G:Painonnoususta

-Hillitön-

Gallup painonnoususta nyt raskausaikana!

-pituus/paino ennen raskautta?
-raskausviikot ja painonnousu tähän mennessä?

Itse olen 168/69 ollut ennen raskautta ja nyt painoa on kertynyt jo 4 kiloa vaikka olen vasta viikoilla 13 :D

49

3145

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopivasti!

164 cm / 61 kg ennen raskautta. Raskausviikkoja nyt 38 ja kiloja tullut 15 eli ihan sopivasti. Ei kuulemma edes näytä niin paljolta :)

Mulla on tullut kiloja älyttömän tasaisesti noin 400 gramman viikkovauhtia ihan alusta asti.

• hihhihihih

- 155/47
      - Raskausviikot 11, -1 kg, enkä ole edes oksentanut :D.

No, ehkä se tästä vielä lähtee nousuun :).

• -ÄiTi-

165/51 normaalitilassa. Nyt rv 13 tasan ja paino 54kg. Vähän hirvittää miten nyt jo noin paljon. Esikoista kun lähdin synnyttämään painoin 56kiloa!

• painokas

Täällä ollaan raskausviikot 11 3 ja painoa oli kuukaudessa tullut 800 grammaa lisää. Itse selitän sen sillä, että on tehnyt mieli mäkkäriruokia aivan liikaa. Mutta siihen määrään nähden painoa oli tullut ihan älyttömän vähän lisää. Niin ja pituutta 171,5 cm ja painoa 89 kg normi tilassa. Kun tuon mäkkiruoan malttaa jättää pois/mahdollisimman vähälle niin eiköhän paino pysy vielä kuukauden samassa.

Mietin, että mistä tuo lisäpaino koostuu kun jollain oli tullut 15 kg lisää. Jos vauva painaa 4 kg niin mistä se 11 kg tulee? Toki muukin siellä kohdussa painaa kuten lapsivedet ja istukka yms, mutta ei nyt noin paljoa?

• pallomasu

Ennen raskautta mitat 169cm/79kg ja nyt raskaana,viikkoja tasan 23 paino on 78kg :D Taitaapi mennä samalla tavalla kun esikoisenkin kanssa,että painoa kertyy nyt pikkuhiljaa loppua kohti (ainakin toivon niin :D)Esikoista kun lähdin synnyttämään painoin silloin n.85kg ja silloinkin oli lähtöpaino tuota 78-79kg.

• -p-

no eihän tuossa 800 grammassa edes ole mitään seliteltävää. ja ihmiskehot nyt toimivat eri tavoilla. suurin osa esim. 20 kilon odotuksen aikaisesta painonnoususta voi olla nestettä ja turvotusta. lisäksi esim. odottajan verimäärä lisääntyy (veri on nestettä ja painaa), rinnat kasvavat ja kudokset turpoavat. vai miten selität sen, että useilla on laitokselle jäänyt semmoiset 10 kiloa, ja ylikin?

ja sitten se oma tilanne: lähtö 170cm/53kg, nyt rv 38 paino 63kg.

• faktoja painosta

Painon nousu on yksilöllistä. Äidilleni on kuulemma tullut molemmissa raskauksissa 18 kg ja muutama kuukausi synnytyksen jälkeen on ollut taas paino normi lukemissa. Eli ei se kaikilla läskiä ole, vaikka se hurjasti nouseekin. Ja elimistö kerää raskauden aikana myös rasvavarastoja imetystä varten. Täysimetys kuluttaa noin 500 kaloria päivässä.

Tässä yksi arvio siitä, että mistä paino noin suurinpiirtein koostuu:
        - lapsi 3,5 kg
        - lapsivesi 1 kg
        - istukka 0.5 kg
        - kohtu 1 kg
        - lisääntynyt verenmäärä 1 kg
        - lisääntynyt neste kehossa 2 kg
        - rinnat 0.5 kg

Koita tosiaan päästä siitä mäkkiruuasta eroon ja syö mahdolisimman monipuolisesti niin vauva saa kaikki tarvitsemat rakennusaineet, etkä sinäkään kärsi mistään puutoksista.

• sopivasti!
        faktoja painosta kirjoitti:

Painon nousu on yksilöllistä. Äidilleni on kuulemma tullut molemmissa raskauksissa 18 kg ja muutama kuukausi synnytyksen jälkeen on ollut taas paino normi lukemissa. Eli ei se kaikilla läskiä ole, vaikka se hurjasti nouseekin. Ja elimistö kerää raskauden aikana myös rasvavarastoja imetystä varten. Täysimetys kuluttaa noin 500 kaloria päivässä.

Tässä yksi arvio siitä, että mistä paino noin suurinpiirtein koostuu:
        - lapsi 3,5 kg
        - lapsivesi 1 kg
        - istukka 0.5 kg
        - kohtu 1 kg
        - lisääntynyt verenmäärä 1 kg
        - lisääntynyt neste kehossa 2 kg
        - rinnat 0.5 kg

Koita tosiaan päästä siitä mäkkiruuasta eroon ja syö mahdolisimman monipuolisesti niin vauva saa kaikki tarvitsemat rakennusaineet, etkä sinäkään kärsi mistään puutoksista.

Terveydenhoitajani mukaan: mitä hoikemmassa kunnossa on, sitä enemmän painoa yleensä tulee ja saakin tulla raskauden aikana, mm. sen imetyksen takia. On myös se riski, että jos äiti on kovin laiha eikä kiloja tule raskauden aikanakaan, vauva ei saa tarpeeksi ravintoa ja saattaa jäädä liian pienikasvuiseksi. Joten tuskinpa neuvolassa "turhamaisuuden" vuoksi äidin painoa vahditaan, vaan ihan vauvan hyvinvoinnin takia! Toisaalta jos äidillä on ennestään painoa reilunpuoleisesti, painoa saisi tulla lisää vain vähän, koska liika ylipainokin aiheuttaa joitain riskejä.

Babycentre-sivulla on taulukko, josta voi katsoa oman painoindeksinsä (BMI) mukaisesti, mikä olisi sopiva painonnousu. Tässä nopea käännös englannista suomeen:

BMI / suositeltava painonnousu

BMI alle 18.5 (alipainoinen) /13-18 kg
        BMI 18.5 - 24.9 (normaali) / 11-16 kg
        BMI 25-29.9 (ylipainoinen) / 7-11 kg
        BMI 30 tai yli (lihava) / 5-9 kg

http://www.babycentre.co.uk/pregnancy/antenatalhealth/physicalhealth/weightgain/

Laskuriin voi myös syöttää oman pituuden ja lähtöpainon, jolloin saa tarkemman arvion siitä paljonko painoa itselle todennäköisesti tulee ja lisäksi selostuksen siitä minne ne kilot oikein menevät:

http://www.babycentre.co.uk/tools/weightgain/

• jr

167/54 ja loppuraskaudessa 166/72

Synnytksen jälkeen 5vk ja painoin taas 60:) nyt 3kk jälkeen normi.

• odd

mua naurattaa toi sentillä lyheneminen :D

• krrahu
        odd kirjoitti:

mua naurattaa toi sentillä lyheneminen :D

Ennen raskautta 160cm / 64kg ja nyt raskausviikolla 38 painoa on 86kg. :D Että aika hyvin noussut. Viimeksi lähes täysin samat lukemat. Parissa kuukaudessa synnytyksen jälkeen lähti pois.

• kohta äiti 3:lle
        krrahu kirjoitti:

Ennen raskautta 160cm / 64kg ja nyt raskausviikolla 38 painoa on 86kg. :D Että aika hyvin noussut. Viimeksi lähes täysin samat lukemat. Parissa kuukaudessa synnytyksen jälkeen lähti pois.

170cm / 70kg, nyt rv 38 -> 80.1kg.

• ruttunen

Lähtöarvot 168/56 ja nyt rv 34 painoa on tullut 8,5kg lisää, eli painoa tullut hyvin maltillisesti. Neuvolassa oltiin sitä mieltä, että äidin pitää olla pyöreä ja rivien välistä luin, että äiti on turhamainen jos havittelee lähtöpainoansa raskauden jälkeen... Sinänsä huvittavaa..

• kiloja

- 174 / 85kg
      - menossa rv 32 ja kiloja 7.5kg

Mulla nousi paino heti alkuraskaudesta noin 4-5 kg, ja sitten pysähtyi kun keskiraskaus alkoi. Keskiraskauden loppupuolella paino tippui muutaman kilon ja nyt on tullut 0.5 - 1 kilo viikossa lisää :-)

• pallokalamama

Ennen raskautta 162cm/80kg nyt 30 3 ja paino 91kg (oli viikko sitten neuvolassa mitattuna)...eli ihan kivasti on massaa tullut, ei se minua huoleta mutta sanoin neuvolassakin että enempi ahdistaa mitä siellä sanovat ja minun ihana neuvolan tätini sanoi ettei hän ainakaan sano mitään ja että normaalisti noussut, hänen sijaisensa edellisellä kerralla sanoi että ei tarvitsisi enää nousta, eikä varmaan tarviiskaan mutta minulle on aina tullut painoa helposti ja ne keinot joita joutuisin käyttämään ettei painoa tulisi olisi liian rankkoja tällähetkellä eli jätetään se sitten raskauden jälkeiseen aikaan.

• izzie23

Ennen raskautta 170cm/52kg,viimeks neuvolassa kun mitattiin muutama päivä sitten oli viikkoja 20 6 ja paino 54,2.tuntuu että syön ku hevonen,niinkun aina ennenkin raskautta mutta eipäs ole silti paino noussut.Vauvan koko vastasi päivälleen viikkoja joten hyvin se siellä kasvaa :) ja eiköhän tässä kerkii noita kilojakin vielä kertyä tarvittava määrä..

• izzie23
        izzie23 kirjoitti:

Ennen raskautta 170cm/52kg,viimeks neuvolassa kun mitattiin muutama päivä sitten oli viikkoja 20 6 ja paino 54,2.tuntuu että syön ku hevonen,niinkun aina ennenkin raskautta mutta eipäs ole silti paino noussut.Vauvan koko vastasi päivälleen viikkoja joten hyvin se siellä kasvaa :) ja eiköhän tässä kerkii noita kilojakin vielä kertyä tarvittava määrä..

edellisessö raskaudessa aika samoilla mentiin!yhteensä painoa kertyi 8 kiloa..ja se oli ihan tarpeeksi meille,hyvän kokoinen tyttö syntyi eikä äitikään ole riutunut olemattomiin :)

• familia
        izzie23 kirjoitti:

edellisessö raskaudessa aika samoilla mentiin!yhteensä painoa kertyi 8 kiloa..ja se oli ihan tarpeeksi meille,hyvän kokoinen tyttö syntyi eikä äitikään ole riutunut olemattomiin :)

Ennen raskautta olin päätä huimaavat 151cm pitkä ja painoin 56/57kg. Nyt rv 21 ja painoa 62kg. Mulla on koko ajan tullu painoa, mutta määrä on vaihellu. Enimillään puolisen kiloa viikossa ja vähimmillään jotain 40g/viikko. Olin tyytyväinen tilanteeseen ennen raskautta ja samoin oon nytki. Saa nähä paljon tuota painoa ehtii vielä kertyä. Mun äidillä on tullu painoa raskausaikana reilusti, mutta se on suurin osa on lähteny synnärillä ja imettäessä muutaman kuukauden aikana.

• rv24+3

164 cm ja 62 kg ennen raskautta,
      nyt vajaa 68 kg kun viikkoja 24 3

• 05.01

-pituus/paino ennen raskautta? 173cm/53kg
      -raskausviikot ja painonnousu tähän mennessä? Rv 24 2 ja 63kg

Siltikään ei masu pahemmin näy vaikka onkin tuo 10kg tullut :O
      Kaikki on luullut että olen vasta 3kk raskaana...

• m-a-m-m-a

So..

Yksilöllistä.. Neuvolassa paasaavat ihan liikoja. Itsella rv 12 ja painoa tullut 6kg..., ihan normaalia

Turha inistä liioista kiloista, ajattelen että kuuntelen kroppaani ja menen vauvan ehdoilla. Itse olen muutenkin pläski niin muutamasta kilosta murehtiminen kuulostaa tosi typerältä. Hö, mulla tullut jo 6 kiloa lisää enkä ole moksiskaan!

Nauttikaa raskaudesta, älkää kiloista murehtuko!

• klklk

168/66 alussa, nyt rv 29 168/68 esikoisesta oli muutama kilo enemmän tässä vaiheessa..

• SO?!

Saa sitä mielenkiinnosta vertailla! Ole läski ihan rauhassa. Kaikki ei halua olla.

• Kisahe
        SO?! kirjoitti:

Saa sitä mielenkiinnosta vertailla! Ole läski ihan rauhassa. Kaikki ei halua olla.

Pituus 169 ja lähtöpaino 55,5.
        Nyt 60,5.

• pömppis18

165 ja rv8 paino oli neuvolassa 72.1kg... Vaikka normalisti painan alta 65kg :D noh, nyt rv35 6 ja painoa on se 78.5kg... eli painoa tullut tässä kuukausien aikana 6kiloa ja 400g. Ei kovin paha :)

• lähtöpaino?

pömppis18: Painon nousu lasketaan kylläkin siitä lähtöpainosta ennen raskautta. Eli sulla se olisi ennemminkin 65 kg? Viikolla 8 ei enää ole lähtötilanne. En tarkoita että painoa olisi liikaa mutta sun laskutapasi vähän ihmetyttää.

• pömppis18
        lähtöpaino? kirjoitti:

pömppis18: Painon nousu lasketaan kylläkin siitä lähtöpainosta ennen raskautta. Eli sulla se olisi ennemminkin 65 kg? Viikolla 8 ei enää ole lähtötilanne. En tarkoita että painoa olisi liikaa mutta sun laskutapasi vähän ihmetyttää.

no silloin tullut raskaus tietoon ja enpä ole koskaan seurannut painoa aikaisemmin... Että se on hankala laskia alusta asti, kun alku painoa ei ole tiedossa... :)

• pömppis18
        pömppis18 kirjoitti:

no silloin tullut raskaus tietoon ja enpä ole koskaan seurannut painoa aikaisemmin... Että se on hankala laskia alusta asti, kun alku painoa ei ole tiedossa... :)

JA lisään vielä että talvella olen reippaasti aina pyöreämpi kuin kesäisin (:

• asdasdawesasfasf
        pömppis18 kirjoitti:

JA lisään vielä että talvella olen reippaasti aina pyöreämpi kuin kesäisin (:

Sanot, että painat normaalisti alta 65 kg? Eli laske siitä erotus, kun nyt onn 78,5 kg. Eli 13,5 kg, joka on ihan normaali.

• pömppis18
        asdasdawesasfasf kirjoitti:

Sanot, että painat normaalisti alta 65 kg? Eli laske siitä erotus, kun nyt onn 78,5 kg. Eli 13,5 kg, joka on ihan normaali.

normaalisti enne kuin söin jouluna uutterasti :) mulla on aina ollut niin viha-rakkaus suhde herkkuihin, olen valitettavasti aina vähän painavampi juuri tammikuussa :D että en osaa kyllä (häpeäkseni) sanoa yhtään paljonko olen painanut ns. lähtötilanteessa :)

• Ajat muuttuu....

Pakko todeta, että aikamoisia lähtöpainoja on hämmästyttävän monella verrattuna pituuteen, ja viittaan nyt siis liikakiloihin.... mutta vissiin kai sitten jokaisen oma asia.... Opin kouluiässä, että naisen "ihannepainon" voi periaatteessa laskea pituus - 110. Eli esim. 170 cm ja paino olis n. 60 kg. Nykyään tilanne on sitten vissiin muuttunut, kun niin monilla tuo kaavaa tuntuu olevan pituus - 100 tai jopa allekin....

• pömppis18

nii no lihas kyllä painaa enemmän kuin läski... Ja itse olin ainakin kovassa kunnossa ennen raskautta. Lääkäri ainakin kehui :)

• 343215545

Eiköhän nää suomimammat ole niinä vanhoina hyvinäkin aikoina ollu pyöreäposkisempia kuin huippumallit ;)
        itse oon pitkä ja aina ollu hoikka mutta enpä silti arvostele pyöreämpiä odottajia ja äitejä, olis aika helvetin tylsää jos kaikki naiset olis saman pituisia ja kokoisia! Mun silmääni miellyttää enemmän pyöreämpi nainen kuin laiha, mutta jostain syystä itseni kohdalla ihannoin hoikkuutta vaikka melkonen herkkuperse olenkin :)
        Nautin suunnattomasti raskauden tuomista muodoista, muhkeista rinnoista ja valtavaksi paisuvasta vatsasta. Myös poskiin on tullut kivasti pyöreyttä nyt kun painokin lähti viimein noususuuntaan.

Mutta kuten jo toiseen ketjuun kommentoin, kateudesta nää arvostelut kumpuaa ja todella toivon ettei vähän pyöreämmät mammat välitä moisista. Omaan arvoonsa tommoset ja ylpeänä kilojen kanssa kaduille talsimaan :)

• pömppis18

ja painoindeksin voi kuka tahansa laskea... Että jos se siellä suosituksien sisällä on niin eiköhän silloin voi olla ihan huoletta :)

• helgay
        pömppis18 kirjoitti:

nii no lihas kyllä painaa enemmän kuin läski... Ja itse olin ainakin kovassa kunnossa ennen raskautta. Lääkäri ainakin kehui :)

Olen harrastanut jo monta vuotta erästä itsepuolustus lajia ja voin sanoa, että ryhmässämme kaikki on varsin timmissä kunnossa. Joukkoon mahtuu siis niin miehiä kuin naisiakin. Tässä syksyllä huviksemme päätimme laskea kaikkien painoindeksit ja lähes koko ryhmä oli "lievästi ylipainoisia", osa jopa ylipainoisia. Siinä porukalla mietittiin että siinä kun olis joku vähänkin epävarmempi teinityttö tuommoisen tuloksen saanut niin mitä lie seuraisi. Olemme myös joskus treeneissä mittauttaneet kehojemme rasvapitouksia ja ne todellakin on alhaisia. Eli lihas painaa enempi kuin läski, joten aina ei kannata noihin painoindekseihin kovin tarkasti suhtautua.

• pömppis18
        helgay kirjoitti:

Olen harrastanut jo monta vuotta erästä itsepuolustus lajia ja voin sanoa, että ryhmässämme kaikki on varsin timmissä kunnossa. Joukkoon mahtuu siis niin miehiä kuin naisiakin. Tässä syksyllä huviksemme päätimme laskea kaikkien painoindeksit ja lähes koko ryhmä oli "lievästi ylipainoisia", osa jopa ylipainoisia. Siinä porukalla mietittiin että siinä kun olis joku vähänkin epävarmempi teinityttö tuommoisen tuloksen saanut niin mitä lie seuraisi. Olemme myös joskus treeneissä mittauttaneet kehojemme rasvapitouksia ja ne todellakin on alhaisia. Eli lihas painaa enempi kuin läski, joten aina ei kannata noihin painoindekseihin kovin tarkasti suhtautua.

Riippuuhan se aina urheilu lajista. Painon nostajilla on ainaki painoindeksi ihan väärin... Niin kuin sanoitkin tuossa ylempänä (:

• pömppis18
        pömppis18 kirjoitti:

Riippuuhan se aina urheilu lajista. Painon nostajilla on ainaki painoindeksi ihan väärin... Niin kuin sanoitkin tuossa ylempänä (:

tulipa kirjoitusvirheitä ihan urakalla : |

• söfkwp

siis painon noususta raskauaikana. Ei siis ihmisten painosta muuten. Siellä koulussa ei sitten vissiin opetettu luetun ymmärtämistä?

• pömppis18
        söfkwp kirjoitti:

siis painon noususta raskauaikana. Ei siis ihmisten painosta muuten. Siellä koulussa ei sitten vissiin opetettu luetun ymmärtämistä?

Hah, olipa hyvä piikki ikään viitaten :D Luepa ite tarkempaan :)

• 343215545

-179/66
      -nyt rv 19 3 ja 4kg painonnousua = 70kg

ja lisää saa tulla, rajan oon asettanu itselleni n. 80 kiloon :)

Herkuista en kieltäydy, sitä ehdin tehdä sitten kun oon punkassu palleron maailmaan :)

• tuip¨

Eihän BMI-rajoja raskaana oleviin sovelleta!
        Itse 58 kg ennen raskautta, nyt rv 17 painoa 62kg. Sopivasti mielestäni.

• pömppis18
        tuip¨ kirjoitti:

Eihän BMI-rajoja raskaana oleviin sovelleta!
        Itse 58 kg ennen raskautta, nyt rv 17 painoa 62kg. Sopivasti mielestäni.

NO ei tietenkään sovelleta, puhuttiinkin ALKUPAINOISTA!

• rv34
        pömppis18 kirjoitti:

NO ei tietenkään sovelleta, puhuttiinkin ALKUPAINOISTA!

Ennen raskautta 161 cm/51 kg, nyt 57 kg. Ei tosiaan haittais, vaikka ois noussut enemmän, mutta itselle tietenkin mukavampi näin.

• väkisin nyt
        rv34 kirjoitti:

Ennen raskautta 161 cm/51 kg, nyt 57 kg. Ei tosiaan haittais, vaikka ois noussut enemmän, mutta itselle tietenkin mukavampi näin.

leikkii tyhmää tai sitten on ihan oikeasti TOSI tyhmä!!! :D

• laiheliini

155 cm / 52 kiloa

rv 29: 53 kiloa

Ultrassa näkyy, että vauva kuitenkin kasvanut normaalisti. Mielelläni itsekin lihoisin, mutta paino ei vaan nouse, vaikka syön mitä.

• Hjk,f.
        laiheliini kirjoitti:

155 cm / 52 kiloa

rv 29: 53 kiloa

Ultrassa näkyy, että vauva kuitenkin kasvanut normaalisti. Mielelläni itsekin lihoisin, mutta paino ei vaan nouse, vaikka syön mitä.

Itse asiassa olet laihtunut raskauden aikana, koska kyllä se raskaus itsessään tossa vaiheessa "painaa" useamman kilon. Itselläni nousi raskauden aikana 9kg ja olin synnytyksen jälkeen laihempi kuin ennen raskautta. Oli sairautta ja stressiä, siksi paino ei noussut.

• tciuatöp

168/76
      nyt rv 39 3 79 kg

• nousee.

Ainakin noitten neuvolan taulukoitten mukaan ja kyllähän tää mamma on siitä sitte saanut kuullakin.
        Eli ennen raskautta 166 cm/52 kg. Eli olin tosi timmissä kunnossa.
        Nyt viimeksi alkuviikolla neuvolassa käydessä painoa oli tullut lisää 15 kg, eli painan nyt rv 32/67 kg.
        Saas nähdä, mihin lukemiin tästä vielä noustaan, vaikka omasta mielestäni en ole mitenkään erikoisesti mässäillyt.

• ..mamma..
        nousee. kirjoitti:

Ainakin noitten neuvolan taulukoitten mukaan ja kyllähän tää mamma on siitä sitte saanut kuullakin.
        Eli ennen raskautta 166 cm/52 kg. Eli olin tosi timmissä kunnossa.
        Nyt viimeksi alkuviikolla neuvolassa käydessä painoa oli tullut lisää 15 kg, eli painan nyt rv 32/67 kg.
        Saas nähdä, mihin lukemiin tästä vielä noustaan, vaikka omasta mielestäni en ole mitenkään erikoisesti mässäillyt.

olen 163cm pitkä ja painoin raskauden alussa 60kg. lopussa painoinkin sitten 86kg ! :D toisille tulee painoa enemmän ja toisille vähemmän, synnytyksestä 3 viikkoa ja painoa lähtenyt 13kg tekemättä juurikaan mitään, koska vasta nyt alkaa paikat paranee, ett pääsee liikkuu.. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      172
      5558
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      44
      2633
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2222
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1759
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1384
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      162
      1327
    7. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1301
    8. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      24
      1262
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1233
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      108
      988
    Aihe