Oil temp

TSI TSI

Mikä pitäisi moottoriöljyn lämpötilan olla ennen kuin moottoria kannattaa kuormittaa täydellä rasituksella.
Öljyn lämpötilan saa näkyviin ajotietokoneen näytölle, ainakin uudemmissa malleissa.

6

3927

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palataan asiaan

Itsellä on uusi Octavia ja öljyn lämpötilanäyttö on 1-valikossa,en tiedä mitä tarkoitat "täydellä"rasituksella,mutta kun minä lähden kotoani ja ajan 50km/h nopeusalueella n.5 kilometriä on moottoriöljyn lämpö noin 60-70 astetta,itse en ole mikään hurjastelija,enkä tietenkään sinuakaan sellaiseksi oleta,mutta kun 70 astetta on lämpöä on toiminut moottoritielle reippaasti kiihdytettäessä 120km/h nopeuteen ainakin minulla moitteetta.

Tosin en ole tarkkaillut kovin usein öljyn lämpöjä,suhtaudu vastaukseeni mutu tuntumalla,täytyykin ihan ottaa asiaksi katsoa keskiviikkona kun seuraavan kerran olen liikkeellä,mikä on öljyn lämpö,ja onhan valikossa 1-ajoaika ja matka,keskinopeus ym.että kyllähän sieltä tutkiva asiat löytää,tärkeintä minulle on kuitenkin seurata liikennettä ja jos on mahdollista katson noita lämpöjä ja muita.

• mbe320cdi

Jos olet pihistänyt ja laittanut halpisöljyt sisään niin sitten oltava tarkkana. Synteettiset öljyt niin ei väliä.

• LL
        mbe320cdi kirjoitti:

Jos olet pihistänyt ja laittanut halpisöljyt sisään niin sitten oltava tarkkana. Synteettiset öljyt niin ei väliä.

meinaako mursumies että uuden Octavian saa tehtaalta tilattua myös "halpisöljyillä", hah. LL-litkuthan siellä on defaulttina ja niillä saa normiajoilla päästellä sen 30t jos uskaltaa. Kannattaa tilata oil-store.de puolet Suomen listahintoja halvemmalla LL-öljyä ja vaihtaa niitä vaikka vähän useammin oman mielenrauhan takia. Itse en koneesta täysiä tehoja ottaisi ellei öljynlämmöt olisi lähempänä 90 astetta vaikka LL-öljyt hyvin vähän kylmempänäkin huilaavat

• ihan naurattaa
        LL kirjoitti:

meinaako mursumies että uuden Octavian saa tehtaalta tilattua myös "halpisöljyillä", hah. LL-litkuthan siellä on defaulttina ja niillä saa normiajoilla päästellä sen 30t jos uskaltaa. Kannattaa tilata oil-store.de puolet Suomen listahintoja halvemmalla LL-öljyä ja vaihtaa niitä vaikka vähän useammin oman mielenrauhan takia. Itse en koneesta täysiä tehoja ottaisi ellei öljynlämmöt olisi lähempänä 90 astetta vaikka LL-öljyt hyvin vähän kylmempänäkin huilaavat

asijantuntija ja kilpakuski. Öljytkin netistä, on se vähän köyhää säästellä muutamia kymppejä.
        Miksi pitää tuollaisia pikkukoneita täysillä kiusata, kyllä seuraavissa valoissa ollaan samassa jonossa taas ja öljyt lämpiää.

• Renkkunen
        ihan naurattaa kirjoitti:

asijantuntija ja kilpakuski. Öljytkin netistä, on se vähän köyhää säästellä muutamia kymppejä.
        Miksi pitää tuollaisia pikkukoneita täysillä kiusata, kyllä seuraavissa valoissa ollaan samassa jonossa taas ja öljyt lämpiää.

Huulet heiluu mutta järkevää sisältöä ei ole. Miksi pitää aina lähteä tuollaiselle fleimauslinjalle? Tietojeni mukaan aika monet tilaa netin kautta LongLife-speksien mukaiset öljyt, jotka merkkihuollossa maksavat mansikoita ja lettuja. Eikä alkuperäisellä kysyjällä varmaankaan ole tarveta kiusata konetta sen vuoksi, että ehtisi seuraaviin punaisiin. Niin että ei tuossakaan paljoa ollut näytteitä asiantuntijasta. Viisastelijasta pikemminkin.

• PAlataan asiaan

Lähdin sitten kylmällä moottorilla ja tarkkailin öljyn lämpötilannousua.

Matkan alku 1km 50km/ alue.seuraava etappi 4km 80km/h alue.öljyn lämpö oli tässä vaiheessa vasta n.65 astetta. seuraava etappi Moottoritiellä Nopeus 120km/h,öljyn lämpö nousi 90 asteeseen kun olin ajanut moottoritietä noin 3-4 kilometriä.

Eli aiemmin mainitsemani öljynlämmön nousu ei ole voinut olla se 50km/h aluella 5km:n matkan ajettuani 60-70 astetta,koska nyt oli moottorin kierrokset jonkinverran korkeammat kuin olisivat olleet siinä viidenkympin nopeudessa.

Mutta näin se nyt tänään meni,jos tästä nyt kukaan "viisastuu" niin?? Itse en viisastunut yhtään.

Jos ajan talvella saman matkan esilämmitetyllä moottorilla,uskoisin että öljyt on vielä melko paljon kylmemmät tuon matkan ajettuani,sillä autossani on Webasto mikä lämmittää kyllä myös moottorin mutta tuskin öljy ehtii lämmetä juuri nimeksikään vaikka jäähdytysneste olisikin jo n.50 asteista lähtöhetkellä.

Ja vielä oma tulkintani,tuskin sitä moottoria kannattaa rasittaa edes täyslämpimänä sillä alkuperäisen kirjoittajan tarkoittamalla "täydellä rasituksella".mitä se sitten onkin????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe