Hondan huollot / takuu?

Heikoin"lenkki"

Mitäs kokemuksia teillä on hulloista ja etenkin takuuseen liittyvistä korjauksista?

Omat kokemukset nykyisistä CRV 2.2 Elegance -08 50tkm ja vaimon Civic -08 1.8 Sport 30tkm.
Aiemmin Aurista, Ravia, Corollaa yms. ja täytyy myöntää, että huolto, palvelu, takuu ja muu jälkimarkkinointi on Toyotalla valovuoden edellä ainakin pk-seudulla. Hondalla takuu=omistajan pussista rahat pois eli kalliiksi käy ja etenkin Vehon hinnoittelu on tyyristä. Onneksi on muitakin vaihtoehtoja.

Molemmat Hondat ovat meille ominaisuuksiltaan parempia, kuin Toyotat ja siksi ne onkin hankittu. Se, että molempien merkkien laatu tuppaa olemaan sitä sun tätä on pienoinen pettymys. Toyotalla asiakas ei sentään maksanut selkeistä materiaali/suunnittelu yms. mokista vaan esim. levyjä&paloja vaihdeltiin jopa takuun jo päätyttyä ilman mitään rutinoita.

Hiukkassuodatin ja sen tukkeutumiset ovat CRV:n suurin murhe jarrujen ohella. 2xhuollossa on suodatin putsattu ja softaa päivitelty mutta ei... tuo on todella kallis paukku, kun jossain vaiheessa hajoaa. Jarruremppa taakse maksettu omasta pussista 40tkm huollon yhteydessä! Takaisinkutsu oli valojen takia, takaluukun tippalista jees, takaluukun kromilistan tiiviste vaihdettu 2x ja lopulta vaihdettiin koko krominen osa, missä rakenne hieman muuttunut. Vaihdekepin nahkainen suoja vaihdettu, kun halkeili. Keskuslukko temppuilee ajoittain eli ei avaa ovia. Lohkolämmittimen vastus kärähti männä talvena (ei hondan vika). Alkuperäisten renkaiden heikko kesto? Meni juuri vaihtoon. Tuuli suhisee kuskin peilistä/ikkunasta jo 80 nopeudessa.

Civic:
Takajarrut rempattu täysin ja maksettu itse 30tkm kohdilla. Sumuvaloja mennyt rikki tuplasti, etupää kolisee, rengasmelu, nitinöitä&natinoita mutta ei niin pahoja kuin toitsuissa. Keskulukossa havaittavissa sateisella kelillä oikuttelua ja bensatankin korkki ärsyttää avattaessa, kun "naru" jää aina jumiin... Ajovalojen pesureille pitäisi laittaa molempiin erillinen kytkin tai poistaa pesurit käytöstä.

Tässä nyt vain negatiivisia asioita mutta molemmissa on roppakaupalla positiivisia ominaisuuksia!!
Nuo monimerkkihuollot ovat selkeä miinus. Magneetissa ei kaverit edes tiedä pikahuollossa, että Hondassa 3v takuu! Siinä on kiva väitellä vastaavan mekaanikon kanssa asiasta... uskomattoman surkea putiikki muutenkin eli sitä ei ainakaan voi suositella.

36

5814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkemmin siitä

      "Takajarrut rempattu täysin ja maksettu itse 30tkm kohdilla."
      Mitä tällä tarkoitat? Jarrujen puhdistus tehdään joka merkissä eri hintaan.

      "Ajovalojen pesureille pitäisi laittaa molempiin erillinen kytkin tai poistaa pesurit käytöstä."
      Voisi olla oma katkaisija, kuten toytassa. Minä olen jo tottunut kääntää parkeille, kun pesen vain tuulilasin. Ei iso vaiva, kun tottuu.

      Tankin narun voit katkaista, jos häiritsee. Minusta hyvä, kun ei huku korkki.

      • Lenkkiä

        Civicin takajarrut laahanneet ja jumittaneet niin pahasti (vain 30tkm matkalla), että palat&levyt täysin kuluneet loppuun/syöpyneet. 350€ kaivettu omasta pussista, koska ei kuulema kuulu Hondan takuuseen. Huollon kanssa asiasta väännetty kättä ja kommentti oli, että tehdas ei maksa ja vaihdetaan vanhat osat takaisin, jos ei miellytä maksaa. Normaalit merkkihuollot autoon tehty ja käyty matkanvarrella erikseen valittamassa jarruista mutta ei aiheuttanut toimenpiteitä. Toteamus vain, että on noita pahempiakin tullut vastaan. Aja vain, koska kyllä nuo renkaat vielä pyörivät! Tuosta meni 4kk ja täys remppa.

        Korostan, että Toyotalla oli aivan samoja ongelmia jarrujen yms. kanssa mutta hoitavat asiat kuten pitää. Olen siis tottunut oikeaan TAKUUSEEN en vain paperilla olevaan pieneen pränttiin kuluvista osista. Toki ymmärrän, että jarrut kuluvat käytössä jne. mutta ei moisilla ajomäärillä. Tuo jarrujen puhdistus&avaus kuuluu Toyotalla huolto-ohjelmaan ja hinta sis. huollon hintaan. Näin myös Hondalla paitsi Veholla, joka kirjoittaa siitä extra laskun. Mutta kun tuokaan ei auta, koska kyseessä on selkeä materiaalivirhe takajarruissa. Eivät kestä suolaista talvea ja asiasta on tehtaalla menossa selvitys.

        Se naru siinä korkissa on periaatteessa erinomainen ja en sitä halua katkaista. Naru/kanta jää jumittamaan/estämään korkin avauksen... vaikea selittää mutta uskon, että moni tietää ko. ominaisuuden. Pieni juttu mutta tulipa mieleen ja jos narun asettelee oikein ennen luukun painamista kiinni niin toimii kohtuullisesti.

        Tuota parkeille kääntämistä en tiennyt eli hyvä vinkki! Täytyy alkaa opettelemaan niin ei turhaan tule valoja pestyä.

        Crv jarruihin asennetut "vinkupellit" ovat olleet myös kohtuullisen toimiva juttu. Facelift civicissä näyttää muuten takajarrujen rakenne hieman muuttuneen... niistä puuttu se kaari siitä levyn päältä? Vai onko 1.4/1.8 eri takajarrut?


      • kuulu missään
        Lenkkiä kirjoitti:

        Civicin takajarrut laahanneet ja jumittaneet niin pahasti (vain 30tkm matkalla), että palat&levyt täysin kuluneet loppuun/syöpyneet. 350€ kaivettu omasta pussista, koska ei kuulema kuulu Hondan takuuseen. Huollon kanssa asiasta väännetty kättä ja kommentti oli, että tehdas ei maksa ja vaihdetaan vanhat osat takaisin, jos ei miellytä maksaa. Normaalit merkkihuollot autoon tehty ja käyty matkanvarrella erikseen valittamassa jarruista mutta ei aiheuttanut toimenpiteitä. Toteamus vain, että on noita pahempiakin tullut vastaan. Aja vain, koska kyllä nuo renkaat vielä pyörivät! Tuosta meni 4kk ja täys remppa.

        Korostan, että Toyotalla oli aivan samoja ongelmia jarrujen yms. kanssa mutta hoitavat asiat kuten pitää. Olen siis tottunut oikeaan TAKUUSEEN en vain paperilla olevaan pieneen pränttiin kuluvista osista. Toki ymmärrän, että jarrut kuluvat käytössä jne. mutta ei moisilla ajomäärillä. Tuo jarrujen puhdistus&avaus kuuluu Toyotalla huolto-ohjelmaan ja hinta sis. huollon hintaan. Näin myös Hondalla paitsi Veholla, joka kirjoittaa siitä extra laskun. Mutta kun tuokaan ei auta, koska kyseessä on selkeä materiaalivirhe takajarruissa. Eivät kestä suolaista talvea ja asiasta on tehtaalla menossa selvitys.

        Se naru siinä korkissa on periaatteessa erinomainen ja en sitä halua katkaista. Naru/kanta jää jumittamaan/estämään korkin avauksen... vaikea selittää mutta uskon, että moni tietää ko. ominaisuuden. Pieni juttu mutta tulipa mieleen ja jos narun asettelee oikein ennen luukun painamista kiinni niin toimii kohtuullisesti.

        Tuota parkeille kääntämistä en tiennyt eli hyvä vinkki! Täytyy alkaa opettelemaan niin ei turhaan tule valoja pestyä.

        Crv jarruihin asennetut "vinkupellit" ovat olleet myös kohtuullisen toimiva juttu. Facelift civicissä näyttää muuten takajarrujen rakenne hieman muuttuneen... niistä puuttu se kaari siitä levyn päältä? Vai onko 1.4/1.8 eri takajarrut?

        Joka merkissä jarujen putsaus eri hintanen lisätyö. Siinä 50-60€. Teetätin civikin vuosihuollossa, vaikka ajettu rapia kymmenen tuhatta. Ei laahannut ennen, mutta on nyt pirun, pirun herkkä. Varmaan turhaan olet pihistänyt tämän jarupaketinlisän maksun ja kärsit seuraukset.
        Perushuolto on siinä 165-175€ ja se on öljynvaihto päällispuolinen tarkastelu joka paikassa.
        Tojollakin se löytyy lisätöistä, jarruputsaus.

        Tähän parkeille kääntöön on vuosien mukaan tottunut. Logiikka varman , että matka-ajosa pimeällä kurassa tulee kerralla putsattua lasi ja lamput. Jos lasi vain? Helppo kääntää parkeille, kunhan ei unohda jättää parkeille, niinkin voi käydä..


      • #28
        kuulu missään kirjoitti:

        Joka merkissä jarujen putsaus eri hintanen lisätyö. Siinä 50-60€. Teetätin civikin vuosihuollossa, vaikka ajettu rapia kymmenen tuhatta. Ei laahannut ennen, mutta on nyt pirun, pirun herkkä. Varmaan turhaan olet pihistänyt tämän jarupaketinlisän maksun ja kärsit seuraukset.
        Perushuolto on siinä 165-175€ ja se on öljynvaihto päällispuolinen tarkastelu joka paikassa.
        Tojollakin se löytyy lisätöistä, jarruputsaus.

        Tähän parkeille kääntöön on vuosien mukaan tottunut. Logiikka varman , että matka-ajosa pimeällä kurassa tulee kerralla putsattua lasi ja lamput. Jos lasi vain? Helppo kääntää parkeille, kunhan ei unohda jättää parkeille, niinkin voi käydä..

        No ainakin aiemmin kuului accordien isoonhuoltoon (20 000 välein) jarrujen avaus ja putsaus. Ainakin 04 mallissa sitä vielä tekivät. Nyt 08 (uusin malli) reilut 40 000 mittarissa ja jarruja ei ole availtu eli ilmeisesti Hondan laatu alkaa sit huononeen kun huolloissa tehdyt toimenpiteet vähenee. Huoltovälitkni on kohtuuttoman pienet. 4 kertaa olen jo huollossa käyttänyt kun ajotietokonetta olen uskonut. Takuu on kyllä toiminut eli mitään en ole itse maksanut kun huoltosopimuskin on. Seuraava auto tuskin en enää Honda elleivät nyt sitten saa ulos jotain mielenkiintoista, mitä kyllä epäilen.


      • näin/tapahtuu
        #28 kirjoitti:

        No ainakin aiemmin kuului accordien isoonhuoltoon (20 000 välein) jarrujen avaus ja putsaus. Ainakin 04 mallissa sitä vielä tekivät. Nyt 08 (uusin malli) reilut 40 000 mittarissa ja jarruja ei ole availtu eli ilmeisesti Hondan laatu alkaa sit huononeen kun huolloissa tehdyt toimenpiteet vähenee. Huoltovälitkni on kohtuuttoman pienet. 4 kertaa olen jo huollossa käyttänyt kun ajotietokonetta olen uskonut. Takuu on kyllä toiminut eli mitään en ole itse maksanut kun huoltosopimuskin on. Seuraava auto tuskin en enää Honda elleivät nyt sitten saa ulos jotain mielenkiintoista, mitä kyllä epäilen.

        Ennen kuului, mutta vuosihuollon hinta oli sen mukanen. Isompi. Nyt kaikki autolehdissä koeajoissa kilpailee ilmoittamalla halvan huyoltohinnan. Eri perushuollon. Se on vai öljynvaihto tarkastuksia. Jarrujen putasaus on erillinen paketti ,mikä kannattaa otta ainakin joskus.
        Uudessa huoltokirjassakin lukee, että jarrujen tarkastus. Aikasimmin puhdistus.
        Näkyy autokeskuksen ja kian sivuilla löytyy jarruputsauspaketit erillisinä-.

        Ei alle parilasadalla € jarruja enää putsailla. Se on vain öljynvaihto tarkasteluhuolto.


      • tosi hyvä
        näin/tapahtuu kirjoitti:

        Ennen kuului, mutta vuosihuollon hinta oli sen mukanen. Isompi. Nyt kaikki autolehdissä koeajoissa kilpailee ilmoittamalla halvan huyoltohinnan. Eri perushuollon. Se on vai öljynvaihto tarkastuksia. Jarrujen putasaus on erillinen paketti ,mikä kannattaa otta ainakin joskus.
        Uudessa huoltokirjassakin lukee, että jarrujen tarkastus. Aikasimmin puhdistus.
        Näkyy autokeskuksen ja kian sivuilla löytyy jarruputsauspaketit erillisinä-.

        Ei alle parilasadalla € jarruja enää putsailla. Se on vain öljynvaihto tarkasteluhuolto.

