ei sais

valittaa

mutta valitan kumminkin. 2 lasta, joista olen kiitollinen. Arkea pyöritän yksin, mies 24/7 töissä. Olen oikeastaan kokonaan kadottanut ilon elämästäni. On muutamia hyviä ystäviä, joiden kanssa olemisesta,juttelusta saan voimaa. Pienempi lapsista jatkuvasti sairaana, vanhemmalla jatkuvasti koulusta saatu täitartunta. Joskus vaan tuntuu, että vaaditaan liikaa, työssä on omat paineensa, teen vastuullista työtä, että kun olet lapsen sairauden takia pois tiedät että poissaolo kostautuu jossain vaiheessa. Pomo on hankala...Teen 2 työtä. Oma fysiikka on alkanut ilmoittelemaan liian kovasta paineesta mm. päänsärky, vatsavaivat.
Välillä on jopa itsetuhoisia ajatuksia, että minkä takia tässä oiekin yrittää niska limass hoitaa työn, kodin, lapset...? Oma aika? Mitä se on? Ei harrastuksia,joskus käymme yhdessä miehen kanssa ulkona.
Mitä järkeä tämmöisessä elämässä on, missä ei ole mitään iloa? Yritän muistaa olla kiitollinen terveydestä, ettei ole esim. syöpää, on rahaa ruokaan ja vaatteisiin, lapset on suht terveitä. Aikansa kutakin sanovat....

3

452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

      Ootko miettiny työn vaihtamista, jos pomon kanssa et millään tule toimeen?
      Miten täitartunta voi olla jatkuvasti? Ootko pessy kaikkien teidän liinavaatteet, sekä vaatteet, tyynyt ja peitot 60 asteessa? tietysti täytyy pestä hiukset vielä täishampoolla. Kyllä se täitartunta siitä häviää, kun desinfioi kaiken kammat mukaanlukien. Onko teillä talon siisteys kohdallaan ja hygienia, jos pienempi lapsesi sairastelee kokoajan? Mutta muutenkin välillä on kausia, että on jatkuvasti tauteja, on vain kestettävä...ei se helppoa ole..ikävää.
      Eikö miehes ehtisi yhtään helpottamaan sun arkea, esim jäämällä itse töistä pois lasten sairastelun vuoksi? pääsisit itse töihin välillä, niin ei tulis sanomista työnantajalta sitten..
      No tuttua kyllä osaksi, eipä itselläkään ole harrastuksia, enkä oikeestaan niitä tahdokaan pahemmin..kaipaisin vain muuttoa maatilalle ja luonnon rauhaan..sais ees olla rauhassa ilman naapureita...
      Suosittelen terapiaan hakeutumista ja ehkä jotain lääkehoitoa, jos löytyy kunnollinen lääke se voi helpottaa jaksamista.

      • 2:n psykologiäiti

        Muuten asiallinen viesti edelliseltä kirjoittajalta (nimim. ......), mutta miksi ihmeessä pitää syödä lääkkeitä ja mennä terapiaan kun ongelmat on ihan selkeästi muualla kuin aloittajan korvien välissä? Tuollaisten juttujen kanssa jaksamiseen ei kannata syödä beroccaa kummempaa. Ikävä kyllä tuo viestin viimeinen lause saa koko viestin asettumaan sellaiseen valoon, että kaikki olisi hoidettavissa yrittämällä jaksaa vielä vähän enemmän. Eikä siitä varmasti ole kyse. Ei kenekään ole tarpeen yrittää väenvängällä väkisin jaksaa liian kuormittavia elämäntilanteita. Siitä ei yleensä seuraa muuta kuin loppuun palamista.

        Minusta aloittajan olisi syytä joko vaihtaa työpaikkaa tai, jos mahdollista, jättää toinen työ kokonaan pois. Sille ajalle hankkia aikaa ja ilonaiheita ihan itselleen.


      • ......
        2:n psykologiäiti kirjoitti:

        Muuten asiallinen viesti edelliseltä kirjoittajalta (nimim. ......), mutta miksi ihmeessä pitää syödä lääkkeitä ja mennä terapiaan kun ongelmat on ihan selkeästi muualla kuin aloittajan korvien välissä? Tuollaisten juttujen kanssa jaksamiseen ei kannata syödä beroccaa kummempaa. Ikävä kyllä tuo viestin viimeinen lause saa koko viestin asettumaan sellaiseen valoon, että kaikki olisi hoidettavissa yrittämällä jaksaa vielä vähän enemmän. Eikä siitä varmasti ole kyse. Ei kenekään ole tarpeen yrittää väenvängällä väkisin jaksaa liian kuormittavia elämäntilanteita. Siitä ei yleensä seuraa muuta kuin loppuun palamista.

        Minusta aloittajan olisi syytä joko vaihtaa työpaikkaa tai, jos mahdollista, jättää toinen työ kokonaan pois. Sille ajalle hankkia aikaa ja ilonaiheita ihan itselleen.

        Et ota huomioon sitä seikkaa, että mitä muuta voi tehdä kuin mennä terapiaan puhumaan sinne ongelmistaan (voi saada ihan asiantuntevaakin neuvontaa, sekä lääkeapua jos haluaa, tietenkään lääkkeitä ei tyrkytetä jos siellä sanoo, ettei halua lääkkeitä kokeillakaan), jos ei halua muuttaa tai teidä miten muuttais elämäntilannettaan. Eihän tuossa ole muuta vaihtoehtoa kuin vain jaksaa, mikäli työpaikan vaihto ei auta tai kumppani ala osallistumaan arjen pyörittämiseen myös.. Itse ehkä löydät vastauksen tilanteesi helpottamiseen..
        On muillakin vaikeaa, minä olen itse käynyt terapiassa jaksamisen vuoksi ja yrittänyt selvitä vain päiväkerrallaan kun kaikki tuntuu mahdottomalta, mutta silti täällä vielä ollaan vaikka elämä ei vieläkään anna mitään iloa..Sellasta tämä on, ehkä olen koittanut hyväksyä vain asian ja selvitä päivistä muiden takia.
        Mutta tsemppiä jokatapauksessa, toivottavasti saat tulevaisuudessa helpotusta tilanteeseesi!:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe