Hormonikierukka on poistettu vajaa neljä viikkoa sitten. Muutama päivä poiston jälkeen tuli vähän vuotoa ja pari viikkoa sen jälkeen kahdeksi päiväksi aivan järkyttävä alavatsa- ja selkäsärky, mitä epäilen ovulaatioksi. Nyt on ollut useampi päivä järkyttävää alaselkäsärkyä. Kuukautisten pitäisi alkaa noin neljän päivän päästä, jos oletettuun ovulaatiokipuun on uskomista. Mahtavatko kuukautiskivut voimistua hormonikierukan poiston jälkeen (ei kuukautisia viiteen vuoteen) ja kuinka kauan tällainen järkky kipuilu kestää? Toinen mahdollisuus minulla on raskaus, joka ainakin edellisen lapsen odotusaikana aiheutti polttavaa alaselkäsärkyä.
Kuukautiskivut hormonikierukan poiston jälkeen?
8
7265
Vastaukset
- 3 villiviikarinäippä
mulla melkein identtinen tarina, muutaman päivän erolla tosin.... :)
mulla poistettiin 27.8 kierukka, vuoto alko 29.8 ja kesti neljä päivää. oli kyllä aika kivutonta vuotoa.
ja mulla kans ollu nyt 4 päivää vatsa kipuilua, menkkamaista tunnetta, ja kksten pitäs alkaa n. 26.9, mutta tämä vaan ehkäilyä, kun ei kierto oo vielä varmistunu. mä kans epäilly raskautta, mut serkkutyttö, joka opiskelee lähihoitajaksi (ei siis välttis mikään ammattilainen, mut vihjasi kuitenki) et voisko tuo kipuilu vaan johtua siitä kierukan pois ottamisesta, ja mahdollisesti hormoni muutoksesta.
jos raskautuu heti ekalla kierrolla, siis ennen ku toiset ns. normaalit kktiset on ehtiny tulemaan, niin lueskelin et keskenmenon vaara ois suurempi, koska se limakalvo ei välttämätä oo tarpeeks paksu. mut tämä vaan tosiaan arvailua ja netistä luettua, et ei suinkaan välttämätä totta.
sit tosin kuulin myös sellasta et lääkäri ois jollekin sanonu et ihan saman tien voi alkaa yrittään raskautta, ja että se et pitäis oottaa seuraavat kktiset ois sen takia et on helpompi tietää missä vaiheessa menee, ja et se eka vuoto ei ois oikea kktis vuoto vaan tyhjennys vuoto. Toisaalta taas niillä joilla se on ollu sellanen tyhjennys vuoto, on kuukautiset alkanu tyhjennysvuodosta laskien viikonpäästä.
tässä kaikki mitä mää oon löytäny aiheeseen liittyen. oon ollu niin tiedon puutteessa :D mut kierukasta ja sen poisottamisesta ja sen jälkeen raskautumisesta on aivan liian vähän tietoa!
huomasin. ehkä pitäs kokeilla engl. kielisiltä sivuilta googlettamalla, mut ei jaksa nähä vaivaa :D
kerrothan miten sulle kävi, oliko raskaus vai mikä oli kyseessä?
mä kerron tähän ketjuun sit oman kohtaloni :) meillä yritetään neljättä lasta.
edelliset on kaikki poikia. :)- Alkup.
