kick-boxing, treenaus

mariiia_

Olen kiinnostunut aloittamaan jonkin kamppailulajin harrastamisen. Kenelle kick-boxing sopii ja minkä tyyppistä harjoittelu on?
En pidä lajeista, missä ollaan todella lähikontaktissa vastustajaan (esim.paini) ja rakastan oikeita "tappo"treenejä ja sitä kun maitohapot jyllää kropassa. :) Eli olisiko kick-boxing mulle sopiva?

8

1294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdhsdhsdh

      Kickboxing eli potkunyrkkeily

      Kickboxing eli potkunyrkkeily on moderni ja pelkistetyn tehokas kamppailumuoto. Kickboxing on alkujaan kehitetty täyden kontaktin kilpailumuodoksi, joten lajissa harjoitellaan vain käytännön tositilanteissa toimivia tekniikoita.

      Potkunyrkkeily sopii tehokkuutensa vuoksi erinomaisesti kuntoilumuodoksi - suurin osa Suomen kolmesta tuhannesta potkunyrkkeilijästä onkin mukana ihan kuntoilumielessä. Käytännönläheiset tekniikat takaavat lajin toimivuuden itsepuolustuksessa.

      Suomen Potkunyrkkeilyliitto tarjoaa jäsenilleen mm. korkealaatuista ohjaaja- ja valmentajakoulutusta, motivoivan vyöjärjestelmän, laajat kansainväliset yhteydet sekä säännöllistä kilpailutoimintaa tekniikkaotteluista aina arvokilpailuihin ja ammattilaiskehiin saakka.

      • HearstHamsley

        Kickboxing on melkeen samallaista kuin thaiboxing mutta eroaa kivasti päähän esim. ei saa potkia kickboxingissa sen on hyvä laji ja toimii minusta katu tappelunakin. Itse harrastan 3 eri lajia Taekwondoa, Thaiboxingia, Krav Magaa. Thaiboxingia Ma-Ke, Krav Magaa Ti-To, Taekwondoa Pe-La. Kuulostaa hullulta mutta pidän itselleni kovia treenejä hakkaan myös säkkiä ja käyn lenkeille.


      • ihmettelijä??
        HearstHamsley kirjoitti:

        Kickboxing on melkeen samallaista kuin thaiboxing mutta eroaa kivasti päähän esim. ei saa potkia kickboxingissa sen on hyvä laji ja toimii minusta katu tappelunakin. Itse harrastan 3 eri lajia Taekwondoa, Thaiboxingia, Krav Magaa. Thaiboxingia Ma-Ke, Krav Magaa Ti-To, Taekwondoa Pe-La. Kuulostaa hullulta mutta pidän itselleni kovia treenejä hakkaan myös säkkiä ja käyn lenkeille.

        tietoa?? Kickboxing on melkeen samallaista kuin thaiboxing mutta eroaa kivasti päähän esim. ei saa potkia ??? missä olet treenannut potkista jossa ei potkita päähän???


      • ei kysytty
        HearstHamsley kirjoitti:

        Kickboxing on melkeen samallaista kuin thaiboxing mutta eroaa kivasti päähän esim. ei saa potkia kickboxingissa sen on hyvä laji ja toimii minusta katu tappelunakin. Itse harrastan 3 eri lajia Taekwondoa, Thaiboxingia, Krav Magaa. Thaiboxingia Ma-Ke, Krav Magaa Ti-To, Taekwondoa Pe-La. Kuulostaa hullulta mutta pidän itselleni kovia treenejä hakkaan myös säkkiä ja käyn lenkeille.

        treeniaikataulujasi....


      • tuoppi82
        HearstHamsley kirjoitti:

        Kickboxing on melkeen samallaista kuin thaiboxing mutta eroaa kivasti päähän esim. ei saa potkia kickboxingissa sen on hyvä laji ja toimii minusta katu tappelunakin. Itse harrastan 3 eri lajia Taekwondoa, Thaiboxingia, Krav Magaa. Thaiboxingia Ma-Ke, Krav Magaa Ti-To, Taekwondoa Pe-La. Kuulostaa hullulta mutta pidän itselleni kovia treenejä hakkaan myös säkkiä ja käyn lenkeille.

        mitä päähän ei muka saa potkia, älä jauha p....kaa. missäköhän treenaat potkunyrkkeilyä. Eköhän päähän tulevat potkut ja lyönnit ole ihan perusjuttuja potkunyrkkeilyssä.


      • jonttu187
        tuoppi82 kirjoitti:

        mitä päähän ei muka saa potkia, älä jauha p....kaa. missäköhän treenaat potkunyrkkeilyä. Eköhän päähän tulevat potkut ja lyönnit ole ihan perusjuttuja potkunyrkkeilyssä.

        mikään laji ei toimi katutappeluna. Kertoo vähän tasostas jos sanot että potkunyrkkeily toimii katutappelussakin. Sinähän jauhat ihan hirveetä paskaa.


    • savatöör

      Alkuperäiseen vastaten: on, savate forme. Siinä ei oteta kontaktia, nostaa hien ja maitohapot sekä kuntoa. Itse kävin vuosia treenaamassa sitä.

    • Paziz

      Tappotreenejä saat. Tai kokemusta minulla on vain omasta seurasta, mutta täällä kyllä saa hikoilla ja lihakset hapoille.

      Potkunyrkkeilyssä ei ole halailua, lähin "kosketus" mihin päästään on varmaankin polvipotkut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      281
      19199
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3612
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1308
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1069
    Aihe