Menimme vähän aikaa sitten kihloihin, mutta emme ole pitäneet minkäänlaisia juhlia vielä. Kaikki ovat kuitenkin kyselleet lahja toiveita ja että miten asiaa juhlistetaan ja olisihan se itsestäkin kiva vähän nostaa maljaa läheisten ihmisten kanssa ym. Millaisia kokemuksia on kihlajais juhlista, sillä itsellä ei minkäänlaisia? Kaikenlaisia vinkkejä juhlia varten otan vastaan. Vieraat, juhlien koko, tarjoilu ym.
Kihlajais juhlat?
2
1388
Vastaukset
- Just_____mee
Pidimme kihlajaisjuhlamme anoppilassa. Kutsuimme sinne siis vain omat vanhempamme ja isovanhempamme ja sisarukset puolisoineen sekä muutaman todella läheisen ystävän. Siinä sitten syötiin ja kahviteltiin (anoppi oli halunnut tehdä itse ruuat, kova kokki kun on). Tarjolla oli ihan perinteistä juhlaruokaa: kalaa, perunoita, lihaa ja salaatteja. Juhlan tarkoituksena oli lähinnä tutustuttaa sukumme paremmin toisiimme.
Olen ollut myös isäni kihlajaissa ravintolassa, jossa sielläkin oli vain vanhemmat ja isovanhemmat ja tietenkin sisarukset ja lapset. Olisiko meitä ollut 15 kpl ja meille oli varattu kolme 5 hengen pöytää vierekkäin. Silloin mummoni maksoi meidän suvun osan ja morsiammen suku oman osansa laskusta. - ......-.
Tiedänpä järjestettävän jossain päin Suomea jotain 80-120 hengen kihlajaisjuhlia, jotka ovat mielestäni jo eräänlaiset häät...
Jos nyt pitäisi kihlajaiskahvitteluja järjestellä niin menisi tyyliin sukulaiset päivällä ja kaverit illalla. Sukulaisilla käsitän omat vanhemmat, sisarukset perheineen, kummit ja isovanhemmat. Riippuen tietysti kuinka iso suku on ja miten on sukulaisten kanssa tekemisissä ja väleissä. Toki tuohon listaan voisi laittaa tädit ja sedät ynnä serkut.
Illalla sitten saa tulla kaverit juhlimaan. Lähimmät kaverit, joiden kanssa on enemmän tekemisissä.
Tarjottavaksi sitten vaikkapa:
- pastasalaattia
- Ceasar -salaattia
- pizzapullia/pizzapaloja/täytettyjä sarvia tms. suolaista ja täyttävää
- täytekakku
- jotain muuta makeaa leivonnaista...muffinssia, mokkapalaa tms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1401745- 401658
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091154Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771107- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888