16 CALIIPERINEN VUONNA 1943 TEHTY YKSIPIIPPUINEN ASE ,VOIKO AMPUA MILLAISIA PANOKSIA.Vai onko vielä mustaruuti panokselle?
IVER JOHANSSON 1943
6
959
Vastaukset
- kaukakauakaua
enpä usko että enää 40-luvulla on mustaruutihaulikoita tehty. eiköhän tuo käytä ihan tavallista 16/70 savuttoman ruudin paukkua.
- 6xxx
Huonommalla tuurilla 16/65 ja patruunoiden löytäminen astetta hankalampaa,todennäköisesti kuitenkin 70 pesällä ja ammuksia löytyy lähes joka marketista.
- Näytä ensin, jooko
Kun et tiedä niin käyppä näyttämässä asesepälle ensin. Seppä voi muutenkin vilkaista onko se torvi muutenkaan ampumakunnossa.
Se on helvetin suuri ihme muutenkin, että pyssyntorvelon löytyessä ensimmäisenä aina mietitään mistä paukkuja ja joko pääsen jysäyttämään. Pienintäkään ajatusta ei koskaan tule päähän, onko se turvallista.- Otsaluu
Ehdottomasti tarkistutettava ennen kokeilua. Nuo vehkeet ovat yhtä vaarallisia ampujalle kun riistallekin. Kun itse aloittelin niin husqvarnasta huolimatta olen vielä olemassa. Iiverjonssonia pidettiin vielä vaarallisempana ampujalle. Muistan 70luvulta kolme tapausta kun ase oli lauennut taaksepäin, lievemmät otsa ruvella. Ne eivät välttämättä olleet Iiverjonssoneita kaikki.
Jos nyt on ihan pakko paukauttaa niin tekisit sen vaikka kaverin paikkalilla.
- Venakko Cernik
Ammuin joskus 60-luvulla hanallisella huskulla jänistä ja taju meni kankaalle.Kun siitä pääsin jaloilleni ja kotona katsoin naamaani peilistä ,oli ohimossa teksti Vihtavuori cal. 16.Olin vahingossa laittanut savuttomalla ruudilla olevan paukun piippuun.
- Otsaluu
Venakko Cernikille. Noilla vehkeillä kovasta päästä oli jotain hyötyäkin! Valitettavasti kaikilla ei ollut "ampujan päätä".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303871Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131513Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2401432Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1711165Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ79977Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht251958- 62939
Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34933Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲104923Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56764