KOIRA NUOLEE TASSUJAAN

SASU-tibbe

Auttakaa, ken osaa. Minulla on 8 vuotias, vilja-allerginen tiibetinterrieri narttu. Se nuolee tassujaan siten, että tassukarvat värjäytyvät punaisiksi. Millä saisin nuolemisen loppumaan/estetyksi. Laitan aina siihen tassuun lasten sukan, jota se kulloinkin pahiten nuolee. Tassu menee rikki ja märkii, kynnetkin muuttuvat ruskeiksi kuolan vuoksi. Laitan tassuihin Cothivetia, daktarinia ja leikkaan anturakarvat lyhyiksi, mutta mistään ei tunnu olevan apua. Käytän myös vehnätöntä ruokaa.
Kiitos jos joku voisi auttaa meitä!

12

3113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TARKENNA

      Tassussahan voi olla muu vaiva kuin että se johtuisi allergiasta. Kai se on selvitetty, muuten vain pahenee ajan myötä ja lopulta koira ei enää pysty kävelemään tassullaan. Eli johtuuko tassuvaiva allergiasta vai onko se muuta?

      Oletko kokeillut mäntysuopapesua, se auttaa joillakin jos kyseessä on hiiva. Entä betadine laimennettu? Se vain kuivattaa eli ihan muutama pikkupesu.

      Jos tassu märkii, niin siellähän on tulehdus, ei häviä itsestään vaan pahenee, onko se hoidossa?

      • tassut

        Kyllä olen elänyt kahdenkin allergisen koiran kanssa ja tiedän oireet. Allergia aiheuttaa kutinaa ja tämä puolestaan saa koirat nuolemaan kutiavia alueitaan niin että nämä menevät lopulta rikki, ja sitten nuoleminen jatkuu vaan aiheuttaen lopulta tulehduksen, varpaisiin voi tulla furunkuloosi.
        Nyt siis kaipaan vinkkejä saada katkeamaan tuo nuolemiskierre!! Tassut pesen joka lenkin jälkeen ja kuivaan huolellisesti, ja jalkoja on usein näytetty eläilääkärille, joten tiedän,että vaiva on allergiaa.
        Jos taas ehtii tulemaan tulehdusta, tämän hoidan antibioottivoiteella, mutta senkin koira nuolee samantien pois. Kauluri tuntuu kurjalta vaihtoehdolta, olisiko muita neuvoja,KIITOS!


      • hngbvfrdesw
        tassut kirjoitti:

        Kyllä olen elänyt kahdenkin allergisen koiran kanssa ja tiedän oireet. Allergia aiheuttaa kutinaa ja tämä puolestaan saa koirat nuolemaan kutiavia alueitaan niin että nämä menevät lopulta rikki, ja sitten nuoleminen jatkuu vaan aiheuttaen lopulta tulehduksen, varpaisiin voi tulla furunkuloosi.
        Nyt siis kaipaan vinkkejä saada katkeamaan tuo nuolemiskierre!! Tassut pesen joka lenkin jälkeen ja kuivaan huolellisesti, ja jalkoja on usein näytetty eläilääkärille, joten tiedän,että vaiva on allergiaa.
        Jos taas ehtii tulemaan tulehdusta, tämän hoidan antibioottivoiteella, mutta senkin koira nuolee samantien pois. Kauluri tuntuu kurjalta vaihtoehdolta, olisiko muita neuvoja,KIITOS!

        Kai muutenkin kuin vain huuhtomaan ja kuivaamaan?

        Voitko miettiä ruoan vaihtoa, nyt antamasi ruoka ei kuitenkaan auta,koska tassut vaivaavat yhä ? Uros vai narttu, onko kastroitu?


      • lokijuhytgfrdesxaz
        tassut kirjoitti:

        Kyllä olen elänyt kahdenkin allergisen koiran kanssa ja tiedän oireet. Allergia aiheuttaa kutinaa ja tämä puolestaan saa koirat nuolemaan kutiavia alueitaan niin että nämä menevät lopulta rikki, ja sitten nuoleminen jatkuu vaan aiheuttaen lopulta tulehduksen, varpaisiin voi tulla furunkuloosi.
        Nyt siis kaipaan vinkkejä saada katkeamaan tuo nuolemiskierre!! Tassut pesen joka lenkin jälkeen ja kuivaan huolellisesti, ja jalkoja on usein näytetty eläilääkärille, joten tiedän,että vaiva on allergiaa.
        Jos taas ehtii tulemaan tulehdusta, tämän hoidan antibioottivoiteella, mutta senkin koira nuolee samantien pois. Kauluri tuntuu kurjalta vaihtoehdolta, olisiko muita neuvoja,KIITOS!

        Vedellä vai jollain aineella?

        Entä jos kokeilisit olla pesemättä, jos onkin niin, että kuivuvat liiasta pesusta... Punoittaako, halkeileeko, haavaumia...?


      • ajoit. tulehdus
        lokijuhytgfrdesxaz kirjoitti:

        Vedellä vai jollain aineella?

        Entä jos kokeilisit olla pesemättä, jos onkin niin, että kuivuvat liiasta pesusta... Punoittaako, halkeileeko, haavaumia...?

        Varpaan välit kannattaa ehdottomasti pitää puhtaana ja kuivana. Itse pesen koiralta silloin kun tulehtuneet varpaanvälit, joka ilta mäntysuopa vedellä ,kuivaa föönillä ja laitan bacipakkia varpaitten väliinsekä laitan yöksi (päiväksi)kaikkiin jalkoihin ohuet vauvan sukat, tai ohuesta kankaasta omatekemät,ihoteipillä saa hyvin pysymään paikoillaan. Kurakelin aikana suojaan tassut ulkonakin käydessä. Canofite on myös tehokas lääke. Kysy lääkäriltä sitä. Puhtaus ja kuivaus on tärkeitä asioita. Sukilla saa estettyä nuolemisen.
        Vilja-allergiselta kannattaa kokeilla jättää kaikki viljat pois eikä vaan vehnä. Entäs varasto-pölypunkit. Ruoka-aineet tarkastelun alle


      • kgvnf,
        lokijuhytgfrdesxaz kirjoitti:

        Vedellä vai jollain aineella?

        Entä jos kokeilisit olla pesemättä, jos onkin niin, että kuivuvat liiasta pesusta... Punoittaako, halkeileeko, haavaumia...?

        niin muistaka, ettei liian kireälle, koiran akillesjänne voi vaurioitua, eli tarkkana sen kiristyksen kanssa.


      • ajoit.tulehdus
        kgvnf, kirjoitti:

        niin muistaka, ettei liian kireälle, koiran akillesjänne voi vaurioitua, eli tarkkana sen kiristyksen kanssa.

        Kiitos. Hyvä huomautus


      • tassunnuolija
        hngbvfrdesw kirjoitti:

        Kai muutenkin kuin vain huuhtomaan ja kuivaamaan?

        Voitko miettiä ruoan vaihtoa, nyt antamasi ruoka ei kuitenkaan auta,koska tassut vaivaavat yhä ? Uros vai narttu, onko kastroitu?

        Joo olenkin miettinyt voisiko asiaan vaikuttaa viime syksyinen kohdun poisto, siis kuolan väriin. Ei ole aiemmin värjännyt tassuja (sekä partaa ja silmännurkkia) rusehtavan punaiseksi, vaikka ajoittain on ollutkin nuolemiskausia. Ruokaa en ole vaihtanut. Koira oireilee myös eri vuodenaikoina erilaisesti, joten oletan luonnossa olevan jotain tassuihin vaikuttavaa, ruoho tms,,, on tässä murhetta kerrakseen..
        Ja vielä tuo esteettinen puoli, valkoiset tassut kun ovat punertavat..


      • tassukatastrofi
        lokijuhytgfrdesxaz kirjoitti:

        Vedellä vai jollain aineella?

        Entä jos kokeilisit olla pesemättä, jos onkin niin, että kuivuvat liiasta pesusta... Punoittaako, halkeileeko, haavaumia...?

        Ellen tassuja pese, koira oikein "järsii" tassujaan, eli tuo pesu on parempi vaihtoehto. Ajoittain pesen pelkällä vedellä, tarvittaessa eläinlääkäriltä ostetulla MALASEBT antibacterial shampoolla kuureina. Tassut ja anturat punoittavat ainoastaan nuolemisesta, eivät ole kuivat eivätkä halkeilleet tms. Kynnet leikkaan säännöllisesti myös.


      • hbgvfdes
        tassukatastrofi kirjoitti:

        Ellen tassuja pese, koira oikein "järsii" tassujaan, eli tuo pesu on parempi vaihtoehto. Ajoittain pesen pelkällä vedellä, tarvittaessa eläinlääkäriltä ostetulla MALASEBT antibacterial shampoolla kuureina. Tassut ja anturat punoittavat ainoastaan nuolemisesta, eivät ole kuivat eivätkä halkeilleet tms. Kynnet leikkaan säännöllisesti myös.

        laittaa sinne varpaiden väliin basibaktia.

        Mutta sehän ei poista syytä, joka on väärä ruoka...?


      • ei voi yleistää
        hbgvfdes kirjoitti:

        laittaa sinne varpaiden väliin basibaktia.

        Mutta sehän ei poista syytä, joka on väärä ruoka...?

        voi olla virhe, jos kutinaa aiheuttaa hiiva eikä bakteerit. Bacibact tappaa vaan viimeksi mainittuja, jolloin hiivat senkun innostuu eli kutina lisääntyy entisestään.


      • tassut kuntoon
        ei voi yleistää kirjoitti:

        voi olla virhe, jos kutinaa aiheuttaa hiiva eikä bakteerit. Bacibact tappaa vaan viimeksi mainittuja, jolloin hiivat senkun innostuu eli kutina lisääntyy entisestään.

        Kiitos vastauksista ja mielipiteistä, nuo kaikki asiat pyörivät päässä ja monta asiaa on kokeiltu. Pääasiahan on saada koira sekä tassut parempaan kuntoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe