Maahanmuutto

Omat mielipiteet

Maahanmuuttokielteisyys ei ole rasismia. Rasismi on toisen sortamista rodun perusteella. Se ei ole hyväksyttävää. Sen sijaan maahanmuuttokielteisyys on hyväksyttävä mielipide muiden mielipiteiden joukossa. Se on hyväksyttävää vaikka itse olisit eri mieltä. Jos et hyväksy mielipidettäni, niin syyllistyt samaan kuin rasistit, eli toisen halveksimiseen hänen ominaisuukisensa tai elämänkatosmuksensa perusteella.

125

765

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HTZA

keskustelleet jo kuukausia.
      Harmillista että et huomannut.
      Nyt sinulle vastaavat vain ne jotka haluavat taas äänensä esiin.
      H.

• Minä luulin että sinä jo lupasit siirtyä kuuskymppisiin.

• HTZA

sanottu.
        Titon perintö ei, kuitenkaan, ole mitenkään tärkeätä.
        Se kansa ei Eurooppaa auta mitenkään.
        Minä toivon sinne kuivuutta ja vakavaa nälänhätää, lapsia myöten.
        Niin raaalta kuin se tuntuukin, niin rahat eivät riitä kaikkialle.
        Samaa hätää toivon Afrikkaankin, vaikka se hätä tulee kohtapuoliin itsestäänkin.
        Haluan että kehitysapu kohdistetaan uudelleen.
        H.

• No haluan ääneni esiin. Saahan suomalainenkin muuttaa tuonne muualle muttei sieltä saa sosiaaliturvaa vaan on elettävä joko Suomesta maksettavalla eläkkeellä tai muulla avustuksella jollei ole perstaskussa tarpeeksi tai satu saamaan työpaikkaa.

• Pirre*

maahamme tulisi väkeä esim. Ruotsista, pakolaisina ja kodittomina?

• Aika vaikea kuvitella, että Ruotsista. Historiassa se taisi olla toisinpäin, Suomesta mentiin Ruotsiin hakemaan Volvoa.

• henrjii

tääläpäin niitä jo on, eikä niissä mitään näkyvää vikaa ole.

• henrjii
        henrjii kirjoitti:

tääläpäin niitä jo on, eikä niissä mitään näkyvää vikaa ole.

nälkäisen näköisiä ne on, mutta tuskin kodittomia.

• Pirre*
        henrjii kirjoitti:

nälkäisen näköisiä ne on, mutta tuskin kodittomia.

saman värisiäkin :)

• Pirre*
        firefox58 kirjoitti:

Aika vaikea kuvitella, että Ruotsista. Historiassa se taisi olla toisinpäin, Suomesta mentiin Ruotsiin hakemaan Volvoa.

ja hyvin ottivat vastaan köyhät suomalaiset, ainakin tekemään raskaat ja likaiset työt joita eivät itse viitsineet tehä.., tosin oli heillä pulaakin tehastyövoimasta, olivat silloin suunnilleen samassa jamassa kuin nyt ollaan meillä, kaikki lukee (muka) maistereiksi pastatyöt ei kiinosta - ennen ollan työttömyyskorvauksilla..

• Pirre* kirjoitti:

saman värisiäkin :)

Ne tunnistaa sinikeltaisista verkkareista.

• firefox58 kirjoitti:

Aika vaikea kuvitella, että Ruotsista. Historiassa se taisi olla toisinpäin, Suomesta mentiin Ruotsiin hakemaan Volvoa.

pari vuotta minäkin tein siellä piirilevyjä. Joten vaikea tuomita muitakaan siirtotyöläisiä. Se vaan on väärin, että heille maksetaan niin vähän ja siksi kilpailu vääristyy. Sama palkka kaikille samasta hommasta on mun mielipide.

• HTZA

vaan ei niiden kannata, niitä verotetaan kahdessa maassa, mitä he eivät ymmärrä.
        Minäkin asuin Ruotsissa aikanaan, viitisen vuotta, 1966-1971, mutta ei tulisi mieleenkään että vaatisin, eläkkeellä, Suomalaista sosiaaliturvaa, maksamatta veroja, muualle kuin Ruotsiin. Olen tosin maksanut ja tehnut töitä 1972- tähän päivään.

H.

• torivahti*
        Pirre* kirjoitti:

ja hyvin ottivat vastaan köyhät suomalaiset, ainakin tekemään raskaat ja likaiset työt joita eivät itse viitsineet tehä.., tosin oli heillä pulaakin tehastyövoimasta, olivat silloin suunnilleen samassa jamassa kuin nyt ollaan meillä, kaikki lukee (muka) maistereiksi pastatyöt ei kiinosta - ennen ollan työttömyyskorvauksilla..

syntyperäiset europpalaiset eivät enää tee töitä, vaan harjoittavat businesta tai ovat valtion virassa.

• Pirre*
        torivahti* kirjoitti:

syntyperäiset europpalaiset eivät enää tee töitä, vaan harjoittavat businesta tai ovat valtion virassa.

rahojaan, vai..:)

Mitäs torille kuuluu, vieläkö vahissa?

• Judge evk

Toisaalta taas olen maahanmuuttajien maastamuuttomyönteinen.

• Anjaninja

hauskan asian.
      Miten sinä koetat määrätä miten muut saavat ajatella ja samaan hengenvetoon syyllistät sen, joka ei pidä sinun ajatuksestasi, mutta itse et pidä hänen ajatuksestaan.
      Mainio noidankehä tuollainen.
      Mutta jos palataan asiaan.
      Mitäs jos kaikki ne maat, joihin Suomesta lähti elintasopakolaisia aikoinaan ja vieläkin.
      Sanoisivat kiitos ei, paltakaa sinne omaan maahanne vaan ja olkaa keskenänne?
      Oma vaatimaton mielipiteeni on, että maapallon pitäisi olla yksi sama kaikille.
      Mitä sillä on väliä, millainen hallitus sinua hallitsee. Mikä on se nimi, joka on läntätty keinotekoisten rajojen sisällä olevalle maatilkulle.
      Intiaanit nauroivat valkonaamojen ajatukselle maan omistamisesta.
      Olen samaa mieltä

• http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/09/kunnat_haluavat_lisaa_rahaa_pakolaisten_kotouttamiseen_1954171.html?origin=rss

ja kuntien pubjetit rajallisia. Lisää sakkia Suomeen jos olette valmiit maksmaan lisää veroja ja ottamaan riskejä en pane vastaan tänne sopii, etenkin korpeen jos he nyt sitten tänne haluavatkaan jäädä cityihmisiä kun ovat kielen oppivat ja siirtyvät kehä kolmosen sisälle kuten omat nuoremmekin..

Eri kulttuuritaustaiset eivät elä maassamme maan tavoilla vaan tuovat omat tapansa kukanaan. Ok, tuokoon, mutta hurstuukit päällä ei töitä tehdä ei edes risusavottaa vaikka kotomaassa ovat tottuneet polttopuita päänsä päällä kantamaan. No, ei kai ne sellaiset köyhät tänne pääse vain etuoikeutetut ja rikkaat.

Muistutan, että erilaisuus tietää ongelmia kuten muutama päivä sitten Suomessa yritettiin polttaa buddalaisten puolivalmis kirkko. Emme poikkea lainkaan Euroopan muukalaisvastaisista kansoista.

Vaikka moni pitää kirjoituksiani rasistina en ole ulkomaalaisvastainen. Elän omaa elämääni ja pystyn yhteistyöhön erilaisten ihmisten kanssa. Otan kantaa, mutta en tule ikinä osallistumaan väkivaltaan. En hyväksy väkivaltaa.

Minäkin olin Ruotsissa töissä parikymppisenä, mutta en kokenut olevani elintasopakolainen vaan kuten tämänkin päivän nuoret halusin seikkailla ja nähdä maailmaa. Kuopus lisäsi oppiaineekseen venäjänkielen hinku maailmalle on aistittavissa hänenkin tulevaisuuden suunnitelmissaan.

Intiaanit ovat tänä päivänä toisenluokan kansalaisia, valloittajat omivat maat itselleen siis se siitä naurusta..

• korpikirjailija kirjoitti:

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/09/kunnat_haluavat_lisaa_rahaa_pakolaisten_kotouttamiseen_1954171.html?origin=rss

ja kuntien pubjetit rajallisia. Lisää sakkia Suomeen jos olette valmiit maksmaan lisää veroja ja ottamaan riskejä en pane vastaan tänne sopii, etenkin korpeen jos he nyt sitten tänne haluavatkaan jäädä cityihmisiä kun ovat kielen oppivat ja siirtyvät kehä kolmosen sisälle kuten omat nuoremmekin..

Eri kulttuuritaustaiset eivät elä maassamme maan tavoilla vaan tuovat omat tapansa kukanaan. Ok, tuokoon, mutta hurstuukit päällä ei töitä tehdä ei edes risusavottaa vaikka kotomaassa ovat tottuneet polttopuita päänsä päällä kantamaan. No, ei kai ne sellaiset köyhät tänne pääse vain etuoikeutetut ja rikkaat.

Muistutan, että erilaisuus tietää ongelmia kuten muutama päivä sitten Suomessa yritettiin polttaa buddalaisten puolivalmis kirkko. Emme poikkea lainkaan Euroopan muukalaisvastaisista kansoista.

Vaikka moni pitää kirjoituksiani rasistina en ole ulkomaalaisvastainen. Elän omaa elämääni ja pystyn yhteistyöhön erilaisten ihmisten kanssa. Otan kantaa, mutta en tule ikinä osallistumaan väkivaltaan. En hyväksy väkivaltaa.

Minäkin olin Ruotsissa töissä parikymppisenä, mutta en kokenut olevani elintasopakolainen vaan kuten tämänkin päivän nuoret halusin seikkailla ja nähdä maailmaa. Kuopus lisäsi oppiaineekseen venäjänkielen hinku maailmalle on aistittavissa hänenkin tulevaisuuden suunnitelmissaan.

Intiaanit ovat tänä päivänä toisenluokan kansalaisia, valloittajat omivat maat itselleen siis se siitä naurusta..

Miksikähän meidän pitäisi laittaa hurstuukit siellä heidän maassaan, emmekä saa oleskella bikineissä niin kuin meidän tapamme on tehdä, kuumalla ilmalla. Olen samaa mieltä, arvostukset hurstuukeista puolin ja toisin. Maassa maan tavalla.

Ja työnteosta olen sitä mieltä, että hoiva-alaa kannattaa harkita, hurstuukeilla tai ilman, iästä riippumatta. Ei kai niissä töissä hurstuukit haittaa, olihan ne ennenkin hoitajilla pitkät läningit, esiliinat, hunnut ja hilkat.

• Anjaninja
        korpikirjailija kirjoitti:

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/09/kunnat_haluavat_lisaa_rahaa_pakolaisten_kotouttamiseen_1954171.html?origin=rss

etten kannata somalien tuomista tänne.
        He on niin eri maailmasta.
        Mutten kannata minkäänmaalaisten TUOMISTA tänne, olis parempi auttaa heitä siellä missä ovat.Ensisijaisesti, pitää tukea rauhan saamista niihin maihin.
        Sensijaan, jos thaikut tai vietnamilaiset, intialaiset, virolaiset jne..haluaa tulla tänne työskenteleen niin se on ok.
        Ei koskaan ole liian vähän maassa ihmisiä, jotka haluaa tehdä töitä.
        Somalit ei halua.

Tottakai kuntien rahat on rajalliset, jos laiskoja pitää elättää.
        Hyvänen aika, miks ihmisiä ei heti sopeuteta työn tekoon vaan ne pannaan keskuksiin odottamaan kielikursseja ja oleskelulupia.
        Ei sellaista ylellisyyttä ole koskaan ollut suomalaisilla, jotka maailmalle läks.
        Suoraan töihin oli mentävä ja yritettävä pärjätä.
        Olen monasti tääläkin sanonut, ettei ketään voi jättää heitteille, asunto pitää saada päänpäälle, kaiken muun voi ihmiset sitten itte ansaita.
        Näinhän se pitää mennä.
        MiksSuomi on luonut järjetelmän jossa ihmiset tulee loisimaan.
        Se ei ole pakolaisten vika vaan meidän ministeriöiden ja virkamiesten.

• Anjaninja
        miljoona kirjoitti:

Miksikähän meidän pitäisi laittaa hurstuukit siellä heidän maassaan, emmekä saa oleskella bikineissä niin kuin meidän tapamme on tehdä, kuumalla ilmalla. Olen samaa mieltä, arvostukset hurstuukeista puolin ja toisin. Maassa maan tavalla.

Ja työnteosta olen sitä mieltä, että hoiva-alaa kannattaa harkita, hurstuukeilla tai ilman, iästä riippumatta. Ei kai niissä töissä hurstuukit haittaa, olihan ne ennenkin hoitajilla pitkät läningit, esiliinat, hunnut ja hilkat.

menet maahan jossa puolialaston nainen on vapaata riistaa, koska se ei edes kunnioita itseään, niin miks sen maalaisten miesten pitäis.
        Pitäiskö joskus asettaa, ne omat ajatukset puntariin ja miettiä...että se,että kun MINÄ olen oikeassa, ei pidäkään paikkaansa muualla maailmassa.
        Sä olet muslimimaissa pelkkä lihanpala jos esiinnyt vähissä vaatteissa.
        Jos haluat itsestäs antaa sen kuvan, niin mikäpä siinä, mutta ota vastaan tekojes seuraukset.
        Vankilaan täälläkin joutuu, jos rituaaliteurastaa elukan.

• Anjaninja kirjoitti:

Mutten kannata minkäänmaalaisten TUOMISTA tänne, olis parempi auttaa heitä siellä missä ovat.Ensisijaisesti, pitää tukea rauhan saamista niihin maihin.
        Sensijaan, jos thaikut tai vietnamilaiset, intialaiset, virolaiset jne..haluaa tulla tänne työskenteleen niin se on ok.
        Somalit ei halua.

Hyvänen aika, miks ihmisiä ei heti sopeuteta työn tekoon vaan ne pannaan keskuksiin odottamaan kielikursseja ja oleskelulupia.
        Ei sellaista ylellisyyttä ole koskaan ollut suomalaisilla, jotka maailmalle läks.
        Olen monasti tääläkin sanonut, ettei ketään voi jättää heitteille, asunto pitää saada päänpäälle, kaiken muun voi ihmiset sitten itte ansaita.
        Näinhän se pitää mennä.

Se on kulttuuria monissa maissa, että vain vetelehditään ja oleskellaan. He eivät osaa muuta ja ne meditaatiot ja rukoilut vievät lopunkin ajan. Meidän pitää hyväksyä vain kulttuuri, ei ole muuta keinoa. Meidän pitää mennä sopeutumiskursseille.

• Anjaninja kirjoitti:

menet maahan jossa puolialaston nainen on vapaata riistaa, koska se ei edes kunnioita itseään, niin miks sen maalaisten miesten pitäis.
        Pitäiskö joskus asettaa, ne omat ajatukset puntariin ja miettiä...että se,että kun MINÄ olen oikeassa, ei pidäkään paikkaansa muualla maailmassa.
        Sä olet muslimimaissa pelkkä lihanpala jos esiinnyt vähissä vaatteissa.
        Jos haluat itsestäs antaa sen kuvan, niin mikäpä siinä, mutta ota vastaan tekojes seuraukset.
        Vankilaan täälläkin joutuu, jos rituaaliteurastaa elukan.

En mene ulkomaille juuri siitä syystä. Helteellä olen vähissä vaatteissa omassa kotimaassani ja kunnioitan itseäni siitä huolimatta.

• Anjaninja
        miljoona kirjoitti:

Se on kulttuuria monissa maissa, että vain vetelehditään ja oleskellaan. He eivät osaa muuta ja ne meditaatiot ja rukoilut vievät lopunkin ajan. Meidän pitää hyväksyä vain kulttuuri, ei ole muuta keinoa. Meidän pitää mennä sopeutumiskursseille.

mene.
        Maalaisjärjen käyttö on sallittua.
        Jos ihmisellä on sellainen kulttuuri, ettei kohtuudella pärjää kohdemaassaan, vaan elintavat aiheuttaa konflikteja.
        Miksi ottaa sellaiseta maasta?
        Siellä ministeriössä, pitäis jollain olla järkee.
        Mutta minkäs tälle tekee, te valitsette sinne sellasii edustajia, joille nää jutut ei ole tärkeitä, sitten valitetaan täällä palstoilla...
        Omana syliinhän nääjutut kaatuu, mut kukaan ei ole valmis ottaan vastuuta..

• Anjaninja
        miljoona kirjoitti:

En mene ulkomaille juuri siitä syystä. Helteellä olen vähissä vaatteissa omassa kotimaassani ja kunnioitan itseäni siitä huolimatta.

olet oikealla poolulla.
        Minä vierailen arabi, muslimi ja buddhalaisis maissa, mutta yritän ottaa kykyni mukaan huomioon paikalliset tavat.
        Kauhulla katselen nuoria ihmisiä, jotka asettaa kännipäissään itsensä vaaraan...
        Ja muutenkin.

• Anjaninja kirjoitti:

mene.
        Maalaisjärjen käyttö on sallittua.
        Jos ihmisellä on sellainen kulttuuri, ettei kohtuudella pärjää kohdemaassaan, vaan elintavat aiheuttaa konflikteja.
        Miksi ottaa sellaiseta maasta?
        Siellä ministeriössä, pitäis jollain olla järkee.
        Mutta minkäs tälle tekee, te valitsette sinne sellasii edustajia, joille nää jutut ei ole tärkeitä, sitten valitetaan täällä palstoilla...
        Omana syliinhän nääjutut kaatuu, mut kukaan ei ole valmis ottaan vastuuta..

Täytyy yrittää äänestää sellaista sopivaa puoluetta.

• Anjaninja kirjoitti:

olet oikealla poolulla.
        Minä vierailen arabi, muslimi ja buddhalaisis maissa, mutta yritän ottaa kykyni mukaan huomioon paikalliset tavat.
        Kauhulla katselen nuoria ihmisiä, jotka asettaa kännipäissään itsensä vaaraan...
        Ja muutenkin.

Olen asunut kuusi vuotta ulkomailla ja tutustunut kaikkiin maailman kulttuureihin ihan henk kohtaisesti keskustelemalla eri kulttuutia edustavien henkilöiden kanssa. Kaikki maailman rodut olen kohdannut ja olen saanut kulttuurikiintiöni tääyteen. Arvostan isänmaatani ja harrastan kotimaisia lähituotteita...

• Anjaninja
        miljoona kirjoitti:

Täytyy yrittää äänestää sellaista sopivaa puoluetta.

tosin sekin on vaikeaa, tosi vaikeaa, sillä tappipaikoille pyrkii ihmiset joilla ei ole maalaisjärkee...

• Anjaniinja
        miljoona kirjoitti:

Olen asunut kuusi vuotta ulkomailla ja tutustunut kaikkiin maailman kulttuureihin ihan henk kohtaisesti keskustelemalla eri kulttuutia edustavien henkilöiden kanssa. Kaikki maailman rodut olen kohdannut ja olen saanut kulttuurikiintiöni tääyteen. Arvostan isänmaatani ja harrastan kotimaisia lähituotteita...

minä taas aion viettää eläkepäiväni jossain ihan muualla ,)))

• Anjaninja kirjoitti:

tosin sekin on vaikeaa, tosi vaikeaa, sillä tappipaikoille pyrkii ihmiset joilla ei ole maalaisjärkee...

Me olemme se suuri ikäluokka ja meillä ikääntyneillä on omaisuutta ja valtaa enemmän kuin maahanmuuttajilla ja nuorisolla. Meidän pitää olla järkeviä ja yrittää kaikin keinoin pitää hekemonia ja oma hallinta-asemamme. Katsotaan miten käy kun vääntäydymme kaikki sinne vaaliuurnille...

• Korppis
        Anjaninja kirjoitti:

Somalit ei halua.

Näinhän se pitää mennä.

Terveiseni raikkaasta ulkoilmasta. Lenkkipolkuni kulkee läpi hiljaisen ja kauniin hautausmaan. Siellä ei kohtaa erilaisuutta ; )

"Miksi ei sopeuteta heti työn tekoon", salli mun hieman hymyillä. Kainuun työttömyysaste on maan korkeimpia, ei meillä ole heille työtä tarjota. Ei omillekaan ja jos he menevät jonojen ohi se tietää luonnollisesti ongelmia. Kuitenkin heitä tuodaan tänne korpeen vuosikiintiöina notkuilemaan.

Hyvä olet samaa mieltä kanssani ei Somaleita enää ja lisään eikä heidän "ottotyttäriään."

Olen huomannut, että syy on aina virkamiesten entisten politiikkojen ei meidän kansalaisten, jotka valitsemme poliittisen johdon.

• Korppis
        miljoona kirjoitti:

Tämä pointti huvitti vuosi sitten kun korven lehdessä kehoitettiin kantaväestöä opettelemaan ulkomaalaisten tapoja. Kun nainen puhuu miehelle päivää hänen pitää katsoa alas ei silmiin jne. sopeutumiskursseille harjoittelemaan. Kyllä me opimme Afrikan kulttuurin nöyristelyn onhan meillä historiallinen perintö, kumartaa Ruotsin puolelle ja Venäjälle. Venäjälle on syytä vieläkin kumartaa.

• Korppis kirjoitti:

Tämä pointti huvitti vuosi sitten kun korven lehdessä kehoitettiin kantaväestöä opettelemaan ulkomaalaisten tapoja. Kun nainen puhuu miehelle päivää hänen pitää katsoa alas ei silmiin jne. sopeutumiskursseille harjoittelemaan. Kyllä me opimme Afrikan kulttuurin nöyristelyn onhan meillä historiallinen perintö, kumartaa Ruotsin puolelle ja Venäjälle. Venäjälle on syytä vieläkin kumartaa.

Joo ja käsien eleet, ettet vaan viittaa niin että kämmen on jotakuta miestä päin. Ja vessanpytyn kansi pitää vessassa käynnin jälkeen nostaa renkaineen päivineen ylös, ei sulkea...

• Korppis
        miljoona kirjoitti:

Joo ja käsien eleet, ettet vaan viittaa niin että kämmen on jotakuta miestä päin. Ja vessanpytyn kansi pitää vessassa käynnin jälkeen nostaa renkaineen päivineen ylös, ei sulkea...

Miksi se Wc-pytty on pois sijoiltaan otettava ; ))))

• Korppis kirjoitti:

hih hih...

• Korppis kirjoitti:

Voihan sitä siellä kurseilla sitten harjoitella sitä vessan lattiaränniä, niin osaa sitten kotona, kun on sen pytyn vienyt kaatopaikalle...

• Korppis
        miljoona kirjoitti:

Voihan sitä siellä kurseilla sitten harjoitella sitä vessan lattiaränniä, niin osaa sitten kotona, kun on sen pytyn vienyt kaatopaikalle...

Muistan kun eka kertoja matkustin Kanarialle ja uimarannalla oli wc, eli siis reikä lattiassa. Siinä minä huulipyöreenä mietin kuinkahan tähän nyt asettautuisi jotta oikein osuisi ; ))).

• Anjaninja
        Korppis kirjoitti:

tulee Suomeen he saa luvan sopeutua paikalliseen ympäristöön.
        Minä olen heidän ehdoillan jos menen Somaliaan, mut jos he tulee tänne, on he meidän ehdoillaan.
        Piste.

• Anjaninja
        Korppis kirjoitti:

Terveiseni raikkaasta ulkoilmasta. Lenkkipolkuni kulkee läpi hiljaisen ja kauniin hautausmaan. Siellä ei kohtaa erilaisuutta ; )

"Miksi ei sopeuteta heti työn tekoon", salli mun hieman hymyillä. Kainuun työttömyysaste on maan korkeimpia, ei meillä ole heille työtä tarjota. Ei omillekaan ja jos he menevät jonojen ohi se tietää luonnollisesti ongelmia. Kuitenkin heitä tuodaan tänne korpeen vuosikiintiöina notkuilemaan.

Hyvä olet samaa mieltä kanssani ei Somaleita enää ja lisään eikä heidän "ottotyttäriään."

Olen huomannut, että syy on aina virkamiesten entisten politiikkojen ei meidän kansalaisten, jotka valitsemme poliittisen johdon.

olen aikaslailla samaa mieltä.
        Miksi ottaa työttömiä lisää alueille, joilla työtä ei ole kantaväestöllekään.
        Luuliko kunta pärjäävänsä valtionavustuksilla?

• Korppis
        Anjaninja kirjoitti:

tulee Suomeen he saa luvan sopeutua paikalliseen ympäristöön.
        Minä olen heidän ehdoillan jos menen Somaliaan, mut jos he tulee tänne, on he meidän ehdoillaan.
        Piste.

Olin 1980-luvun alussa ruotsalaisten ystävättärieni kanssa Korfulla. Rantauduimme veneeLlä pieneen kappelin rantaan. Meillä oli vain pikinit emmekä tienneet maan tavoista, että kappelissa ja sen alueella pitää olla keho peitettynä. Saimme partaisen munkin peräämme luudan kanssa huitoen meitä pois alueelta. No, pyppäsimme takaisin veneeseen ja pakoon. Opimme, että maassa maan tavalla. Luudalla olisi työtä täälläkin.

• Korppis
        Anjaninja kirjoitti:

olen aikaslailla samaa mieltä.
        Miksi ottaa työttömiä lisää alueille, joilla työtä ei ole kantaväestöllekään.
        Luuliko kunta pärjäävänsä valtionavustuksilla?

Vastaaottokeskuksen johtajarouva kirjoitti lehdessä, että valtio maksaa 100% pakolaisten kuluista. Kunpas se niin oisikin vaan kun se apu tulee vain kolmeksi vuodeksi ja sitten kuntayhtymän on avattava pussin nyörit.

Lehtikirjoittelu käy parhaillaan kuumana katsotaan mitä päättäjät jatkossa tulevat tekemään.

Mamu-lapset joutuvat koulussa hyvin usein tukiopetusten pariin ja sehän maksaa. Kuntayhtymä taistelee jo nyt koulujen taloudellisissa ongelmissa, kuntayhtymän pieniä kouluja lakkautetaan ja lapset kerätään ja kuskataan suuriin kouluihin.

Voi niitä opettajaparkoja ja niitäkin välillä lomautetaan. Mutta ovathan mamut ainakin muutaman työntekijän työllistäjiä ja käyttäväthän he nämä valtiolta saamat rahat elämiseen täällä. Mutta miinukselle mennään ja rutkasti. Minäkin olen nykyään niin huono veronmaksaja joten en voi auttaa ; )))

• Anjaninja
        miljoona kirjoitti:

Me olemme se suuri ikäluokka ja meillä ikääntyneillä on omaisuutta ja valtaa enemmän kuin maahanmuuttajilla ja nuorisolla. Meidän pitää olla järkeviä ja yrittää kaikin keinoin pitää hekemonia ja oma hallinta-asemamme. Katsotaan miten käy kun vääntäydymme kaikki sinne vaaliuurnille...

hallinta -asemamme?
        Hmmmh...enoikein tiedä. moni meistäkin...
        No enviitti sanoo...

• Anjaninja
        Korppis kirjoitti:

Vastaaottokeskuksen johtajarouva kirjoitti lehdessä, että valtio maksaa 100% pakolaisten kuluista. Kunpas se niin oisikin vaan kun se apu tulee vain kolmeksi vuodeksi ja sitten kuntayhtymän on avattava pussin nyörit.

Lehtikirjoittelu käy parhaillaan kuumana katsotaan mitä päättäjät jatkossa tulevat tekemään.

Mamu-lapset joutuvat koulussa hyvin usein tukiopetusten pariin ja sehän maksaa. Kuntayhtymä taistelee jo nyt koulujen taloudellisissa ongelmissa, kuntayhtymän pieniä kouluja lakkautetaan ja lapset kerätään ja kuskataan suuriin kouluihin.

Voi niitä opettajaparkoja ja niitäkin välillä lomautetaan. Mutta ovathan mamut ainakin muutaman työntekijän työllistäjiä ja käyttäväthän he nämä valtiolta saamat rahat elämiseen täällä. Mutta miinukselle mennään ja rutkasti. Minäkin olen nykyään niin huono veronmaksaja joten en voi auttaa ; )))

kunta luuli rahastavansa valtionavuilla ja se ei pitänytkään paikkansa, pitemmänpäälle.
        Olisiko aika valita kuntavaikuttajia joilla on reaaliteetit hallussa?

• Anjaninja kirjoitti:

hallinta -asemamme?
        Hmmmh...enoikein tiedä. moni meistäkin...
        No enviitti sanoo...

massa on voimaa ja siksi enemistö, siis me, on tulevaisuudessa eliittiä.

• Anjaninja
        miljoona kirjoitti:

massa on voimaa ja siksi enemistö, siis me, on tulevaisuudessa eliittiä.

jos noin kuvittelet...kosahdat pahemman kerran..

• Anjaninja kirjoitti:

jos noin kuvittelet...kosahdat pahemman kerran..

Sehan kaikki riippuu ihan siitä mitä me halutaan. Jos enemistö äänestää sitä mikä ajaa enemmistön etua, niin vähemmistö häviää. Ihan äänestämällä, ei tarvitse väkivaltaa. Mehän elämme demokraattisessa valtiossa vielä toistaiseksi ja kaikilla on sananvapaus ja äänioikeus.

• Anjaninja

Nainen joka siellä käyttää sen maan koodistoa, eli peittää käsivartensa ja jalkansa, on saman kunnioitettavuuden asteikoilla kuin heidän omat naisensa.
        Mut mene sinne keekoilemaan turistivarustuksessa, alueille, jotka ei ole tottuneet turisteihin...niin miksei kulttuurit kolahtas pahasti.
        Mikä hiton oikeutus länsimaaliasella on sinne mennä keekoileen ja vaatia, että paikalliväestö käyttäytyy turistin ehdoilla.
        Se ei mene niin a hulluon se, joka noin olettaa.
        Jokaisen maan koodistoon kannattaa tutustua ja toimia HEIDÄN ehdoillaan.
        sillai säästyy ongelmilta

• Korppis
        Anjaninja kirjoitti:

kunta luuli rahastavansa valtionavuilla ja se ei pitänytkään paikkansa, pitemmänpäälle.
        Olisiko aika valita kuntavaikuttajia joilla on reaaliteetit hallussa?

Samaa ajoin takaa jo tuolla tosiessa vastauksessani. Ensin nämä isommat vaalit jaa sen mukaan sitten katsotaan kuntapuolen häkkyrät.

• Korppis
        Anjaninja kirjoitti:

Nainen joka siellä käyttää sen maan koodistoa, eli peittää käsivartensa ja jalkansa, on saman kunnioitettavuuden asteikoilla kuin heidän omat naisensa.
        Mut mene sinne keekoilemaan turistivarustuksessa, alueille, jotka ei ole tottuneet turisteihin...niin miksei kulttuurit kolahtas pahasti.
        Mikä hiton oikeutus länsimaaliasella on sinne mennä keekoileen ja vaatia, että paikalliväestö käyttäytyy turistin ehdoilla.
        Se ei mene niin a hulluon se, joka noin olettaa.
        Jokaisen maan koodistoon kannattaa tutustua ja toimia HEIDÄN ehdoillaan.
        sillai säästyy ongelmilta

Turistialueet elävät turismista, eikä siellä ongelmia kohtaa. Rahat pois ja silleen.

• Korppis
        miljoona kirjoitti:

Sehan kaikki riippuu ihan siitä mitä me halutaan. Jos enemistö äänestää sitä mikä ajaa enemmistön etua, niin vähemmistö häviää. Ihan äänestämällä, ei tarvitse väkivaltaa. Mehän elämme demokraattisessa valtiossa vielä toistaiseksi ja kaikilla on sananvapaus ja äänioikeus.

hieman... Enemmistöä voidaan hämätä 2000 otoksen gallupeilla, joissa päädytään siihen tulokseen, että 50 % kansasta on sitä mieltä....... että

ja silloin politiikot kääntävät kelkkojaan loivenpiin lupauksiin kannatuksensa menettämisen pelossa.

Arvostan politiikkoja jotka eivät souda ja huopaa.

• ne turistit
        Korppis kirjoitti:

Olin 1980-luvun alussa ruotsalaisten ystävättärieni kanssa Korfulla. Rantauduimme veneeLlä pieneen kappelin rantaan. Meillä oli vain pikinit emmekä tienneet maan tavoista, että kappelissa ja sen alueella pitää olla keho peitettynä. Saimme partaisen munkin peräämme luudan kanssa huitoen meitä pois alueelta. No, pyppäsimme takaisin veneeseen ja pakoon. Opimme, että maassa maan tavalla. Luudalla olisi työtä täälläkin.

Kuljeskelitko yli kolmekymppisenä myös korven kirkossa ja sen pihamaalla bikineissä?

• Korppis
        ne turistit kirjoitti:

Kuljeskelitko yli kolmekymppisenä myös korven kirkossa ja sen pihamaalla bikineissä?

Veneellä ei pääse korven kirkkon eteen eikä sankarihautojen siimekseen. Enää en käytä pikinejä ; )

Hiattomissa topeissa ja vähissä vaatteissa olen nähnyt häävieraitten istuvan kesähelteellä kirkossa.

• RIMMIR

Vieraskielisten määrä ylitti 200 000 rajan
      Väestöstä äidinkieleltään suomenkielisiä oli 4 852 209 (90,7 %), ruotsinkielisiä 290 392 (5,4 %) ja saamenkielisiä 1 789 (0,03 %). Muita kuin suomea, ruotsia tai saamea äidinkielenään puhuvia oli 207 037 eli 3,9 prosenttia väestöstä. Vieraskielisten määrä on kaksinkertaistunut yhdeksässä vuodessa. Suurimmat vieraskielisten ryhmät olivat venäjänkieliset (51 683), vironkieliset (25 096), englanninkieliset (12 063), somalinkieliset (11 681) ja arabiankieliset (9 682).

Suomessa asui vakinaisesti vuoden 2009 lopussa 5 195 722 Suomen kansalaista, joista 93 536 on syntynyt ulkomailla. Ulkomaiden kansalaisia asui Suomessa 155 705 henkilöä eli 2,9 prosenttia väestöstä. Ulkomaiden kansalaisten määrä lisääntyi vuoden 2009 aikana 12 449 henkilöllä. Eurostatin vuoden 2007 tilastojen mukaan ulkomaiden kansalaisten osuus väestöstä oli Suomessa EU27-maista seitsemänneksi alhaisin. Suurimmat ulkomaalaisten ryhmät olivat Venäjän (28 210), Viron (25 510), Ruotsin (8 506) ja Somalian (5 570) kansalaiset. Ulkomailla syntyneitä henkilöitä asui maassamme 233 183.

Vuonna 2009 asui naapurimaassa Ruotsissa 1 733 900 ulkomaalaistaustaista 9,3 miljoonasta asukkaasta.

• mitäkä mies

Olen tulossa rasistiksi.Kokemukset ruotsin pilitiikasta ovat syynä...

• GloriaJoy

kaikki yhtäkkiä muuttua päälaelleenkin, maahanmuutto muuttuukiin uudelleen kansoitukseksi. Globalisaation edistyessä ja muidenkin kansojen koulutustason kasvaessa esimerkiksi Suomi koko ajan pienenee ja Aasia suurenee ja jos sääolot natsaa niin, että tänne alkaa tulla yhä uusia eksotiikastamme viehtyneitä, voi ollakin, että maastamme tuleekin nopealla syötöllä monien miljoonakaupunkien periferia :-) ?

• Tarttee vissiin alkaa rakentamaan korkeaa betoniaitaa sinne erämaahan oman pikku metsätilkun ympärille, varmuuden vuoksi heh heh...

• GloriaJoy
        miljoona kirjoitti:

Tarttee vissiin alkaa rakentamaan korkeaa betoniaitaa sinne erämaahan oman pikku metsätilkun ympärille, varmuuden vuoksi heh heh...

sitten voi pikkuninjat ottaa siun betonit kiipeilyharrastuksen harjoittelukohteeksi ja siun on paree hankkii viel sellasii räksytyshauveleit niin tiiät mihin suuntaan kiikaroit kun esitys alkaa ;-) .. jos satut tontillas käymään

• GloriaJoy kirjoitti:

sitten voi pikkuninjat ottaa siun betonit kiipeilyharrastuksen harjoittelukohteeksi ja siun on paree hankkii viel sellasii räksytyshauveleit niin tiiät mihin suuntaan kiikaroit kun esitys alkaa ;-) .. jos satut tontillas käymään

tätyy vissiin sitte alkaa sitä seinillä kiipeilyäkin opetteleen...

• GloriaJoy
        miljoona kirjoitti:

tätyy vissiin sitte alkaa sitä seinillä kiipeilyäkin opetteleen...

päähän kunnon Samulin tai Tuksu peruukin ja irvistät amerikkalaisen tuubihymyn kun ennätän aian harjalle ja katsot muka ihmeissäsi kun mitään arvaamattomat vastapuolelta kiipiäjät menettävät kontrollinsa kun häikäistyvät niin mahottomasti :-D

• GloriaJoy kirjoitti:

päähän kunnon Samulin tai Tuksu peruukin ja irvistät amerikkalaisen tuubihymyn kun ennätän aian harjalle ja katsot muka ihmeissäsi kun mitään arvaamattomat vastapuolelta kiipiäjät menettävät kontrollinsa kun häikäistyvät niin mahottomasti :-D

Ja pikku pikku pikineissä, niin hämmästyvät siitä kaikesta ihanuudesta, niin että pyörtyvät ja ote köydessä herpaantuu...

• GloriaJoy
        miljoona kirjoitti:

Ja pikku pikku pikineissä, niin hämmästyvät siitä kaikesta ihanuudesta, niin että pyörtyvät ja ote köydessä herpaantuu...

vaan et turvaverkko on siellä alhaalla valmiina ja saat aina kiipijäkohortin pussitettua vahingoittumattomana, suomen lainsäädäntö kun on niin monireikäinen ja silloin kannattaa olla etukäteen varovainen, sitten laitat lippaan siihen aidan nurkalle ja sanot et jos haöluatte päästä pois kasvojanne menettämättä niin ei saa kuulua kilinää vaan kahinaa :-)

• verditti

Ei pidä ihmetellä jos Lepo-kulttuurista tänne Työ-kulttuuriin muuttava jää asemalle
      ihmettelemään. Nykyveturi on hiljaa, mutta uhkuu Jumalatonta voimaa. Shokin täytyy olla kauhea.
      Tarkkana Astrid! tee työtä ihmisen parhaaksi!

• tekisin poikkeuksen ja sanoisin mitä täs aattelen koko asiasta:)))
      Lähtökohtahan on tietty se, et jokaisen tulisi saada asua siellä maassa missä on syntyny.
      Vaikeaa on niillä jotka ovat pakottavista syistä joutunu kotomaansa jättämään.
      Mutta kun on sit niitä,jotka haluaa tietyistä olosuhteista pois,vaikkei välttämättä pakottavaa tarvetta pois lähtemiselle oliskaa. Ovat kuulleet Suomen hyvästä sosiaaliturvasta.
      Tossa vähän aikaa sitten kuulin uutisista,miten eräski nainen oli nostanut aikasmoisia summia sossusta, se oli menny oikeuteen, ja nainen oli tuomittu maksamaa rahat takaisin, mut korkeinoikeus oli kumonnut sen.

Onpa tälläisia tapauksia varmasti paljonki. Ne pistää miettimään.

Olis tosi tarkka syyni kaikille, eikä turvapaikkaa annettas, ellei olisi todellinen vaara ja uhka.

• Ja tartteis varmaan selvittää onko sen uhan itse aiheuttanut.

• miljoona kirjoitti:

Ja tartteis varmaan selvittää onko sen uhan itse aiheuttanut.

nii. Ottasvat tosi tarkkaan kaikki huomioon,syynäisvät oikein pikkutarkasti:)))

• sasus kirjoitti:

nii. Ottasvat tosi tarkkaan kaikki huomioon,syynäisvät oikein pikkutarkasti:)))

Siksi olenkin aina lasten kannalla. Jos pitää jotain kiintiötä ottaa, niin orvot lapset. Saisivat varmasti paremmat olot täällä ja ovat syyttömiä olivat sitten millä puolen sotatannerta tahansa. Mutta niitä ei voi valita ehkä ne ovat siellä pääomaa...

• miljoona kirjoitti:

Siksi olenkin aina lasten kannalla. Jos pitää jotain kiintiötä ottaa, niin orvot lapset. Saisivat varmasti paremmat olot täällä ja ovat syyttömiä olivat sitten millä puolen sotatannerta tahansa. Mutta niitä ei voi valita ehkä ne ovat siellä pääomaa...

En ymmärrä tässä ulkomaalaisasiassa sellaista asiaa. Jos tänne muuttaa yksi perheenjäsen jostakin pakottavasta syystä ja saa turvapaikan niin miksi pitää koko suku raahata perässään. Onko se kulttuurikysymys vai mikä ja jos on niin miksi se pitää ottaa huomioon meillä ?

• firefox58 kirjoitti:

En ymmärrä tässä ulkomaalaisasiassa sellaista asiaa. Jos tänne muuttaa yksi perheenjäsen jostakin pakottavasta syystä ja saa turvapaikan niin miksi pitää koko suku raahata perässään. Onko se kulttuurikysymys vai mikä ja jos on niin miksi se pitää ottaa huomioon meillä ?

varmaan kohta poistoon. Pakko vissiin lopettaa ettei tuu rasismista kohta syyte...

• HTZA

raaka Karjalanpaisti alkanut kiertää sisuksissasi.
        Ihan täyttä asiaa kirjoitit. Minulla ja tuskin muillakaan, on mitään tähän lisättävää.
        Saisit kyllä olla kipakampi useimminkin.
        H.

• HTZA
        miljoona kirjoitti:

nimimerkkinsä mukaisesti laskea paljonko orpoja lapsia maailmassa on.
        Voisi myös, tilastoista, katsoa paljonko lapsen kasvattaminen maksaa. Ja kuka niistä maksaa.
        Suotakoon orvot lapset rikkaille tai synnytyksen kipuja pelkääville tai julkkikseksi haluaville,
        Orvon lapsen adoptointi on kuin Keisarinleikkaus, Ei tunnu paljon missään, mutta äitiä on leikittävä.
        H.

• Korppis
        firefox58 kirjoitti:

Itseasiassa kysymys on tästä kulttuuriperimästä. Jos suomalainen mies nai Thainaisen, hän nai ikään kuin koko suvun ja rahanlypsäjiä löytyy. Rahaa pitää lähettää naisen suvulle.

Hollantiin lähetetään esim. Marokosta tai Turkista suvun nuoria miehiä työhön. Ansaitsemallaan työllä he elättävät sukuaan kotimaassa. Kun he on aikansa asettuneet Hollantiin he hakevat vaimon kotimaastaan. Luku- ja kirjoitustaidottoman maalaistytön hellapoliisiksi ja lapsia tekemään. Mutta voi niitä lapsiraukkoja he kasvavat ristiriitaisiksi he eivät tunnista keitä he ovat sillä he eivät ole hollantilaisia eivätkä marokkolaisia tai turkkilaisia.

No, se siitä

• HTZA kirjoitti:

raaka Karjalanpaisti alkanut kiertää sisuksissasi.
        Ihan täyttä asiaa kirjoitit. Minulla ja tuskin muillakaan, on mitään tähän lisättävää.
        Saisit kyllä olla kipakampi useimminkin.
        H.

Mie en nyt nii oikein haluu polista politiikasta tääl palstoilla:))))

• miljoona kirjoitti:

on aina niitä sijaiskärsijöitä,viattomia aikuisten vihan pitoon, mut tälle ei vaan mahda mitään. Kun ei voi syliinsäkään kaikkia ottaa, vaik kuinka haluaisi vaikuttaa ja huolehtia kaikista lapsosista:)))))

• Anjaninja
        Korppis kirjoitti:

Itseasiassa kysymys on tästä kulttuuriperimästä. Jos suomalainen mies nai Thainaisen, hän nai ikään kuin koko suvun ja rahanlypsäjiä löytyy. Rahaa pitää lähettää naisen suvulle.

Hollantiin lähetetään esim. Marokosta tai Turkista suvun nuoria miehiä työhön. Ansaitsemallaan työllä he elättävät sukuaan kotimaassa. Kun he on aikansa asettuneet Hollantiin he hakevat vaimon kotimaastaan. Luku- ja kirjoitustaidottoman maalaistytön hellapoliisiksi ja lapsia tekemään. Mutta voi niitä lapsiraukkoja he kasvavat ristiriitaisiksi he eivät tunnista keitä he ovat sillä he eivät ole hollantilaisia eivätkä marokkolaisia tai turkkilaisia.

No, se siitä

niinkään.
        Mies joka nai thaikkusukuun...sen on parempi olla valmistautunut siihen, että naimakaupan mukana tulee koko suku.
        On suomalaisia miehiä, jotka ei ole kokeneet tätä ongelmaksi, he toimii kuten pitääkin.
        Suomalainen ei tajua sitä thai kulttuurin ideaa, että suku on yhtä..
        Itse olen ilolla seurannut, miten siellä ihmiset asettaa toisensa etusijalle, vastaan tää suomen rahakeskeinen kulttuuri.
        siellä suku jakaa sen mitä kenelläkään on...

• sasus kirjoitti:

on aina niitä sijaiskärsijöitä,viattomia aikuisten vihan pitoon, mut tälle ei vaan mahda mitään. Kun ei voi syliinsäkään kaikkia ottaa, vaik kuinka haluaisi vaikuttaa ja huolehtia kaikista lapsosista:)))))

Ennemmin niitä lapsia aina hyysää kuin raavaita aikuisia vuodesta toiseen.

• miljoona kirjoitti:

Ennemmin niitä lapsia aina hyysää kuin raavaita aikuisia vuodesta toiseen.

järjestää johonki, sellainen orpolasten oma pakopaikka, niinku lasten kylä tyyppinen juttu:))))))

• Korppis
        Anjaninja kirjoitti:

niinkään.
        Mies joka nai thaikkusukuun...sen on parempi olla valmistautunut siihen, että naimakaupan mukana tulee koko suku.
        On suomalaisia miehiä, jotka ei ole kokeneet tätä ongelmaksi, he toimii kuten pitääkin.
        Suomalainen ei tajua sitä thai kulttuurin ideaa, että suku on yhtä..
        Itse olen ilolla seurannut, miten siellä ihmiset asettaa toisensa etusijalle, vastaan tää suomen rahakeskeinen kulttuuri.
        siellä suku jakaa sen mitä kenelläkään on...

Kyllä ja sen ulkomaille naidun aviopuolison rahoista osa kuuluu naidun suvulle jossa se jaetaan tasapuolisesti ja ulkomaalainen saa suvun suojelun kun visiteeraa aviopuolison kotimaassa.

• HTZA
        sasus kirjoitti:

järjestää johonki, sellainen orpolasten oma pakopaikka, niinku lasten kylä tyyppinen juttu:))))))

ei enää ole mitään, tehdas on ajettu alas.
        Mutta iso "kaupunki" on. Sinne voisi sijoittaa kaikki 250 000 000 orpoa.
        Eläisivät sienillä ja marjoilla ja Karhut orvoilla.
        Tuo projekti on jo aloitettu.
        Yksi poimija on jo kuollutkin.
        Muulta maailmata pitäs sit saada 1000 000 000 Euroa tukea.
        Ei taida onnistua?
        H.

• HTZA kirjoitti:

ei enää ole mitään, tehdas on ajettu alas.
        Mutta iso "kaupunki" on. Sinne voisi sijoittaa kaikki 250 000 000 orpoa.
        Eläisivät sienillä ja marjoilla ja Karhut orvoilla.
        Tuo projekti on jo aloitettu.
        Yksi poimija on jo kuollutkin.
        Muulta maailmata pitäs sit saada 1000 000 000 Euroa tukea.
        Ei taida onnistua?
        H.

Tääki hyvä idea piti sit tulla siihen lättäämää pannukakuks):
        Eikähän sitä paitsi sellasta paikkaa löydykkää mihin kaikki orpolapset vois yht aikaa ottaa, voishan paikkoja jakaa esim. ympäri eurooppaa:)))))

• sasus kirjoitti:

Tääki hyvä idea piti sit tulla siihen lättäämää pannukakuks):
        Eikähän sitä paitsi sellasta paikkaa löydykkää mihin kaikki orpolapset vois yht aikaa ottaa, voishan paikkoja jakaa esim. ympäri eurooppaa:)))))

orpokoteja kaikenlaisille lapsille jo ole ympäri Eurooppaa, tv-ohjelmia on tullut Romanian kehitysvammaisten orpokodeista, olosuhteet olivat melkoisen karut.
        Venäjällä on omat säilytyslaitoksensa vammaisille ja orvoille.
        Jospa näille muillekin orvoille perustettaisiin omat orpokodit omiin maihinsa, miksi heitä pitäisi kuljetella ympäri maailmaa. Siellähän ne työntekijätkin ovat, maahanmuuttajat jotka haluavat tänne, tekevät sitten töitä kotimaassaan. Mutta kuka maksaa, siinä pulma, eihän heillä ole varaa mitään perustaa, asevarustelu vie runsaasti varoja.

• Anceli kirjoitti:

orpokoteja kaikenlaisille lapsille jo ole ympäri Eurooppaa, tv-ohjelmia on tullut Romanian kehitysvammaisten orpokodeista, olosuhteet olivat melkoisen karut.
        Jospa näille muillekin orvoille perustettaisiin omat orpokodit omiin maihinsa, miksi heitä pitäisi kuljetella ympäri maailmaa. Siellähän ne työntekijätkin ovat, maahanmuuttajat jotka haluavat tänne, tekevät sitten töitä kotimaassaan. Mutta kuka maksaa, siinä pulma, eihän heillä ole varaa mitään perustaa, asevarustelu vie runsaasti varoja.

se menee, oikeesti. Se raha ja tärkeys järjestys):

• sasus kirjoitti:

se menee, oikeesti. Se raha ja tärkeys järjestys):

sota voittaa orvot luvuin 1000-0 tai enemmänkin.

• HTZA
        Anceli kirjoitti:

sinulta lipsahti viisaus?
        :)
        H.

• HTZA kirjoitti:

sinulta lipsahti viisaus?
        :)
        H.

kyllä se oli ihan tahallinen teko.
        Useimmiten pysyn hiljaa, mutta aina ei malta.
        Mulla olisi paljon sanomista, mutta olen valinnut linjani näissä karkeloissa ja siihen ei
        sovi liian tiukat mielipiteet. Osaan kuitenkin ajatella, lienee yllätys monelle.

• järkiäläjätä

nähdä, mien Suomi pärjää muutaman vuosikymmenen kuluttua ilman maahanmuuttajia.
      Hei, haloo!!!!!!!

• Korppis

Muistaakseni tuota on jo hoettu vuosikymmeniä eikä mitään skandaalia ole tapahtunut ja työttömyyskään ei ole Suomessa laskenut.

Suomalaisia nuoria jää koulutuksesta ulos sillä kaikille ei löydy opiskelupaikkoja. Ammattikoulut ovat täynnä käytännön ammatteihin on hinkua. Ei meille työvoimapulaa tule höpöhöpö.

• järkiäläjätä
        Korppis kirjoitti:

Muistaakseni tuota on jo hoettu vuosikymmeniä eikä mitään skandaalia ole tapahtunut ja työttömyyskään ei ole Suomessa laskenut.

Suomalaisia nuoria jää koulutuksesta ulos sillä kaikille ei löydy opiskelupaikkoja. Ammattikoulut ovat täynnä käytännön ammatteihin on hinkua. Ei meille työvoimapulaa tule höpöhöpö.

tässä on pelkistä nuorista puhunut, vaan koulunsakäyneistä ammatti-ihmisistäkin. Älä juutu!

• HTZA
        järkiäläjätä kirjoitti:

tässä on pelkistä nuorista puhunut, vaan koulunsakäyneistä ammatti-ihmisistäkin. Älä juutu!

teksti- ja ajatusvirtuoosina haluaisin muistuttaa että ensimmäinen vastauksesi ei kuvannut sitä mistä nyt valitat.
        H.

• järkiäläjätä
        järkiäläjätä kirjoitti:

täällä mikäään niin nuukaa..........................

• Korppis
        HTZA kirjoitti:

teksti- ja ajatusvirtuoosina haluaisin muistuttaa että ensimmäinen vastauksesi ei kuvannut sitä mistä nyt valitat.
        H.

olin jo vastaamassa saman huomion tehneenä, mutta kerkesit kommentoimaan ja oikaisemaan kirjoittajan ristiriidan kahden viestin välillä. ; )

• wiuhhhhh

sama mitä rutisette tykönänne, maahantulijoita tulee vuosi vuodelta runsaammin.
      Kannattaisi tuulettaa aivikoppaa kerran puolessa vuosisadassa, jos sinne mahtuisi sitten yksi uusi ajatus..

• kawe

on sosiologiaa ja sosiaalipolitiikkaa, suomalaisten näkökulmasta. Euroopassa joudutaan pohtimaan maahanmuuttotilannetta laajemminkin, riistäytynyttä jälkikolonialismia joka on jatkunut vuosikymmeniä.
      Meidän tilanteemme on taas *maahan tulevien sosiaaliturvan laajuus ja hyvä taso, jota tänne tulevat ihmettelevät.
      Työvoimaa tulemme tarvitsemaan enemminkin, emmekä saa pitää Suomea vain itsellämme, vaan erilaisuutta joudumme hyväksymään, monikulttuurisesti. On valitettavaa että osa maahan tulevista ei kotoudu vuosienkaan jälkeen, tarkoitan opettele kieltä ja työllisty. Pitäisikö olla joku *aikaraja, että kielitaito olisi hankittu ja käyty jokin koulu työnhakua varten, muuten joutuisi palaamaan kotimaahansa.
      Ongelmat syntyvät eriarvosta joka synnyttää vihaa ja lisää terrorismin riskiä, ......

• mustaihoinen

Ketkä voivat kirjoittaa, mitä vaan.

• kawe

"mitä vaan"
        On arvoista kysymys, mutta myös inhimillisyydestä (humanismi) ja maan taloudesta.
        Ongelmakenttä on laaja, mutta jos asiat ja ihmiset toimivat samansuuntaisesti potentiaalia hyvän yhteiskunnan ylläpitämiseen varmasti löytyy. Elämme nyt muutoksen aikaa, ehkä pitkäänkin.......

• mustaihoinen
        kawe kirjoitti:

"mitä vaan"
        On arvoista kysymys, mutta myös inhimillisyydestä (humanismi) ja maan taloudesta.
        Ongelmakenttä on laaja, mutta jos asiat ja ihmiset toimivat samansuuntaisesti potentiaalia hyvän yhteiskunnan ylläpitämiseen varmasti löytyy. Elämme nyt muutoksen aikaa, ehkä pitkäänkin.......

Tämän avauksen kommenteissa monet muka fikust. muka tietoon ja mukatotuuteen nojaavat kirjoittajat lyövät milloin minkäkinlaisen leiman eri etnisten, uskonnollisten ja kulttuuristen ryhmien otsaan milloin minkäkinlaisen verukkeen varjolla. Nyt näyttää varjona olevan maahan muuttajat, varsinkin somalit.

• .....
        mustaihoinen kirjoitti:

Tämän avauksen kommenteissa monet muka fikust. muka tietoon ja mukatotuuteen nojaavat kirjoittajat lyövät milloin minkäkinlaisen leiman eri etnisten, uskonnollisten ja kulttuuristen ryhmien otsaan milloin minkäkinlaisen verukkeen varjolla. Nyt näyttää varjona olevan maahan muuttajat, varsinkin somalit.

Ei täällä kukaan ketään lyö. Tuollaisista asiattomista lyömisen vertauskuvista sinut tulkitaan olevan hahoissa.

• mustaihoinen
        ..... kirjoitti:

Ei täällä kukaan ketään lyö. Tuollaisista asiattomista lyömisen vertauskuvista sinut tulkitaan olevan hahoissa.

Miten tukitset. Tähän avaukseen kirjoitetut tekstit eivät ole mitään harhaa.

• Korppis

• mustaihoinen

• Korppis
        mustaihoinen kirjoitti:

Kokonaisten etnisten ja uskonnollisten ryhmien tai kansakuntien mollamisen kanssa?

mustaihoinen ; )

Suomen hallitus on herännyt, jospa somalit pääsisivät joskus turvallisesti palaamaan kotimaahansa. Mitä tapahtuu meillä ja maailmalla ovat yhteenkytkeytyviä asioita. Jokainen haluaa palata kotiin, vuosikymmeniä muissa maissa asuvatkin kaipaavat kotiin.

Mollaus on väärä sana. Tässä keskustellaan siitä minkalaisia ongelmia erilaisuus aiheuttaa.

• mustaihoinen
        Korppis kirjoitti:

mustaihoinen ; )

Suomen hallitus on herännyt, jospa somalit pääsisivät joskus turvallisesti palaamaan kotimaahansa. Mitä tapahtuu meillä ja maailmalla ovat yhteenkytkeytyviä asioita. Jokainen haluaa palata kotiin, vuosikymmeniä muissa maissa asuvatkin kaipaavat kotiin.

Mollaus on väärä sana. Tässä keskustellaan siitä minkalaisia ongelmia erilaisuus aiheuttaa.

Naamani on ollut musta syntymästäni asti. Ei ole tarrvittu nokea neekenrin naamaan. Irvistelyä ja ylimielistä hymyä on tullut usein vastaan. Tiedän erittäin omakohtaisesti, mitä erilaisuus merkitsee, ja tunnen suuren joukon Suomeen vuosikymmeniä sitten muuttaneita ulkomaalaisia, joilla ei ole mitään hinkua muuttaa pois tästä maasta.

• Korppis
        mustaihoinen kirjoitti:

Naamani on ollut musta syntymästäni asti. Ei ole tarrvittu nokea neekenrin naamaan. Irvistelyä ja ylimielistä hymyä on tullut usein vastaan. Tiedän erittäin omakohtaisesti, mitä erilaisuus merkitsee, ja tunnen suuren joukon Suomeen vuosikymmeniä sitten muuttaneita ulkomaalaisia, joilla ei ole mitään hinkua muuttaa pois tästä maasta.

Kihlattuni on hollantilainen, asumme hänen kotimaassaan keväisin pari kuukautta ja nyt kuun lopussa lähdemme taas sinne kuukudeksi. Mieheni kaipaa tavata sukuaan ja minä olen ihastunut Hollantiin ja hollantilaisiin siinä määrin, että voisin jopa muuttaa sinne asumaan, kuitenkin mieheni haluaa asua Suomessa sillä hänen nuorimmat lapsensa ovat syntyneet tänne ja ovat suomalaisia.

Jos olet syntynyt Suomessa silloihan oletetusti olet suomalainen eikä ihon värillä ole silloin väliä. En ole ikinä irvistellyt erivärisille. Voimme kirjoitella ja jutella asioista asiallisesti ilman liiallisia tunnekuohua puoleen tai toiseen, voimme heittää vitsiä niin kuin muullakin heitetään irvailuja erikansalaisuuksista. Mielestäni kaikki työllään itsensä elättävät ovat tasavertaisia keksenään. Lusmut on lusmuja ja niitähän meillä on omissammekin.

Näin Tv:sssä hauskan mainoksen Suomen osastosta Shanghain maailmannäyttelyssä. Englanninkielinen iloittelu Suomesta. Lopussa oli hieno oivallus suomalaisten puukon käsittelystä.

Tykkään vitseistä joissa kansalaisuuksien prototyyppeillä ilotellaan.

• Korppis

Enhän minä sille tosiasialle voi mitään, että maahan muuttajat eivät pääse heti lääkäreiksi eikä tuomareiksi. Ensin on täytettävä kaupan hyllyjä opeteltava kieltä ja kouluttauduttava itseään. Itsekin nuorena tyttönä olin mamu, tein suklaata Maraboun tehtaalla. Ei silti ei ollut vielä koulutustakaan vaankuitenkin itseni elätin enkä itkenyt kohtelua tai sortoa kun sellaista en kohdannut.

Kaikki riippuu meistä itsestämme. Jos känniset juopot tappelevat rantasi lähellä he viettävät suomalaista vapaa aikaa ja se on maan tapa. Myy kesäpaikkasi ja osta lomaosake Tunisiasta tai Marokosta. Tosin siellä joudut aamulla aikaisin heräämään kovaäänisten julistamiin äänekkäisiin koilotuksiin, mutta maassa maan tavalla.

Kun matkustan Afrikan puolelle osaan pitää puoleni alan saletisti älämölyän kun hotellin lierot porttierit yrittävät kusettaa hotellivieraita. Muuten elän kuten maassa on tapana ja hyvin olen pärjännyt enkä ole tullut kusetetuksi.

Maailmalla oppii kun riittävästi matkustelee ja tutustuu eri kulttuureihin. Mikä on palata Amsterdamista Korpeen viettämään juhannusta. Laskua hiljaisuuteen loiventaa sopivati juhannustunnelmaiset naapurin kakarat. Eikä itsekään tarvitse viinipulloa pöydän alle piilottaa ; ) Nyt hieman liioittelin kakarat ovat jo kasvaneet aikuisiksi ja me vanhukset saamme olla rauhassa.

• mustaihoinen
        Korppis kirjoitti:

Kihlattuni on hollantilainen, asumme hänen kotimaassaan keväisin pari kuukautta ja nyt kuun lopussa lähdemme taas sinne kuukudeksi. Mieheni kaipaa tavata sukuaan ja minä olen ihastunut Hollantiin ja hollantilaisiin siinä määrin, että voisin jopa muuttaa sinne asumaan, kuitenkin mieheni haluaa asua Suomessa sillä hänen nuorimmat lapsensa ovat syntyneet tänne ja ovat suomalaisia.

Jos olet syntynyt Suomessa silloihan oletetusti olet suomalainen eikä ihon värillä ole silloin väliä. En ole ikinä irvistellyt erivärisille. Voimme kirjoitella ja jutella asioista asiallisesti ilman liiallisia tunnekuohua puoleen tai toiseen, voimme heittää vitsiä niin kuin muullakin heitetään irvailuja erikansalaisuuksista. Mielestäni kaikki työllään itsensä elättävät ovat tasavertaisia keksenään. Lusmut on lusmuja ja niitähän meillä on omissammekin.

Näin Tv:sssä hauskan mainoksen Suomen osastosta Shanghain maailmannäyttelyssä. Englanninkielinen iloittelu Suomesta. Lopussa oli hieno oivallus suomalaisten puukon käsittelystä.

Tykkään vitseistä joissa kansalaisuuksien prototyyppeillä ilotellaan.

Vastaus katoaa. Näin varmaan täyttyy tyhjyys.

• Korppis
        mustaihoinen kirjoitti:

Vastaus katoaa. Näin varmaan täyttyy tyhjyys.

Mikä siinä sinun vastauksessasi oli sopimatonta palstalle. On varmaan kivaa touhua tuo sensurointi. No, ei uutta eikä mullistavaa pitäähän sefulla hommaa olla. Voinee poistaa tämän meidän koko keskusteluhistorian, mutta ei varmaan poista jos pyydän, kokemusta on. Pysyvät kuin täi tervassa jos pyydän jollekin omalle kommentilleni poistoa.

• mustaihoinen
        Korppis kirjoitti:

Mikä siinä sinun vastauksessasi oli sopimatonta palstalle. On varmaan kivaa touhua tuo sensurointi. No, ei uutta eikä mullistavaa pitäähän sefulla hommaa olla. Voinee poistaa tämän meidän koko keskusteluhistorian, mutta ei varmaan poista jos pyydän, kokemusta on. Pysyvät kuin täi tervassa jos pyydän jollekin omalle kommentilleni poistoa.

Eettiset ja opettavaiset syyt. Viisikymmpisten tietoon ei ole syytä, ainakaan maahan muuttoon kielteisesti tehtyyn avaukseen, jättää vinkkejä suvaisevammasta suhtautumisesta. Tai kertomusta maasta, missä kyseenalaistetaan monet suomalaiset luulot, tai ihmetellään muuten vaan jotain julamallista luonnon temppeliä, mikä on mukamas ainoastaan sinun käytetävissä, mutta ei missään nimessä mamun pyllisteltävissä. Varmaan muutakin, mitä sensori kaihtoi. No tämäpä ei ole uutta ns lifessä. Varmaan tähän osaa nyt jo varautua täällä viiskymppisiisäkin.

• Korppis

Juttelin nyt illalla poikani kanssa mamu- ja homojutskoista. Hän on ennakkoluuloton ja suvaitsevainen. Hänen mielestään ehkä vasta kolmas sukupolvi integroituu suomalaisuuteen tai hyväksyy homoliitot tasavertaisina.

Hän ymmärtää myös minun kielteisen suhteeni em. asioihin, olenhan eri sukupolvea kuin hän.

Kun asettuu ikäänkuin ulkopuoliseksi tarkkailijaksi huomaan oman suhteeni erilaisuuteen.

Kun menen Amsterdamiin kaikki siellä on jännittävää, kiehtovaa, meluisaa, uutta silmille.

Kun palaan korpeen kohtaan hiljaisella kylätiellä mustiin kaapuihin puettuja somaleita, hiljaisuuden täyttää äänekäs kailotus..... sellainen ero näkyy ja kuuluu voimakkaana. Se ei miellytä silää eikä korvaa.

Jospa sitten joskus, katotaan ja kuulostellaan. En voi tuomita ketään mielipiteittensä takia eikä kenelläkään ole syytä tuomita minua, jos en ymmärrä en ymmärrä.

• ...
        Korppis kirjoitti:

Juttelin nyt illalla poikani kanssa mamu- ja homojutskoista. Hän on ennakkoluuloton ja suvaitsevainen. Hänen mielestään ehkä vasta kolmas sukupolvi integroituu suomalaisuuteen tai hyväksyy homoliitot tasavertaisina.

Hän ymmärtää myös minun kielteisen suhteeni em. asioihin, olenhan eri sukupolvea kuin hän.

Kun asettuu ikäänkuin ulkopuoliseksi tarkkailijaksi huomaan oman suhteeni erilaisuuteen.

Kun menen Amsterdamiin kaikki siellä on jännittävää, kiehtovaa, meluisaa, uutta silmille.

Kun palaan korpeen kohtaan hiljaisella kylätiellä mustiin kaapuihin puettuja somaleita, hiljaisuuden täyttää äänekäs kailotus..... sellainen ero näkyy ja kuuluu voimakkaana. Se ei miellytä silää eikä korvaa.

Jospa sitten joskus, katotaan ja kuulostellaan. En voi tuomita ketään mielipiteittensä takia eikä kenelläkään ole syytä tuomita minua, jos en ymmärrä en ymmärrä.

Kolmas sukupolvi? USA:ssa vielä 200 vuoden jälkeenkään integraatio ei ole kitkatonta. Integraatio on kitkatonta vasta siinä vaihheessa kun kaikki ovat mulatteja.

• ... kirjoitti:

Kolmas sukupolvi? USA:ssa vielä 200 vuoden jälkeenkään integraatio ei ole kitkatonta. Integraatio on kitkatonta vasta siinä vaihheessa kun kaikki ovat mulatteja.

Keskustelimme tästa Usa:n tilanteesta ja tosiaankin heillä kesti kauan sulautua eikä kai vieläkään kaikilla osavaltioilla ole käsitystäkään tasa-arvosta, mutta nuori polvi on meitä kalkkiksia opptimistisempia, hyvä niin, ehkä saan heistä vaikutteita ja alan hyväksymään kaiken karvaiset kulkijat ympärilläni.

Tätä päivää on, että ihmiset tuijottavat lesboparia lastenvaunujen kanssa ja miettivät...jaa, siinä menee lesbopari. Seuraava sukupolvi ajattelee.... siinä menee pariskunta ; )

Muuten paikallisessa tavaratalossa tuli miestäni vastaan tummapariskunta. Mies länsimaisesti puettu nainen hunnutettu, kun nainen käänsi kasvonsa mieheeni päin hänellä oli täysparta.

Tälläistä kansainvälistymistä tänään , 9

• AVKT

Ette tiedä mitään, siinä vika nollat nollissa.

• Omat mielipiteet

Ei pidä paikkaansa. Mikä on väärin? Perustele, muuten sanomisesi on merkityksetön tunteenpurkaus.

Tunnen kymmenittäin mamuja, oma naisystävänikin on erirotuinen mamu. Iso osa mamu-tutuistani on hänen kauttaan mutta tunne myös muita mamuja.

• lilliiiliii

Kun me ei tiedetä mistään mitään, niin sivistä meitä ja kerro miten asiat ovat.

• Korppis
      • Näihän asia on

Ihmiset haluavat pitää kiinni omasta reviiristään vaikka virallinen "ainoa oikea" mielipide sanoo että sinun kuluu antaa pala maastasi myös muille.

• AVKT

Vähissä on lastua virrassa vahtaajalla käsitys maailmasta.

• AVKT

Missä tietävät lastut, sillä Suomi on nolla maahan muutossa. Nämä manu osaajat näyttävät olen tosi nollia.

• 12+14
        AVKT kirjoitti:

Missä tietävät lastut, sillä Suomi on nolla maahan muutossa. Nämä manu osaajat näyttävät olen tosi nollia.

Oletko humalassa? Höpinöissäsi ei ole mitään järkeä. Et sano mitään.

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      8
      1528
    2. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1155
    3. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      108
      1088
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      953
    5. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      62
      827
    6. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      184
      749
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      726
    8. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      725
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      679
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      633
    Aihe