vaihteisto

mikäkö

Hei

Mistäköhän johtuu aika kovien kierrosten tarve ennenkun vaihtaa ykköseltä kakkoselle muut vaihtee menee ihan ok. Auto on huollettu ja laatikossa öljyä ei haise eikä pahan väristä. Voiko laatikkoon ajaa tai tarkistaa softan. Auto Grand Cherokee 3.1 td 2000 ajettu 200 000km.

3

1347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turistikin on varatt

Oliskohan ykkönen vähän niinkuin "maastokäyttöön", eli normi lähdöt kakkosella?

• Jeepisti

Moi,

Itsellä on vm -01 GC samalla koneella ja ajettu 178000km, laatikkona 44RE. Mulla meni vaihteiston sisältä venttiilikoneistosta kickdown venttiilin toinen jousi poikki ja ei palauttanut venttiiliä kokonaan ulos, ja oli juurikin samat oireet (eli laatikko luulee kokoajan, että kaasu on lähes pohjassa). Itse korjaaminen on olisi suhteellisen helppoa, vaihteiston öljypohja irti, suodatin ja venttiilikoneisto irti ja vähän sitä purkamalla pääsisi jouseen käsiksi. Itse tein väliaikaisen korjauksen ja pihdeillä vedin venttiiliä ulospäin simuloimaan että ajellaan pinta kaasulla. Vaihteisto kasaan ja öljyä täyteen ja kickdown vaijeri irti moottorin puoli päästä. Laatikko toimii suht normaalisti, vaihtaa nätisti isommalle ja pienemmälle vaihteelle. Ajattelin korjailla tuossa keväämmällä.

Tuossa sivulla http://www.jeepforum.com/forum/f13/46re-tutorial-911009/index2.html, kuvassa joka on lähetetty 11-27-2009, 03:26 PM ja otsikoitu"converter charge ** make sure these valves are installed correctly they can go in upside down**" näkyy kokonaan oikealla, kuinka kickdown venttiilin pitäisi olla ulkona. (tuo on tosin kuva 46RE laatikosta, mutta on lähes vastaava)

• kulloo

Moi!
      Mulla on jeep grand cherokee -99 3,1 TDI. auto menee vaan "pintakaasulla" vaikka kaasupoljin on pohjassa. Silloin tällöin auto saattaa yht'äkkiä kiihtyä hetkellisesti, kun kaasu on kokoajan pohjassa. Poljinta kun pitää ihan pikkuisen pintakaasulla, niin saan auton sitten pikkuhiljaa kiihtymään. missä vika.
      Markku

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2241
    2. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      105
      2211
    3. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      48
      2073
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      213
      1472
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1386
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1382
    8. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1151
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1086
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      26
      1076
    Aihe