Laihtuuko bulimikko

Mielenkiinnosta?

Kysyisin vain ihan mielenkiinnosta että pystyykö bulimikko laihtumaan.Jos vaikka oksentaa kaikki syömänsä ruoat aina kun on syönyt jotain?

35

18874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en tiedä

      itselläni on bulimia ja olen lihonnut sen alettua 5kg...ja se tekee itsetunnostani vielä huonomman...luin että bulimikon paino voi heilahdella molempiin suuntiin 5kg mutta pysyy yleensä normaalin painon rajoissa oksentamisen vuoksi...mutta ainakaan minä en ole laihtua..oksentamalla ehkäisen etten lihoa...

      • tyttönen

        silloin ei laihdu, vaan pikemminkinkin lihoo, jos ei oksenna kaikkea ulos, vatsanesteisiin saakka, tai oksentaa liian myöhää, eli ruoka on ehtinyt jo lähteä eteenpäin vatsasta ohut- ja paksusuoleen.


    • en tiedä

      luin myös jostain tutkimuksen jonka mukaa oksennettu ruoka sisältää vain 30% kaloreista...sen mukaan ei ainakaan lauhdu,mutta en tiedä onko siinä mitään perää....riippu varmaan siitäkin kuinka nopeasti oksentaa syötyään.....

    • minä vain

      se,että laihtuuko, riippuu hyvin paljon siitä mitä syö ja oksentaa..
      eli jos syöt vähän,ja oksennat senkin ulos, laihdut tietysti enemmäm..
      ja jos syöt paljon ja oksennat,
      siitä imeytyy enemmän kaloreita.
      oksentaminenhan ei tietenkään poista ruoasta tulevia kaloreita, ainoastaan "jätökset".
      eli oksentaminen EI TODELLAKAAN ole oikea tapa laihduttaa!!!
      (kuulemani mukaan oksentaminen poistaa vain
      n.20-30% syödyistä kaloreista..??!)

      KORJATKAA JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ!!!

      HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE, NAUTTIKAAHAN SIITÄ JA TULEVASTA KESÄSTÄ ÄLKÄÄKÄ PILATKO KOKO ELÄMÄÄNNE SYÖMISHÄIRIÖHELVETILLÄ!!

      • Jossu

        No jos vaikka oksentaa heti syötyään eli kävelee suoraan ruokapöydästä oksentamaan, ei kai ne kalorit sitten voi imeytyä niin äkkiä?? Ajattelin vain kun oon ollu laihiksella ja pudotin jo 12 kiloa, nyt pitäis ruveta syömään normaalisti mutta on vain pakko oksentaa ruoka lihomisen pelosta....


      • teinitytöt
        Jossu kirjoitti:

        No jos vaikka oksentaa heti syötyään eli kävelee suoraan ruokapöydästä oksentamaan, ei kai ne kalorit sitten voi imeytyä niin äkkiä?? Ajattelin vain kun oon ollu laihiksella ja pudotin jo 12 kiloa, nyt pitäis ruveta syömään normaalisti mutta on vain pakko oksentaa ruoka lihomisen pelosta....

        Tulkaa tänne ihmeessä kyseemään, et miten ois paras oksentaa! Ettekö te oikeesti tajuu, että syömishäiriö on SAIRAUS!! Sitä ei kukaan haluu itelleen.

        Että joku voi olla ääliö. "oon laihtunut 12 kiloo mut nyt pitäs syödä jo normaalisti, pakko oksentaa! Yöörggh!" Siis miks sun on pakko palata normaaliin? Ookko ollu jollain Geri Halliwell- dietillä?


      • aivan..
        teinitytöt kirjoitti:

        Tulkaa tänne ihmeessä kyseemään, et miten ois paras oksentaa! Ettekö te oikeesti tajuu, että syömishäiriö on SAIRAUS!! Sitä ei kukaan haluu itelleen.

        Että joku voi olla ääliö. "oon laihtunut 12 kiloo mut nyt pitäs syödä jo normaalisti, pakko oksentaa! Yöörggh!" Siis miks sun on pakko palata normaaliin? Ookko ollu jollain Geri Halliwell- dietillä?

        niin juuri!tässä ohje:laske paino indeksi jos olet normaalipainoinen:hanki elämä ja nauti siitä!
        jos lihava:laihduta jos haluat välttmättä mutta tee se terveellisesti 0.5kg viikossa.
        jos alipainoinen:syö!SYÖ!älä ole tyhmä


      • ohikulkija
        aivan.. kirjoitti:

        niin juuri!tässä ohje:laske paino indeksi jos olet normaalipainoinen:hanki elämä ja nauti siitä!
        jos lihava:laihduta jos haluat välttmättä mutta tee se terveellisesti 0.5kg viikossa.
        jos alipainoinen:syö!SYÖ!älä ole tyhmä

        Ei toi painoindeksi ole "laihduttajan raamattu". Se on vain suuntaa-antava. Esim. lihakset painavat enemmän kuin läski, näin ollen himo-urheilijan painoindeksi saattaa mennä ylipainon puolelle, vaikka timmissä kunnossa olisikin. =/ Mutta alipainon suhteen toi on aika pätevä indeksi.


      • ohikulkija
        aivan.. kirjoitti:

        niin juuri!tässä ohje:laske paino indeksi jos olet normaalipainoinen:hanki elämä ja nauti siitä!
        jos lihava:laihduta jos haluat välttmättä mutta tee se terveellisesti 0.5kg viikossa.
        jos alipainoinen:syö!SYÖ!älä ole tyhmä

        Ei sitten ollut tarkoitus tyrmätä ideaasi täysin kelvottomana! :) Hieman vaan oikasin. Muuten samaa mieltä kanssasi "aivan"!


      • jjoo-ooo

        mä en oikeen jaksa uskoo, että ,jos syö vaikka omenapiirakkaa ja oksentaessa se tulee edelleen omenapiirakan näkösenä takasin, siinä olis kauheesti kerinny imeytyyn..


      • Anonyymi
        ohikulkija kirjoitti:

        Ei toi painoindeksi ole "laihduttajan raamattu". Se on vain suuntaa-antava. Esim. lihakset painavat enemmän kuin läski, näin ollen himo-urheilijan painoindeksi saattaa mennä ylipainon puolelle, vaikka timmissä kunnossa olisikin. =/ Mutta alipainon suhteen toi on aika pätevä indeksi.

        Ei se toimi silloin alipainoa katsoessakaan, jos luonnostaan on heiveröinen eikä lihakset tuo painoa voi olla indeksin mukaan alipainoinen vaikka rasvaprosentti olisikin terve, tämä tosin on aika harvinaista


    • irmeli

      Oon laihtunu viime syksystä aika paljon, mut mun tarkotus ei oo enää välttämättä laihtua (tosin kivahan se ois, mut en varmaankaan kykene), vaan pysyä tässä painossa.

      Laihiksen jälkeen (-40 kiloa) homma jäi päälle ja sh tuli tilalle. Kaloreita ehtii imeytyy kuitenkin, joten suoranaista painon pudotusta ei välttämättä tapahu. Riippuu tosiaan, mitä syö ja kuinka paljon! Mut kuten täällä sata kertaa sanottu: ÄLKÄÄ HITOSSA EES HARKITKO KOKEILEVANNE!!!

    • kokemusta on!

      Omasta henk. kohtaisesta 2 vuoden bulimia helvetistä voins anoa että EI, minun tapauksessani en ole laihtunut grammaakaan, vaan lihonnut ihan oikeesti (siis aikuisten OIKEESTI) 10kg!
      se on paljon se..
      hyvää kevättä!

    • tyttönen

      laihduin 8 kiloa kuukaudessa ku olin muuten lähes kokonaan syömättä mut iltasin vedin kaiken vatsaani ja oksensin lähes kaiken. ja urheilin aika paljon. bulimiasta vaan on todella vaikea päästä eroon. itse pääsin mutta sit lihoin ja masennuin. sit ku retkahdin uudelleen ni laihduin noi kilot, mut menee tavallaan paremmin. bulimian ärsyttävin sivuseikka on turvonneet sylkirauhaset. mut paras tapa laihtua jos ei pysty olemaan syömättä (ja jos pystyy,sekin johtaa usein anoreksiaan kokemusta on.) ja rahaahan siinä menee myös paljon. mut porukat maksaa ruoat joten.. :/ jos asuu yksin ja haluu laihtua ni kannattaa vaan oleen ostamatta ruokaan. kannatta ostaa rahoilla vaikka vaatteita ja muuta turhuuksia :)

      • Mirva_3x

        Ole ostamatta ruokaa, on sulla neuvot. Terv. sairaanhoitaja!!


      • a
        Mirva_3x kirjoitti:

        Ole ostamatta ruokaa, on sulla neuvot. Terv. sairaanhoitaja!!

        Tarkotti varmaan lähinnä sitä että ylimäärääiset herkut ja muu paska ruoka pois.


    • *mikä lie*

      itse laihduin oksentelun avulla kuukaudessa suurinpiirtein 7 kiloo, mutta en nyt tiedä onko tämä mun sh enempi bulimiaa vai anoreksiaa. siis mä syön normaalisti ja oksennan sen jälkeen mahdollisimman paljon syötyä pois. tästä tuskin on hirveesti apua, mutta tulipahan vastattua..

    • lalallalalla

      Kyllä voi laihtua..en onnistunut laihtumaan syömällä erittäin vähän, joten lopetin ns. normaalin syömisen kokonaan...laihduin 56 kilosta 39kiloon tällä tavalla...en suosittele todellakaan. bulimia on ehkä kauhein asia, jonka tiedän..on pilannut elämäni lähes kokonaan.

    • itsevihaaa

      Kerron nyt omista kokemuksista, ruuasta, oksentamisesta, ahmimisesta, vitamiineistä ymym.

      Olen laihtunut noin 8 kiloa sairastamisen aikana. Paino on vaihdellut matkan aikana muutaman kilon sinne tänne, mutta paino laskee kuitenkin pikkuhiljaa. Oksennan melkein joka päivä ja pyrin ahmimaan vain kerran, sillä pelkään esim hampaitteni ja aineenvaihduntani puolesta. Pisin aika oksentamatta taitaa olla viikon luokkaa...

      Ahmin melkein kaikkea: perusruokaa (pastaa, valmisruokia, pizzaa, patonkia), jäätelöä, suklaata ja karkkia. Oksentaminen useimmiten helpottuu mitä pitempään sitä tekee... Näin ainakin minun kohdallani, vaikkakin osa ruuista on vaikeampia kuin toiset. Riippuu myös päivästä, kuinka helppoa/vaikeeta oksentaminen on.

      Joku kirjoitti, että "aina pitää oksentaa vatsahapoille asti, jos haluaa laihtua." Tämä ei missään nimessä pidä paikkaansa. Itse syön "alle" usein leivän tai jotain proteeinipitoista, jos syön "vaikeita" ruokia, kuten pizzaa tms. Kun leipää alkaa tulla ulos, on vatsa aika tyhjä.. Jäätelöä ja suklaata käytän yhdessä ja jätskin vedän tyhjään mahaan ja sen päälle suklaata, koska jäätelö tulee sulavasti ulos (tai syön esim leivän ennen jätskiä)
      VATSAHAPOISTA: ne tekee nopeaakin tuhoa hampaille, joten en suosittele niiden oksentamista. Menee muutenkin helpommin veriarvot, kaliumarvot ym sekaisin...

      Ahmimismäärät mulla vaihtelee... Ahmiminen kestää yleensä noin 30 min jos syön esim litran jätskiä ja suklaalevyn.. Mielestäni on helpompi oksentaa, kun ei ole ihan ähkyssä. Tästäkin monia mielipiteitä varmasti :)
      Suupieleni halkeilevat usein ja olen väsynyt. Syön kuitenkin vitamiinilisää mikä hieman helpottaa tilannetta. Yritän myös syödä joka päivä yhden kevyeen ja terveellisen aterian, omenoita tai tomaatteja. Jos jättää ruuan kokonaan pois ahmintojen väliltä, loppuu vatsan toimiminen, väsyy, tulee vakavia puutostiloja jne. Bulimia itsessään on huonontanut aineenvaihduntaani ja kärsin usein ummetuksesta tai mahani saattaa olla pari päivää todella löysällä. Elimistö ei aina tiedä, mitä sille ruualle pitäisi oikeen tehdä...

      ÄLKÄÄ lähtekö tälle linjalle, jäätte koukkuun! Ja oksentamista ei kannata käyttää väliaikaisena laihdutuskeinona, koska melko varma lopputulos on bulimia. Ja sitten ootkin kusessa..
      Menee hampaat, hiukset huononee, lihot helpommin hidastuneen aineenvaihdunnan takia, väsyt ja masennut.. Ja nämä ovat varmoja seurauksia.

      Hyvää kevättä kaikille!

    • ddd455

      itse laihduin bulimian avulla 45 kg --> 37 kg. et kul se mua ainaki laihdutti.

    • venqq

      Kyllä laihduttaa, mutta hinta on kova.

      Itse sain tämän neronleimauksen 13-vuotiaana, ja siitä lähti bulimiakierteeni.
      Ikää on nyt reilu 18v. Viime kesänä oksensin n. 4 kertaa päivässä, ja laihduin jokusessa viikossa 5kg. Sitten aloin syksyllä parantua, mutta paino alkoi nousta, ja nyt taas olen saanut neronleimauksen - oksennan taas. Kävin taas tänään puntarilla, ja paino oli laskemaanpäin. Terveesti syöminen ei pysty tarjoamaan minulle painonlaskua, bulimia kykenee. On siis ymmärrettävää, miksi tähän jää koukkuun.

      • nuori bulimikko

        Itseni kohdalla ainakin olen laihtunut tämän sairauden aikana noin 17 kiloa ja kasvanut kuusi senttiä pituutta. Tosin paino on heitellyt aika paljon tässä, välillä olen painavampi, paastoamisen / nesteenpoistolääkkeiden jälkeen toki vähemmän. Älkää lähtekö tähän kierteeseen, se ei ole vain laihtumista, vaan henkistä helvettiä joka täytyy mennä joka ikinen päivä läpi. Olisin sata kertaa mieluummin terve.


    • asdddd

      Ystävä laihtui kahdessa viikossa n. 8 kiloa kun alkoi oksentamaan kaiken syömänsä, tosin ei juuri ahminut. Että kyllä silläkin laihtuu jos tarpeeks tekee.

      Ja noiden kalorien imeytymisestä, vatsalaukusta ei imeydy muu kuin alkoholi, eli kaikki mitä saatte ulos sisältää vielä kaikki kalorit yms. Kaloreiden ja ravintoaineiden imeytyminen tapahtuu vasta ohutsuolessa.

      • sokrupokru

        paitsi että glukoosi imeytyy osittain jo suun limakalvoilta.


    • :((((((((((((((((

      itellä kurkku helvetin kipee ja posket turvonneet jonkin verran, vatsa ei enää edes kunnolla ota vastaan ruokaa, tulee niin vitun paha olo et on siitäkin pakko oksentaa. pelastautukaa vielä kun voitte!!!!!!!!!!!!!!!!

    • jcfgxjxg

      olen 23 vuotias nainen ja minä laiduin oksentamalla 25 kiloa,mutta sain myös jälkiseurauksena kauheat vatsakivut ja hampaat olisi todella huonossa kunnossa jos ei olisi varaa korjautella niitä.en kyllä usko että pääsen ikinä bulimiasta eroon joten en suosittele oksentamista kenellekkään...mutta toisaalta en itse kadu oksentamista koska sen avulla olen niin paljon laihtunut...

      • edelliselle

        saako kysyä paljonko oli lähtöpaino ja pituus?


    • beauty,please

      joo huh, itse yritän nyt kovasti päästä oksentelusta eroon, 3 v takana. Laihduin kyllä, kunnes pystyin vain estämään lihomisen oksentelun avulla, juuri ja juuri. Ja aina kun aloin taas oksentamaan, meni kroppa huonoon kuntoon, esim. hiukset putoili. Sitten, kun olen saanut oksentelun loppumaan tarpeeksi pitkäksi ajaksi, on hiukset taas paremmassa kunnossa, ja hyvä niin!

    • Seven-elleven

      "jcfgxjxg
      4.4.2011
      olen 23 vuotias nainen ja minä laiduin oksentamalla 25 kiloa,

      edelliselle
      31.8.2011

      saako kysyä paljonko oli lähtöpaino ja pituus?"

      Lainasin nuo tuohon kun vaikutat skeptiselle? Etkö usko ettei 25 kg voi laihtua oksentamalla? Itse olen laihtunut tuon 25 kg, tosin en ole koskaan oksentanut vain paastonnut ja syönyt minimaalisesti.
      Lähtöpaino 63 kg ja nyt 38 kg. Ollut jo monia vuosia tuo sama, ei tunnut edes kovin helpolla nousevan vaikka välillä syön, kumma juttu? Ja pituus 168 cm.
      Itse en usko että pelkällä oksennuksella voi laihtua. Kyllä siinä paastokin ja ankara ruokavalio tarvitaan!

    • Bulimic

      Mulla bulimia ei nyt SINÄÄNSÄ laihduta siten miten haluaisin laihtua:(
      Mulla paino "jojoilee". esim. vaikka 6 kg sinne tänne..RAIVOSTUTTAVAA!
      Aina kun kuvittelen,että "jes nyt laihdun"...sitten oho kilot tulivatkin takaisin supernopeassa ajassa.
      Bulimia on pilannut elämääni...hiusket huonot,hampaat kulunut,maha ei toimi melkein ollenkaan,(aineenvaihdunta paska,ruuan sulatus yms.,ummetusta on)

    • laihtuujoo

      mulla bulimia laihduttaa.
      onnistuin laihduttamaan yli 10 kiloa.
      46 > 34 kg
      (pituus 157)

      mutta ei oikein oo terveydelle hyväks.
      osastolle jouduin ja siellä lihoin melkein 50. yritän laihduttaa.
      arvatkaa vaan, kyllä, oksentamalla.
      nyt taas 45

    • bulibuli

      Itse laihduin vuodessa 51kg. Söin 1-3 krt päivässä ja oksensin samantien

    • Anonyymi

      ite ainaki laihduin kun oksensin heti syötyäni ja pidin kalorit jotenkuten hallinnassa

    • Anonyymi

      Laihtuu, jos tekee sen huolellisesti ja ei ole aikaa märehtiä kotona.

      • Anonyymi

        En kyllä ymmärrä miten pystyy oksentamaan kaiken ruoan ulos? Käyttävätkö ihmiset jotain oksennusta tai pahoinvointia aiheuttavaa lääkettä tai sinetta? Kummallista. Sormet kurkkuun mutta siltikään ei kaikki mahansisältö eli syöty kyllä tule ulos. Osa jää mahalaukkuun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2082
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe