Anoppini kuulee päivittäin "rummutusta", joka on matalaa lattiaa pitkin kaikuvaa ääntä. Välillä kuuluu "pirunviulujen" soittoakin. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia? Anoppi väittää rokkiorkesterin rummuttavan joka päivä, ei usko sen olevan tinnitusta. Illalla hän laittaa peiton korvilleen, ettei niin paljon kaikuisi. Hänellä on huono kuulo, mutta käyttää kuulolaitetta harvoin. Kuuntelee TV:tä päivittäin kovalla volyymilla. Onko tuttua kellekään?
Rumpujen ääni korvissa
2
721
Vastaukset
- Lis
Se on outoa...oon huomannu että se tulee jos oon ollu uimassa, sukeltanu tms. Mutta ei kyllä kauan vaivaa. Onkohan mullakin kuulo huonontunu...
Tinnitusta on kans joskus, jos tulee niin kestää kauan. - tinnitus
Mikäli on huono kuulo ennestään ja altistaa itsensä melulle(TV kovalla koko päivän)niin kyllä saa varautua "rumpukonserttiin". Kuulo on semmoinen värkki, että kun se alkaa mennä huonoksi eli simpukan "karvat" kuoleentua, alkaa se itse tuottamaan ääniä, tinnitusta, niillä kuulon alueilla joilta kuulo on mennyt. Vanhemmiten tuo kuuloalue alkaa pettämään korkeilla taajuuksilla. Eli "sirkat ei siritä enää".
Mulla itsellä on huono kuulo ollut pienestä pitäen ja käytän kuulolaitetta. Kuulo on koko ajan huonontonut ja oltuani n. 10 vuotta todella meluisassa työssä, ilmestyi tinnitus!Minun tinnitus on kuin "meren kohinaa". Pahimmillaan se oli juuri olin viimeisiä vuosia tuolla melussa. Välillä tuntui kuin kaikki tehtaan koneet olisivat pauhanneet korvissa. Nyt siitä on pari vuotta ja korvat ovat hieman rauhoittuneet.
Katsoppa http://www.tinnitusyhdistys.org
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial291859Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1571812Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3581600- 1501227
Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2141188Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221138- 111044
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt51009- 2851005
- 82971