        On helppo itse herkistää ne takajarrut !! pikku juttu ,ja sen olen huomannut ,että tarvike paloilla jarrut toimii Ei laahaa 1.8 sport yli 200000km ajaneena ja toinen civic menossa ...
        takuuajan teen määräaikaishuollot hondalla ,mutta sen jälkeen itse ...ps eipäs tuossa Hondassa paljon huoltamista ole..


      • tuo ompi
        tosi hyvä kirjoitti:

        On helppo itse herkistää ne takajarrut !! pikku juttu ,ja sen olen huomannut ,että tarvike paloilla jarrut toimii Ei laahaa 1.8 sport yli 200000km ajaneena ja toinen civic menossa ...
        takuuajan teen määräaikaishuollot hondalla ,mutta sen jälkeen itse ...ps eipäs tuossa Hondassa paljon huoltamista ole..

        Raitisilma- ja ilmansuodattimen vaihtaa kymmenessä minuutissa ilman työkaluja. Öljyt josain vaihtopistessä. Jarrut kyllä paras teettää.. Putsaus parin vuoden välein.

        Mulla näkyy takapalat viistetyn.


      • Mutta että
        tuo ompi kirjoitti:

        Raitisilma- ja ilmansuodattimen vaihtaa kymmenessä minuutissa ilman työkaluja. Öljyt josain vaihtopistessä. Jarrut kyllä paras teettää.. Putsaus parin vuoden välein.

        Mulla näkyy takapalat viistetyn.

        Miksi jarrut pitäisi teettää ?? jarrumäntä työkalu 5 ekee maksaa räikänpäähän ,palat
        30 ekee (tarvike) siis takajarruista kyse, putsaa ja kuparitahnaa hivenen ...Kyllä toimii
        esim syksyllä/kevät kun renkaat vaihtaa ..etujarrut vielä helpommat..


      • hommana
        Mutta että kirjoitti:

        Miksi jarrut pitäisi teettää ?? jarrumäntä työkalu 5 ekee maksaa räikänpäähän ,palat
        30 ekee (tarvike) siis takajarruista kyse, putsaa ja kuparitahnaa hivenen ...Kyllä toimii
        esim syksyllä/kevät kun renkaat vaihtaa ..etujarrut vielä helpommat..

        Ei vaan paikka pääkaupunkiseudulla. Parkiksellakin saat sakon, jos ropaat. Pihoissa kiellety.
        Pimeät TI-hallit. Ei pääse enää palkoille.


      • JumiJumiii
        kuulu missään kirjoitti:

        Joka merkissä jarujen putsaus eri hintanen lisätyö. Siinä 50-60€. Teetätin civikin vuosihuollossa, vaikka ajettu rapia kymmenen tuhatta. Ei laahannut ennen, mutta on nyt pirun, pirun herkkä. Varmaan turhaan olet pihistänyt tämän jarupaketinlisän maksun ja kärsit seuraukset.
        Perushuolto on siinä 165-175€ ja se on öljynvaihto päällispuolinen tarkastelu joka paikassa.
        Tojollakin se löytyy lisätöistä, jarruputsaus.

        Tähän parkeille kääntöön on vuosien mukaan tottunut. Logiikka varman , että matka-ajosa pimeällä kurassa tulee kerralla putsattua lasi ja lamput. Jos lasi vain? Helppo kääntää parkeille, kunhan ei unohda jättää parkeille, niinkin voi käydä..

        Eivät kyllä tuota markkinoi erikseen maakunnissa? Hyvinkäällä sanovat huollolle yhden hinnan mihin kuuluu myös jarrujen avaus&putsaus. Kysyin tämän. Raportin mukaan jarrut avattu&putsattu ja hinta oli 330ekua/40tkm. Mikkelissä 20tkm huoltoon kuului myös perushintaan vuos sitten jarrujen avaus&putsaus ja kusannus reilu 200e.

        Voisivat asiakkaalle edes mainita, että tämä valohoito ei oikeasti auta mitään mutta maksa vähän lisää niin huollamme oikeasti! Aivan naurettavaa toimintaa. Itse pitäisi olla vieressä valvomassa mitä oikeasti tekevät. Pitääkö takuun alaista autoa alkaa itse parkkipaikalla huoltamaan... ??? Hyviä on ideat ja autot huonoja.

        Hondan huollot ovat merkin kompastuskivi! Ajelkaa eri merkeillä niin totuuskin tulee vastaan.


      • elegance plus
        JumiJumiii kirjoitti:

        Eivät kyllä tuota markkinoi erikseen maakunnissa? Hyvinkäällä sanovat huollolle yhden hinnan mihin kuuluu myös jarrujen avaus&putsaus. Kysyin tämän. Raportin mukaan jarrut avattu&putsattu ja hinta oli 330ekua/40tkm. Mikkelissä 20tkm huoltoon kuului myös perushintaan vuos sitten jarrujen avaus&putsaus ja kusannus reilu 200e.

        Voisivat asiakkaalle edes mainita, että tämä valohoito ei oikeasti auta mitään mutta maksa vähän lisää niin huollamme oikeasti! Aivan naurettavaa toimintaa. Itse pitäisi olla vieressä valvomassa mitä oikeasti tekevät. Pitääkö takuun alaista autoa alkaa itse parkkipaikalla huoltamaan... ??? Hyviä on ideat ja autot huonoja.

        Hondan huollot ovat merkin kompastuskivi! Ajelkaa eri merkeillä niin totuuskin tulee vastaan.

        Mulla nyt kolme huoltoa crv:llä takana ja kaikissa on jarrut puhdistettu ilman eri mainintaa ja maksua eli kuulunut huolto-ohjelmaan.


      • huollatit??
        elegance plus kirjoitti:

        Mulla nyt kolme huoltoa crv:llä takana ja kaikissa on jarrut puhdistettu ilman eri mainintaa ja maksua eli kuulunut huolto-ohjelmaan.

        Veholla erillisiä paketteja:jarruputsaus, ilma- raitisilmasuodatin vaihtopaketit. Hinnoteltu selvästi.


      • elegance plus
        huollatit?? kirjoitti:

        Veholla erillisiä paketteja:jarruputsaus, ilma- raitisilmasuodatin vaihtopaketit. Hinnoteltu selvästi.

        Auto-suni lappeenranta.


      • Huolto-ohjelma
        kuulu missään kirjoitti:

        Joka merkissä jarujen putsaus eri hintanen lisätyö. Siinä 50-60€. Teetätin civikin vuosihuollossa, vaikka ajettu rapia kymmenen tuhatta. Ei laahannut ennen, mutta on nyt pirun, pirun herkkä. Varmaan turhaan olet pihistänyt tämän jarupaketinlisän maksun ja kärsit seuraukset.
        Perushuolto on siinä 165-175€ ja se on öljynvaihto päällispuolinen tarkastelu joka paikassa.
        Tojollakin se löytyy lisätöistä, jarruputsaus.

        Tähän parkeille kääntöön on vuosien mukaan tottunut. Logiikka varman , että matka-ajosa pimeällä kurassa tulee kerralla putsattua lasi ja lamput. Jos lasi vain? Helppo kääntää parkeille, kunhan ei unohda jättää parkeille, niinkin voi käydä..

        Sulla taitaa olla vain kokemusta Vehon palvelusta? Siellä kyllä kirjoittavat laskun jokaisesta työstä erikseen. Maahantuojan mukaan kaikkiin määräaikaishuoltoihin kuuluu jarrujen avaus&putsaus! Se että Veho ei sitä tee hinnoitellakseen muka halvemman hinnan on vain asiakkaan vedätystä. Vaihda paikkaa!

        Jarrujen putsaus ja avaus ei siis ole lisätyö mutta Veho on vain keksinyt asialle LISÄVELOITUKSEN.


      • oikea hinta
        Huolto-ohjelma kirjoitti:

        Sulla taitaa olla vain kokemusta Vehon palvelusta? Siellä kyllä kirjoittavat laskun jokaisesta työstä erikseen. Maahantuojan mukaan kaikkiin määräaikaishuoltoihin kuuluu jarrujen avaus&putsaus! Se että Veho ei sitä tee hinnoitellakseen muka halvemman hinnan on vain asiakkaan vedätystä. Vaihda paikkaa!

        Jarrujen putsaus ja avaus ei siis ole lisätyö mutta Veho on vain keksinyt asialle LISÄVELOITUKSEN.

        Esim 165e/20thkm. Ei siihen mahdu enää jarrujen putsaus.
        Huolto mainostaa edullista hulltoa. Siinä kuuluu öljyt,suodatin ja ilman suodattimet. Ei puhuta mitään jarrujen putsauksesta.
        Automaa mainostaa 129, tarjos 99€ huoltoa. On öljynvaihto ja tarkasttuksia, jarruillekkin. Kaikki muu lisätyötä.
        Muutkin merkit myy jarruputsauspakaetin erikseen. Joskus Veholla kuulu, mutta huollon hinta oli kovempi.


      • Mugen.1
        elegance plus kirjoitti:

        Auto-suni lappeenranta.

        No sunilla tekivät ennen accordiinkin jarrunavaukset 20 000 välein. Olisko nyt niin et kun on huoltosoppari niin hintaan ei jarrut enää sisällykään.


      • VikaJaViallinenHonda
        JumiJumiii kirjoitti:

        Eivät kyllä tuota markkinoi erikseen maakunnissa? Hyvinkäällä sanovat huollolle yhden hinnan mihin kuuluu myös jarrujen avaus&putsaus. Kysyin tämän. Raportin mukaan jarrut avattu&putsattu ja hinta oli 330ekua/40tkm. Mikkelissä 20tkm huoltoon kuului myös perushintaan vuos sitten jarrujen avaus&putsaus ja kusannus reilu 200e.

        Voisivat asiakkaalle edes mainita, että tämä valohoito ei oikeasti auta mitään mutta maksa vähän lisää niin huollamme oikeasti! Aivan naurettavaa toimintaa. Itse pitäisi olla vieressä valvomassa mitä oikeasti tekevät. Pitääkö takuun alaista autoa alkaa itse parkkipaikalla huoltamaan... ??? Hyviä on ideat ja autot huonoja.

        Hondan huollot ovat merkin kompastuskivi! Ajelkaa eri merkeillä niin totuuskin tulee vastaan.

        Hyvinkään huollosta. On pelkkä rahastuksen paikka. Yleensä auto on huollon jälkeen enemmän rikki kuin huoltoon vietäessä. Nyt rikkoivat ajovalon kun korjasivat tuon 2 kk rikki olleen ilmastoinnin ja väittävät ettei ole heidän syynsä (oikea ajovalo kompuran vieressä). Tää huoltopaikka on pilannut lopullisesti Hondan maineen. Tuosta ilmastoinnistakin piti heidän soittaa, kun osat tulee, mutta ei sieltä mitään kuulunut. Pitää ite hoitaa sekin kyselemällä että jokos tänään olis osaa saatavana. Täysin ylimalkaista toimintaa.


      • 2+13
        oikea hinta kirjoitti:

        Esim 165e/20thkm. Ei siihen mahdu enää jarrujen putsaus.
        Huolto mainostaa edullista hulltoa. Siinä kuuluu öljyt,suodatin ja ilman suodattimet. Ei puhuta mitään jarrujen putsauksesta.
        Automaa mainostaa 129, tarjos 99€ huoltoa. On öljynvaihto ja tarkasttuksia, jarruillekkin. Kaikki muu lisätyötä.
        Muutkin merkit myy jarruputsauspakaetin erikseen. Joskus Veholla kuulu, mutta huollon hinta oli kovempi.

        Painakaa sitä jarrupoljinta kunnolla niin ei tarvii herkistellä. Varsinkin talvella suolatuilla teillä paljon ajaville neuvoksi käyttää niitä jarruja kunnolla aina silloin tällöin.

        Accordin 07 huoltohjelmaan ainakin kuuluu herkistys huoltojen yhteydessä, tosin kokemuksesta voin kertoa että osa jättää sen tekemättä.

        Kannataa valittaa huonoista huolloista kun Hondalta tulee se tyytyväisyyskysely, valittakaa kunnolla niin jospa Hondallakin alkaisivat panostamaan huoltoihin.


      • hintaa
        2+13 kirjoitti:

        Painakaa sitä jarrupoljinta kunnolla niin ei tarvii herkistellä. Varsinkin talvella suolatuilla teillä paljon ajaville neuvoksi käyttää niitä jarruja kunnolla aina silloin tällöin.

        Accordin 07 huoltohjelmaan ainakin kuuluu herkistys huoltojen yhteydessä, tosin kokemuksesta voin kertoa että osa jättää sen tekemättä.

        Kannataa valittaa huonoista huolloista kun Hondalta tulee se tyytyväisyyskysely, valittakaa kunnolla niin jospa Hondallakin alkaisivat panostamaan huoltoihin.

        Silloin ei hinta olekkaan alle 200€. Ihmiset, kun hakee niitä halpoja huoltoja..
        Kovat jarrutukset ei auta, jos uudesta asti ajeltu "mummujarutuksilla".Pittää avata. Kokemusta on.


      • Sukkulaaa
        2+13 kirjoitti:

        Painakaa sitä jarrupoljinta kunnolla niin ei tarvii herkistellä. Varsinkin talvella suolatuilla teillä paljon ajaville neuvoksi käyttää niitä jarruja kunnolla aina silloin tällöin.

        Accordin 07 huoltohjelmaan ainakin kuuluu herkistys huoltojen yhteydessä, tosin kokemuksesta voin kertoa että osa jättää sen tekemättä.

        Kannataa valittaa huonoista huolloista kun Hondalta tulee se tyytyväisyyskysely, valittakaa kunnolla niin jospa Hondallakin alkaisivat panostamaan huoltoihin.

        Saa kenkää jarru & kaasupoljin mutta ei auta. On uudesta asti ollut ja en todellakaan hissuttele ja abs rutisee kesät talvet. Vain renkaat sulavat alle mutta takajarrut jämähtävät! Mummoajolla eivät jämähtäisi niin pahasti, koska palat tuskin edes koskettavat levyjä... Pohjoisiin oloihin ei nuo levyt sovellu ja etenkin, kun Civicissä tehty todella heikosta materiaalista. Käytännössä syöpyvät suolasta jo parin talven jälkeen todella pahaan kuntoon! Huollossa tekevät mitä tekevät mutta ainut asia, minkä osaavat on laskutus!! Monimerkki (euroihin lähinnä keskittyneet) huollot ovat surkeita!

        Eipä ole sitä Hondan tyytyväisyyskyselyä näkynyt! Täytyy siis tätä tyytyväisyyttä huoltoon purkaa näin netissä. Eiköhän maahantuojankin edustaja täällä kirjoittele. Terveiset siis menevät perille.


      • 2+13
        Sukkulaaa kirjoitti:

        Saa kenkää jarru & kaasupoljin mutta ei auta. On uudesta asti ollut ja en todellakaan hissuttele ja abs rutisee kesät talvet. Vain renkaat sulavat alle mutta takajarrut jämähtävät! Mummoajolla eivät jämähtäisi niin pahasti, koska palat tuskin edes koskettavat levyjä... Pohjoisiin oloihin ei nuo levyt sovellu ja etenkin, kun Civicissä tehty todella heikosta materiaalista. Käytännössä syöpyvät suolasta jo parin talven jälkeen todella pahaan kuntoon! Huollossa tekevät mitä tekevät mutta ainut asia, minkä osaavat on laskutus!! Monimerkki (euroihin lähinnä keskittyneet) huollot ovat surkeita!

        Eipä ole sitä Hondan tyytyväisyyskyselyä näkynyt! Täytyy siis tätä tyytyväisyyttä huoltoon purkaa näin netissä. Eiköhän maahantuojankin edustaja täällä kirjoittele. Terveiset siis menevät perille.

        Kyllä meikäläiselle on tullut kerran vuodessa Hondan tyytyväisyyskysely, eli ulkopuolinen firma tekee Hondalle tuon kyselyn, joka palautetaan kirjekuoressa. Kysellään kokemuksia myyjä liikkeestä, huolloista ja autosta.

        Meikäläiselle kävi niin että pienessä huollossa jarrut putsattiin (160 euroa), mutta toisessa isossa huollossa ei putsattu (400 euroa), huoltoliike oli siis eri kun muutin toiselle paikkakunnalle.

        Autona siis Accord 07.


      • hondaaa 2.2
        kuulu missään kirjoitti:

        Joka merkissä jarujen putsaus eri hintanen lisätyö. Siinä 50-60€. Teetätin civikin vuosihuollossa, vaikka ajettu rapia kymmenen tuhatta. Ei laahannut ennen, mutta on nyt pirun, pirun herkkä. Varmaan turhaan olet pihistänyt tämän jarupaketinlisän maksun ja kärsit seuraukset.
        Perushuolto on siinä 165-175€ ja se on öljynvaihto päällispuolinen tarkastelu joka paikassa.
        Tojollakin se löytyy lisätöistä, jarruputsaus.

        Tähän parkeille kääntöön on vuosien mukaan tottunut. Logiikka varman , että matka-ajosa pimeällä kurassa tulee kerralla putsattua lasi ja lamput. Jos lasi vain? Helppo kääntää parkeille, kunhan ei unohda jättää parkeille, niinkin voi käydä..

        jarrujen putsaus kuuluu honda accordin huoltoon joka huollossa.
        ainakin vielä 2007 mallien
        näin on näreet.
        wetteri ei sitä tiedä oulussa ainakaan,
        vaihdoin huollot veholle .
        wetterillä liikaa huollettavia ettei jouda kunnolla tekemään huoltoa.
        katseli ikkunasta ku auto oli nosturin päällä ainakin tunni ja huoltopoika vaan juttelitoisen kans että aika kuluu.


    • type r

      itellä on type r jonka kanssa ei ongelmia ole ollut.bensatankin luukku ym mitätöntä mutta ne on korjattu pyytämättä huollon yhteydessä.näin ainakin oulussa huollon tekijää mainitsematta.ja jos takuu on voimassa niin miksi napista tällä foorumilla???????

    • Harmia 2

      Pientä harmia minullakin. Ajovauksen "laatikko" teki topin 3kk takuuajan jälkeen. Korvasivat osan yli 3k€, työt jäi minulle n 400€. Kissansilmä takana ei pysy kiinni, toinen. Niitä en ole enää ostellut. Täälläkin huollossa vaihtelevat (mm sulat) tarpeettomasti ja muutenkin mielestäni parannettavaa niin palvelussa kuin auton laadussa. Mielestäni hyvä ajaa. Pieni pettymys, koska honda moottoripyöriä on ollut ja on nytkin ja olen täysin tyytyväinen. Ensimmäinen accordini diesel 07. Menee mietintään mikä seuraavaksi.

      • Harmia 2

        Jäi äsken se tärkein pois. Toinen pesimen tötterö jäi törröttämään tänään ulos. Pakkasta - 4 astetta. Oli lohennut muovin palanen puskurista? ja sisältä kuoresta ja kait kiilautunut jonnekin alemmas välikköön. Neste kyllä roiskusi pestessä iloisesti. Toinen ei pessyt, oli kai jäässä vielä. Eikö niissä ole mitään voimanrajoitinta vai miten on tuo mahdollista. Näytti olevan jousikuormitteinen systeemi, koska nousi käsin nostaen n 5 cm puskurin (muovin) pinnasta ylös ja jäi kenottamaan n 3 cm korkeudelle. Ei hyvä.


      • Harmia 2
        Harmia 2 kirjoitti:

        Jäi äsken se tärkein pois. Toinen pesimen tötterö jäi törröttämään tänään ulos. Pakkasta - 4 astetta. Oli lohennut muovin palanen puskurista? ja sisältä kuoresta ja kait kiilautunut jonnekin alemmas välikköön. Neste kyllä roiskusi pestessä iloisesti. Toinen ei pessyt, oli kai jäässä vielä. Eikö niissä ole mitään voimanrajoitinta vai miten on tuo mahdollista. Näytti olevan jousikuormitteinen systeemi, koska nousi käsin nostaen n 5 cm puskurin (muovin) pinnasta ylös ja jäi kenottamaan n 3 cm korkeudelle. Ei hyvä.

        Nyt se ruiskija oli yön aikana laskeutunut paikalleen, vain aavistuksen raollaan. Se päivitti itsensä. Hyvä peli.


    • hono hondisti

      tuosta lohkolämmittimestä,
      miten se on sinun autoosi asennettu?
      mihin se on sinun autoosi asennettu?
      eikai vain ole letkulämmitin kyseessä?
      tai säteilylämmitin?
      lohkolämmitintä vesitilaan ei minun tietääkseni pysty laittamaan
      kun ei moottorissa ole sellaista paikkaa

      • pultti!

        Kierretään irti ja lämmitin sinne.


    • Tojonisti

      Jaaha, tämän luettua taidankin siirtyä accord faceliftin odottamisesta Avensikseen faceliftin odotteluun. Ei viimeisten 3:n Toyotan aikan kertaakaan valittamista huolloista tai takuukorjauksista. Kiitos näistä kirjoituksista. Sitä voi välttyä monilta harmeilta näitä lukemalla. Harmi, olisi acco ollut kivan tuntuinen auto.

    • muista piennar,

      Muista väistää sitten pientareelle!

      • Tojonisti

        Have you forgot your pills?


      • tumputa vain
        Tojonisti kirjoitti:

        Have you forgot your pills?

        Jatka tumputusta!


    • vanha-asia

      miksi jarrujen kitinää saada loppumaan takuu-ajan puitteissa, crv 2016 jarrut on kitisseet ensi ajosta lähtien eikä saada näköjään huollossakaan kuntoon .Ei hyvä jos katsoo mihin hintaluokkaa auto edustaa.

      • käytäniitä

        Teetkö vain mumujarrutuksia?


    • erserth

      Samanlaisia kokemuksia kuin aloittjalla . Kokemusta 1xcivic-07 , 3xaccord-09-10-11 malleista . Vehon suoritus näissä kaikista huonoin . Treen käyttöauto huoltojen osalta ok . Hondan maahantuoja aivan alisuorittaja palvelussaan .

    • Anonyymi

      pitääkö vaihtaa öljyt5000kmväleinajettu24000kmviimeinenvaiht586,
      78emaksoio

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2671
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1228
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1125
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      939
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      865
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      845
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      845
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      822
    Aihe