Paino Ongelma

Läski : /

Mulla 2 vuotta sit todettu kilpirauhasen vajaatoiminta koko ajan arvot ollu päi puuta. nyt keväällä sain vahvemman lääkkeen kilpirauhasen vajatoimintaa.. Ongelmani on se että Paino tulee koko ajan vaa lisää Mitä pitäs tehdä olen yrittänyt pudottaa painoa sen muka mut se hyvin hankalaa... johtuukohan se mitenkää tästä kilpirauhasesta??? Mua ärsyttää kauheesti ja stressaa. tää... miten mie saisin painon tippumaa???.....

5

588

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

Ainakin lääkitys pitää eka saada kuntoon. Mitkä sulla on arvot olleet viime aikoina? Vähä- tai hyvähiilarista dieettiä kannattaa kokeilla.

• kans vajaalla

varmasti on niin,
        katos kun aineenvaihdunta käy hitaalla vajikessa, ja syötkö saman verran kun ennen?
        hidas aineenvaihdunta kuluttaa vähemmän , siksi sitä painoa voi alkaa kertyä .

• Sakkeli1

Mulla todettiin tämän vuoden helmikuussa vajaatoiminta ja annostusta on muutettu pari kertaa. Viimeksi lääkäri totesi, että arvot sen verran hyvät, että annostus on ok. Nyt olen tässä kuussa menossa taas kontrolliin. Toi paino-ongelma on mulle tullut kanssa ajankohtaiseksi. En ole koskaan ollut mikään langanlaiha, mutta nyt viimeisen vuoden aikana paino on noussu pikkuhiljaa n. 5-6kg. Näin se ei tunnu isolta, mutta itselle se on jo sen verran, että se vaivaa. Itse haluaisin kovasti konkreettista apua ja tietoa, mikä olisi ns. järkevä ruokavalio eli ns. kädestäpitäen opastusta mitä syödä ja mitä ei;) Liikuntaa harrastan säännöllisesti.

• arvot ...

Vaikka labra-arvosi olisivat paperilla ihan ok, se ei tarkoita sitä, että lääkitys olisi täysin kohdallaan. Oletko keskustellut lääkärisi kanssa tästä paino-ongelmastasi ja etenkin siitä, johtuuko se kilpparista vai jostain muusta.

Minun lääkärini oli hyvin hämmästynyt siitä, että minun "hurjilla" labra-arvoillani painoni ei noussut lainkaan. Hänen mukaansa olisin helposti voinut lihoa 15-25 kg, sillä oikean diagnoosin löytäminen kesti melkoisen kauan.

Itse pyrin syömään terveellisesti ja pureskelen ruokani hyvin. Sen lisäksi juon riittävän määrän vettä päivittäin. Liikun todella paljon ja pyrin nukkumaan hyvät yöunet. Näillä eväillä painoni on pysynyt raskausaikaa lukuun ottamatta lähes samana koko aikuisiän. Netistä löytyy paljon hyviä ravitsemusohjeita, joten toivottavasti löydät niistä itsellesi sopivan ruokavalion.

• Anonyymi

Aloitan päivän pääaterian isolla, hyvin tehdyllä salaatilla. Jälkiruoan maustan Makonen-jauheella. Siis sokeriton. Nyt näyttää, että paino pysyisi suht hyvin. Minulla on taulukon mukaan lievä lihavuus. ei kannata pyrkiäkään painoon, joka ei pysy. Nuorena pudotin ja tuli aina takaisin.
        Pullukka

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      34
      3956
    2. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1879
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1354
    4. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1286
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1175
    6. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1031
    7. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      941
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      331
      894
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      26
      881
    10. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      39
      872
    Aihe