Rytmivalvuri

trilliannn

Hei! Onko muita joille on asennettu rytmivalvuri? Onko teillä päästy diagnoosiin sen avulla? Kertokaa kokemuksia. Mulla on ollut valvuri vajaan vuoden, mutta kukaan silti osaa tulkita lähtevätkö äkilliset tiheälyöntisyydet kammioista vai eteisistä. Kaikkea muutakin on ollut vaikka millä mitalla....

14

9036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

      mikäs kumma se oikein on?

      • ICD-kaveri

        vähän niinkuin holteri mutta asennettu ihon alle tahdistimen tapaan. Sitten kun rytmihäiriö iskee kone aktivoidaan "nauhottamaan" pienellä kaukosäätimellä. Näin kun on saatu jotain epämääräistä tallennettua sitten kiikutat itsesi sairaalaan ja koneen nauhoitukset puretaan tohtorien ihmeteltäväksi.


    • trilliannn

      ^Just näin. Ja nimenomaan tallennukset on aika epämääräisiä (osittain kai siksi että valvuri nauhottaa vain "yhtä kanavaa" ja tosiaankaan niitä ei aina sitten lääkärit osaa tulkita. Vähän sellaista arpomista tuntuu olevan. "No tässä nyt on tällainen rytmihäiriö.... rytmihäiriö tämä on...." sanoi viimeksi joku lääkäri. No kyllä kai minä nyt sen tiedän itekin että se on rytmihäiriö, koska olen sen tuntenut ja tallentanut. Olisi kovin kiva tietää, että mikä rytmihäiriö. Ei kovin syvää analyysia todeta että "tämä on joku rytmihäirö", se mihinkään johda, jos sitä ei osata kuitenkaan tulkita.

      Olen vähän käsittänyt että valvuripotilaita ei kuitenkaan ihan hirveästi ole. Vaikka omalla kohdalla on meno ollut vähän epämääräistä, olen kuitenkin ollut hyvin kiitollinen että se on minulle laitettu. Olisi vaan kiva kuulla onko muilla saatu tehtyä dg sen avulla.

    • Äkäinen.akka

      Mulle haluttas asentaa rytmivalvuri sen takia kun oon sairastanu yli 30v epilepsiaa ja lääkäri ei suostu uskomaan ettei vaahdon tulo suusta ole sydämen rytmihäiriö. (Ts koittaa jatkuvasti väittää ettei mulla ole ikinä ollut epilepsiaa vaan on sydämen rytmihäiriösairaus)
      Multa kun sattuu puuttumaan ne rytmihäiriöt, pyörtymiset ja huimaukset niin siihen vaaditaan kyllä poliisi että joku muhun rytmivalvurin asentaisi.
      Jos mun rytmissä olisi jotain vikaa tai olisin kuolemassa niin huolisin tahdistimen siinä tapauksessa.

      • Äkäinen.akka

        Mulla ei siis koko elämäni aikana ollut yhtäkään rytmihäiriötä eikä yhtäkään sydänoiretta. Näkemättä lääkäriä ovat asentamassa rytmivalvuria mikä ei tule milloinkaan kyseeseen johtuen muista sairauksistani mutta ketäänhän ei minun kuuleminen ole kiinnostanut.


    • Yksivalvurinkannattaja

      Valvuri ehti olla vain kaksi viikkoa kunnes ratkaisi puolitoista vuotta kestäneet sydänongelmat joita muilla tutkimuksilla ei oltu saatu selville. PS. minun laite lähetti tiedot hoitohenkilökunnalle automaattisesti 2G-verkon kautta erillinen lähettimen avulla jonka sain sairaalasta mukaan.

    • Saas nähdä miten minun käy kun nyt eräs lekureista on jo harkinnut valvirin asentamista. Tämän viikkoa on ollut holteri ja sen jälkeen varmaankin harkitsevat sen valvurin asennusta.
      Kaikki tämä alkoi lyhyestä TIA-ilmiöstä. Sen seurauksena vasta vähän oppineet erikoistuvat lääkärit ovat keksineet minulle verenpainetaudin ja korkean kolesteroolin, joita kumpiakaan ei ole kohta 70 vuoteen ollut. Tahtovatko lekurit saada itselleen väkisin potilaita. Tuntuu vähän hurjalta. Muutenkin minulla on ollut ikäviä kokemuksia näistä erikoistuvista, kokemattomista lääkäreistä. Ei pari vuotta yliopiston jälkeen tee lääkäristä kaikkitietävää, korkeintaan pikku skeptikon ja sellainen jo muka erikoislääkäri.

    • Anonyymi

      Hei! minulle asennetiin rytmivalvuri pari päivää sitten. Nyt kysyisin millaisia kokemuksia teillä on ollut, olen pienirintainen nainen, josta johtuu varmasti:
      1. minun on hankala nukkua kyljelläni, koska laite painaa ja aiheuttaa kipua
      2. pystynkö käyttämään rintaliivejä?
      3. onko sinun kanssa keskusteltu pitkäaikaisista ns. sähkövirtauksiin liittyvistä seuraamuksista rintarauhasen kudokseen?
      Mistä saisi lisää tietoa?

      • Anonyymi

        Minulla ollut nyt kolme viikko rytmivalvuri ja nyt ilmestyi punaista ihottuma sen kohdalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ollut nyt kolme viikko rytmivalvuri ja nyt ilmestyi punaista ihottuma sen kohdalle?

        Minulla tapahtui ihan sama kolmen viikon päästä.Kävin näyttämässa ,ja sanoivat että menee ohin ,ja niin menikin.


      • Anonyymi

        Minulle laitettiin Sydänsairaalassa eilen valvuri Tia-kohtauksen takia. Tiedot valvurin tannenteesta välittyy suoraan sairaalaan.
        Minä sain ohjeen nukkua rintaliivit päällä noin viikon ajan,että rinnan paino ei venytä ja avaa haavaa. Onhan se vähän haasteellista, mutta kyllä se kuitenkin tukee asennon löytymistä nukkumiseen.


    • Anonyymi

      Hei, minulle on laitettu valvuri pari päivää sitten, ja minua huolettaa muutama asia, olen erittäin pieni rintainen nainen
      1. minun on tosi hankala nukkua kyljelläni, laitteen aiheuttaman kivun vuoksi, helpottaako tämä kipu ja painon tunne
      2. Miten onnistuu rintaliivien pitäminen?
      3. Onko kukaan tietoinen, laitteen pitkäaikaisesta vaikutuksesta rintarauhaskudokseen?

      • Anonyymi

        No useat naiset joutuvat pitämään paljon isompaa tahdistinta loppuelämänsä eikä niille mitään rintasyöpiä (tavallista enempää) kehity.


      • Anonyymi

        Alussa ihan ymmärrettävästi on kipua rinnan alueella, jossa valvuri on. Varsinkin mahalleen meno sai äkkiä vaihtamaan asentoa.
        Rintaliivien pitäminen onnistuu ihan hyvin.
        Valvuri ollut jo pari vuotta, mutta siitä huolimatta rinta valvurin kohdalta on kipeä paineltaessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1575
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1222
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe