NAT ongelma netgear rp614:n kanssa

atk tumpelo

Osaisko kukaan neuvoa miten saisin tosta laitteesta nat:in pois päältä, kun en ymmärrä näitten päälle mitään.

4

372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eilif

      avaa komentolista, (cmd) ja kirjoita sinne Ipconfig

      jos oletusyhdyskäytäväsi on 192.168.100.1 kirjoitat 192.168.100.1 selaimeen. jos ipconfig ilmoittaa muun osoitteen oletusyhdyskäytäväksi, kirjoitat sen toisen osoitteen 192.168.100.1 sijasta selaimeesi.

      uusi ikkuna aukeaa. se kysyy salasanaa.. sen pitäisi olla "admin" ja salasanan "password" ilman merkkejä edessä ja takana (siis merkkien keskellä oleva teksti) jos nämä ovat väärin, olet vaihtanut salasanan ja sille en voi mitään..

      Jos salasana on oikein, pääsit routerisi paikalliselle sivustolle (eli se boksi siinä edessäsi eikä missään toisessa maassa.) ja voit sieltä selata NAT tekstiä, ja jos löydät sellaisen, ota rasti pois tai valitse "ei päällä" tai "disabled" tai jotain muuta.. Enempää en voi auttaa, koska kyseistä boksia minulla ei ole valmistusvirheiden takia.. (rp614 :sesta on 4 eri mallia. v1, v2, v3, v4)

      • Eilif

        ja kun olet ottanut "raksin pois" muista tallentaa.. (etsi: apply, save, tai confirm)


      • atk tumpelo
        Eilif kirjoitti:

        ja kun olet ottanut "raksin pois" muista tallentaa.. (etsi: apply, save, tai confirm)

        Mutta ei auttanut. En löytänyt mistään valikosta mainintaa koko NAT:ista. jos yhtään auttaa niin minulla on tuo v4 versio.


      • eilif
        atk tumpelo kirjoitti:

        Mutta ei auttanut. En löytänyt mistään valikosta mainintaa koko NAT:ista. jos yhtään auttaa niin minulla on tuo v4 versio.

        Okei, kokeileppa etsiä siltaavaa tilaa. (Bridged IP)

        Se on toinen vaihtoehto poistaa NAT. Se ohjaa myös liikenteen suoraan koneellesi eli avaa portit. ja sinun ei atrvitse enää huolehtia portforwardinista. (ei muuta tietoturvaa eikä ole yhtään vaarallisempi, jos sinulla on antivirus ja palomuuri käytössä).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe