Onko kukaan saanut selville miten OMC diesel (Steyrin tekemä kone) tekee tehonrajoituksen? Itselläni on vaivannut tämän kesää ongelma, että välillä vene pomppaa liukuun ilman mitään ongelmia ja viimeeksi eilen taas viimeisessä kiihdytyksessä ei, muuten pelasi kuin unelma koko viikonlopun.
Eli jos olen oikein ymmärtänyt kone rajoittaa tehoa vaikka kaasun avaisi kerralla täysin auki. Mikä asiaan vaikuttaa ja millä se sen tekee?
Näyttäisi siltä, että jokin anturi tai vastaava lakkoilee ja tekee sitä ainoastaan kuumalla koneella. Ei haluaisi vaihtaa kaikkia asiaan liittyviä osia, jos löytyisi oikea jollain konstilla.
Lisäksi koneen tyhjäkäyntikierrokset vaeltelee ajoittain ja tuntuisi liittyvän jotenkin toisiinsa nämä kaksi ongelmaa.
Onko kellään OMC dieselin tai Steyrin omistajilla ollut vastaavaa ongelmaa?
OMC/Steyr diesel tehon rajoitin
7
1099
Vastaukset
ohjeet vikakoodin lukuun, luultavasti anturivika tai oikeasti joku puute ( jäähdytysneste vajaus).
http://www.steyr-motors.com/pdf/english/service/06 Electrical Equipment.pdf- Henkka_T
kiitoksia linkistä koitetaan päästä sillä eteenpäin.
Jäähdytysnesteen anturi vaihdettiin ja oli hapettunut. Luulin, että vika korjaantui, mutta nähtävästi joku muukin vika vaivaa vielä. - Kari-setä
Henkka_T kirjoitti:
kiitoksia linkistä koitetaan päästä sillä eteenpäin.
Jäähdytysnesteen anturi vaihdettiin ja oli hapettunut. Luulin, että vika korjaantui, mutta nähtävästi joku muukin vika vaivaa vielä.Muuan tuttavalla on tuommoinen OMC-diesel-sisäperä vm.n.-90. Välillä ollut pääasiassa sähköisiä pikkuvikoja, viimeisin löydetty ja korjattu oli ruuvin alle kiristettävä (maa)johto, joka oli päässyt hapettumaan. Sijainti muistaakseni jossain koneen kyljessä.
Rapsutus ja uudelleen kiristys auttoi. - **Steyr
Kari-setä kirjoitti:
Muuan tuttavalla on tuommoinen OMC-diesel-sisäperä vm.n.-90. Välillä ollut pääasiassa sähköisiä pikkuvikoja, viimeisin löydetty ja korjattu oli ruuvin alle kiristettävä (maa)johto, joka oli päässyt hapettumaan. Sijainti muistaakseni jossain koneen kyljessä.
Rapsutus ja uudelleen kiristys auttoi.Moi Mulla oli Steyr moottori aiemmassa veneessä, siinähän on vikakoodien luku-ominaisuus, kun lataat ohjelman läppäriin ja piuha kiinni moottoriin.
Kun vika ilmenee se pitäisi jäädä näkyviin läppärille
Omassani ei koskaan ollut mitään vikakoodeja alun korjausten jälkeen, en siis osaa neuvoa enempää kun ei ole kokemusta. **Steyr kirjoitti:
Moi Mulla oli Steyr moottori aiemmassa veneessä, siinähän on vikakoodien luku-ominaisuus, kun lataat ohjelman läppäriin ja piuha kiinni moottoriin.
Kun vika ilmenee se pitäisi jäädä näkyviin läppärille
Omassani ei koskaan ollut mitään vikakoodeja alun korjausten jälkeen, en siis osaa neuvoa enempää kun ei ole kokemusta.Taitavat olla ammattilaiskäyttöön, ainakin niin yleensä on, joten ainoa tapa lukea vika koodit on ammattilaisen käyttäminen (jolla vielä olis tuo ohjelma, niitäkään ei taida montaa tästä maasta löytyä). Voin toki olla aivan väärässä, mutta silloin saa vapaasti korjata :)
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Taitavat olla ammattilaiskäyttöön, ainakin niin yleensä on, joten ainoa tapa lukea vika koodit on ammattilaisen käyttäminen (jolla vielä olis tuo ohjelma, niitäkään ei taida montaa tästä maasta löytyä). Voin toki olla aivan väärässä, mutta silloin saa vapaasti korjata :)
sen ohjelman saa vapaasti valmistajan sivulta. Näin pitäisi toimia kaikkien merimoottorien valmistajat. Miten muuten voit hakea vikaa merellä can väylä moottoresta , kuin ohjelmalla ja läppärillä. Ohjelmalla voi vain tutkia EI tehdä muutoksia softaan.
- **Steyr
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Taitavat olla ammattilaiskäyttöön, ainakin niin yleensä on, joten ainoa tapa lukea vika koodit on ammattilaisen käyttäminen (jolla vielä olis tuo ohjelma, niitäkään ei taida montaa tästä maasta löytyä). Voin toki olla aivan väärässä, mutta silloin saa vapaasti korjata :)
Johto on ostettava erikseen, ohjelma tuli moottorin mukana (CD-levy)
mm. tyhjäkäynti säädetään läppärillä, ei voi säätää muuten.
Maahantuoja suositteli myöskerran vuodessa ajamaan koko testin läpi, näin jää dataa seuraavaan kertaan, nähdään, mikä on mahdollisesti muuttunut.
Ohjelma tekee Exel- taulukon johon tulee tietoa varmaankin n. 15 eri asiasta... lämpötilasta öljynpaineeseen... ahtopaineet ym.
Samoin siinä on tämä vikakoodien luku- osio
Jos haluaa, voi ajon aikana käyttää ohjelmaa mittaristona, silloin se näyttää kulutuksen.. kaasutangon asennon, kierrokset, jännitteen.. ahtopaineen ym.... toistakymmentä mittaria on läppärin näytöllä jotka toimii realiajassa koko ajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.913952Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j973307Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1252617Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2081953Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.201784Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m811695Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä951678- 1101539
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11301- 571192