Apua ja neuvoja

alko-ongelma

Otan alkoholia silloin tällöin yleensä viikonloppuisin ja viikolla en yleensä lainkaan. Mutta viikonloppujuhliminen menee minulla monesti yli ja lähtee niinsanotusti mopo käsistä. En edes muista mitä kaikkea ilkeyksiä sadattelen avovaimolleni humalapäissäni. Minusta tulee siis ilkeä ihminen liikaa juotuani ja menetän muistin usein. En pysty siis lopettamaan juomistani ajoissa ja baareissa olen yleensä pilkkuun. Lähipiirini ja rakkaimpani kärsii tästä todella paljon. Humalassa käsken hänet lätkimään yhteisestä kodistamme ja haukun hänet totaalisesti. Nyt avovaimolla on tullut mitta täyteen ja hän on oikeasti lähdössä pois yhteisestä kodistamme mitä en taas oikeasti haluaisi, koska rakastan häntä syvästi. Ongelmat ovat siis lähinnä minun alkoholijuomisessani. Avavaimo on sanonut, että ei halua elää absolutistin kanssa, mutta ei voi katsoa myös minun kännisekoilujani ja haukkumisiani enää. Miten pystyisin olemaan ravintolassa ja juoda vain vähän ja sopivasti niin että alkoholi pysyisi kontrollissani? Nyt olisi kaikki hyvät neuvot tarpeen!

3

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juomisesi on alkoholistista eikä alkoholistista voi koskaan tulla kohtuujuojaa. Ei mitenkään. Ei minkäänlaisilla päätöksillä. Ei kenenkään eikä minkään hoidon avulla.

Luulisin, että avovaimosi on helpompi olla absolutistin kuin nykyisen minäsi tai väkisin kuivilla hetken aikaa kärvistelevän sinusi kanssa.

• Minskishh

Jos olisin sinä, lopettaisin kokonaan. Se on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin yrittää vähentää juomista...siinä ei kuitenkaan onnistu. Lopeta vaan. Mene tk-lääkärille ja pyydä psykologille aikaa, että pääset puhumaan ongelmastasi. Jos "vähennät" juomistasi, lipsut kuitenkin vielä. Avovaimosi on mielestäni kohtuuton ja ikävä ihminen, jos ei tue sinua absolutismissasi.

• gdeit

seuraava kysymys..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      27
      19687
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      76
      6690
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      28
      6336
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      99
      6105
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      43
      5969
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      101
      5851
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      63
      5275
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      45
      4990
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      60
      4320
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      50
      3930
    Aihe