Hei
Mistäköhän johtuu aika kovien kierrosten tarve ennenkun vaihtaa ykköseltä kakkoselle muut vaihtee menee ihan ok. Auto on huollettu ja laatikossa öljyä ei haise eikä pahan väristä. Voiko laatikkoon ajaa tai tarkistaa softan. Auto Grand Cherokee 3.1 td 2000 ajettu 200 000km.
vaihteisto
3
1273
Vastaukset
- turistikin on varatt
Oliskohan ykkönen vähän niinkuin "maastokäyttöön", eli normi lähdöt kakkosella?
- Jeepisti
Moi,
Itsellä on vm -01 GC samalla koneella ja ajettu 178000km, laatikkona 44RE. Mulla meni vaihteiston sisältä venttiilikoneistosta kickdown venttiilin toinen jousi poikki ja ei palauttanut venttiiliä kokonaan ulos, ja oli juurikin samat oireet (eli laatikko luulee kokoajan, että kaasu on lähes pohjassa). Itse korjaaminen on olisi suhteellisen helppoa, vaihteiston öljypohja irti, suodatin ja venttiilikoneisto irti ja vähän sitä purkamalla pääsisi jouseen käsiksi. Itse tein väliaikaisen korjauksen ja pihdeillä vedin venttiiliä ulospäin simuloimaan että ajellaan pinta kaasulla. Vaihteisto kasaan ja öljyä täyteen ja kickdown vaijeri irti moottorin puoli päästä. Laatikko toimii suht normaalisti, vaihtaa nätisti isommalle ja pienemmälle vaihteelle. Ajattelin korjailla tuossa keväämmällä.
Tuossa sivulla http://www.jeepforum.com/forum/f13/46re-tutorial-911009/index2.html, kuvassa joka on lähetetty 11-27-2009, 03:26 PM ja otsikoitu"converter charge ** make sure these valves are installed correctly they can go in upside down**" näkyy kokonaan oikealla, kuinka kickdown venttiilin pitäisi olla ulkona. (tuo on tosin kuva 46RE laatikosta, mutta on lähes vastaava) - kulloo
Moi!
Mulla on jeep grand cherokee -99 3,1 TDI. auto menee vaan "pintakaasulla" vaikka kaasupoljin on pohjassa. Silloin tällöin auto saattaa yht'äkkiä kiihtyä hetkellisesti, kun kaasu on kokoajan pohjassa. Poljinta kun pitää ihan pikkuisen pintakaasulla, niin saan auton sitten pikkuhiljaa kiihtymään. missä vika.
Markku
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581331Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18996Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875