pönttö on alkanut vuotamaan pöntön ulkopuolelle. asutaan taloyhtiössä. onko jotain mitä voi itse tehdä vai pitääkö soittaa putkimies?
wc pönttö vuotaa
14
4338
Vastaukset
- ent.
talkkarille jos on. muutoin huolto-yhtiöön. tai vikaks isännöitsijälle. tiedot rappukäytävän seinällä ulko-oven luona.
- rutiini homma
Eli siis jos on ihan kirkasta vettä, se "selkänoja" (älä ikinä nojaa) eli vesisäiliö vuotaa ja tiivisteet pitää uusia. Älä lähde itse tekemään mitään. Jos homma niin sanotusti levähtää käsiin, siellä ihan pöntön lähellä on putki, josta vesi tulee ja siinä on sellainen lättäpää-ruuvimeisselillä toimiva vedenkatkaisija.
- Putkimies 3:ssa polv
siihen meisseli, että käännetään täyttöhana kiinni?? paremmin siitä kinni sais pihdeillä, siitä nupista, mikä niissä on.
- hihittelee
Putkimies 3:ssa polv kirjoitti:
siihen meisseli, että käännetään täyttöhana kiinni?? paremmin siitä kinni sais pihdeillä, siitä nupista, mikä niissä on.
Nii-in, ei kai sitten. En ole sitä sen paremmin katsonut. Olen vain vilkaissut ohimennen, mutta tiedän ainakin mitä etsiä. Keittiössä on aina ollut sellaisia, joihin tarvitaan ruuvimeisseli, siksi ajattelin.
t. "teeseitse" vuokralainen eli kutsun aina huoltomiehen - ponttomio
hihittelee kirjoitti:
Nii-in, ei kai sitten. En ole sitä sen paremmin katsonut. Olen vain vilkaissut ohimennen, mutta tiedän ainakin mitä etsiä. Keittiössä on aina ollut sellaisia, joihin tarvitaan ruuvimeisseli, siksi ajattelin.
t. "teeseitse" vuokralainen eli kutsun aina huoltomiehenTyhjennysventtiilin tiiviste on vaihdettu ja koko vetotapin vieressä oleva laitteisto on vaihdettu ja yhä pönttö vuotaa. Välillä vetotapista tuntee kun se ei laskeudu kunnolla alas ja vettä valuu silloin paljon pönttöön. Kun vetotappia kiskoo ylös ja alas saattaa suurempi vuoto lakata. Hieman se silti yhä vuotaa vettä.
Mistä tuo voisi johtua? Mitä vielä voi vaihtaa? Onko tuolla vielä jokin muu tiiviste mikä voi vuotaa?
Miksi vetotappi vipu välillä tuntuu löysälle eikä putoa hyvin alas ja silloin pönttö vuotaa tosi paljon?
Apus? - kiinteistöhuoltoon..
ponttomio kirjoitti:
Tyhjennysventtiilin tiiviste on vaihdettu ja koko vetotapin vieressä oleva laitteisto on vaihdettu ja yhä pönttö vuotaa. Välillä vetotapista tuntee kun se ei laskeudu kunnolla alas ja vettä valuu silloin paljon pönttöön. Kun vetotappia kiskoo ylös ja alas saattaa suurempi vuoto lakata. Hieman se silti yhä vuotaa vettä.
Mistä tuo voisi johtua? Mitä vielä voi vaihtaa? Onko tuolla vielä jokin muu tiiviste mikä voi vuotaa?
Miksi vetotappi vipu välillä tuntuu löysälle eikä putoa hyvin alas ja silloin pönttö vuotaa tosi paljon?
Apus?Johan tässä on kerrottu jo useita kertoja, että soita huoltoyhtiöön tai isännöitsijälle. Ja sinä vain itsepäisesti vaihtelet tiivisteitä pönttöön omaan laskuusi, etkä saa edes kuntoon, vaikka pönttösi korjausvastuu on taloyhtiöllä. Mikä siinä on niin vaikeaa noista vioista ilmoittaa taloyhtiölle? Ensin täytyy kysellä Suomi24-palstalla ohjeita ja yrittää itse vaihtaa tiivistettä ja toista, mutta vasta sitten ilmoitetaan kun pöntöstä suihkuaa vettä 10bar paineella kattoon. Ja silloinkin 112:een, mutta ei missään tapauksessa taloyhtiölle.
- jn uoij åpoj åjpo
Siis miten pytyn kohdalla vastuuasiat menee. Ennen se oli niin, että pytty kuului osakkaalle, mutta se oli kiinteä kaluste, joten sitä ei voinut ottaa muuttaessaan mukaansa...
Melkein kaikki pytyt hikoilevat. Vesisäiliöstä tippuu kondessivettä lattialle ja se on "hiessä". Johtuu yksinkertaisesti lämpötilaeroista. Lämmin huussi sisällä ja kylmää vettä tulee putkesta pöntön säiliöön.
Mutta ei pytty missään nimessä saa vuotaa. Osake on omistajan vastuulla. Vesivahingosta on välittömästi ilmoitettava isännöitsijälle. Katos, jos vahinkoa joudutaan korjaamaan, aletaan aina utelemaan mistä se ohtui. Ja jos sulla on ollut vuotava pönttö, etkä ole tehnyt asian eteen mitään, sä joudut maksumieheksi, niinkuin kuuluukin. Jos taas olet aikoinasi ottanut asiaan kiinni, sitten te maksatte sen rempan kimpassa, koko yhtiö.
Mä aina jauhan tätä, mutta älä utele nettipalstoilta typeriä. Saat vain typeriä vastauksia. Soita isännöitsijälle. Se on ihan sun maksamilla rahoilla töitä tekemässä teille, sen kuuluuu tietää. Ja hoitaa sitten asiat, sen mukaan, miten pystyy hoitamaan. Mutta nettipalstoilta, et sä putkimiestä saa kotiisi.
Sä voit tarvita putkaria, sekin on sun maksettava ite. Se ainakin on varmaa, ei pytty saa missään nimessä vuotaa.- yhtiölle...
WC-istuin kuuluu nykyään kokonaisuudessaan yhtiön vastuulle. Ennen yhtiön vastuulle kuuluivat pelkät huuhtelulaitteet, ja posliini-osat kuuluivat osakkaan vastuulle.
- Kokeiles sitäki..
tullu täyteen viimein, et oo käsittänyt, miks siinä vesisäiliön päällä on sellanen nuppi, tai jopa painettava namiska, jota käyttämällä saa pöntön huuhdeltua tyhjäksi:)
- ponttomio
En ole tuo yhtiön henkilö, vaan asun omakotitalossa ja saan kyllä tehdä pöntölleni mitä lystään:) Eli jos asiaan löytyy mittän tietoa niin olisi mukava siitä lukea, kiitos
- ponttomio
ponttomio kirjoitti:
En ole tuo yhtiön henkilö, vaan asun omakotitalossa ja saan kyllä tehdä pöntölleni mitä lystään:) Eli jos asiaan löytyy mittän tietoa niin olisi mukava siitä lukea, kiitos
ja mun pönttö vuotaa siis säiliön sisältä suoraan pöntttöön, ei pöntön ulkopuolelle.
Eli vetotapista tuntee että kumitiiviste ei laskeudu tiiviisti alas ja ilmesesti siksi valuu vettä sieltä läpi. välillä sen saa pitämään paremmin kun vetotaista rynkyttää.
Eli mikähän tuohon auttaisi..? - ökj oj öpj öikjnökij
ponttomio kirjoitti:
ja mun pönttö vuotaa siis säiliön sisältä suoraan pöntttöön, ei pöntön ulkopuolelle.
Eli vetotapista tuntee että kumitiiviste ei laskeudu tiiviisti alas ja ilmesesti siksi valuu vettä sieltä läpi. välillä sen saa pitämään paremmin kun vetotaista rynkyttää.
Eli mikähän tuohon auttaisi..?Soita jo sille huoltomiehelle. Ite homma vie pari minuuttia. Sitäpaitsi sä et oikeastaaan edes saa tehdä sille mitään, se kun on taloyhtiön omaisuutta. Ja jos hajotat sen ite tai tulee vasivahinko, sä maksat kaiken.
- (|)
ökj oj öpj öikjnökij kirjoitti:
Soita jo sille huoltomiehelle. Ite homma vie pari minuuttia. Sitäpaitsi sä et oikeastaaan edes saa tehdä sille mitään, se kun on taloyhtiön omaisuutta. Ja jos hajotat sen ite tai tulee vasivahinko, sä maksat kaiken.
Lopeta jo tuo jauhaminen jos sulla ei ole mitään oikeaa hyödyllistä sanottavaa. Kaikki täällä ei asu minkään taloyhtiön asunnoissa.
Jollakin voi olla katsos ihan oma talo.
- Rööriroopen koulutus
Puhdista karstasta sen pönttöön menevän putken suu ja vaihda uimurin tiiviste uuteen niin pitäisi veden tulon loppua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei763466Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071782- 1061092
- 991065
- 60923
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735