16 CALIIPERINEN VUONNA 1943 TEHTY YKSIPIIPPUINEN ASE ,VOIKO AMPUA MILLAISIA PANOKSIA.Vai onko vielä mustaruuti panokselle?
IVER JOHANSSON 1943
6
1190
Vastaukset
- kaukakauakaua
enpä usko että enää 40-luvulla on mustaruutihaulikoita tehty. eiköhän tuo käytä ihan tavallista 16/70 savuttoman ruudin paukkua.
- 6xxx
Huonommalla tuurilla 16/65 ja patruunoiden löytäminen astetta hankalampaa,todennäköisesti kuitenkin 70 pesällä ja ammuksia löytyy lähes joka marketista.
- Näytä ensin, jooko
Kun et tiedä niin käyppä näyttämässä asesepälle ensin. Seppä voi muutenkin vilkaista onko se torvi muutenkaan ampumakunnossa.
Se on helvetin suuri ihme muutenkin, että pyssyntorvelon löytyessä ensimmäisenä aina mietitään mistä paukkuja ja joko pääsen jysäyttämään. Pienintäkään ajatusta ei koskaan tule päähän, onko se turvallista.- Otsaluu
Ehdottomasti tarkistutettava ennen kokeilua. Nuo vehkeet ovat yhtä vaarallisia ampujalle kun riistallekin. Kun itse aloittelin niin husqvarnasta huolimatta olen vielä olemassa. Iiverjonssonia pidettiin vielä vaarallisempana ampujalle. Muistan 70luvulta kolme tapausta kun ase oli lauennut taaksepäin, lievemmät otsa ruvella. Ne eivät välttämättä olleet Iiverjonssoneita kaikki.
Jos nyt on ihan pakko paukauttaa niin tekisit sen vaikka kaverin paikkalilla.
- Venakko Cernik
Ammuin joskus 60-luvulla hanallisella huskulla jänistä ja taju meni kankaalle.Kun siitä pääsin jaloilleni ja kotona katsoin naamaani peilistä ,oli ohimossa teksti Vihtavuori cal. 16.Olin vahingossa laittanut savuttomalla ruudilla olevan paukun piippuun.
- Otsaluu
Venakko Cernikille. Noilla vehkeillä kovasta päästä oli jotain hyötyäkin! Valitettavasti kaikilla ei ollut "ampujan päätä".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka343514- 113078
- 1382739
Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?1032625Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv742605- 411418
Hei Antti. Minähän varoitin jo 2 v sitten, ettei sinusta tule pääministeriä, vaikka kuinka
voittaisit vaalit. Vasurit ovat aina puukottaneet toisiaan selkään, eivät koskaan edestäpäin. Marinistit varsinkin IL t61268Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.
Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli3961135Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?
Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos501043Kaikkea hyvää kaikki
Kaikkea hyvää kaikki ja positiivisia ja hyviä asioita. Kylmää on kovia pakkasia. Pikku hiljaa kevättä kohti taas. Voimaa6870