Paino Ongelma

Läski : /

Mulla 2 vuotta sit todettu kilpirauhasen vajaatoiminta koko ajan arvot ollu päi puuta. nyt keväällä sain vahvemman lääkkeen kilpirauhasen vajatoimintaa.. Ongelmani on se että Paino tulee koko ajan vaa lisää Mitä pitäs tehdä olen yrittänyt pudottaa painoa sen muka mut se hyvin hankalaa... johtuukohan se mitenkää tästä kilpirauhasesta??? Mua ärsyttää kauheesti ja stressaa. tää... miten mie saisin painon tippumaa???.....

5

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

      Ainakin lääkitys pitää eka saada kuntoon. Mitkä sulla on arvot olleet viime aikoina? Vähä- tai hyvähiilarista dieettiä kannattaa kokeilla.

      • kans vajaalla

        varmasti on niin,
        katos kun aineenvaihdunta käy hitaalla vajikessa, ja syötkö saman verran kun ennen?
        hidas aineenvaihdunta kuluttaa vähemmän , siksi sitä painoa voi alkaa kertyä .


    • Sakkeli1

      Mulla todettiin tämän vuoden helmikuussa vajaatoiminta ja annostusta on muutettu pari kertaa. Viimeksi lääkäri totesi, että arvot sen verran hyvät, että annostus on ok. Nyt olen tässä kuussa menossa taas kontrolliin. Toi paino-ongelma on mulle tullut kanssa ajankohtaiseksi. En ole koskaan ollut mikään langanlaiha, mutta nyt viimeisen vuoden aikana paino on noussu pikkuhiljaa n. 5-6kg. Näin se ei tunnu isolta, mutta itselle se on jo sen verran, että se vaivaa. Itse haluaisin kovasti konkreettista apua ja tietoa, mikä olisi ns. järkevä ruokavalio eli ns. kädestäpitäen opastusta mitä syödä ja mitä ei;) Liikuntaa harrastan säännöllisesti.

      • arvot ...

        Vaikka labra-arvosi olisivat paperilla ihan ok, se ei tarkoita sitä, että lääkitys olisi täysin kohdallaan. Oletko keskustellut lääkärisi kanssa tästä paino-ongelmastasi ja etenkin siitä, johtuuko se kilpparista vai jostain muusta.

        Minun lääkärini oli hyvin hämmästynyt siitä, että minun "hurjilla" labra-arvoillani painoni ei noussut lainkaan. Hänen mukaansa olisin helposti voinut lihoa 15-25 kg, sillä oikean diagnoosin löytäminen kesti melkoisen kauan.

        Itse pyrin syömään terveellisesti ja pureskelen ruokani hyvin. Sen lisäksi juon riittävän määrän vettä päivittäin. Liikun todella paljon ja pyrin nukkumaan hyvät yöunet. Näillä eväillä painoni on pysynyt raskausaikaa lukuun ottamatta lähes samana koko aikuisiän. Netistä löytyy paljon hyviä ravitsemusohjeita, joten toivottavasti löydät niistä itsellesi sopivan ruokavalion.


      • Anonyymi

        Aloitan päivän pääaterian isolla, hyvin tehdyllä salaatilla. Jälkiruoan maustan Makonen-jauheella. Siis sokeriton. Nyt näyttää, että paino pysyisi suht hyvin. Minulla on taulukon mukaan lievä lihavuus. ei kannata pyrkiäkään painoon, joka ei pysy. Nuorena pudotin ja tuli aina takaisin.
        Pullukka


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1739
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1708
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      14
      1229
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1154
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1132
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1057
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1011
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      985
    10. 10
      980
    Aihe