Beagle vai Dreeveri ?

pieni ajokki

Heips !
Suunnitelmissa olis hankkia tulevaisuudessa jokin pieni jänistä ajava rotu. Suomenajokoirasta on paljon kokemusta, mutta mielenkiinto on nyt herännyt pienempiin ajaviin rotuihin...Onko metsästysinnossa / luonteessa, yms. oleellisia eroja ? Olen kuullut semmosta, että dreeverit saattaa olla äkäsiä ja beaglet taas hyvinkin lepposia...Koira tulis ihan reppumiehen metsästyskaveriksi ja rapsuteltavaksi kotioloihin,kokeissa ei ole tarkoiuts käydä.

6

3154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ropo

Ehkäpä oleellista on millaisista vanhemmista koiran pennut otat. Molemmissa roduissa löytyy monentasoista ajuria.

Beaglea pidän hieman rauhallisempana luonteeltaan .

• Sapi

Mä olen 3kk vanha biiglen pentu ja toi mun isäntä on oikeen tyytyväinen minuun mä olen oikein leppoisa ja metässäkin jo on käyty. Pari rusakkoakin ottannu ylös pellosta satakunta metriä maltoin mennä perässäkin, mut sit oli noita pikkulintuja ni ne rupes kiinnostaa enemmän, mutta toi mun isäntä on kovasti sitä mieltä, että minusta tulee oikeen hyvä jänistä ajava biikle. Paukku arkakaan en ole kun käytiin riista polkukisoissa kokeilemassa ja kuuntelemassa kuika se haulikko pamahtaa en säikkynyt yhtään ja taas toi isäntä kehu minuu.
        Tuolla se nyt huutaa mulle ja käskee lopettelemaan no mutta OTA BEAGLE niin varmasti olet tyytyväinen jos haluat niin voinen kertoa itestäni myöhemmin jotain.

• into

minulla on dreeveri. se ei ole vihainen. Dreeverin vihaisuuskäsitys johtuu siitä, että Suomeen ensimmäiseksi tuoduissa koirissa oli vihaisuutta 50-luvulla.
      dreeverissä on se hyväpuoli, että se ajaa 80-90 %
      myös kettua ja osa koirista menee vielää pesään ja ajaa sen uudelleen liikkeelle.

• Molemmathyviä

Se ei välttämättä ole hyvä että menee pesään perästä. Itseä ei nuo kaivuuhommat juurakoissa kiinnosta.

Itsellä on Dreeveri ja onhan noissa pienoisia eroja kuten vaikkapa tassut. Mites Piiklellä kestää tassut kelejä ? Dreeverillä on myös vantterat ja levät jalat joten painaa muuten lumessakin sitkeästi vaikka ei uskoisi.

• reeveri

Juu ei dreeveri ainakaan vihainen ole. Muksut saa retuuttaa sitä vaikka miten, eikä koskaan ole ärähtänyt. Ajokoulutus täällä on kesken, kun ei ole vielä lunta täälläpäin, mutta into rusakon jälkeen on kova (pari kertaa päässyt viemään pellolle, missä olen rusakon nähnyt, valitettavasti koira ei nähnyt, haistoi kyllä). Luottavaisin mielin olen, että ajuri siitä vielä tulee.
      Molemmista roduista saa varmasti hyvän ajurin..

• reeveri

Ohho olipa aloittajan viesti jo vanha.. noo lukekoot pian kun uutta pentua valitsee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe