Olenko tehnyt paljon syntiä?

BUAH..

kun minua rangaistaan Elisan 3G:llä, ja pitää vielä maksaakin siitä sopimusvankina, vaikka liittymä pääsääntöisesti ei enää toimikaan?
Kaksi konetta, pöytäkone Fujitsu Siemens, siinä Windows XP ja Linux Ubuntu 10.04, sekä läppäri jossa Linux Mint.
Takuulla ovat kunnossa, kun naapurin ADSL:ssä samoilla koneilla mennään vauhdilla.
Tikku Huawei e160 ja sen firmware päivitetty.
Ja 3G:ssä ollaan olevinaan, eikä 2G:ssä.

Sivujen avautuminen jää kesken kun yhteys katkeaa, päivitykset ei onnistu kun yhteys katkeaa, sähköpostien vastaanotto katkeaa, liittymän nopeuden mittaus ei onnistu kun yhteys katkeaa, viestien lähetys ketkeaa.
Taannoin vielä nopeuden sai mitattua, ja monet eri mittarit antoivat 1 megan liittymässä 200-300 kbit/sek sisään ja 40-60 kbit/sek ulos.

Häiriöilmoituksiin, joihin olen linkittänyt karmeita mittaustuloksia, saan vastauksena yleistä luentoa verkon kuormituksista, ja Shopitissa, kun alueen 3G oli täysin pimeänä, kehottivat käyttämään 2G:tä....
Onko Elisan 3G mahdollisesti jokin maksullinen vitsi vai mistä tässä on kyse.

Sopimusvankeus jatkuu ensi vuoden kevääseen, ja silloin kaikki asioiminen Elisan kanssa loppuu kuin seinään.

65

6345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vwy9bG1DWx

      Puhelinalalle huijaaminen on normaalia liiketoimintaa. "Missä operaattori, siellä petos"

      • =========

        - Markkinoinnissa käytetään liittymän teoreettista maksiminopeutta, vaikka toteutuva nopeus, eli maksettu tuote on aivan mitä vain nollasta alkaen.
        - Ihmiset huijataan määräaikaissopimuksiin ilmaismokkuloilla ja nettitikuilla.
        Niiden lunastushinta pidetään pilvissä, jotta kukaan ei niitä ostaisi, vaan se otetaan kylkiäisenä. Seurauksena sopimusvankeus kahdeksi vuodeksi huonosti toimivaan liittymään.
        - Sopimuksen purkaminen tehdään mahdollisimman vaikeaksi ja pitkäksi prosessiksi, missä ei ole pelisääntöjä.
        - Valituksiin ja häiriöilmoituksiin vastataan yleisellä tarinoilla ja teorioilla, joilla usein pyritään todistamaan vian olevan valittajan laitteissa, osaamisessa tai tietämyksessä, mutta ei operaattorin verkossa, vaikka asia on ilmiselvä.


      • huijattu
        ========= kirjoitti:

        - Markkinoinnissa käytetään liittymän teoreettista maksiminopeutta, vaikka toteutuva nopeus, eli maksettu tuote on aivan mitä vain nollasta alkaen.
        - Ihmiset huijataan määräaikaissopimuksiin ilmaismokkuloilla ja nettitikuilla.
        Niiden lunastushinta pidetään pilvissä, jotta kukaan ei niitä ostaisi, vaan se otetaan kylkiäisenä. Seurauksena sopimusvankeus kahdeksi vuodeksi huonosti toimivaan liittymään.
        - Sopimuksen purkaminen tehdään mahdollisimman vaikeaksi ja pitkäksi prosessiksi, missä ei ole pelisääntöjä.
        - Valituksiin ja häiriöilmoituksiin vastataan yleisellä tarinoilla ja teorioilla, joilla usein pyritään todistamaan vian olevan valittajan laitteissa, osaamisessa tai tietämyksessä, mutta ei operaattorin verkossa, vaikka asia on ilmiselvä.

        Olet oikeassa, eikä hommaa saa kuriin enne kuin viranomaiset puuttuvat peliin.

        Miten sallitaan mainokset "jopa"- nopeuksilla ja "maksimi"-nopeuksilla? Kumpikin voi esitteessä olla vaikka 8-miljoonaa ja käytännössä vaikka 1/50 osa.

        Asiassahan ei mukamas ole virhettä, kun siinä lukee JOPA.
        Ihmisille voi tulla tällaisista mainoksista käsitys, että tietoliikenne toimisi suomessa.
        Kulutajaviranomaiset eivät puutu asiaan, joten huijaus rehottaa.

        Eihän täällä virallisesti ole edes köyhiä, asunnottomia tai nälkäisiä. Ydinsaasteetkin tuntuvat kiertäneen suomen...!


      • Arvauslaskuja

        oletteko huomanneet kuinka teleoperaattorit laskuttavat? Ne on ns. arvauslaskuja.

        Niistä ei näe:

        >Minä päivänä, minä kellon aikana aloitit soiton, ja mihin numeroon soitit, ja minä kellon aikana puhelu loppui ko. puhelinnumeroon = noista tiedoista pitäisi muodostuu teleoperaattorin tuote, eli se mistä laskutetaan.
        - Teleoperaatoreita näyttää koskevan oma laki, silä et näe puhelinlaskustasi sitä mistä maksat, eli laskut voivat olla tuulesta temmattuja, eli niihin voi helposti ujutaa pikku lisälaskutusta, ja näin saadaan firmalle enemmän rahaa. Minusta tämä on lain vastaista toimintaa, kansalaisten epäoikeudenmukaista kohtelua.

        Nyt jos ihmettelet, miten kummassa puhelinlaskuni on näin suuri, "mielestäni en ole puhunut näin paljon",
        niin joudut teleoperaattorilta tilamaan erikseen laskutuserittelyn, ja kas siitä joudut nyt maksamaan mojovan summan.


      • hj,ggjhf
        Arvauslaskuja kirjoitti:

        oletteko huomanneet kuinka teleoperaattorit laskuttavat? Ne on ns. arvauslaskuja.

        Niistä ei näe:

        >Minä päivänä, minä kellon aikana aloitit soiton, ja mihin numeroon soitit, ja minä kellon aikana puhelu loppui ko. puhelinnumeroon = noista tiedoista pitäisi muodostuu teleoperaattorin tuote, eli se mistä laskutetaan.
        - Teleoperaatoreita näyttää koskevan oma laki, silä et näe puhelinlaskustasi sitä mistä maksat, eli laskut voivat olla tuulesta temmattuja, eli niihin voi helposti ujutaa pikku lisälaskutusta, ja näin saadaan firmalle enemmän rahaa. Minusta tämä on lain vastaista toimintaa, kansalaisten epäoikeudenmukaista kohtelua.

        Nyt jos ihmettelet, miten kummassa puhelinlaskuni on näin suuri, "mielestäni en ole puhunut näin paljon",
        niin joudut teleoperaattorilta tilamaan erikseen laskutuserittelyn, ja kas siitä joudut nyt maksamaan mojovan summan.

        Tuon takia on keksitty latausliittymä! =) Itse suosin sitä, niin mitään lisälaskuja ei tule puheluista. Suosittelen sinullekin ja oman numeron siirtokin onnistuu! Vaikka tämä ei tänne palstalle ei kuulukaan, niin sanoimpahan vaan :P


    • cfdreh

      Sun tikku taitaa olla Huawei E160E niinkuin minullakin ? No, enivei, minä käytän Win 7 omaa mobiiliohjelmaa, en tikun mukana tulevaa vaikka se on koneelle asennettukin. Kotona tikku toimii hyvin 2-3 megaa ja 3G, ja mökillä toimii myös luotettavasti mutta hitaasti 2G ja tolppia 4-5. Useimmiten tuo Huawein mobiiliohjelma ilmoittaa " yhteyttä ei saada onko asetukset oikein" ja sen takia käytän win7 omaa ohjelmaa. Liittymä on Sauniksen prepaid jota sitten tarvittaessa latailen. Kokeile jotakin muuta kun tuota tikulla olevaa ohjelmaa. Mistä tiedät että olet toimivalla 3G alueella ?

      • >Kokeile jotakin muuta kun tuota tikulla olevaa ohjelmaa.

        Eiköhän ole jo kokeiltu? Ei tikulla nääs mitään Ubuntu/Mint-softia ole...


    • on kyllä yksinomaan hyvää sanottavaa E160:stä Elisan verkossa. Luulen että tikkusi on rikki, jos tosiaan olet 3G-alueella ja tikku on ripustettu signaalin kannalta asialliseen paikkaan, esim. verhotankoon.

      • arrrgh

        miksi neuvotaan roikottamaan tikkua verhoissa tai verhotangossa? mitä ASIALLISTA siinä on? kun mainoksissa "mokkula" kii koneessa. nyt meiän pitää kiipeillä ja leikiä akrobaattia saadaksemme laitteet pelaamaan ...huonosti?? ELISA ja SANIS on P...KA yrityksiä molemma!


    • ............

      Jätit kertomatta oleellisen asian, missä käytät tikkua ? Monissa paikoin isompien kaupunkien keskustoissa verkon kapasiteetti on liian kovilla, tikut käyttävät kännykkäverkkoa ja kun samalla alueella on paljon kännyköitä ja tikkuja tulee helposti tilanteita joissa verkon kapasiteettia ei juuri riitä dataliikenteeseen. Puhelut ovat verkossa etusijalla ja dataliikenne on ns.väistyvää liikennettä joka saa ne kapasiteetin rippeet ja jos alueella sattuu vielä olemaan paljon niitä onnettomia jotka ovat kuvitelleet korvaavansa ADSL/kaapelimodeemiliittymän tikulla ei datakapasiteettia riitä kenellekkään sillä alueella.

      Eli mobiilidatalla on heikko toimivuus syrjäseuduilla (vain 2G yhteys) ja isompien kaupunkien keskustoissa (liikaa käyttäjiä/kuormitusta verkon kapasiteettiin nähden).

      Itse asun n. 10km Lahden keskustasta ja Elisan mobiiliyhteys toimii kotona erinomaisesti (vaikka ei juuri tule käytettyä kotona kuin ADSL:n varayhteytenä). Lahden keskustassa toimivuus on jo moninpaikoin huomattavasti heikompi ja esim. Helsingissä tuo kapasiteettiongelma on tullut monella käynnillä havaittua selvästi kun nopeudet jäävät joillain alueilla jatkuvasti reilusti alle vanhan puhelinmodeemin.

    • argggghhh

      mulla sama ongelma. saunalahteen kahlittu vielä yli vuodeksi eikä netti pelaa. herjaa asetuksia...kenttää max 1-2 palkkia ja koko ajan pätkii. verkko on elisan..asun hesan keskustassa, jonne elisa antaa max kuuluvuuden 3g:nä. pettureita noi yritykset!! PETTUREITA!
      sinä joka puhut win 7 omasta ohjelmasta..kerro tarkemmin...!!!!

    • kuuleekosaunalahti

      Mullakaan ei pelaa teeriniemellä Vaasassa 3G verkko kovinkaan hyvin. Samoja oireita kun aloittajalla. Kehoittivat vain käyttämään 2G verkkoa tuessa. Olen tehnyt useita häiriöilmoituksia ja vaihtanut käyttistä, mutta tuloksetta. Liittymä toimii moitteettomasti 2-4km ympäriinsä kotoamme. Eli käyvät resetoimassa ns.reitittimen ja kuittaavat sillä häiriön hoidetuksi. Saunalahden mokkula on perseesta!

    • huoh.....

      juu. itellä kans ongelmaa elisan kanssa. parasta siinä että netti ei toiminut lainkaan kahteen viikkoon (ongelma oli heidän suunnalla) eikä mitään hyvitystä, täys hinta koko kuukaudelta.

      mikä nettiliittymää enää uskaltaa ottaa. samoja ongelmia saunalahden kanssa, mutta saunalahti kuuluu elisaan, eikö? netti pätkii vähän väliä eikä nopeus ole niin nopea kuin pitäisi

      sonera tuntuu niin kalliilta.

      • 12+16

        DNA on toiminu hyvin ja monessa paikkaa, eikä hintakaan ole kallis...


    • ELISA BOIKOTTIIN

      elisan asuiakas palvelukin on vain teoreettinen, olin myös 2 vuotta vankina, enkä kertaakaan päässyt asiakas palveluun puhelimitse(nyt dna ja katsoin kellosta, meni 12 sekunttia asiakas palveluun:))))

      niin, sitten otin nortonin tietoturvan ja kävin katkaisemassa elisan tietoturvan(ei ollut vankeus sopimus tietoturvasta)niin, kuinkas ollakaan, kuukaudesta toiseen laskuttivat, tuli uhkauksia perinästä jne, menin elisan konttoriin( koska en päässyt puhelimella asiakas palveluun) ja minulla oli fläppäri mukana, näytin elisan työntekijälle milloin olin ottanut nortonin ja katkaissut heidän tieto turvansa, no, se änkytti että pitäisi käydä henk koht katkaisemassa eikä soittamalla, silloin räjähdin että niinhän mä perkele olen tehnytkin kun teidän asiakas palveluun ei puhelimella edes pääse, no, lupasivat korjata asian, ans olla kun meni kuukausi ni taas tuli lkasku ja sama ralli, sitten uhkasin oikeus toimilla ja kuluttaja suojalla, silloin tuli viimein loppu.
      muistatteko vielä elisan kasautuneet laskut, tuli puoli vuotta myöhässä kerrallaan jopa 6kk laskut ja mun sopimuksessa ainakin luki että laskutus 1krt kk, mutta elisan sopimukset pitää paikkansa vain silloin kun etu on elisalla.
      EI IKINÄ ENÄÄ ELISAA

    • on se nyt per...

      Kyllä jotain rotia pitäisi saada näihin nettiliittymiin. Ihmiset maksavat kalliisti liittymistä, jotka harvoin toimivat sillä teholla josta on maksettu...tai sitten eivät ollenkaan. Kuluttajansuojaan pitäisi saada parannusta näiden asioiden suhteen. Palvelujahan nuo liittymät ovat siinä missä muutkin. Ei parturissakaan tarvitse varmaan maksaa täyttä hintaa, jos parturi leikkaa vain puolet tukasta.

    • Nettiyhteyskäyttäjä

      Jos vaikka sulla olisi määräaikainen sopimus ja toinen osapuoli ei hoida sopimuksen velvoittamaa toimintaansa kunnolla eli Elisan yhteys sulla pätkii ja poikkeaa ja tämä on jatkunut eikä Elisa tee asialle mitään niin kyse lienee jo aika lähellä "sopimusrikkomusta", sopimusrikkomushan voi hyvinkin täyttyä siitä, että toinen osapuoli ei hoida hommaansa kunnolla ja kuitenkin joudut maksamaan "täyden hinnan" palvelusta/tuotteesta. Jos näin niin kerropa asiasti kuluttaja-asiamiehelle, homma kyllä kestää mutta ei kuluttajaa voi mitenkään velvoittaa pysymään sopimuksessa jos operaattori ei hoida omaa osuutta ja tällöin sopimus rikkomus täyttyy ja sopimus voidaan purkaa, oli kyseessä sitten määraikainen tai toistaiseksi voimassa oleva sopimus jne.

      Operaattoreiden toiminta tänä päivänä näissä asioissa on aika kirjavaa ja palvelu ajoittain erittäinkin huonoa, varsinkin ongelmatilanteissa kuluttaja jätetään monesti yksin ja yleensäkin tämä reklamointi on tehty todella vaikeaksi monilla operaattoreilla (soittaminen kestää jopa 2 tuntia että pääsee asioimaan henkilön kanssa, netissä olevat lomakkeissa on pakotettuja kenttiä kuten Soneran vikailmoituksessa kohta, jonka joutuu täppäämään, että saa sen vikailmoituksen tehtyä (kyseisellä kohdalla hyväksyt sen, että Sonera voi veloittaa 99,89 euroa linjan tarkistuksesta/käynti, jos sulla on viallinen laite) tälläinen kenttä ei voi eikä saa olla pakoitettu, koska ehto on yksipuolinen ja kuluttaja pakotetaan huonompaan asemaan.

      Näin ne operaattorit toimii, milloinkohan tähän saadaan joku tolkku ja kohtuus.

      • tiedonhalu!!

        jos vielä luet keskustelua, olisiko mahdollista että operattorit käyttävät asiakasta myös rahallisesti hyväkseen rikkomalla lakia tai sopimusta esim noilla kalliilla maksullisilla "neuvonta" puhelimilla, jos asennus ei onnistu vaikka kaikki t5ehty oikein, joudut soittamaan maksulliseen puhelimeen ilman omaa syytäsi, eikös kuluttaja tavallaan aseteta huonompaan asemaan ilman omaa tahtoa!?


    • Meh123

      Olet syyllistynyt ahneuteen, ja eikös se ole yksi seitsemästä kuolemansynnistä? Noh, nytpähän sait taas oppitunnin siitä, että hyvä ja halpa ei viihdy samassa paketissa :)

    • Sama juttu

      Ihan samaa ongelmaa minulla. Minulla tosin on Saunalahden liittymä, mutta hehän vuokraavat tämän ko. paskafirman verkkoa. Päivällä toimii jotenkuten, mutta illalla on välillä turha edes vaikka suomalaisia verkkolehtiä avata. Nopeus on sitä luokkaa, että menee 10-15 minuuttia / sivulataus. Katkeillut ei ole, mutta hitaus on jotakin aivan käsittämätöntä. Minulla jäljellä vielä pari kuukautta sopparia, sitten vaihtuu operaattori ja ADSL käyttöön ehdottomasti.

      • MyrkkyMirkku

        No mä ainakin purin tollasen sopparin..... Turhaan rupee mistää maksamaan.


      • Joku roti
        MyrkkyMirkku kirjoitti:

        No mä ainakin purin tollasen sopparin..... Turhaan rupee mistää maksamaan.

        Hyvä Mirkku, osaisivatpa muutkin tuon.Sauniksen ja elisan nettisopparin voi purkaa palauttamalla
        mökkelön ja liittymän liikkeeseen suht nopeasti hankinnasta.
        Jos aika pitkittyy, ei muuta kuin reklamaatiota ja jos verkko on kyseisellä alueella tosiaan huono,
        deal is off.Turha siinä on kikkailla puoltatoista vuotta hitaan mokkulan kanssa sormi nenässä ja kirjoitella
        nettipalstoille kun liikkeen setä ja tekninen tuki eivät tule kotiovelle kyselemään onko kaikki hyvin.


      • Sama juttu
        Joku roti kirjoitti:

        Hyvä Mirkku, osaisivatpa muutkin tuon.Sauniksen ja elisan nettisopparin voi purkaa palauttamalla
        mökkelön ja liittymän liikkeeseen suht nopeasti hankinnasta.
        Jos aika pitkittyy, ei muuta kuin reklamaatiota ja jos verkko on kyseisellä alueella tosiaan huono,
        deal is off.Turha siinä on kikkailla puoltatoista vuotta hitaan mokkulan kanssa sormi nenässä ja kirjoitella
        nettipalstoille kun liikkeen setä ja tekninen tuki eivät tule kotiovelle kyselemään onko kaikki hyvin.

        Tikku toimi ensimmäisen vuoden ajan kivasti. Sen jälkeen mennyt koko ajan huonompaan suuntaan. En viitsi enää alkaa palauttelemaan ja vielä vähän vääntämään "asiakaspalvelun" kanssa. Helpommalla pääsee, kun kitkuttelee vielä nämä pari kuukautta pois ja vaihtaa sitten palveluntarjoajaa. Tähän Elisa/Saunalahti hommaan en enää palaa.


      • bndfe
        Sama juttu kirjoitti:

        Tikku toimi ensimmäisen vuoden ajan kivasti. Sen jälkeen mennyt koko ajan huonompaan suuntaan. En viitsi enää alkaa palauttelemaan ja vielä vähän vääntämään "asiakaspalvelun" kanssa. Helpommalla pääsee, kun kitkuttelee vielä nämä pari kuukautta pois ja vaihtaa sitten palveluntarjoajaa. Tähän Elisa/Saunalahti hommaan en enää palaa.

        Juuri sinunlaisesti ihmisten vuoksi tuo ei ala koskaan toimimaan kunnolla. Yrität kestää ja kestää, ja sitten kun et enää kestä, niin housuntaskussa puristat kättä nyrkkiin niin kauan että helpottaa ja ajattelet että pari kuukautta vielä ja sitten vaihdat liittymää.

        Yksinkertainen totuus on se että mokkula on persereijästä. Sitä kaupataan ihmisille jotka eivät sitä missään tapauksessa tarvitsisi, eli heille joilla on kotikone pöydällä ja jotka eivät tarvitse mitään liikkuvaa "laajakaistaa". Mokkula ja laajakaista samassa lauseessa on ihmisten kusettamista koska nuo toimivat hitaammin ja epäluotettavammin kuin 90 luvun puhelinverkossa toimineet modeemit! Ja mitä enemmän sitä kaupataan ihmisille jotka eivät sitä tarvitse, sitä enemmän verkkoon tulee kuormitusta ja sitä paskemmin kaikkien käyttäjien mokkulat toimivat! On niitä halpoja lankaliittymiäkin olemassa, ja nopeus ja luotettavuus on parempi kuin mokkulalla koskaan.


      • 254354345242432
        bndfe kirjoitti:

        Juuri sinunlaisesti ihmisten vuoksi tuo ei ala koskaan toimimaan kunnolla. Yrität kestää ja kestää, ja sitten kun et enää kestä, niin housuntaskussa puristat kättä nyrkkiin niin kauan että helpottaa ja ajattelet että pari kuukautta vielä ja sitten vaihdat liittymää.

        Yksinkertainen totuus on se että mokkula on persereijästä. Sitä kaupataan ihmisille jotka eivät sitä missään tapauksessa tarvitsisi, eli heille joilla on kotikone pöydällä ja jotka eivät tarvitse mitään liikkuvaa "laajakaistaa". Mokkula ja laajakaista samassa lauseessa on ihmisten kusettamista koska nuo toimivat hitaammin ja epäluotettavammin kuin 90 luvun puhelinverkossa toimineet modeemit! Ja mitä enemmän sitä kaupataan ihmisille jotka eivät sitä tarvitse, sitä enemmän verkkoon tulee kuormitusta ja sitä paskemmin kaikkien käyttäjien mokkulat toimivat! On niitä halpoja lankaliittymiäkin olemassa, ja nopeus ja luotettavuus on parempi kuin mokkulalla koskaan.

        "ihmisille jotka eivät sitä missään tapauksessa tarvitsisi"

        minulla ei missään olisi varaa minkäänlaiseen kiinteään lankaliittymään. yksistään piuhojen veto kämppään tulisi liian kalliiksi. ja tiedän etten ole yksin tässä asiassa.


    • BUAH..

      "kiitos yhteydenotostasi.

      Elisan radioverkkoyksikkö seuraa jatkuvasti tukiasemien datakuormaa. Alueenne verkko ei ole parhaillaan ylikuormitetussa tilassa.

      3G signaali tulee osoitteeseenne lännen suunnalta, joten ideaalipaikka nettitikulle on lähellä ikkunaa lännen puolella.

      Olettehan päivittäneet e160:n yhteysohjelman osoittessa:

      http://www.elisa.fi/elisa/docimages/attachment/tuki/Update_11.609.10.00.00.B418.exe

      Mikäli tuo ei auta, kannattanee tikun ajurit poistaa koneesta ja asentaa koko nettitikku yhteysohjelmineen uudelleen."
      ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Eli ei vastattu mitään siihen, kun raportoin, että viikonloppuisin ja iltaisin liittymä on käyttökelvoton.
      "Alueenne verkko ei ole parhaillaan ylikuormitetussa tilassa."
      En kysynyt liukuvasta "parhaillaan"-ajankohdasta, vaan ilmoittamistani ajoista, jolloin nettiyhteys pätkii ja on hidas.
      Lisäksi oletetaan, että vaihdan asuntoa, ja muutan suuren kerrostalon itäpuolelta länsipuolelle, että saan riittävän vahvan signaalin.
      Ilmoitin, että tikun firmware on päivitetty Elisan sivustolta, ja nyt pitäisi siis asentaa tismalleen sama tiedosto. Mikä hyöty?
      Tikun ajurit ja koko sovellus on asennettu XP:ssä uudelleen monta kertaa, eikä mitään parannusta.
      Eikä näköjään ymmärretä edes sitä, että Linuxin jakelut eivät niitä edes käytä.

      Vastaus oli tasoa; "hyvää päivää kirvesvartta ja kaunis ilma tänään."
      Kun ei voida myöntää sitä, että paikallisessa tukiasemassa on kapasiteettiongelma suhteessa suuren lähiön käyttökuormitukseen.

      • BUAH..

        eli toimii kuin auton vilkku; toimii, ei toimi, toimii, ei toimi...

        Sivun avautuminen kesti minuutteja ja monta yritystä.
        Odotetaan vastausta...poikki
        Selvitetään verkko-soitetta...poikki
        Siirretään dataa...poikki
        Yhteys aikakatkaistu...poikki

        Eikä millään nettimittarilla mittaaminen onnistu, kun kesken mittauksen yhteys katkeaa 5-10 kertaa ja pysähtyy kokonaan. Muuten olisin linkkittänyt kuvakaappaukset tänne äimisteltäviksi, kun nopeus on mitä on ja Ping jopa 1500-2000 ms, mikä kertoo koko surkeuden.

        http://nettimittari.com/

        http://www.sonera.fi/Laajakaista/Laajakaista kotiin/Nopeustesti


      • Hiihaaa..
        BUAH.. kirjoitti:

        eli toimii kuin auton vilkku; toimii, ei toimi, toimii, ei toimi...

        Sivun avautuminen kesti minuutteja ja monta yritystä.
        Odotetaan vastausta...poikki
        Selvitetään verkko-soitetta...poikki
        Siirretään dataa...poikki
        Yhteys aikakatkaistu...poikki

        Eikä millään nettimittarilla mittaaminen onnistu, kun kesken mittauksen yhteys katkeaa 5-10 kertaa ja pysähtyy kokonaan. Muuten olisin linkkittänyt kuvakaappaukset tänne äimisteltäviksi, kun nopeus on mitä on ja Ping jopa 1500-2000 ms, mikä kertoo koko surkeuden.

        http://nettimittari.com/

        http://www.sonera.fi/Laajakaista/Laajakaista kotiin/Nopeustesti

        käytettäväksi vain myöhään yöllä ja aamulla aikaisin.
        Tukiasema on aina muulloin tukossa.


      • jälkijunassa
        BUAH.. kirjoitti:

        eli toimii kuin auton vilkku; toimii, ei toimi, toimii, ei toimi...

        Sivun avautuminen kesti minuutteja ja monta yritystä.
        Odotetaan vastausta...poikki
        Selvitetään verkko-soitetta...poikki
        Siirretään dataa...poikki
        Yhteys aikakatkaistu...poikki

        Eikä millään nettimittarilla mittaaminen onnistu, kun kesken mittauksen yhteys katkeaa 5-10 kertaa ja pysähtyy kokonaan. Muuten olisin linkkittänyt kuvakaappaukset tänne äimisteltäviksi, kun nopeus on mitä on ja Ping jopa 1500-2000 ms, mikä kertoo koko surkeuden.

        http://nettimittari.com/

        http://www.sonera.fi/Laajakaista/Laajakaista kotiin/Nopeustesti

        Yhteyttä ei saa ja syykin selvisi, palvelu on lopetettu (ainakin tuossa osoitteessa) jo huhtikuussa.


      • 1outo
        jälkijunassa kirjoitti:

        Yhteyttä ei saa ja syykin selvisi, palvelu on lopetettu (ainakin tuossa osoitteessa) jo huhtikuussa.

        kun mielestäni nettimittari.com:issa vielä eilen mittailin mm. bandwidthplace:lla.
        ficora on kyllä lopetettu jo keväällä


      • ?
        jälkijunassa kirjoitti:

        Yhteyttä ei saa ja syykin selvisi, palvelu on lopetettu (ainakin tuossa osoitteessa) jo huhtikuussa.

        http://nettimittari.com/

        Toimiihan tuo nytkin.


    • moj___

      Jos kokisin tulleeni petetyksi, en jättäisi asiaa sikseen. Pääsisi nauttimaan kostosta ja tekemään lähes kaikille muille asiakkaille ison palvelun. Toisaalta, olen osannut varoa näitä mokkuloita ;) Ihmiset maksavat vaan tyytyväisenä laskut, kun ei tuollaisesta pikkusummasta viitsi ruveta riitelemään. Mutta riitely voisi olla mukavaa ja oikein kehittävää? Sananmukaisesti.

    • ab1

      onko naapureilla elisan verkkoa ja langattomia verkkoja ja jos pääsisit kokeilemaan jonkun toisen tikkua. jos alueella on muilla täydet tolpat, on tikku kait rikki tai asetuksissa vikaa... vertaisin sopimusta kyllä sähkösopimukseen, eli elisan on lyötävä lisää rautaa peliin jos verkko käy ylikierroksilla ja ellei pysty toimittamaan edes "k o h t u u l l i s t a" yhteyttä on siinä syy purkuun. Otat tikun ja koneen mukaan varmuudeksi ja elisalle vaan. sanoo tietenkin ettei käy, mutta älä anna periksi. marssi jonkun vastaavan huoneeseen ja selitä asiaa uudelleen... Tiskillä on opetettu sanomaan ei, muutenhan elisalla ei olisi asiakkaitakaan... ja sano samalla kaikki puhelimet ym irti sieltä. Ä L Ä K Ä I K I N Ä E N Ä Ä N O T A E L I S A A . . .!

      • BUAH..

        seutukunnan muutkin Elisan 3G:n käyttäjät ovat samassa liemessä, mutta vain nurisevat keskenään.

        Tässä tämän illan ainoa onnistunut nopeuden mittaus, kun Soneran, Mäntsälän Sähkön, ja kaikki ulkomaalaiset mittarit ovat tässä liittymässä tavoittamattomissa hitauden takia.
        32 kt:n kuvakaappauksen lataus kuvapalvelimelle oli työn ja tuskan takana.
        Ja huom. Huawei on aina sinisellä valolla 3G:ssä, eikä vihreänä 2G:ssä.

        Mittaus klo. 21.45 ja tähän asti latailin sitä kuvan pikkuruista 32 kilotavua...

        http://i54.tinypic.com/oqi2pi.png


      • Kusetusta...
        BUAH.. kirjoitti:

        seutukunnan muutkin Elisan 3G:n käyttäjät ovat samassa liemessä, mutta vain nurisevat keskenään.

        Tässä tämän illan ainoa onnistunut nopeuden mittaus, kun Soneran, Mäntsälän Sähkön, ja kaikki ulkomaalaiset mittarit ovat tässä liittymässä tavoittamattomissa hitauden takia.
        32 kt:n kuvakaappauksen lataus kuvapalvelimelle oli työn ja tuskan takana.
        Ja huom. Huawei on aina sinisellä valolla 3G:ssä, eikä vihreänä 2G:ssä.

        Mittaus klo. 21.45 ja tähän asti latailin sitä kuvan pikkuruista 32 kilotavua...

        http://i54.tinypic.com/oqi2pi.png

        Vuosi takaperin DNA tarjos 10M mokkulayhteyttä 29,90€/kk 2 vuoden sopimuksella, kokeilen, ei toiminut kunnolla onneksi. 3 kk myöhemmin DNA tarjoaa samaa liittymään 13,90kk...


      • BUAH..
        BUAH.. kirjoitti:

        seutukunnan muutkin Elisan 3G:n käyttäjät ovat samassa liemessä, mutta vain nurisevat keskenään.

        Tässä tämän illan ainoa onnistunut nopeuden mittaus, kun Soneran, Mäntsälän Sähkön, ja kaikki ulkomaalaiset mittarit ovat tässä liittymässä tavoittamattomissa hitauden takia.
        32 kt:n kuvakaappauksen lataus kuvapalvelimelle oli työn ja tuskan takana.
        Ja huom. Huawei on aina sinisellä valolla 3G:ssä, eikä vihreänä 2G:ssä.

        Mittaus klo. 21.45 ja tähän asti latailin sitä kuvan pikkuruista 32 kilotavua...

        http://i54.tinypic.com/oqi2pi.png

        kun väki vähenee.
        Ping tulisi olla lähempänä 50 ms, mutta se on edelleenkin noin 500 ms, eli liittymä on vieläkin lähes käyttökelvoton jatkuvaan nettiyhteyteen, ja illalla aikaisemmin lukema voi olla aivan huima 1500-2000 ms.
        Mittaus klo. 23.22

        http://i54.tinypic.com/2h8alxh.png


      • Hiihaaa..
        BUAH.. kirjoitti:

        kun väki vähenee.
        Ping tulisi olla lähempänä 50 ms, mutta se on edelleenkin noin 500 ms, eli liittymä on vieläkin lähes käyttökelvoton jatkuvaan nettiyhteyteen, ja illalla aikaisemmin lukema voi olla aivan huima 1500-2000 ms.
        Mittaus klo. 23.22

        http://i54.tinypic.com/2h8alxh.png

        yöliittymä se on, eikä ole tarkoitettu päivä- tai iltasurffailuun ollenkaan, kun silloin tukiasemasi kautta soitellaan 3g-puheluja


    • nbnöläp

      Kyllä se liittymäsi irtisanominen pitäisi onnistua ilman ongelmia sopimuksesta huolimatta koska liittymä ei selkeästi vastaa sitä mitä on luvattu!

      Soitat Elisan palveluun ja kerrot selkeästi mikä on homman nimi, mikään heidän neuvoistaan ei ole auttanut ongelmaasi, sopimusta ei ole heidän puoleltaan pidetty, joten sopimus raukeaa. Jos puhelimessa oleva neuvoja jotakin kitisee, niin sanot että otat yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja tämä asia menee sen jälkeen oikeuteen jos sopimusta ei pureta välittömästi.

      Pidä puolesi koska heillä on lakiin sidottu velvollisuus purkaa sopimus joka ei selkeästi vastaa todellisuutta! Voit unohtaa kaikki sellaiset "kokeile maksutta kaksi viikkoa" höpinät joita noihin luvataan. Sellaisten lupausten tarkoituksena on vain houkutella lisää asiakkaita, jotka väistämättä pettyvät ja jotka ovat kuunnelleet sinunlaistesi pelottavia kokemuksia, sekä tietysti pelotella sinunlaisesi käyttäjät kuvittelemaan ettei sopimusta voi muka purkaa. Suomen Lain mukaan sopimuksen voi AINA purkaa vaikka olisi kautta kiven ja kannon vannottu asiakkaan puolelta ettei sopimusta pureta!

      Sinä et voi maksaa, etkä saa maksaa sellaisesta mikä ei sinun kohdallasi toimi.

      Ei sinun tarvitse sille puhelimessa olevalle neuvojalle mitään räyhätä, sanot vain niinkuin asia on ja että heidän neuvoistaan huolimatta tikku ei toimi ja yhteys ei toimi. Voit valehdella että olet kokeillut kaverin tikkua, eikä sekään toiminut. Voit kerätä vaikka adressin tällaisten sopimusten purkamiseksi ja asiakkaiden kusettamisen lopettamiseksi ja viedä sen hallitukseen ministerille. Se on varma että Elisa alkaa sen jälkeen miettimään uudelleen asiakkaiden kusettamista, kun HE tietävät että heillä on asiakkainaan valtavasti ihmisiä joiden netti-tikku ja liittymä ei missään tapauksessa vastaa luvattua ja sellainen julkisuus olisi heille äärimmäisen pahasta!

      • Irtisanottu

        Kyllä sopimuksen voi tietenkin purkaa mikäli se ei toimi mokkullat ovat toimimattomia yhä useammassa paikassa.Minä en saanut ollenkaan yhteyttä vaikka asetukset sanoin irti määräaikaisen sopimuksen.


      • huiwai
        Irtisanottu kirjoitti:

        Kyllä sopimuksen voi tietenkin purkaa mikäli se ei toimi mokkullat ovat toimimattomia yhä useammassa paikassa.Minä en saanut ollenkaan yhteyttä vaikka asetukset sanoin irti määräaikaisen sopimuksen.

        tulevat tikut on halvimpia mitä löytyy, mulla on DNA liittymä ja ostin kunnollisen tikun johon saa ulkopuolisen antennin. Asun alueella jossa ei ole 3G verkkoa operaattorilla lanikaan. Suunta-antennilla saan kuitenkin hyvin toimivan yhteyden noin 30 km päässä olevasta tukiasemasta. Suunta-antenni on hyvä jos oman alueen tukiasemat on liian kuormitettuja niin voi hakea paremmin toimivan jostain muualta. Kustannuksia siitä tietysti syntyy, antenni jotain 50 € ja tikku 160€, mutta yhteys on toiminut moitteettomasti niiden hankkimisen jälkeen, alkuperäisellä karvahattutikulla ei toiminut kuin 2G verkossa.


    • tiistaina

      Niin kannattaisi kokeilla enne kuin tekee mitään vuoden soppareita. Itse kaveri tuli dna:n mokkulan kanssa meille testaan sitä, piti olla 3g, mutta olikin vaan 2g ja sen jälkeen en ole edes harkinnut mokkula. Kannattaisi kokeilla sitä ensin. Dna:lta saa sen 2 viikon kokeilun ja sen jälkeen voi tehdä vuoden sopimuksen.

      • Irtisanottu

        Operaattorit sano asiasta on mahdollisuus kokeilla ensin ? ovat vain myymässä sopimuksia välittämättä yhtään toimiiko ne.Eikös mokkulan pitäisi toimia "paikassa kuin paikassa" ?toimimattomuus tulee taajama ja kaupunkialueella esiin.


      • palautusoikeus dna

      • palapala
        palautusoikeus dna kirjoitti:

        "Dna:lta saa sen 2 viikon kokeilun ja sen jälkeen voi tehdä vuoden sopimuksen."

        Tässäkin in sellainen juttu, että sun on pakko ottaa liittymä, ennenkuin voit palauttaa 2 viikon jälkeen.

        DNA-sivuilta kopioitu:

        "Palautusoikeus koskee kuluttaja-asiakkaita, jotka ovat tehneet Mokkulasta UUDEN 24 kuukauden määräaikaisen DNA Kimppa -sopimuksen. "

        http://www.dna.fi/Yksityisille/Laajakaista/dnaMokkulatuotetuki/Sivut/kokeilednamokkulaa.aspx

        Kai se on nyt pakko ottaa se liittymä jos meinaat saada sen käyttöösi. Eiköhän tuo purkuoikeus ole tarkoitettu "tyytyväisyystakuuksi" että jos ei sittenkään pelaa niin pääset irti sopimuksesta.
        Itsellä dna mokkula ollut jo kolme vuotta, aikoinaan kun oli huawei e165 tikku niin yhteys oli kankea mutta viimeisen vuoden aikana on verkko parantunut huomattavasti ja olen vaihtanut mokkulan nokian cs-15tikkuun. Olen huomannut että tikku kannattaa sitoa 3g verkkoon (yhteystyyppi --> wdcma only) niin pelaa paremmin. Eikö mokkula vaihda sen mukaan verkkoa mikä on sillä hetkellä vahvin. Opetelkaa käyttämään laitteita niin ei tarvi täällä itkeä.


      • Irtisanottu
        palapala kirjoitti:

        Kai se on nyt pakko ottaa se liittymä jos meinaat saada sen käyttöösi. Eiköhän tuo purkuoikeus ole tarkoitettu "tyytyväisyystakuuksi" että jos ei sittenkään pelaa niin pääset irti sopimuksesta.
        Itsellä dna mokkula ollut jo kolme vuotta, aikoinaan kun oli huawei e165 tikku niin yhteys oli kankea mutta viimeisen vuoden aikana on verkko parantunut huomattavasti ja olen vaihtanut mokkulan nokian cs-15tikkuun. Olen huomannut että tikku kannattaa sitoa 3g verkkoon (yhteystyyppi --> wdcma only) niin pelaa paremmin. Eikö mokkula vaihda sen mukaan verkkoa mikä on sillä hetkellä vahvin. Opetelkaa käyttämään laitteita niin ei tarvi täällä itkeä.

        Miten sitä käyttää koska ei saa minkäänlaista yhteyttä nettiin operaattori antaa e 165 tikun
        tikkua pitäisi päivittää jne ja ei pääse nettiin ollenkaan ! jos palvelun tarjoaja ei pysty lupaamansa ei ole mistään opettelemiseta kysymys.Koko mokkula on paska systeemi ja tiensä päässä on huonontunut entisestään missä yhteyskin on onnistuttu saamaan.Ei ole käyttäjän tehtävä vaihdella tikkuja mokkuloita kyllä palveluntarjoajan pitää antaa toimivat vermeet koska liittymiä myy.


    • tikulla silmään

      Älkää ihmeessä ostako niitä nettitikkuja varsinkaan minkään määräaikaisen sopimuksen kanssa! Ihannetilanteessakaan harvoin päästään lähelle luvattuja tiedonsiirtonopeuksia. Lisäksi GSM/3G mastot palvelevat ensin kännykänkäyttäjiä ja jos kaistaa jää niin vasta sitten datatietoliikennettä.

      Vaikka joku kympin kuukausihinta mokkula - nettiliittymästä vaikuttaa halvalta, niin älkää menkö lankaan! Kymppikin on paljon jos yhteydestä ei pääse nauttimaan tai hermot menevät hitauden takia.

      Kuluttajien pitäisi vaatia, että sopimuksen operaattorin kanssa voi purkaa, jos tiedonsiirtonopeudet ovat jatkuvasti ala-arvoiset tai että palvelunumerosta ei saa riittävän nopeasti palvelua!

    • kalle1965

      Melkoisen tuttu tilanne minullakin, paitsi minulla on soneran 24 kk. sopimus.
      Ei ole toiminut lainkaan niin kuin luvattiin. Tarkistivat vielä sopimusta tehdessä,
      että olen hyvällä 3G alueella. Mutta toisin kävi. Olen jo tuhlannut omaisuuden soittaessani
      soneran "asiakaspalveluun" ja eivät suostu purkamaan sopimusta vaikka yhteys ei olekkaan
      sellainen kun luvattiin. Niin ja sama tikku on mulla (huawei).
      Pitäisi varmaan tehdä Facebookkiin oma sivusto, missä voisi keskustella lisää?????

      • Tikkutikku

        Pitäisiköhän oikeasti miettiä miksi sitä tikkua hankkii?
        Toki nyt kun SL, Dna, Sonera yms tarjoavat noita pilkkahintaan, pihit vaihtavat pikaistuksissaan
        kotoa löytyvän adsl:n tai kaapelimodeemin halvempaan säästöjen toivossa.
        Tosiasia on kuitenkin se että jos haluat nopean, varmasti toimivan yhteyden kotiisi, tyydy kiinteään.
        Jos netin pitää kulkea mukana, hanki tikku.Mm.. Saunalahdeltahan saa tuplalaajakaistaa edullisesti
        jossa on mukana adsl ja "mokkula" omalla yhteydellä.

        ps. Kaikkien netti/gms liittymien mukana toimitetaan sopimusehdot(juu, se kauhea kasa pienellä präntättyä,
        tylsää tekstiä).Kannattaa joskus tutustua niihinkin niin esimerkiksi sopimuksen purkaminen voi onnistua
        helpommin kuin nettipalstan kautta. ;)


      • kus-tu

        minulla elisasta todella huonoja kokemuksia. pitkä tarina kerrottavaksi mutta kännykkä liittymän sain irti sanottua ainoastaan lyömällä 1500e tiskiin ja aina vaan tuli uusia laskuja milloin mistäkin, ja valitus prosessi todella monimutkainen. kusivat minua kytkykaupassa ja liittymä asioissa silmään 100-0 ja kun valitin ja vaadin kytkyn perumista niin asiat alkoivat mennä hankalaksi, ja jopa kuluttaja-asiamies tuntui olevan voimaton asian suhteen. eli älkää olko missään tekemisissä ko. firman kanssa.


      • Hattivatten
        kus-tu kirjoitti:

        minulla elisasta todella huonoja kokemuksia. pitkä tarina kerrottavaksi mutta kännykkä liittymän sain irti sanottua ainoastaan lyömällä 1500e tiskiin ja aina vaan tuli uusia laskuja milloin mistäkin, ja valitus prosessi todella monimutkainen. kusivat minua kytkykaupassa ja liittymä asioissa silmään 100-0 ja kun valitin ja vaadin kytkyn perumista niin asiat alkoivat mennä hankalaksi, ja jopa kuluttaja-asiamies tuntui olevan voimaton asian suhteen. eli älkää olko missään tekemisissä ko. firman kanssa.

        Tokihan siinä maksumieheksi joutuu jos haluaa päättää sopimuksen ilman hyväksyttävää syytä.
        Hassua vain ettet vaivautunut yhtään valottamaan kuinka sinua "kustiin" silmään.Noh, näitähän riittää...


    • BUAH..

      tuli toiseen tulikivenkatkuiseen häiriöilmoitukseeni vastaus, jossa väistettiin oleellisin, ja takerruttiin vain sähköpostin asetuksiin, sekä siihen, onko sovellus pakotettuna 3G:hen, kun muuten voi tippua 2G:hen?
      Minulle ei mitään uutta.

      Nyt kuitenkin jälleen tulee tavaraa sisään melkein tasan 1 megan nopeudella ja ulos menee 0,3 megaa, kuten pitää, ja Ping on siedettävä parisataa ms.
      Kuten sopimuskauden ensimmäisenä vuonna.

      Eivät vain voi myöntää sitä, että tukiasemien valvonta ja ylläpito ei ole jatkuvaa, eivätkä tee mitään, ellei
      ole täydellinen toimintakatkos, tai muuten ei tule palautetta.
      Sen verran ikävä tyyppi olen, että liittymän toiminnan mahdollisesti taas romahtaessa annan kuulua itsestäni samassa ketjussa.

    • Yksinkertaista

      ilmoittamassa ettei maksua operaattorille oteta, niin yksinkertaista se on ! Operaattori joka panee asiat kuntoon tai peruu sopimuksesi.

      • skunkkirotta-

        Olen asunut lähes koko elämäni pääkaupunkiseudulla jossa nautin Welhon supernopeasta laajakaistayhteydestä. Se oli luotettava ja varma nettiliittymä. Muutin Rovaniemelle, jossa kiinteän netin saa kohtuulliseen hintaan vain keskusta-alueelle, johon minun asuntoni ei valitettavasti kuulu. Pähkäilin kauan tyyriin kiinteän netin ja mokkulan välillä. Jälkimmäisestä minulla ei ollut henkilökohtaista kokemusta, mutta myyjä tiukasta kuulustelustani huolimatta vannoi että se soveltuu samalla tavalla pelaamiseen ja nettisurffailuun kuin kiinteä yhteys. Valitsin 5M yhteyden, vaikka myyjä yritti kovasti tyrkyttää hitaampaa 1M yhteyttä, se olisi kuulemma riittänyt tarpeisiini aivan yhtä hyvin.

        Totuus tästä valkoisesta myyjän kehumasta puikosta oli varsin erilainen kuin olin ehtinyt edes painajaisissani näkemään; Ongelmat alkoivat siitä, että mokkula ei jostain syystä toiminut vaikka se oli asennettu kaiken järjen mukaan oikein, ja Mobiililaajakaista-ohjelma ilmoitti löytäneensä verkon. Mukana tullut ohjekirja oli yhtä valaiseva kuin Saarioisten karjalanpiirakoiden tuoteseloste. Loppujen lopuksi, kun nettiyhteys alkoi pelaamaan, se ei suostunut yhteyden katkaisemisen jälkeen yhdistämään uudestaan. Tämä ongelma ratkesi loppujen lopuksi simppelillä väännöllä, ohjelman ominaisuuksista piti muuttaa yhteensopivuustila toiseksi missä se alun perin oli, sillä käytän Windows 7:a (Mistä helkkarista olisin voinut tietää tehdä tuollaisen?!). Tuohon vastaukseen saamiseen ei vaadittu kuin 40 minuuttia asiakaspalvelulinjoilla notkumista. Tästä huolimatta, mokkula ei vaan joskus yhdistä verkkoon ja tietokone pitää käynnistää uudestaan. Tämä toistuu kolmella eri tietokoneella, ja yleensä ilmiö on havaittavissa kun yhteys on laahustanut hetken 2G yhteydellä.

        Ensinmäiset kuukaudet mokkulan nopeus oli jopa kiitettävää nähden siihen mitä olin pelännyt. 5M nopeuteen ei koskaan päästy, mutta olin varsin tyytyväinen 1M - 2,6M nopeuteen johon yhteyteni usein ylsi. Toisinaan mokkula väsähti 2G verkolle, mutta ongelma korjaantui usein kun napsasin laitteen hetkeksi irti ja yritin uudestaan. Kuitenkin nyt kesällä ja syksyllä nopeudet ovat hidastuneet huomattavasti. En muista milloin nopeus olisi viimeksi saavuttanut edes 1M nopeuden, vaan yleensä mittari matelee 0,6M tietämillä. Myös tämän takia tietokoneella pelaaminen on jäänyt kokonaan pois, jos yhteys ei matele niin että lennän pelistä pois, niin päättää mokkula juuri silloin katkaista. Erilaisissa nopeusmittauksissa joita suoritin nyt yöllä, sain tulokseksi mm. DL: 0,35MB/s, UL: 0,18MB/s ja pingit pomppasivat jopa 223 ms. Kävin liikkeessä kuukausi sitten ärähtämässä asiasta, mutta sain samalta herralta joka möi minulle mokkulan ympäripyöreää sepitystä: iltaisin voi olla ruuhkaa, voi olla tukossa välillä juu, onko mokkula asetettu sopivaan paikkaan yms. Harmittaa, että menin tämän kaltaiseen humpuukkiin sortumaan, sillä viellä on kauan maksettavaa roskasta.


    • adsl rulaa

      Itse kärsin vastaavasta DNA:n kanssa. Liitin viestintäviraston virallisella mittarilla saatuja tuloksia reklamaatiomaileihin jatkuvasti. Tulos: kesti 6 kk:tta ennenkuin sain päätöksen, jossa liittymäni irtisanottiin. Nyttemmin olen siirtynyt käyttämään PPO:n kiinteää adsl:ää ja täytyy sanoa että paluu "vanhaan" kannattaa. Ei töki ja nopeus on aikalailla sitä mistä maksankin. Onnea taisteluun!

      • Mokkula-expertti

        Kokeilkaas mokkulaongelmista kärsivät ihmiset katsoa, josko mokkulanhallintaohjelmasta voisi säätää, niin että se käyttäisi pelkkää 3g-verkkoa. Se yleensä vähentää yhteyden katkeilua, kun mokkula ei ehdoin tahdoin arvo 2g- ja 3g-verkon välillä. Esimerkiksi Huawein mobile partner ohjemassa työkalut->asetukset-> verkko -> verkontyyppi.


    • tumpula_-

      tilanteessa olin vielä äsken itsekkin.
      Uusi kone ja kaksi uutta tikkua.
      Elisan liittymä ei toiminut ensin iltaisin ja kohta ei sitten enää aamuisinkaan.
      Jokaisen reklamaation elisa kuittasi sillä, että laitteissani on vikaa.
      Mutta kas kummaa. Jokaisen valituksen jälkeen liittymä toimi moitteetta aina 1 kuukauden.

      Viimeisen kerran kun valitin tekniseen tukeen ja he sieltä ilmoittivat jälleen kerran, että laitteissani on vikaa niin sitten paloi hermo totaalisesti.
      Vasta tässä vaiheessa kerroin tukeen et olen saanut näihin koneisiin ja verkkoihin 4 vuoden koulutuksen ja tämän päälle tehnyt kyseisiä töitä 10 vuotta jatkuvalla koulutuksella et älä puhu paskaa, että vika on mun koneessa.
      Tässä vaiheessa määräaikaisen sopimuksen irtisanominen ei enää ollutkaan mikään ongelma.
      Olisi pitänyt avautua aikaisemmin mutta minkäs teet kun on liian pitkä pinna. :-(

      Uudella liittymällä nämä murheet ovat menneen talven lumia ja tämä mun "rikkinäinen/viallinen" koneenikin alkoi toimimaan. :-)

      • Elisa kyrsii !

        liian kauan ihmiset odottavat, että on joku mystinen taho, jonka asia ja aie on teidän puolesta ottaa operaattoreista niskapersote,
        onhan päivänselvää, etteivät operaattorit tule itse asiaa kuntoon hoitamaan.

        Kun tehdään joukkokanne, jossa selkeästi jokainen, jolla tikku ja ongelmia, Elisaa vastaan, johan alkaa tapahtua.Kukin saa sopimuksensa purettua, tai yhteyden pelittämään, kun viedään asia käräjäoikeuteen.
        tällöin tulisi olla joku yhteinen paikka, johon leipääntyneet yhteydenkäyttäjät voivat laittaa esille ongelmansa, ja tietonsa.
        Facebook tms.
        On varmasti työttömiä lakimiehiä, jotka valmiita ryhmäkanteen ajamiseen, se palkkahan tulee tälle hemmolle siitä, että Elisa joutuu korvaamaan aiheuttamansa vaivan, jokaiselle sekä oikeudenkäyntikulut.

        oletteko muuten älynneet lukea sieltä ne pienellä präntillä kirjoitetut osiot, ne ovat laittomia, koska sopimuspuolet ovat eriarvoisessa asemassa, joka on Suomen Perustuslain 1: pykälän mukaan lainvastaista =
        mitään sopimusta ei oikeasti ole edes olemassa, vaan olette Elisan rahantekokone, joita Elisa vedättää niin kauan kuin joku ryhtyy asiasta tekoihin.

        Kyllä Elisalla tiedostetaan, ettei laaja negatiivinen julkisuus ole hyväksi, mutta kun te ette tee asialle mitään, vaan vain purette hammasta, niin nehän nauraa paskaiseen liiviinsä ja jatkaa touhuaan, kunnes oikeuslaitoksen päätöksellä kielletään kyseinen toimitapa.
        Ryhmäkanne on vahva ase vääryyttä vastaan, yleensä näitä juttuja ei hävitä. Niin monta pettynyttä asiakasta, että päivänselvää, miten oikeudessa tulee käymään !
        Älkää alistuko paskapalveluun , ottakaa yhteys kuluttaja-asiamieheen joka ohjaa eteenpäin asiassa.


    • en minä vaan ne muut

      joku aika sitten kerrottiin että suomen internetliikenteestä 30% on laitonta elokuvien lataamista.
      mitähän se loppu 70% sitten on?

      arvaan että toiset 30% laitonta musiikin lataamista, kolmas 30% laitonta ohjelmapiratismia, ja loput 10% pornosivuilla surfaamista.

      eli että asiallista internetliikennettä on 0%.

    • EX ELISA

      Kuluttaja riitalautakuntaan juttu ,varmasti saat lopetettua ennen määräaikaa. Saat vielä hyvitystä. Minä pääsin eroon elisasta ja sain satkun korvauksen , vähä joutu vääntään. Kaavake löytyy netistä kuluttajansuoja /kuluttajariita lautakunta sivuilta ,faktoja kehiin niin toimii. päivämääriä/kellonaikoja/nopeuksia

      • BUAH..

        Viimeiset 3-4 kuukautta on ollut yhtä tuskaisaa vuoristorataa netin käytössä.
        Häiriöilmoituksiin tulee aina teoriaa ja arvailuja, ja niiden jälkeen liittymä saattaa toimia viikonkin, ja sitten alkaa aina sama pätkiminen ja hidastelu.
        Se alkoi taas tänään vaihtelevasti, hetken toimii hyvin, ja seuraavana hetkenä todella surkeasti.
        Yleensä nopeuden mittaaminen ei onnistu ollenkaan, kun yhteys palvelimeen katkeaa.
        Tässä sain muutamia mittauksia tehtyä, ja aina on jokin ominaisuus täysin pielessä, nopeus ulos, sisään tai ping, eli yhteyden vakaus.

        Klo 19.18
        http://i54.tinypic.com/mbnapx.png

        Klo 20.06
        http://i52.tinypic.com/156zvio.png

        Klo 20.17 (lähetysnopeuden pitäisi olla noin kymmenkertainen)
        http://i56.tinypic.com/15xs3tz.png

        Ja ne instanssit:

        http://www.kuluttajariita.fi/

        http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-fi/yhteystiedot


      • BUAH..
        BUAH.. kirjoitti:

        Viimeiset 3-4 kuukautta on ollut yhtä tuskaisaa vuoristorataa netin käytössä.
        Häiriöilmoituksiin tulee aina teoriaa ja arvailuja, ja niiden jälkeen liittymä saattaa toimia viikonkin, ja sitten alkaa aina sama pätkiminen ja hidastelu.
        Se alkoi taas tänään vaihtelevasti, hetken toimii hyvin, ja seuraavana hetkenä todella surkeasti.
        Yleensä nopeuden mittaaminen ei onnistu ollenkaan, kun yhteys palvelimeen katkeaa.
        Tässä sain muutamia mittauksia tehtyä, ja aina on jokin ominaisuus täysin pielessä, nopeus ulos, sisään tai ping, eli yhteyden vakaus.

        Klo 19.18
        http://i54.tinypic.com/mbnapx.png

        Klo 20.06
        http://i52.tinypic.com/156zvio.png

        Klo 20.17 (lähetysnopeuden pitäisi olla noin kymmenkertainen)
        http://i56.tinypic.com/15xs3tz.png

        Ja ne instanssit:

        http://www.kuluttajariita.fi/

        http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-fi/yhteystiedot

        onnistuneet mittaukset.
        Ja Huawei e160 merkkivalo aina sinisenä, eli 3G:ssä.

        Klo 18.20

        http://i55.tinypic.com/in4uh1.jpg

        Klo 20.56

        http://i52.tinypic.com/11mc2h5.jpg

        Klo 21.55

        http://i54.tinypic.com/fw2fr5.jpg


      • BUAH..
        BUAH.. kirjoitti:

        onnistuneet mittaukset.
        Ja Huawei e160 merkkivalo aina sinisenä, eli 3G:ssä.

        Klo 18.20

        http://i55.tinypic.com/in4uh1.jpg

        Klo 20.56

        http://i52.tinypic.com/11mc2h5.jpg

        Klo 21.55

        http://i54.tinypic.com/fw2fr5.jpg

        "Hei,

        kiitos yhteydenotostasi.

        Mikäli ongelmat esiintyvät aina tiettyinä kellon aikoina se tarkoittaa sitä, verkko on ruuhkainen kyseisenä ajankohtana. Mobiililaajakaistan kaista on jaettu kaikkien käyttäjien kesken.

        Ystävällisin terveisin,

        ------
        Palveluasiantuntija
        Elisa Oyj
        Elisan tekninen asiakastuki / Helpdesk"


      • BUAH..
        BUAH.. kirjoitti:

        "Hei,

        kiitos yhteydenotostasi.

        Mikäli ongelmat esiintyvät aina tiettyinä kellon aikoina se tarkoittaa sitä, verkko on ruuhkainen kyseisenä ajankohtana. Mobiililaajakaistan kaista on jaettu kaikkien käyttäjien kesken.

        Ystävällisin terveisin,

        ------
        Palveluasiantuntija
        Elisa Oyj
        Elisan tekninen asiakastuki / Helpdesk"

        kun joka ilta on tätä tasoa:

        http://www.kuvamaja.com/p/27_png


      • Nyt lanka 24Mb yes!
        BUAH.. kirjoitti:

        kun joka ilta on tätä tasoa:

        http://www.kuvamaja.com/p/27_png

        Noin kuukausi siihen meni ,häiriöilmoituksia 5kpl joista meni perille 3 kpl, paikallinen elisa shop lupasi laittaa mutta mutta eipä näkynyt lokissa .6 soittoa asiakaspalveluun jonotusta yhteensä noin 3tuntia kääntöjä tekniseen tukeen jonotusta,lausuntoja asiakaspalveluun jonotusta...ja lopulta tekninen puoli antoi lausunnon asiakaspalveluun jotta sopimus voidaan purkaa mutta kas vieeelä kerran jonotus tekniseen puoleen joka sanoi nuo maagiset sanat SOPIMUS SANOTAAN IRTI koska kaikki mahdollinen on tehty eikä homma toimi. 3kertaa aluettani palveleva tukiasema resetoitu tulos -nolla ,viat korjattu ,tulos sama.Hermoja koeteltiin tosissaan eikä voimasanoja säästelty,mokkula näytti vaaleansinistä mutta tavara ei kulkenut.Kahden vuoden sopimusta olis ollut jäljellä vielä toista vuotta .


    • Anonyymi

      Toinen paska on MOI

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe