Kuinka usein remppa pitää

tehdä?

Miten usein kylppäriremontti pitää, tehdä? Tarkoitan kauanko vesieristeet ja kaakelit seinässä pysyvät, 30 vuotta?

9

3886

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kosteiden tilojen käyttöikä on RT-korttien mukaan 20 vuotta.

• Näin on

Ostettiin uusi asunto vuonna 1985 ja hyvin on kaakelit kylppärissä pysyneet. Turha niitä on liian usein remontoida rahantuhlausta sellainen olisi!

• ei huolia?
        Näin on kirjoitti:

Ostettiin uusi asunto vuonna 1985 ja hyvin on kaakelit kylppärissä pysyneet. Turha niitä on liian usein remontoida rahantuhlausta sellainen olisi!

Kyse ei olekaan kaakelien pysymisestä seinällä, vaan

- vesieristeiden kestosta
        - mahd. sähköisen lattialämmityksen kestosta
        - pintojen kulumisesta

Vesieristeiden käyttöikä on luokkaa 30 vuotta. Toki 80-luvun talossa on se hyvä puoli, ettei siinä ole vesieristyksiä, joten niistä ei ole huolta. On vaan pelkkä kosteussulku, joka vuotaa lähes varmasti ... eli lopputulos on täysin riippuvainen siitä, minkälainen rakenne laatoitusten alla on & miten paljon vedellä lotrataan.

Toki 80-luvulla on tehty paljon sellaistakin, että on laitettu muovimatto & tapetit vesieristeeksi ja laatat päälle. Muovimatollakin elinikä on 30 vuotta, mutta laattojen alla olevan maton kuntoa ei voi tarkkailla ja on viitteitä siitä, että matot rapistuisivat jopa normaalia nopeammin tässä tilanteessa. Eli ratkaisu on paljon huonompi kuin a) matto paljaaltaan (=kuntoa helppo tarkkailla) tai b) normaali vesieritys laatat päällä.

Lattialämmitysten laskennallinen käyttöikä on kuulemma vain 20 vuotta, vaikka ne yleensä kestävätkin pitempään.

Pintojen kuluminen / meneminen pois muodista taitaa kanssa kallistaa vaakaa 20 vuoden suuntaan. Toki paljon on käyttäjästä kiinni - yksi saa paikat kauheaan kuntoon jo 10 vuodessa ja toisella on 35 v. kylppärikin vielä OK.

• Tosi on
        ei huolia? kirjoitti:

Kyse ei olekaan kaakelien pysymisestä seinällä, vaan

- vesieristeiden kestosta
        - mahd. sähköisen lattialämmityksen kestosta
        - pintojen kulumisesta

Vesieristeiden käyttöikä on luokkaa 30 vuotta. Toki 80-luvun talossa on se hyvä puoli, ettei siinä ole vesieristyksiä, joten niistä ei ole huolta. On vaan pelkkä kosteussulku, joka vuotaa lähes varmasti ... eli lopputulos on täysin riippuvainen siitä, minkälainen rakenne laatoitusten alla on & miten paljon vedellä lotrataan.

Toki 80-luvulla on tehty paljon sellaistakin, että on laitettu muovimatto & tapetit vesieristeeksi ja laatat päälle. Muovimatollakin elinikä on 30 vuotta, mutta laattojen alla olevan maton kuntoa ei voi tarkkailla ja on viitteitä siitä, että matot rapistuisivat jopa normaalia nopeammin tässä tilanteessa. Eli ratkaisu on paljon huonompi kuin a) matto paljaaltaan (=kuntoa helppo tarkkailla) tai b) normaali vesieritys laatat päällä.

Lattialämmitysten laskennallinen käyttöikä on kuulemma vain 20 vuotta, vaikka ne yleensä kestävätkin pitempään.

Pintojen kuluminen / meneminen pois muodista taitaa kanssa kallistaa vaakaa 20 vuoden suuntaan. Toki paljon on käyttäjästä kiinni - yksi saa paikat kauheaan kuntoon jo 10 vuodessa ja toisella on 35 v. kylppärikin vielä OK.

Lienet rakennusyrittäjä joka näitä tekee, sellaiset on jutut. Teikäläisten mielestä varmaan pitäisikin viimeistään 20 välein kylppäriremontti tehdä. Meillä kestänyt hyvin 29 vuotta eikä ole aikomustakaan vielä moneen vuoteen tehdä yhtään mitään!

• ompas...
        Tosi on kirjoitti:

Lienet rakennusyrittäjä joka näitä tekee, sellaiset on jutut. Teikäläisten mielestä varmaan pitäisikin viimeistään 20 välein kylppäriremontti tehdä. Meillä kestänyt hyvin 29 vuotta eikä ole aikomustakaan vielä moneen vuoteen tehdä yhtään mitään!

teillä varmaan sellainen hieno "retrokylppäri"?

• frangröbbä

meillä laatat on pysyneet jo 22v,olen kylläkin itse laatoittanut joten voivat pysyä vielä toisen 22v

• laatta lentää

Meillä 20 vuotta ja 3 vuotta sitten maalattiin valkoiseksi.
        Ei ongelmia.

• dfdfdf

Kotitaloni on rakennettu v 1975 (isäni on itse rakentanut, alan ammattilainen). Alkuperäisten seinälaattojen päälle on laitettu uuden laatat 10 vuotta sitten. Muuta remonttia ei ole tehty. Hyvä on edelleen.

• Näin on

Tai kun alakerran naapuri valittaa vesivahingoista, ei ennen. Jos asuu ensimmäisessa kerroksessa ei mitään hätää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      119
      5204
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2869
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2812
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      31
      2561
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1939
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      11
      1687
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1425
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1397
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1388
    Aihe