Beagle vai Dreeveri ?

pieni ajokki

Heips !
Suunnitelmissa olis hankkia tulevaisuudessa jokin pieni jänistä ajava rotu. Suomenajokoirasta on paljon kokemusta, mutta mielenkiinto on nyt herännyt pienempiin ajaviin rotuihin...Onko metsästysinnossa / luonteessa, yms. oleellisia eroja ? Olen kuullut semmosta, että dreeverit saattaa olla äkäsiä ja beaglet taas hyvinkin lepposia...Koira tulis ihan reppumiehen metsästyskaveriksi ja rapsuteltavaksi kotioloihin,kokeissa ei ole tarkoiuts käydä.

6

2896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ropo

      Ehkäpä oleellista on millaisista vanhemmista koiran pennut otat. Molemmissa roduissa löytyy monentasoista ajuria.

      Beaglea pidän hieman rauhallisempana luonteeltaan .

      • Sapi

        Mä olen 3kk vanha biiglen pentu ja toi mun isäntä on oikeen tyytyväinen minuun mä olen oikein leppoisa ja metässäkin jo on käyty. Pari rusakkoakin ottannu ylös pellosta satakunta metriä maltoin mennä perässäkin, mut sit oli noita pikkulintuja ni ne rupes kiinnostaa enemmän, mutta toi mun isäntä on kovasti sitä mieltä, että minusta tulee oikeen hyvä jänistä ajava biikle. Paukku arkakaan en ole kun käytiin riista polkukisoissa kokeilemassa ja kuuntelemassa kuika se haulikko pamahtaa en säikkynyt yhtään ja taas toi isäntä kehu minuu.
        Tuolla se nyt huutaa mulle ja käskee lopettelemaan no mutta OTA BEAGLE niin varmasti olet tyytyväinen jos haluat niin voinen kertoa itestäni myöhemmin jotain.


    • into

      minulla on dreeveri. se ei ole vihainen. Dreeverin vihaisuuskäsitys johtuu siitä, että Suomeen ensimmäiseksi tuoduissa koirissa oli vihaisuutta 50-luvulla.
      dreeverissä on se hyväpuoli, että se ajaa 80-90 %
      myös kettua ja osa koirista menee vielää pesään ja ajaa sen uudelleen liikkeelle.

    • Molemmathyviä

      Se ei välttämättä ole hyvä että menee pesään perästä. Itseä ei nuo kaivuuhommat juurakoissa kiinnosta.

      Itsellä on Dreeveri ja onhan noissa pienoisia eroja kuten vaikkapa tassut. Mites Piiklellä kestää tassut kelejä ? Dreeverillä on myös vantterat ja levät jalat joten painaa muuten lumessakin sitkeästi vaikka ei uskoisi.

    • reeveri

      Juu ei dreeveri ainakaan vihainen ole. Muksut saa retuuttaa sitä vaikka miten, eikä koskaan ole ärähtänyt. Ajokoulutus täällä on kesken, kun ei ole vielä lunta täälläpäin, mutta into rusakon jälkeen on kova (pari kertaa päässyt viemään pellolle, missä olen rusakon nähnyt, valitettavasti koira ei nähnyt, haistoi kyllä). Luottavaisin mielin olen, että ajuri siitä vielä tulee.
      Molemmista roduista saa varmasti hyvän ajurin..

      • reeveri

        Ohho olipa aloittajan viesti jo vanha.. noo lukekoot pian kun uutta pentua valitsee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11241
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3133
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2984
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1785
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1754
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    9. 85
      1738
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe