Äänestämällä Kokoomusta tuet pakkoruotsia!!!!

Sekoomus

3

515

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämmöistä aikakautta elämme tasavallan nimikkeellä mainitussa Suomessa, että kohtuuttomia etuoikeuksia omalle kielirymälleen hankkinut ruotsinkielinen vähemmistö yrittää esittää järkyttynyttä, kun me suomenkieliset peräämme kohtuullista ja tasapuolista kohtelua itsellemme. Ruotsinkielisen väen taktiikkanahan on ollut olla mukana kaikissa tasavallan hallituksissa ja sitä kautta lehmänkaupoilla hankkia vähän kerrallaan etuisuuksia, jotka yhteen nippuun laitettuna olisivat täysin mahdottomia läpivietäviksi.

Otetaanpa esille muutama kiinnekohta lähimenneisyydestä. Kun meille Suomeen tehtiin peruskoululaitosta, niin RKP ajoi läpi Johannes Virolaisen ja Keskustapuolueen kanssa lehmänkaupalla sen, että ruotsi tuli pakolliseksi kieleksi kaikkiin peruskouluihin tässä maassa. Sitä ennen ruotsi oli keski- ja oppikouluissa pakollisena kielenä. Kansakouluissa ei ruotsi ollut oppiaineena. RKP siis onnistui häikäilemättömyydellä eskaloimaan oman kielellisen jalansijansa aivan uudelle tasolla maassa silloin yli 40 vuotta sitten. Keskustastapuolueesta ei ollut suomalaislasten etujen puolustajaksi.

Toinen olennainen muutos tapahtui vuosikymmenen verran myöhemmin. Silloin ruotsinkielinen opetusministeri sai juoniteltua läpi lainmuutoksen, jolla ruotsin ns. virkamieskurssi tehtiin pakolliseksi kaikkiin maamme yliopistollisiin loppututkintoihin. Aikaisemmin yliopistolliset tutkintovaatimkset eivät sisältäneet ruotsin pakkokurssia akateemiseen loppututkintoon kuuluvana. Nyttemmin sama vaatimus on laajennettu koskemaan myös ammattikorkeakoulujen tutkintoja.

RKP:n kielipoliittinen etuilu on konkreettisesti arvioituna ollut huippuluokan poliittisen taituruuden näyte. Vastaavaa vähäisen vähemmistön saavutusta saa maailmalta hakea. RKP:n menestyksellisen politiikan hinnaksi on muodostumassa suomenkielisen väestön herääminen ja vastaisku. Ei olisi mitään ihmettelemistä, jos ensi kevään eduskuntavaaleissa nimen omaan Perussuomalaiset saavuttaisivat huomattavan vaalivoiton, jonka yhtenä olennaisena elementtinä on suomenkielisen väestön itsepuolustus ja tasa-arvoisen aseman aikaansaaminen omaan tasavaltaamme Koti-Suomeen. Ei voi olla niin, että meidän suomenkielisten suomalaisten täytyy loputtomiin nöyrtyä ruotsin kielen etuoikeusstatuksen eskaloimisen edessä. Nyt mm. Kokoomus näkyy käntäneen selkänsä suomenkielisen väestön yhdenvertaiselle asemalla isänmaassamme. Keskustahan sen on tehnyt jo aikaa sitten, samoin SDP ja Vasemmistoliitto vihreistä puhumattakaan.

Kansainvälinen vertailu lienee sekin tässä paikallaan lyhyesti todettuna. Neljän kielen Sveitsissä ei ole samanlaista pakko-opetusta kuin meillä on ruotsin kielen kohdalla. Belgiassa ei ole toisen valtakielen pakko-opetusta niin kuin on meillä pakkoruotsi. Ruotsissa ei ole suomenkielisellä väestöllä edes alkeellisiakaan kielellisiä oikeuksia ja siitä asiasta meidän ruotsinkielisemme vaikenevat visusti. Asetelman omituisuutta luonnehtii osuvasti myös se, että tosiaankin meidän ruotsinkielisemme nostavat paniikinomaisen äläkän, jos heidän etuoikeuksistaan yritetään edes ohimennen keskustella puhumattakaan tilanteen korjaamisesta.

• Ei Kokoomukselle

Kokoomus on RKP:n juoksupoika

• Olof Piirka

Onkohan näin? Tsekatkaapa tilannetta hakukoneiden kautta ja hakusanoilla > mainostoimisto bob

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3109
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      74
      3014
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2880
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2554
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      39
      2037
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      60
      1647
    7. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1629
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1595
    9. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      23
      1558
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59
      1536
    Aihe