eli olet sitten varmaan budjetoinut uuden koneen myös lähitulevaisuudeksi. Toisekseen, siinä on Windows 7 Home Premium mikä vanhenee vuodenvaihteessa 2015, eli pitäisi ostaa 3-4v aikavälillä Windows 8 jos haluaa käyttää Windowsia jatkossa. Tässä yhteydessä sitten menee helposti lisälaitteita ja ohjelmia uusiksi, on paljon säätämistä ja päivityksen jälkeen saattaa olla ongelmia esim. mokkulan, WLAN:in, kannettavan lisänäppäimien esim. volumesäädön yms. kanssa, eli se tulee hyvin kalliiksi.

        Sellainen edullisin uusi kone mikä ei ole 1-2v välein ostettavaa kierrätysromua, hinnat lähtee 650€:sta. Halpa vaihtoehto on ostaa sitten 200-350€ hintaluokasta käytetty yritysläppäri ja asentaa/asennuttaa siihen Ubuntu LTS, ja tätä sitten asentaa aina 2v välein siihen kun se on noin luokkaa tunnin operaatio. 500€ uusi läppäri on pahinta mahdollista rahanhaaskausta ja tuohon hintaluokkaan tähdätään juuri se romu mitä myydään jossain Hoppuhalleissa ja Anttiloissa osamaksulla ja mitä myydään aina uudestaan 1-2v välein, eli toisin sanoen parhaiten saadaan lypsettyä rahat pois. Yleensä vielä samassa ohessa myydään erikseen jotain virustutkaa ja officeohjelmia joten saadaan vielä lisää nyhdettyä rahaa turhasta roskasta.

        Lisäksi, kuinka paljon olet sitten budjetoinut ohjelmistoille? Windows -merkkisissä käyttöjärjestelmissä ei esimerkiksi ole officepakettia, että jos sellaisen haluaa niin se on erikseen hankittava. Markettien koneissa on valmiina kokeiluversio mikä toimii pari kuukautta, ja sen jälkeen se pitää ostaa. Etenkin kun ne on tehty niin, että oletusasetuksilla kun tallentaa niin niitä tiedostoja ei saa sitten oikein auki millään muulla, että pitäisi ymmärtää sitten heti käyttöönoton yhteydessä poistaa kokeiluversiot ja asentaa ilmainen ohjelma jos ei halua maksaa siitä erikseen.

        Jos nyt sitten välttämättä haluaa Word -merkkisen tekstinkäsittelyohjelman niin käyttöjärjestelmän pitää olla Windows tai Mac OS X (jälkimmäistä ei tuossa hintaluokassa saa) ja siihen joku MS Office 2010 Home & Student on jotain päälle 100€ lisää, eli uuden tietokoneen budjetiksi voi joutua mitoittamaan jotain 750-800€ jos ohjelman merkillä on jotain väliä ja haluaa, että kone on käyttökelpoinen ainakin koko opiskelun ajan (ja mielellään sen jälkeenkin).


      • tyhjätasku2
        M-Kar kirjoitti:

        HP:n halpisläppäreistä ainoat mitkä on riittävän hyviä, on HP Probookit. Käyttöjärjestelmän pitäisi olla joko Windows 7 Professional tai Suse Enterprise Desktop 11, käyttötarkoituksista riippuen. Pitäisi olla myös Intelin prosessori ja näytönohjain.

        Ei mene pieleen jos tuollaisen ostat ja on halpa.

        "Tosin luulen, että mun käyttötarpeisiini riittäisi ihan toi HP Compaq 625..."

        HP Compaq on hyvin heikkolaatuinen, eli olet sitten varmaan budjetoinut uuden koneen myös lähitulevaisuudeksi. Toisekseen, siinä on Windows 7 Home Premium mikä vanhenee vuodenvaihteessa 2015, eli pitäisi ostaa 3-4v aikavälillä Windows 8 jos haluaa käyttää Windowsia jatkossa. Tässä yhteydessä sitten menee helposti lisälaitteita ja ohjelmia uusiksi, on paljon säätämistä ja päivityksen jälkeen saattaa olla ongelmia esim. mokkulan, WLAN:in, kannettavan lisänäppäimien esim. volumesäädön yms. kanssa, eli se tulee hyvin kalliiksi.

        Sellainen edullisin uusi kone mikä ei ole 1-2v välein ostettavaa kierrätysromua, hinnat lähtee 650€:sta. Halpa vaihtoehto on ostaa sitten 200-350€ hintaluokasta käytetty yritysläppäri ja asentaa/asennuttaa siihen Ubuntu LTS, ja tätä sitten asentaa aina 2v välein siihen kun se on noin luokkaa tunnin operaatio. 500€ uusi läppäri on pahinta mahdollista rahanhaaskausta ja tuohon hintaluokkaan tähdätään juuri se romu mitä myydään jossain Hoppuhalleissa ja Anttiloissa osamaksulla ja mitä myydään aina uudestaan 1-2v välein, eli toisin sanoen parhaiten saadaan lypsettyä rahat pois. Yleensä vielä samassa ohessa myydään erikseen jotain virustutkaa ja officeohjelmia joten saadaan vielä lisää nyhdettyä rahaa turhasta roskasta.

        eikös 625 oo yritysläppäri? niin lukee hp:n sivuilla saahan siihenkin sen ubuntun no jos tää 625 kestää 2v oon tyytyväinen


      • tukihlö
        tyhjätasku2 kirjoitti:

        eikös 625 oo yritysläppäri? niin lukee hp:n sivuilla saahan siihenkin sen ubuntun no jos tää 625 kestää 2v oon tyytyväinen

        HP tuo koneiden remonttiporukoille hynää niin mukavasti, että kyllä ne sitä suosittelee. Lue M-Karin teksti vielä uudelleen.


      • sGADHFJDFJ
        M-Kar kirjoitti:

        HP:n halpisläppäreistä ainoat mitkä on riittävän hyviä, on HP Probookit. Käyttöjärjestelmän pitäisi olla joko Windows 7 Professional tai Suse Enterprise Desktop 11, käyttötarkoituksista riippuen. Pitäisi olla myös Intelin prosessori ja näytönohjain.

        Ei mene pieleen jos tuollaisen ostat ja on halpa.

        "Tosin luulen, että mun käyttötarpeisiini riittäisi ihan toi HP Compaq 625..."

        HP Compaq on hyvin heikkolaatuinen, eli olet sitten varmaan budjetoinut uuden koneen myös lähitulevaisuudeksi. Toisekseen, siinä on Windows 7 Home Premium mikä vanhenee vuodenvaihteessa 2015, eli pitäisi ostaa 3-4v aikavälillä Windows 8 jos haluaa käyttää Windowsia jatkossa. Tässä yhteydessä sitten menee helposti lisälaitteita ja ohjelmia uusiksi, on paljon säätämistä ja päivityksen jälkeen saattaa olla ongelmia esim. mokkulan, WLAN:in, kannettavan lisänäppäimien esim. volumesäädön yms. kanssa, eli se tulee hyvin kalliiksi.

        Sellainen edullisin uusi kone mikä ei ole 1-2v välein ostettavaa kierrätysromua, hinnat lähtee 650€:sta. Halpa vaihtoehto on ostaa sitten 200-350€ hintaluokasta käytetty yritysläppäri ja asentaa/asennuttaa siihen Ubuntu LTS, ja tätä sitten asentaa aina 2v välein siihen kun se on noin luokkaa tunnin operaatio. 500€ uusi läppäri on pahinta mahdollista rahanhaaskausta ja tuohon hintaluokkaan tähdätään juuri se romu mitä myydään jossain Hoppuhalleissa ja Anttiloissa osamaksulla ja mitä myydään aina uudestaan 1-2v välein, eli toisin sanoen parhaiten saadaan lypsettyä rahat pois. Yleensä vielä samassa ohessa myydään erikseen jotain virustutkaa ja officeohjelmia joten saadaan vielä lisää nyhdettyä rahaa turhasta roskasta.

        Hahha mitä idiootteja täälläki. Vaikka uus windows tulis 2015 se ei tarkoita että vanhemmalla tekis mitää. Tuo HP näyttää hyvältä. Aceriin en välttämättä koskis.


    • Aceristi_jo_vuosia

      Olen useita vuosia käyttänyt ja ylläpitänyt acerin läppäreitä, aspire 9412, travel mate 2354, aspire 1681... kaikki kunnossa. TM 2354 olen lisännyt keskusmuistia ja kiintolevyn olen vaihtanut isompaan.

      Huoltoa ei ole tarvinnut vaivata koskaan. Sellaisia kokemuksia Acerista.

    • Älä osta kumpaakaan

      Mul oli toi hp siitä Len piiri levyt sisältä het ku takuu oli menny umpee ja mun kaverille oli toi acer ja siihen tuli sama vika

    • Ei kumpaakaan

      Mullakin sama, älä osta kumpaakaan. Molemmat sellaista huonolaatuista romua, joissa takuu riittää vain vuoteen, ja alkavat hajoilla heti sen jälkeen. Sillä noihin koneisiin on tehty joitain viirus juttuja, jotka hajottavat koneen parin vuoden päästä ja niin saavat käyttäjän istamaan heti perää uutta konetta joka tietää rahaa valmistajalle.

      Sinuna suuntaisin katseen ennemmin Asukseen, paljon pestävämpiä koneita joka auttaa maaimaa monelta taholta. Sinä säästät rahojasi ja maailma säästää lisää jätettä. Toshibaa suosittelen myös.

      Sinulle voisin suositella mm.

      https://www.expert.fi/Tuotteet/Tietokoneet/Kannettavat/Asus-X501U-XX036V
      Tämä Asus on varmaan aika samanlainen, mikä sinulla aiemmin oli.

      http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat-tietokoneet/SATC850D11C/toshiba-satellite-15-6-kannettava
      Ja ihan tehokas Toshiba.

      https://www.expert.fi/Tuotteet/Tietokoneet/Kannettavat/Asus-X75A-TY087H
      Ja sitten yksi vähän tehokkaampi Asus.

    • Anonyymi

      Vanhaan viestiketjuun kokemukseni HP 625 jonka hankin opiskeluuni vuonna 2010:
      Kone käy ja kukkuu 10 vuotiaanakin. Akku täytyi uusia hintaan 32 €.
      Teho riittää Solidworks 3D ohjelman pyörittämiseen hyvin. Opiskeluaikana oli koululta lisenssi. Ei enää ole.
      Jatkooon opiskelussa uusin siis uuden akun. Näillä mennään. On minulla ollut tukena myös pöytäkone ja tämä välillä pois käytöstä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2287
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1708
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1389
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe