Haalarit?

saija

Mitkä haalarit ovat parhaimman näköiset ja miksi?

Mitä haluaisit pitää ja mitä et kehtaisi pitää?

Ihan hupikyselyä vaan :)

16

5695

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piia

kaikki haalarit ovat ihan hirveitä. meillä niiden hinnaksi tuli vielä yli 20 euroa, en todellakaan ostanut eikä ole harmittanut yhtään.

• Pike

heh haalarit on just parraat. tänäänkin saa rymytä ihan vapaasti :) musta väri vielä, ni ei haittaa...

• saijatar
        Pike kirjoitti:

heh haalarit on just parraat. tänäänkin saa rymytä ihan vapaasti :) musta väri vielä, ni ei haittaa...

...kaikki hyviä. Omiinkin voi olla tyytyväinen, vaikka aikanaan tilasin jotain 8 numeroa liian suuret ja ompelukoneella riitti töitä.

Hauskimmat ehkä otaniemen koneteekkareiden vaaleanpunaiset :)

• yo.
        saijatar kirjoitti:

...kaikki hyviä. Omiinkin voi olla tyytyväinen, vaikka aikanaan tilasin jotain 8 numeroa liian suuret ja ompelukoneella riitti töitä.

Hauskimmat ehkä otaniemen koneteekkareiden vaaleanpunaiset :)

Eli omat ovat aina parhaat. Ja mitä hintaan tulee niin noin sata merkkiä (á ~2€) ja kymmenien tuntien omakätinen ompelutyö tekevät haalareistani arvokkaimman asukokonaisuuteni, joten mitään aivotonta rymyämistä en harrasta. Jokainen tahra tosin vain lisää muistoarvoa. (nimim. "hohtavan valkoiset" haalarit)

Ja parhaan näköiset haalarit ovat TVIKin vaaleanpunaiset Tampereelta. (Sisältävät yleisemmin naisen)

• upu

Samanlaisiahan nuo ovat, mitä nyt värit vähän vaihtelevat. Omani ovat punaiset, mielestäni varsin kauniit, ja väri sopii aatteeseenkin :)

• Hemppa

haalarit hyvännäköisiä kunhan ne ovat yliopisto-opiskelijoiden päällä. AMK- ja ammattikouluhaalarit ovat huuhaata, enkä niitä laittaisi päälleni. Entäpä sitten AMK-lakki ....
      Hihii...

• Samalla...

Onhan se joo jännä juttu kun kattelee tota AMK-touhua kokonaisuudessa. Pitää olla niin korkeakoulua joka suhteessa eikä minkäänlaista halua ja ylpeyttä erottua omana itsenään. Itse en kyl löydä asiassa mitään hauskaa.

• liksu
        Samalla... kirjoitti:

Onhan se joo jännä juttu kun kattelee tota AMK-touhua kokonaisuudessa. Pitää olla niin korkeakoulua joka suhteessa eikä minkäänlaista halua ja ylpeyttä erottua omana itsenään. Itse en kyl löydä asiassa mitään hauskaa.

"eikä minkäänlaista halua ja ylpeyttä erottua omana itsenään"

Ja yliopisto-opiskelijathan sitten erottuvatkin "omana itsenään". Sanopa esim. mitä yhteistä on vaikka matemaattisen opiskelijoilla ja huuhaa-humanisteilla?

Ei mitään. Mutta kuitenkin ainoa ero haalaripuolella on kanssa väri. Itse koen ainakin, että minulla on paljon enemmän yhteistä AMK:ssa tietojenkäsittelyä opiskelevien kanssa (tai vaikka inssien), kuin juuri joidenkin hemmetin filosofian opiskelijoiden kanssa. (Itse siis opiskelen tietojenkäsittelytieteitä HY:lla).

Joten se siitä erottumisesta. Koska myös AMK:laiset ovat korkeakouluopiskelijoita siinä missä mekin koen, että enemmän ratkaisee aatteet kuin koulun nimi ja akateemisuus (mitä v****a se sitten edustaakin...yleensä turhantärkeyttä).

Saa olla erimieltäkin. Kannattaa vaan välillä vilkaista peiliin ja miettiä, missä se kusiraja velloo tällä hetkellä.

• Edelleen
        liksu kirjoitti:

Ja yliopisto-opiskelijathan sitten erottuvatkin "omana itsenään". Sanopa esim. mitä yhteistä on vaikka matemaattisen opiskelijoilla ja huuhaa-humanisteilla?

Ei mitään. Mutta kuitenkin ainoa ero haalaripuolella on kanssa väri. Itse koen ainakin, että minulla on paljon enemmän yhteistä AMK:ssa tietojenkäsittelyä opiskelevien kanssa (tai vaikka inssien), kuin juuri joidenkin hemmetin filosofian opiskelijoiden kanssa. (Itse siis opiskelen tietojenkäsittelytieteitä HY:lla).

Joten se siitä erottumisesta. Koska myös AMK:laiset ovat korkeakouluopiskelijoita siinä missä mekin koen, että enemmän ratkaisee aatteet kuin koulun nimi ja akateemisuus (mitä v****a se sitten edustaakin...yleensä turhantärkeyttä).

Saa olla erimieltäkin. Kannattaa vaan välillä vilkaista peiliin ja miettiä, missä se kusiraja velloo tällä hetkellä.

No et kyllä kovin vahvasti osaa sit tietoa käsitellä jos et edes tajua mistä puhutaan.

Nyt ei ollut kyse siitä _mitä_ opiskellaan. Saa olla aika idiootti jos tonkin käsitti väärin.

Alotetaanko alusta?

AMK on uusi instituutio. Kuitenkin n. 10 v. ikäinen. Tänä aikana AMK:t eivät ole, IMHO, tehneet juurikaan mitään muuta kuin yrittäneet täysin samaistua yliopistoihin:

- AMK:t ovat korkeakouluja
        - AMK:t ilmaisevat harjoittavansa "tieteenaloja", joita ei oikeasti ole edes olemassa (esim. "hoitotiede")
        - AMK-opiskelijoilla on myös haalarit (ja iso osa saman värisiä kuin yliopistoilla)
        - AMK-lakki...
        - AMK-tutkinto on rinnastettava alempaan korkeakoulututkintoon

Varmaan löytyy lisää jos jaksaisi perehtyä. Kyse on kuitenkin entisestä opistotasosta, joten kai jonkinmoinen identiteettikriisi/alemmuudentunne pakottaa em. toimintaan.

Pointtini on edelleen:

Missä on AMK:jen ylpeys olla oma itsensä? Miksi pitää väkisin samaistua yliopistoihin joka suhteessa?

• boffa
        liksu kirjoitti:

"Sanopa esim. mitä yhteistä on vaikka matemaattisen opiskelijoilla ja huuhaa-humanisteilla? "

Juuri tämä on alkanut tympiä opiskelijapiireissä: fakkiutuminen ja vähättelevä asenne toisia kohtaan. Opiskeluala ei lopulta kerro ihmisestä kovin paljon - monen saman alan opiskelijan kanssa ei löydy oikein muuta yhteistä kuin opinnot, mikä ei ole paljon (itse olen teekkari).

Poikkitieteellisen ymmärryksen puute on ongelma työelämässäkin, ja todella vaikea on ymmärtää, miksi monet haluavat turhaan rakentaa rintamalinjoja eri alojen välille.

Samahan pätee myös yo/AMK-vastakkainasetteluun, niinkuin liksu kirjoittikin.

• myymi
        boffa kirjoitti:

"Sanopa esim. mitä yhteistä on vaikka matemaattisen opiskelijoilla ja huuhaa-humanisteilla? "

Juuri tämä on alkanut tympiä opiskelijapiireissä: fakkiutuminen ja vähättelevä asenne toisia kohtaan. Opiskeluala ei lopulta kerro ihmisestä kovin paljon - monen saman alan opiskelijan kanssa ei löydy oikein muuta yhteistä kuin opinnot, mikä ei ole paljon (itse olen teekkari).

Poikkitieteellisen ymmärryksen puute on ongelma työelämässäkin, ja todella vaikea on ymmärtää, miksi monet haluavat turhaan rakentaa rintamalinjoja eri alojen välille.

Samahan pätee myös yo/AMK-vastakkainasetteluun, niinkuin liksu kirjoittikin.

Minä niin ikään toivoisin, ettei tuo aina kätevä haalari ole vain yksi keino lisää lyödä leimoja opiskelijoiden otsaan.

Teekkareillakin on elämää, kyltereillä köyhiä vanhempia ja "humanismi" ei ole mikään yleiskäsite, jonka alle ne kaikki ihmisten ajattelun kanssa tekemisissä olevat tieteenalat voisi niputtaa. Monitieteellisen tutkimuksen ja ymmärryksen tarve on huutava, esimerkkinä vaikkapa käyttäytymistiede informaatioteknologia, jossa tarkoituksena on synnyttää edes jonkinlaiset inhimilliset normit täyttäviä ohjelmistoja ja järjestelmiä ja vieläpä todelliseen tarpeeseen, ei sen takia että insinööreillä olisi jotain nysvättävää. Yksitiedeajattelu kuuluu 80-luvulle eikä sovi informaatioyhteiskuntaan.

Näin täällä tekniikan ja talouden keskellä.

• peppi
        Edelleen kirjoitti:

No et kyllä kovin vahvasti osaa sit tietoa käsitellä jos et edes tajua mistä puhutaan.

Nyt ei ollut kyse siitä _mitä_ opiskellaan. Saa olla aika idiootti jos tonkin käsitti väärin.

Alotetaanko alusta?

AMK on uusi instituutio. Kuitenkin n. 10 v. ikäinen. Tänä aikana AMK:t eivät ole, IMHO, tehneet juurikaan mitään muuta kuin yrittäneet täysin samaistua yliopistoihin:

- AMK:t ovat korkeakouluja
        - AMK:t ilmaisevat harjoittavansa "tieteenaloja", joita ei oikeasti ole edes olemassa (esim. "hoitotiede")
        - AMK-opiskelijoilla on myös haalarit (ja iso osa saman värisiä kuin yliopistoilla)
        - AMK-lakki...
        - AMK-tutkinto on rinnastettava alempaan korkeakoulututkintoon

Varmaan löytyy lisää jos jaksaisi perehtyä. Kyse on kuitenkin entisestä opistotasosta, joten kai jonkinmoinen identiteettikriisi/alemmuudentunne pakottaa em. toimintaan.

Pointtini on edelleen:

Missä on AMK:jen ylpeys olla oma itsensä? Miksi pitää väkisin samaistua yliopistoihin joka suhteessa?

.. on kyllä yliopistossakin luettava tieteenala. Kun itse vaivautuisit tutustumaan aloihin, niin ei tarvitsisi aloittaa tällaisia turhia me vastaan te väittelyitä. Taidat kulkea aika huonon itsetunnon kanssa kun pitää toisia morkata noin.

• sori
        peppi kirjoitti:

.. on kyllä yliopistossakin luettava tieteenala. Kun itse vaivautuisit tutustumaan aloihin, niin ei tarvitsisi aloittaa tällaisia turhia me vastaan te väittelyitä. Taidat kulkea aika huonon itsetunnon kanssa kun pitää toisia morkata noin.

Okei olin väärässä. _Yhdessä_ asiassa. Tosin ei taida hoitotiede olla "tiede" sen yleisen määritelmän mukaan, vaan sopivia osia olemassa olevista tieteenaloista.

Ja jos huomaat niin en ole aloittanut tätä threadiä.

Ja omassa itsetunnossa ei ole mitään vikaa. Satun vaan olemaan ylpeä siitä mitä opiskelen ja missä opiskelen. Näin ollen ajattelin vaan miksi jotkut eivät tunne samoin, vaan yrittävät samaistua johonkin, mitä he eivät yksinkertaisesti ole.

• ISLM-Kehikko

No neonkeltaiset on kaikkein hienoimmat, ne on niin kirkkaat, että löytää itsensä vaikka wappuna.

• JBA

Parhaat haalarit ovat tietysti ne omat haalarit :)

Omani ovat mustat, enkä ole tietoteekkari...

• mmmmmmmmmmm

haalarit on parhaat! mukavat päällä, eikä ole mainoksilla sotkettu!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      197
      6841
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2026
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1678
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1380
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1228
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1055
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      977
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      919
    Aihe