Kerron myöhemmin, miten kävi. Testasin tänään Clearbluella negan, mutta olikin vasta yhdeksäs aamu oviksen jälkeen. Normaalia tämä polttava selkäsärky ei ole ja sitä en kuvittele. Myös vatsasta on nippaillut, mutta sen voisin ehkä laittaa myös mielikuvituksen ja toivorikkauden piikkiin :)
- dsfjsdglj
Mulle lääkäri taas sanoi, että kierukan poisottamisen jälkeen elimistö on jopa tavallista otollisempi raskaudelle! Eli mielipiteitä näyttää olevan erilaisia. Meillä tosin meni vuosi ennenkuin tärppäsi.. olin jo varaamassa aikaa lapsettomuustutkimuksiin kun testi näytti positiivista
- Lettitukka
dsfjsdglj kirjoitti:
Mulle lääkäri taas sanoi, että kierukan poisottamisen jälkeen elimistö on jopa tavallista otollisempi raskaudelle! Eli mielipiteitä näyttää olevan erilaisia. Meillä tosin meni vuosi ennenkuin tärppäsi.. olin jo varaamassa aikaa lapsettomuustutkimuksiin kun testi näytti positiivista
Mulla samanlainen tilanne pari kuukautta sitten ja etsin minäkin epätoivoisesti tietoa, eli osallistun mielelläni kokemuksellani ketjuun. Kierukka pois heinäkuun lopussa ja heti seuraavana päivänä alkoi erittäin runsaat kuukautiset, jotka kesti viikon. Ne olin tosin ajoiltukseltaan ihan normi-kuukautisten ajankohtaan, eli ehkä siinä yhdistyi kuukautiset ja tyhjennysvuoto? Luulin bonganeeni oviksen limojen perusteella mutta siinä ensimmäisessä kierrossa ei kyllä tärpännyt ja kuukautiset tulivat taas ihan tavallisen ajankohtaan.
Tässä kierrossa otin ovistikut käyttöön ja bongasin oviksen tikkujen avulla ihan samalle päivälle netin ovislaskurieden ennustuksen mukaisesti. Nyt mennään kp 28/30-31 ja dpo 9, ja olen kuviteltuja (?) raskausoireita jonkunverran, eli alavatsassa nipannut pari päivää, rinnat turvonneet (mutta se on kyllä ihan tavallista muutenkin ennen menkkoja), ja mun perinteinen 'pms-päivä' jäi tulematta.. en haluaisi tippua korkealta ja lujaa, mutta on jotenkin sellainen fiilis, että olisi voinut tärpätä.. ? En halua haaskata rahaa turhaan testaamiseen joten yritän odottaa viikonloppuun. - dsfjsdglj
Lettitukka kirjoitti:
Mulla samanlainen tilanne pari kuukautta sitten ja etsin minäkin epätoivoisesti tietoa, eli osallistun mielelläni kokemuksellani ketjuun. Kierukka pois heinäkuun lopussa ja heti seuraavana päivänä alkoi erittäin runsaat kuukautiset, jotka kesti viikon. Ne olin tosin ajoiltukseltaan ihan normi-kuukautisten ajankohtaan, eli ehkä siinä yhdistyi kuukautiset ja tyhjennysvuoto? Luulin bonganeeni oviksen limojen perusteella mutta siinä ensimmäisessä kierrossa ei kyllä tärpännyt ja kuukautiset tulivat taas ihan tavallisen ajankohtaan.
Tässä kierrossa otin ovistikut käyttöön ja bongasin oviksen tikkujen avulla ihan samalle päivälle netin ovislaskurieden ennustuksen mukaisesti. Nyt mennään kp 28/30-31 ja dpo 9, ja olen kuviteltuja (?) raskausoireita jonkunverran, eli alavatsassa nipannut pari päivää, rinnat turvonneet (mutta se on kyllä ihan tavallista muutenkin ennen menkkoja), ja mun perinteinen 'pms-päivä' jäi tulematta.. en haluaisi tippua korkealta ja lujaa, mutta on jotenkin sellainen fiilis, että olisi voinut tärpätä.. ? En halua haaskata rahaa turhaan testaamiseen joten yritän odottaa viikonloppuun.Mulla ensimmäinen raskausoire oli juuri tuo kuukautisoireiden poisjäänti :-) Testasin vahvan positiivisen tuloksen päivä ennen oletettujen kuukautisten alkua. Ekassa ultrassa sitten selvisikin, että raskaus olisikin 5 päivää pidemmällä kuin kuukautisten mukaan olisi voinut olettaa. Mulla oli siis sen vuoden aikana suhteellisen säännölliset kuukautiset. Kierto 27-28 päivää, vain kerran kierto venähti yli 30 päivän.
- 3 villiviikarinäippä
dsfjsdglj kirjoitti:
että tuo sinun kuulemasi pitää enemmän paikkaansa, kun nämä mitä minä oon kuullu on todellakin kuulopuheita. että tiedä mikä pitää paikkaansa.
tosin ainaki sillon on parempi raskaus tuuri jos on endometrioosiin taipuvuutta,
mut voihan olla et muutenki!
:)
pidetään peukut pystyssä.. - poju 5kk
3 villiviikarinäippä kirjoitti:
että tuo sinun kuulemasi pitää enemmän paikkaansa, kun nämä mitä minä oon kuullu on todellakin kuulopuheita. että tiedä mikä pitää paikkaansa.
tosin ainaki sillon on parempi raskaus tuuri jos on endometrioosiin taipuvuutta,
mut voihan olla et muutenki!
:)
pidetään peukut pystyssä..hormonikierukan pois 30.5 2009 ja kesäkuussa tuli ns tyhjennysvuoto. Sitten heinäkuussa tuli taas kerran vuoto, mutta rinnat oli kipuilleet kesäkuusta lähtien. Alaselkää jomotti todella paljon ja autossa oli mahdoton istua pidempiä matkoja. Huono olo vaivas koko ajan ja vain sitruunavesi maistui. Oletin kierukan poistamisen vaikuttavan näin (hormonijuttuja). Joo tuolla tuo pieni 5 kkn ikäinen hormonijuttu nyt nukkuu omassa sängyssä. :-)
Eli mulle raskautuminen tapahtui todella nopsaa, en edes itse tajunnut sitä ja raskaus oli pidemmällä kuin kötilö ajatteli. Eli eipä olleet oikeat menkat viime heinäkuussa... Ai niin ja ovista en todellakaan bongannut ikinä ja ukolle sanoin, että mulla on vaan niin kamala PMS-oireet ku pinna kihahti koko ajan mitättömistä asioista... - 3 villiviikarinäippä
poju 5kk kirjoitti:
hormonikierukan pois 30.5 2009 ja kesäkuussa tuli ns tyhjennysvuoto. Sitten heinäkuussa tuli taas kerran vuoto, mutta rinnat oli kipuilleet kesäkuusta lähtien. Alaselkää jomotti todella paljon ja autossa oli mahdoton istua pidempiä matkoja. Huono olo vaivas koko ajan ja vain sitruunavesi maistui. Oletin kierukan poistamisen vaikuttavan näin (hormonijuttuja). Joo tuolla tuo pieni 5 kkn ikäinen hormonijuttu nyt nukkuu omassa sängyssä. :-)
Eli mulle raskautuminen tapahtui todella nopsaa, en edes itse tajunnut sitä ja raskaus oli pidemmällä kuin kötilö ajatteli. Eli eipä olleet oikeat menkat viime heinäkuussa... Ai niin ja ovista en todellakaan bongannut ikinä ja ukolle sanoin, että mulla on vaan niin kamala PMS-oireet ku pinna kihahti koko ajan mitättömistä asioista...mulla tänää aamulla oli kipua, samankaltaista kuin kktisissa, mutta eipäs alkanukkaa... :) näin myös unta kktisista :D
sit ku otin vain aamukahvin ja en jaksanu heti syödä, nii tuli vähä huono olo...
eli täällä saatto tärpätä... laskelmieni mukaan ens viikon sunnuntaina pitäisi alkaa viimeistään menkat. eli sinne ootellaan :) tilasin netistä niitä erittäin herkkiä raskaustestejä, ja niidenki pitäis tulla nyt ens viikolla sopivasti. 3 kpl paketin tilasin.
vähä jänskättää... onhan tuo ollu vähä väsyneempi olokin ku tavallisesti, mutta voi kyll olla että vaan haaveilen itelleni ne oireet :DD
mutta viikko vielä ja sit näkee... :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662278Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381873Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241548Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711530Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.851264Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841194Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1101105En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9942- 77939