vaihteisto

mikäkö

Hei

Mistäköhän johtuu aika kovien kierrosten tarve ennenkun vaihtaa ykköseltä kakkoselle muut vaihtee menee ihan ok. Auto on huollettu ja laatikossa öljyä ei haise eikä pahan väristä. Voiko laatikkoon ajaa tai tarkistaa softan. Auto Grand Cherokee 3.1 td 2000 ajettu 200 000km.

3

1358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turistikin on varatt

Oliskohan ykkönen vähän niinkuin "maastokäyttöön", eli normi lähdöt kakkosella?

• Jeepisti

Moi,

Itsellä on vm -01 GC samalla koneella ja ajettu 178000km, laatikkona 44RE. Mulla meni vaihteiston sisältä venttiilikoneistosta kickdown venttiilin toinen jousi poikki ja ei palauttanut venttiiliä kokonaan ulos, ja oli juurikin samat oireet (eli laatikko luulee kokoajan, että kaasu on lähes pohjassa). Itse korjaaminen on olisi suhteellisen helppoa, vaihteiston öljypohja irti, suodatin ja venttiilikoneisto irti ja vähän sitä purkamalla pääsisi jouseen käsiksi. Itse tein väliaikaisen korjauksen ja pihdeillä vedin venttiiliä ulospäin simuloimaan että ajellaan pinta kaasulla. Vaihteisto kasaan ja öljyä täyteen ja kickdown vaijeri irti moottorin puoli päästä. Laatikko toimii suht normaalisti, vaihtaa nätisti isommalle ja pienemmälle vaihteelle. Ajattelin korjailla tuossa keväämmällä.

Tuossa sivulla http://www.jeepforum.com/forum/f13/46re-tutorial-911009/index2.html, kuvassa joka on lähetetty 11-27-2009, 03:26 PM ja otsikoitu"converter charge ** make sure these valves are installed correctly they can go in upside down**" näkyy kokonaan oikealla, kuinka kickdown venttiilin pitäisi olla ulkona. (tuo on tosin kuva 46RE laatikosta, mutta on lähes vastaava)

• kulloo

Moi!
      Mulla on jeep grand cherokee -99 3,1 TDI. auto menee vaan "pintakaasulla" vaikka kaasupoljin on pohjassa. Silloin tällöin auto saattaa yht'äkkiä kiihtyä hetkellisesti, kun kaasu on kokoajan pohjassa. Poljinta kun pitää ihan pikkuisen pintakaasulla, niin saan auton sitten pikkuhiljaa kiihtymään. missä vika.
      Markku

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6209
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      51
      4353
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      73
      4091
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4071
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      3028
    6. 46
      2904
    7. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2667
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      29
      2326
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2161
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      466
      1901
    Aihe