Onko kukaan kasvattanut taimia marjojen sisällä olevista siemenistä? Kuinka vanhana rupeaa tuottamaan satoa? Viljelyvinkkejä?
Ananaskirsikan viljely
6
3220
Vastaukset
- pk-ou
moi!
olen itse kasvattanut kaupan siemenpussista kylvettyjä ananaskirsikoita. kasvit taitavat olla nyt 4 vuotta vanhoja: olen ottanut aina syksyllä tai keväällä pistokkaita joista olen uudet taimet saanut. joskus koko edelliskesän puska on selvinnyt ikkunalla talven yli, joskus olen säästänyt vain pistokastaimet. ananaskirsikka kukkii ja yrittää tehdä hedelmiä sisälläkin, mutta meillä ne eivät ainakaan kypsyneet kunnolla. hedelmiähän se alkaa tekemään heti ansimmäisenä vuotena.
tänä vuonna olen ensimmäistä kertaa pystynyt kasvattamaan ananaskirsikkaa parvekkeella, pensaasta tuli isossa paljussa melkein puolitoistametrinen pehko ja kukkia/hedelmiä on paljon. leikkaamistakin kannattaa harkita, koska sitten se tukevoituu ja tuuheutuu. olen lannoittanut keväällä kanankakka-merilevällä ja kesän mittaan puutarhan kesä-lannoitteella. satoakin saataneen, en ole vielä maistellut kuin lattialle pudonneita. kasvi tarvitsee paljon vettä, isot lehdet nuutuvat herkästi auringonpaisteessa. ylipäänsä ananaskirsikka on ainakin meillä ollut helppo ja rehevä kaveri.- Alkuperäinenananas
Kiitos vastauksestasi!
- Marja Leena
Olen 10 vuotta syksyllä otanut lyhdyt kirjekuioreen ja keväällä laittanut kasvamaan, tosi hyvin ovat joka kevät lähteneet. Olen käsittänyt sen olevan 1 vuotinen kasvi.
- Maarit
Otin viime kevät talvella sisällä talvehtineesta ananaskirsikasta latva pistokkaita laitoin veteen kunnes juurtuivat ja iskin multaan. taimi tuotti jo eka sadon toukokuussa ja n.2m korkea
- kasvattaja
http://www.siemenkauppa.com/eksoottiset/18-ananaskirsikka-physalis-pruinosa.html
Näistä olen kasvattanut ja on helppo. Kasvaa nopeasti innostuttuaan ja syksyllä ovat makeita. - jaune
Marja Leena .Olet tavallaan ymmärtänyt oikein että olisi yksivuotinen. Niille joilla eivole paikkaa talvettaa sitä on yksivuotinen mutta pärjää ihan hyvin monta vuotta jos sille pystyy antamaan paikan jossa se viihtyy talven pimeydessä. Eli paljon valoa ja hitusen viileämpää kuin asuinhuoneessa. Ihailtavaa jos olette säästyneet ansarijauhiaisilta. Minä sain niitä keskellä kesää parvekkeella olleeseen kasviini.
Info:ansarijauhiainen on pieni ,Valkoinen lentävä hyönteinen joka lisääntyy ja kätkeytyy kasvin lehtien alapuolelle. Lehahtaa lentoon kun kasvia liikutellaan. Hyönteisen uloste on makean tahmeaa nestettä joka muuttuu mustaksi kun siinä alkaa kasvaa nokisieni. Tässä vaihessa on vioitus todella paha. Hyvä torjuntakeino on kelta-ansa joka on tahmean aineen peitossa. Ansarijauhiaiset hakeutuvat tähän keltaiseen ja tarttuvat siihen. Puutarhakaupoista. Myrkytön.
Ps. Tomaatteja voi lisätä samalla tavalla-pistokkaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418