Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

IVER JOHANSSON 1943

vipukinttu

16 CALIIPERINEN VUONNA 1943 TEHTY YKSIPIIPPUINEN ASE ,VOIKO AMPUA MILLAISIA PANOKSIA.Vai onko vielä mustaruuti panokselle?

6

741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaukakauakaua

      enpä usko että enää 40-luvulla on mustaruutihaulikoita tehty. eiköhän tuo käytä ihan tavallista 16/70 savuttoman ruudin paukkua.

      • 6xxx

        Huonommalla tuurilla 16/65 ja patruunoiden löytäminen astetta hankalampaa,todennäköisesti kuitenkin 70 pesällä ja ammuksia löytyy lähes joka marketista.


    • Näytä ensin, jooko

      Kun et tiedä niin käyppä näyttämässä asesepälle ensin. Seppä voi muutenkin vilkaista onko se torvi muutenkaan ampumakunnossa.

      Se on helvetin suuri ihme muutenkin, että pyssyntorvelon löytyessä ensimmäisenä aina mietitään mistä paukkuja ja joko pääsen jysäyttämään. Pienintäkään ajatusta ei koskaan tule päähän, onko se turvallista.

      • Otsaluu

        Ehdottomasti tarkistutettava ennen kokeilua. Nuo vehkeet ovat yhtä vaarallisia ampujalle kun riistallekin. Kun itse aloittelin niin husqvarnasta huolimatta olen vielä olemassa. Iiverjonssonia pidettiin vielä vaarallisempana ampujalle. Muistan 70luvulta kolme tapausta kun ase oli lauennut taaksepäin, lievemmät otsa ruvella. Ne eivät välttämättä olleet Iiverjonssoneita kaikki.
        Jos nyt on ihan pakko paukauttaa niin tekisit sen vaikka kaverin paikkalilla.


    • Venakko Cernik

      Ammuin joskus 60-luvulla hanallisella huskulla jänistä ja taju meni kankaalle.Kun siitä pääsin jaloilleni ja kotona katsoin naamaani peilistä ,oli ohimossa teksti Vihtavuori cal. 16.Olin vahingossa laittanut savuttomalla ruudilla olevan paukun piippuun.

      • Otsaluu

        Venakko Cernikille. Noilla vehkeillä kovasta päästä oli jotain hyötyäkin! Valitettavasti kaikilla ei ollut "ampujan päätä".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe