Onko kukaan saanut selville miten OMC diesel (Steyrin tekemä kone) tekee tehonrajoituksen? Itselläni on vaivannut tämän kesää ongelma, että välillä vene pomppaa liukuun ilman mitään ongelmia ja viimeeksi eilen taas viimeisessä kiihdytyksessä ei, muuten pelasi kuin unelma koko viikonlopun.
Eli jos olen oikein ymmärtänyt kone rajoittaa tehoa vaikka kaasun avaisi kerralla täysin auki. Mikä asiaan vaikuttaa ja millä se sen tekee?
Näyttäisi siltä, että jokin anturi tai vastaava lakkoilee ja tekee sitä ainoastaan kuumalla koneella. Ei haluaisi vaihtaa kaikkia asiaan liittyviä osia, jos löytyisi oikea jollain konstilla.
Lisäksi koneen tyhjäkäyntikierrokset vaeltelee ajoittain ja tuntuisi liittyvän jotenkin toisiinsa nämä kaksi ongelmaa.
Onko kellään OMC dieselin tai Steyrin omistajilla ollut vastaavaa ongelmaa?
OMC/Steyr diesel tehon rajoitin
7
1040
Vastaukset
ohjeet vikakoodin lukuun, luultavasti anturivika tai oikeasti joku puute ( jäähdytysneste vajaus).
http://www.steyr-motors.com/pdf/english/service/06 Electrical Equipment.pdf- Henkka_T
kiitoksia linkistä koitetaan päästä sillä eteenpäin.
Jäähdytysnesteen anturi vaihdettiin ja oli hapettunut. Luulin, että vika korjaantui, mutta nähtävästi joku muukin vika vaivaa vielä. - Kari-setä
Henkka_T kirjoitti:
kiitoksia linkistä koitetaan päästä sillä eteenpäin.
Jäähdytysnesteen anturi vaihdettiin ja oli hapettunut. Luulin, että vika korjaantui, mutta nähtävästi joku muukin vika vaivaa vielä.Muuan tuttavalla on tuommoinen OMC-diesel-sisäperä vm.n.-90. Välillä ollut pääasiassa sähköisiä pikkuvikoja, viimeisin löydetty ja korjattu oli ruuvin alle kiristettävä (maa)johto, joka oli päässyt hapettumaan. Sijainti muistaakseni jossain koneen kyljessä.
Rapsutus ja uudelleen kiristys auttoi. - **Steyr
Kari-setä kirjoitti:
Muuan tuttavalla on tuommoinen OMC-diesel-sisäperä vm.n.-90. Välillä ollut pääasiassa sähköisiä pikkuvikoja, viimeisin löydetty ja korjattu oli ruuvin alle kiristettävä (maa)johto, joka oli päässyt hapettumaan. Sijainti muistaakseni jossain koneen kyljessä.
Rapsutus ja uudelleen kiristys auttoi.Moi Mulla oli Steyr moottori aiemmassa veneessä, siinähän on vikakoodien luku-ominaisuus, kun lataat ohjelman läppäriin ja piuha kiinni moottoriin.
Kun vika ilmenee se pitäisi jäädä näkyviin läppärille
Omassani ei koskaan ollut mitään vikakoodeja alun korjausten jälkeen, en siis osaa neuvoa enempää kun ei ole kokemusta. **Steyr kirjoitti:
Moi Mulla oli Steyr moottori aiemmassa veneessä, siinähän on vikakoodien luku-ominaisuus, kun lataat ohjelman läppäriin ja piuha kiinni moottoriin.
Kun vika ilmenee se pitäisi jäädä näkyviin läppärille
Omassani ei koskaan ollut mitään vikakoodeja alun korjausten jälkeen, en siis osaa neuvoa enempää kun ei ole kokemusta.Taitavat olla ammattilaiskäyttöön, ainakin niin yleensä on, joten ainoa tapa lukea vika koodit on ammattilaisen käyttäminen (jolla vielä olis tuo ohjelma, niitäkään ei taida montaa tästä maasta löytyä). Voin toki olla aivan väärässä, mutta silloin saa vapaasti korjata :)
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Taitavat olla ammattilaiskäyttöön, ainakin niin yleensä on, joten ainoa tapa lukea vika koodit on ammattilaisen käyttäminen (jolla vielä olis tuo ohjelma, niitäkään ei taida montaa tästä maasta löytyä). Voin toki olla aivan väärässä, mutta silloin saa vapaasti korjata :)
sen ohjelman saa vapaasti valmistajan sivulta. Näin pitäisi toimia kaikkien merimoottorien valmistajat. Miten muuten voit hakea vikaa merellä can väylä moottoresta , kuin ohjelmalla ja läppärillä. Ohjelmalla voi vain tutkia EI tehdä muutoksia softaan.
- **Steyr
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Taitavat olla ammattilaiskäyttöön, ainakin niin yleensä on, joten ainoa tapa lukea vika koodit on ammattilaisen käyttäminen (jolla vielä olis tuo ohjelma, niitäkään ei taida montaa tästä maasta löytyä). Voin toki olla aivan väärässä, mutta silloin saa vapaasti korjata :)
Johto on ostettava erikseen, ohjelma tuli moottorin mukana (CD-levy)
mm. tyhjäkäynti säädetään läppärillä, ei voi säätää muuten.
Maahantuoja suositteli myöskerran vuodessa ajamaan koko testin läpi, näin jää dataa seuraavaan kertaan, nähdään, mikä on mahdollisesti muuttunut.
Ohjelma tekee Exel- taulukon johon tulee tietoa varmaankin n. 15 eri asiasta... lämpötilasta öljynpaineeseen... ahtopaineet ym.
Samoin siinä on tämä vikakoodien luku- osio
Jos haluaa, voi ajon aikana käyttää ohjelmaa mittaristona, silloin se näyttää kulutuksen.. kaasutangon asennon, kierrokset, jännitteen.. ahtopaineen ym.... toistakymmentä mittaria on läppärin näytöllä jotka toimii realiajassa koko ajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle443032Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖362651Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532604Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1052304Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle502136Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3421903- 1501556
- 731418
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231248Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.281185